/spanien/barcelona/forum/7365.aspx/spanien/barcelona/forum/7365.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca o Mort!
2013-04-19 01:55
Intressant fakta i länktips :)

Messi_theONE

Ajdå, har inte hört något om det dock. Men hemskt om det stämmer.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-19 00:17
David Beckham (PSG): "Messi is a unique player, it's impossible there'll be another player like him." [telam]

Galacticon vet vad han snackar om ;)
Barcelona Messi_theONE
2013-04-19 00:12
Grabbar hörde nyss av en milanista att pirlos son dog av cancer nyligen... Fyfan så tragiskt om det stämmer! Herrejösses vad jobbigt för pirlo o hans familj=/
Barcelonistas
2013-04-19 00:01
Det stora problemet med Fabregas är att han snackar för mycket ibland innan matcherna. Syftar inte bara på det han har sagt nu om en eventuell final mot Real utan rent allmänt där han är för självsäker.

Inte konstigt att han inte levererar han tror redan allt är vunnet innan matcherna i stort sett. Mot Chelsea föra säsongen snackade han väldigt mycket, och i själva matchen var han sämst missade öppet mål 2 gånger typ. Nu mot Milan på CN snackades det återigen mycket av Fabregas, hoppas Tito säger åt Fabi och hålla käft. Det här syndromet hör hemma i huvudstaden inte i FC Barcelona, vi levererar på planen inte via snack innan matcherna.
Fais
2013-04-18 23:33
Om ni inte kan fixa fram mellan 350 - 450 miljoner varje år till Fc Barcelona tycker jag att ni ska heja på ett annat lag utan sponsor på tröjorna.

Vi lever i 2013 grabbar vare sig ni är medvetna om det eller inte. Med dessa olja-gubbar som har tagit över fotbollen tycker jag att vi vara glada att vi får in cash till klubben för att betala av skulder och kunna värva spelare som vi behöver. Det är dessa pengar som håller oss flyttande och låta oss drömma vilka spelare vi ska värva med tanke på vilka skulder klubben har.

Jag respekterar Laborta för det han har gjort för klubben. Men jag kan inte säga att jag respekterar Rosell för hans smutsiga spel. Det som stör mig mest är att han tog tillbaka Johan Cruyff's hedersmedlem. Hur lågt får man sjunka?? Manen som är synonym med allt Fc Barcelona står för. Hur kan man behandla honom så?? Jag fick nog av honom där.

Men jag tycker ändå att vi ska vänta och se vad han bidrar med till truppen den här sommartransfer.

Roney till Barca??
Snälla sluta skoja.

Barcelona Bàckis
2013-04-18 23:21
Hummels vore en fantastisk värvning. Tysken är född 88 och Piqué 87, förutsatt att Piqué hittar tillbaka till sin maxkapacitet eller att Bartra tar över så har vi ett gjutet mittbackspar för ett helt decennium framöver!
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-18 23:17
Om varken Alexis eller Villa lämnar så ska INGEN anfallare in. Dock så tror jag att Villa är på väg bort, då är jag öppen för en ny anfallare, ej Neymar dock. En mobil 9a hade vart intressant a la Eto'o eller Mandzukic (stavning?).
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-18 23:17
Jag är helt emot en anfallsvärvning. Ska vi värva så är målvakt prio 1, mittback prio 2. Det enda növdändiga för mig. Som jag var inne på tidigare, vi har en fantastiskt trupp, den är inte alls så tunn som vissa verkar tycka. Vi har så enormt mycket bredd och klass i anfallet. Messi, Villa som levererar när han spelar, Alexis som är bra spelmässigt och bara kan bli ännu bättre, Pedro som inte har varit lika bra som tidigare men vi vet vad han kan, och Tello som den här säsongen tagit ett enormt kliv till att bli en viktig spelare för Barcelona. Killen tar sig förbi sin back hur enkelt som helst och är riktigt målfarlig. Han har verkligen fått ett bredare register och dessutom utvecklat sina spetskompetenser.

Man får inte glömma bort utlåningar som Cuenca och Afellay eller att en spelare som Deulofeu finns i ungdomslaget. Samtidigt som Cesc kan ta Messis roll och Iniesta kan spela i vänsteranfallet. Nä, vi har bra täckning i anfallet, och även på mittfältet. Det är på målvaktssidan och möjligen i försvaret vi behöver förstärkningar. Har inte riktigt bestämt mig över försvaret än, ibland vill jag gärna ha en riktigt bra mittback men ibland känner jag att det är överflödigt.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-18 23:09
Jag lockas av ryktena som placerar en spelare som Suarez eller Lewandowski i Barca. Mer än alla skriverier kring Neymar
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-04-18 22:49
Frågan är hur man har tänkt sig att använda den nya strikern som man vill ha in. Tänker man ha honom som ytter eller framför Messi? Man kanske t.o.m tänker ha honom som reserv och själv känner man att spelare som ryktas in som Rooney, Lewandowski etc inte är spelare som sitter på bänken och hoppar in endast om det låser sig.

Att ha en spelare framför Messi kan jag förstå men då tycker jag själv att det är bättre att jobba med dom vi redan har i laget. En ytterspelare kan lika gärna gå in i mitten för att avlasta Messi samtidigt som ytterbacken tar ett steg upp. Om vi dessutom får Neymar i laget, vilket det ryktas mycket om för tillfället, så kan man använda honom genom att variera, vilket han kommer att trivas med då Neymar redan har en fri roll i Santos.

Jag är emot en anfallare till om vi redan ska få in Neymar, hur häftigt det än känns att få in en världsstjärna som Rooney eller Suarez laget. Vi har inte så stora problem i vårt anfall utan det är i stort sett endast i försvaret problemet ligger i. För många värvningar kommer förstöra kemin i laget, vilket är det man jobbar så hårt med i Barcelona. Man får inte glömma bort klubbens ideologier och filosofier.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-18 22:08
@FCB_Messi:

I Oktober förra året sa Laporta i en intervju att han övervägde att ställa upp i valet 2016. Då handlade det om att han ville återvända för att rentvå sitt namn från de anklagelser som Rosell fört mot honom om förskingring av klubbens pengar.

I januari läste jag någonstans att han backat något i frågan och var i en situation där han "funderade och reflekterade" över sin tillvaro och framtid.

Personligen tror jag att det enda sättet för Laporta att vinna valet är att kampera med Pep som tränare. Även om den gode Joan gjorde mycket bra saker och var den (tillsammans med de andra i elephant blau) som tog klubben tillbaka in i finrummet, tror jag att det skulle bli för mycket fokus på vad som hänt och inte så mycket fokus på nuet och framtiden.
Barcelona Smogen
2013-04-18 21:47
Enligt Forbes ryktas det att Barcelona får 45$ mille per år för att sätta Quatar Airways på tröjan varje år. Personligen hade jag gärna klarat mig utan tex. Fabregas eller Alexis för att inte besudla Barcelonas vackra tröja med en jävla sponsorlogga och bli som exakt alla andra klubbar i världen. En av anledningarna till att jag för väldigt många år sedan började följa Barcelona var för att dom var mer än en klubb och valde bort tröjsponsor på tröjan. Fast det är klart, det är jävligt mycket pengar...
Barcelona Hetfield
2013-04-18 21:46
När man har värvat Neymar så ska man inte värva mer anfallare, det får räcka med de som är kvar (även om Villa eller/och Sanchez försvinner).

Satsa på försvarare. Jag är orolig över att man tycker att Hummels är för dyr och väljer helt enkelt att skippa att värva en försvarare. Kom igen, köp Hummels.
Barcelona barca_joe
2013-04-18 21:36
Jonas! Här har du en! Från Holmsund men bor på teg!
Barcelona FCB_Messi
2013-04-18 21:33
Någon som vet om laporta ska ställa upp i valet ?
Barcelona Baronen
2013-04-18 21:05
Visst, det kan jag hålla med om. Men frågan är om det beror på att han behandlas märkligt av Ferguson eller att han helt enkelt blivit sämre.
Tror han behöver en ny utmaning för att tända till. Barcelona vore en självklar sådan. Jag tycker det skulle vara förbaskat intressant att se han hos oss.
Barcelona Gabriel
2013-04-18 21:01
Angående Rooney så kan ingen blunda för att han är en klass spelare men jag tycker ärligt talat att han har gått ned sig lite. Kanske är det bara en formdipp men jag vet inte. Personligen blir jag glad om Neymar kommer, den värvningen känns häftig.
Barcelona Baronen
2013-04-18 20:52
Messi_theONE

Tycker det vore jävligt häftigt. Fräscht och oväntat skulle det vara. Tror vi skulle stärkas av att ha Rooney i laget. Eller, jag är övertygad.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-04-18 20:49
om vi ska vänta på rosell då är det lika med att sälja hela klubben redan nu på en gång . abramovich står redo med sina stålar och väntar på rosells samtal . hello roman this is sandro rosell . do you want to buy fc barcelona ?
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-18 20:19
Har sen dag 1 alltid sett Sandrusco som en skurk. Lite enkel manipulation av statistik och siffror och boom, så är ekonomin fixad och han blir en hjälte... Come on now....Laporta över sandro när som helst.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-18 18:56
el flaco

Rosell pratar, om jag förstår det rätt, om att man måste fortsätta göra "uppoffringar" och se till att säkra "investeringsvilliga" sponsorer.

Vad innebär dessa uppoffringar, och varför är de nödvändiga?
För att ha råd med Neymar, även fast han uppenbart inte uppnått sitt utlovade mål om att klubben från detta år skulle ha en transferbudget på €100 miljoner varje säsong?

Sälja ut ännu en del av klubbens identitet för några miljoner extra och tvingas ställa sig på knä för sponsorernas vilja?

Nej, den som ska göra uppoffringar är Rosell själv och se till att inte tvinga bort kunnigt folk som förstår sig på det grundläggande OCH sportsliga med klubben.

En president är aldrig större än klubben, och i Barcelonas fall är klubben lika med medlemmarna. Han har riktig tur att vi leder ligan och det faktum att Tito och Abidal fått mycket fokus på sig. Annars är jag övertygad om att socis inte hade haft tålamod med honom kring de saker som framkommit på senare tid.

Men, sen måste man ha lite förståelse för att man som "chef" vill omge sig med personer som man kan lita på, särskilt när det är en del politik inblandat. Och självklart ska Rosell ha cred för de bra saker han gjort som kanske inte fått lika mycket uppmärksamhet.
Jag är dock ff väldigt frågande till hur Sandro kommer agera i motgång, och att hans affärssida kommer leda in klubben på fel väg.

Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-18 18:48
Bara nyfiken, finns det någon culé här från Umeå?
Barcelona nr10messi
2013-04-18 18:03
Fais Ca 350 miljoner kronor/ år
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-04-18 18:03
vi får 250miljoner ungefär(KR) per säsong, är inte det bra? Laporta förstörde ekonomin innan han lämna, han betalade privata utgifter med klubbens pengar? fattar inte hur man kan acceptera sånt, hade Laporta fått 4år till hade vi inte ens varit där vi är nu, vi hade inte haft pengar kvar till spelarlöner
Barcelona nr10messi
2013-04-18 18:02
Jo han tycker att det är skamligt ifall en sådan stor klubb som Barcelona tvingas ur ligasystemet pga skulder. För det som står på framsidan av tröjan ger oss 1,5 miljarder på 5 år. Inget lag inte ens självaste real Madrid tjänar så mycket från en sponsor. Angående värvningar så ska inte allt lastas på Rosell. Utan sportchefen och tränaren med. Hade Tito krävt en mittback så hade han fått en. Och om inte jag minns fel så var det Laporta som gjorde fel från allra första början. Genom att tillsätta Cruyff som heders president bara för att jävlas med Rosell.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-18 17:58
Visst det var Rosell som fixa Ronaldinho men man kan inte blinda för Laportas jobb, när Laporta tog över så var Real Madrid ett av världens bästa lag och hade ett hav av stjärnor..

Laporta är ingen som man tar på allvar? Jag tror vi sätter stopp där. Ha en bra dag.
Fais
2013-04-18 17:54
RonaldinhoGaucho!
Hur många miljoner per år får vi av Qatar foundation???
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-18 17:53
RonaldinhoGaucho!/ Laporta en person som man inte kan ta på allvar? En man som hade cojones att slänga ut några nynazister från Camp Nou och än idag tvingas stå ut med dödshot där de även lämnar samtal på hans telefonsvarare och berättar hur de planerar att döda hans barn? Snarare Rosell som är en pajas som går och ingår en överenskommelse med Boixos Nois och sen ljuger om det. Som tur är har sanningen kommit ikapp honom.
Barcelona zigazaga
2013-04-18 17:50
Laget fick idag besök under träningspasset av deras busschaufför Salva Bertomeu. En väldigt omtyckt person som har kört laget till en jävla massa bortaresor under många år, men som nu väljer att gå i pension. Trots att han 'bara' är en busschaufför så väljer spelarna att ge honom ett fint avsked. Man blir påmind om att denna klubb är mer än en klubb när man ser kärleken i denna video. Més que un club! P.s Någon busschaufför här som vill lämna sitt CV? :P
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-18 17:48
el Flaco - Me, Myself and I

Ingenting är skamligt i Rosells ögon så länge han har lite sedlar i plånboken. När till och med en som Borell hatar Rosell och älskar Laporta så säger ju det ganska mycket:P
Annons: