/spanien/barcelona/forum/7364.aspx/spanien/barcelona/forum/7364.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-23 21:37
Bayern är helt klart det bättre laget. Men att säga att de spelar ut oss, herregud. De skapar sina chanser på fasta situationer. Vårt problem är att vi måste komma till avslut, när vi kommer till sista tredjedelen behövs fler löpningar och högre tempo. Gärna egna genombrott för att skapa yta för sig själv till avslut.

1-0 är inte katastrof, men om vi inte spelar bättre i andra halvlek så lär tvåan komma på en hörna, och då är det riktigt jobbigt. Jag tror så länge matchen står 1-0 så kommer vi ha mer boll högre upp och Bayern kommer satsa på kontringar. Gäller att utnyttja det men samtidigt vara försikitga med deras omställningar.
Barcelona Canaletes
Har sett den här matchbilden för jävla många gånger av Barca när man väl möter storlag. Tror tyvärr vi inte kommer någon vart idag. Ända hoppet är hemmamatchen men om Barca inte gör mål idag är de kört.
Barcelona Henric
Batra är förövrigt grym, tänk er att kliva in i en sån här match.
Barcelona Henric
Batra är förövrigt grym, tänk er att kliva in i en sån här match.
Barcelona enkos
2013-04-23 21:36
Jag är orolig att oerfarne Barta ska drabbas av andra gula kort.
Barcelona Amo0227
2013-04-23 21:36
Fais är du seriös eller? Alexis har varit nästintill värdelös sen han kom! Man ser ju klart o tydligt att han inte har ett skit att komma med mot bra motstånd! Okej ett snyggt mål mot real! Busi har varit dålig idag men jämför inte en sån bra spelare med dussinliraren Sanchez. Vad kostade han förresten? Bara så jag kan skratta lite igen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Grande Barca
2013-04-23 21:35
försvaret e godkänt hitils även om ja hade hellre velat ha abidal pga hörnor.. anfallet är dock ej godkänt iaf från messi o alexis sida.. men 45 min kvar!
Barcelona Vamos Blaugrana
Andreas- //
Sluta klaga på Alexis han har inte varit sämst idag.
Barcelona petersays
I teorin skulle jag vilja att Bartra går ut och Busquets flyttar ned bredvid Pique - samtidigt som vi sätter in antingen Thiago eller Cesc på mitten och Cesc eller Xavi tar hand om rollen som pivoté. Villa måste in på topp med, oklart vem som får gå ut.

Men i realiteten så är 1-0 inte ett hemskt resultat och det är inte värt att gambla. Men för underhållningens och oförutsägbarhetens skull så skulle jag ändå inte ha någonting emot det - detta är bara plågsamt.
Barcelona Capilito
Pique tittar boll vid målet istället för att vända sig om och kolla på sin gubbe.
Barcelona FCB_Messi
2013-04-23 21:34
Shanghai Då parkera dom bussen och kontra inte ens . Då får man massa halvlägen .
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
Trodde aldrig att Bayern skulle spela som real med 7 backar..
Barcelona Abbe.
Äh, tycker Bayern får alldeles för mycket cred. Så bra har de inte varit. Förutom alla onödiga hörnor de fått så har de faktiskt inte skrämt mig särskilt mycket, vilket för mig är ett underbetyg då jag förväntade mig mycket mer.

Vi gör minst ett i andra halvlek och åker härifrån med ett bra resultat. Det är min känsla.
Barcelona FCB_Messi
2013-04-23 21:33
Vi är försiktiga ! Vi visar för mycke respekt . Allt inför snack om att Bayern är så jävla bra har gått in i våra spelares huvud . Släpp det och släpp bromsen och kör över dom bara är det så jävla svårt ?!?!?!?
Barcelona Piquénbauer
Tycker alla egentligen är lika dåliga. Barca gör ingen bra match, sluta säg att Alexis inte gör det bra eller Pedro. Tycker ni t.ex. Iniesta eller Busi gör en bra match?
Det ser ändå helt ok ut, vi kan nog blixtra till och kanske få med ett mål.
Sluta klanka ner på Bartra jag tycker han gör en grym match, han är ung och spelar i CL semi. Fel pass gör alla jämför han t.ex. med Dante i Bayern under samma 45 min. Gör Dante en bättre match?

Samla krafterna nu och håll i så vi får till ett läge där vi kan sätta ett mål.
Glöm inte att Pedros pass till Messi var vääääldigt nära.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
"Vi har inga målchanser än men alla vet att de är så här vi spelar och en chans = ett mål ." Såg du Chelsea-matchen förra säsongen? Vi hade mer än 30 vassa chans och trots det så missa våra spelare,
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Nyckeln är att våga höja passningstempot, vilket är svårt då man övervattnat gräsmattan å det grövsta. Just nu är det Bayern som är lite mer på tårna och när en spelare som Ribery agerar mer vänsterback än offensiv mittfältare vet man att Jupp överträffat Tito taktikmässigt.

Vi kan ff vända det här, men eftersom det verkar vara oerhört svårt för spelarna att tagga till så krävs det ett och annat ord i omklädningsrummet i paus. Typ en vansinnig Puyol, eller en Guardiola...
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
Till det lilla positiva, Piqué vilken klippa i försvaret och Alves vilken jävla kung springer fram och tillbaka som om hans liv stod på spel men får alldeles för sällan bollen
Fais
Amo0227

Av alla spelare hackar du på Alexis. Vad har hänt med Busquets????????

Jag fattar ingenting.

Gul kort på Barta, In Abidal.

2 frågor. Varför är det ingen som vill gå fram.
Den enda som går offensivt är bollhållaren vare sig det är Alba eller Alves.

Jag känner inte igen det här laget.

3 halvlekar kvar dock. Men hittills har spelet varit under all kritik.
Barcelona Henric
2013-04-23 21:32
@enkos:

Jaha och? Vi kommer ju ingen vart...
Barcelona grande jw
En av de värsta halvlekarna på länge. Vi må ha förlorat många matcher men när var senast vi var så här underlägsna? I grunden är vi inte så underlägsna spelmässigt men taktiskt blir vi helt överkörda. Har Vilanova ens kollat en enda video inför den här matchen? Vi spelar inte ens runt bollen. Vi snöar in oss i en triangel som vi kör fast i. Vi fastnar totalt på mittplanen, Bayern har STENKOLL på oss.
Barcelona nr10messi
Han slarvar bort varenda jävla boll skiter fullständigt hur mycket han sliter är så Jävla trött på honom
Barcelona Vampíro
2013-04-23 21:31
För art vara ett lag som spelar så oerhört oinspirerat så snackar de jävligt mycket. Är trött på all BS inför varje stormatch och så ser det ut såhär. Vakna och visa att ni vill spela!
Barcelona NoGo™
2013-04-23 21:31
Sen så är det väl bara en tidsfråga innan de sätter en på hörna också, så många som vi bjuder på tyvärr....
Barcelona enkos
2013-04-23 21:30
@ThereIsOnlyOneMessi:

Vad har Bayern bevisat i förstsa? Det är Barca som spelar försiktigt , men se nu i andra när Barca kommer ut som helt nytt lag
Barcelona Xavitheking
Nr10messi Ser vi på samma match eller vilken match ser du på ?.. Han är ju klart bäst i Barca han är där enda som sliter vi slarvar som fan i passnings spelet hotar inte i djupet !!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
Asså....ni som vill byta ut Messi....Har ni inte lärt er att det är han som oftast är avgörande. Om det är någon som brukar blixtra till och helt plötsligt göra mål så är det han.
Barcelona FCB_Messi
Ingen ska fucking klaga på vårt spel nu !! Bayern har för fan inte ett skit !!!!!!!! Dom kan ju inte ens slå 3-4 passningar inom laget helt jävla seriöst . Vi har inga målchanser än men alla vet att de är så här vi spelar och en chans = ett mål . Är det någon Barca supporter som är minsta lilöa orolig över att vi inte kommer nå finalen så stäng av tvn och lägg er .
Barcelona Andreas-
Det är helt sjukt hur uselt det är. Alexis är tamejfan det sämsta jag någonsin sett. När han ska han göra något vi betalade för? Se för fan till att ta tag i bollen nu, dra 2 spelare upp på läktaren o skicka in den i x:et annar ere sista halveleken han ska göra i den här klubben i den här typen av matcher.

Sen måste hela jävla laget kamma till sig. Lite JÄVLA TEMO NU!
Barcelona jawwa
Är alla barcas spelare paralyserade eller? med lite rörelse kommer barca döda bayern. De få gånger dem får upp någon form av passningsspel händer något
Annons: