/spanien/barcelona/forum/7359.aspx/spanien/barcelona/forum/7359.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-23 15:05
LALAWELEATAKORA

Arsenal? De har väl kommit 4:a flera säsonger i rad och kan missa CL i år. Sedan finalen 06 har utvecklingen gått stadigt neråt. Om de är ett hot om ligatiteln är Valencia, Málaga och Atlético det definitivt i Spanien. Chelsea vann visserligen 2010 men kom 6:a förra året och hade vilka andra år som helst inte spelat CL den här säsongen, men nu blev det som det blev.

Nej, det är City och United som slåss om titeln, inga andra. Möjligtvis Chelsea. City som åker ut gruppspelet i CL med huvudet före mot Spaniens och Tysklands andralag och United som blir utslagna av Spaniens andralag. Chelsea som blir utslagna av Italiens bästa lag och Shakhtar Donetsk.

För mig är det ingen tvekan om att PLs utveckling pekar neråt, och att det är fotbollen som blandar teknisk briljans med tempo som leder utvecklingen framåt. Tyskland och Spanien dominerar fotbollen just nu, på alla sästt som finns. Ligorna, landslagen men även ungdomsakademierna och hur många spelare man får fram. De leder fotbollen framåt.
Barcelona koeman92
2013-04-23 15:04
LALAWELRATORA

Barcelona-Man Utd x2

Atl Madrid-Liverpool

Atl Madrid-Fulham

Barcelona-Arsenal x2

Bilbao-Man Utd

Atl Madrid-Chel$ea

Real Madrid-Man City

Man Utd-Real Madrid

Stick nu.
Länktips: 1
Barcelona BarcaChris
..
Barcelona Jonas - tots units fem força
LALAWELEATAKORA Menar du allvar när du säger att Arsenal och Chelsea gör upp om titeln?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BarcaChris
2013-04-23 15:03
..
Barcelona BarcaChris
2013-04-23 14:59
Wooooooooooooow Bayern kommer värva Götze, haha vilket skämt nu är fritt fram för Real. Får mig att tänka tillbaka när Figo gick till Real svikaren. Och Tyska liga fans säger Tyska ligan är bättre än Spanska??? Bayern vinner ligan med typ 20 poäng och köper ändå Götze haha. Stakars Dortmund vilken tajming.

Och vilka är dom här premier league nollorna. En från Manchester United hahaha, skojarna kan inte ens slå Bilbao med sin skitiga tråkiga fotboll.
Jag vet inte ifall folk ser på Man u matcher. Men dom är verkligen skiiiiiiiiiiit tråkiga. Dessutom är det helt felt forum att snacka skit i efter Barca slakta dom på Wembley i deras land. England är över så är det bara
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-23 14:58
Jag tappar faktiskt en del respekt för Götze i och med den här transfern. Jag trodde faktiskt att Dortmundspelarna hade hjärta för klubben och att de flesta av dem skulle stanna och försöka utveckla laget. Nu går Götze till största konkurrenten i ligan. Visst att Bayern vinner ligan men vafan, Dortmund är inget skitlag. Jag hade förstått om de slutade 10:a i Tyskland och åkt ut Europa League redan men de är i semifinal i CL. Vad vinner han på det här sportsligt sett? Lite större chans på ligatiteln och CL, men inte så stor att att det ska vara en anledning till att byta till värsta konkurrenten. Nej, anledningen stavas med största sannolikhet pengar. Tråkigt för fotbollen och och speciellt Bundesliga, nu lär det bli ännu ojämnare nästa säsong.
LALAWELEATAKORA
2013-04-23 14:58
i Premier League utmanar dom flesta lagen om titeln. Manchester United, City, Chelsea, Arsenal. Visst, i år har det sett lite annorlunda ut men normalt sett är det väldigt jämt. I La liga är det jämt Real Madrid eller Barcelona som vinner med någon uppstickare då och då (Valencia).

Varken Arsenal eller Manchester City spelar särskilt "Engelskt" och United blev utslagen pga av några felaktiga domslut och två premier league spelare i motståndarlaget. Chelsea förra året spelade mer som ett Engelskt lag och vann champions league, lika Celtic som spelar Engelskt/brittiskt som knappt hade några problem med Barcelona. Då i Premier League hade nästan alla lag spelat som Celtic mot Barcelona och Real Madrid och satsat på långbollar och fasta situationer (som är betydligt effektivare än tiki taka) så Barcelona hade fått svårt att komma topp 5 i premier league enligt mig.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-23 14:53
Hetfield

Jag kan hålla med om att 3-1-förlust psykologiskt kan vara bättre än 1-0, men det beror ju på hur matchbilden ser ut. Det du snackar om att resultatet 3-1 är bättre än 1-0, vilket inte stämmer. 1-0-förlust innebär att vi måste vinna på Camp Nou med ett mål för att få till förlängning och två för vinst. Om de gör ett bortamål behöver vi göra tre för att vinna. Hade vi istället haft 3-1 och behövt vända på det så hade vi från början behövt göra två för att vinna, inte ens räckt till för förlängning. Gör de ett bortamål behöver vi göra fyra för att vinna, tre för förlängning. Hur man än vrider och vänder på det så är 1-0 bättre.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-04-23 14:52
Hahaha är glorymanutd här igen? :D Han har med andra ord surat i 2 veckor då han fick äta upp sin egen skit efter returen mot PSG.
Barcelona Frodo
2013-04-23 14:52
På tal om Götzes transfer till Bayern kan man inte direkt skylla på att Dortmund släpper honom. Bayern betalade utköpsklausulen (precis som med Javi Martinez förra sommaren) vilket Dortmund inte kan göra något åt. Sen förhandlade de med spelaren om ett kontrakt.

Jag kan förstå hur Götze tänker. Han kommer att gå till en europeisk tungviktare med en tränare som vet hur man jobbar med unga spelare. Dock känns timingen helt fel med tanke på vilken match som väntar dem.
Barcelona ElTriplete
2013-04-23 14:48
LALAWELEATAKORA Visst, defensiven må vara bättre nere i England men få det inte att se ut som att La Liga är en skitliga. Senaste åren har de spanska lagen ständigt slagit ut dem engelska lagen. Här får du några exempel: Barcelona har slagit Arsenal två gånger. Real slog City och United på en säsong. Bilbao slog ut United i Europa League förra säsongen. Atletico krossade Chelsea med 4-1. Jag tror det får räcka här. PL är förmodligen världens mest skötta och jämnaste liga. Men det med att den är bäst och roligast beror på vad man har för smak. Själv tycker jag om den spanska fotbollen då det inte är några klumpedunsar som slår en massa långbollar. Om det inte är träben så är det spelare från utlandet. Ta en titt på de som dominerar i PL idag. De flesta har ett förflutet i La Liga. Silva, Mata, Cazorla, Toure och Aguero är bara ett fåtal exempel. Om såna spelare kan gå till England och dominera på det sättet samtidigt som spanska lag ständigt slår engelsmännen ute i Europa, vad säger att Barcelona och Real Madrid inte skulle kunna vinna Premier League?
Barcelona barca de Corazon
2013-04-23 14:47
alba pique tror jag i barca så man hoppas dom sköter sig bra
Barcelona barca de Corazon
2013-04-23 14:46
idag grabbar kommer vi vinna barca kommer att visa sin bästa sida för the king messi is back:) nu laddar man med att snart dra till olearys o hejja på världens bästa klibb Fc barcelona........
Barcelona Frodo
2013-04-23 14:44
LALAWELEATAKORA

Yeah, innit mate? Premier League is the best thing since sliced bread!

United har vunnit 13 av 21 PL-titlar. Det är ganska talande för hur det ser ut i England även om anglofilpacket i det här landet sväljer Skysports marknadsföring om hur alla lag i PL har en chans på titeln.
Barcelona Baronen
2013-04-23 14:40
Tråkigt med den där jubelidioten som kommer hit och förstör. Nästan polisanmälningsvärt det han skriver.

Nog om det, till något roligare. Vilka riskerar avstängning vid ett gult kort?
LALAWELEATAKORA
2013-04-23 14:28
Att Premier League går dåligt ett år har inte sån stor betydelse för vilken liga som är bäst. Dom senaste åren har det nästan alltid varit minst ett Engelskt lag i final och då har det även varit olika lag till skillnad från La liga där det bara är ett lag som har varit i final under samma tid. I år och tidigare år har Engelska lagen fått motstånd av domare som ger fördelar till motståndarna och när dom Spanska lagen spelar får dom fördelar. Att man då ska både klara av att satsa på en bra placering i Premier League och ta sig långt i Champions League är då omöjligt medans Barcelona kan vila sina spelare gång på gång pga av den låga klassen på dom andra lagen i La liga. T ex Celtic hade inte ens varit ett topp 10 lag i Premier League men ändå spelar dom jämt med Barcelona så jag tror att Barcelona knappt hade vunnit något i Premier League då defensiven är mycket bättre här.
Barcelona Hetfield
2013-04-23 14:20
Vampiro

3-1 förlust är betydligt bättre psykologiskt än en 1-0 förlust. Känslan av att släppa in ett mål och matchen är "över" är något som är väldigt tufft.

Dessutom så ger den större förlusten en större motivationsfaktor än att man ska försöka spela på resultatet. Men det här är ju bara tankar.
Barcelona ElTriplete
2013-04-23 14:16
DavidPique Ouch. Du fick tyst på han och alla PL-anglofiler.
Barcelona Vampíro
@Hetfield Håller verkligen inte med. Bayern har tillskillnad från Milan en urstark defensiv och livsfarliga kontringar, de kan straffa oss när som helst och det är självklart att man hellre tar en förlust med ett mål framför en med två. Vi kan inte förvänta oss ännu en remuntada på beställning. Skulle Bayern göra ett mål på Camp Nou efter en 1-0 vinst så går vi direkt vidare på 3-1. Det hade vi inte gjort om de vann med 3-1 i München så jag kan inte hålla med om ditt resonemang. Nåväl dags att vara mer optimistisk, det är en stentuff match men vi ska inte gå in med losermentalitet. Vi är inte Arsenal.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
Jag hoppas verkligen att Leo är 100% redo för spel. Är han med ikväll så kan vi mycket väl skrälla på bortaplan. Hans närvaro är vital för oss och bara med det så kan de lyfta upp hans lagkamrater. Som sagt killen är extraordinär och jag håller tummarna att han spelar ikväll.

Undra vilket lag filosofen ska supporta? :)
Barcelona Federer
2013-04-23 14:15
Frågan är varför inte mod ger barnrumpan en ip-spärr istället för 1 veckas som de gjorde när vi mötte PSG.
Barcelona Sentuary
2013-04-23 14:09
Gloryglorymanutd

Jag förstår inte hur en Unitedsupporter kan ens få för sig att provocera en Barcelonasupporter, redan glömt CL-finalerna? Eller har du gått och blivit dum i huvudet efter all pisk ni fick?
Barcelona DavidPiqué
2013-04-23 14:05
gloryglorymanutd -

Med tanke på att du håller på utd så blir det mesta komiskt då du försöker komma in och provocera. Skippa det netlåtande snacket om araber och rikta in dig på Basel - Chelsea på torsdag, dom håller trots allt upp premier league-flaggan en meter upp på flaggstången.

Barcelona Hetfield
2013-04-23 14:03
Vampiro

Om man gör ett mål så har man det som "säkerhet". Om Barcelona skulle gå in med 3-1 i förlust, så kan man fortfarande släppa in ett mål och även kunna kämpa på.

Däremot så är 1-0 väldigt tufft. Bayern kan verkligen spela smart och sen kontra in ett mål, då måste Barcelona göra 3 mål.
Barcelona Vampíro
2013-04-23 14:01
Seriöst får man ingen spärr för det där?
Barcelona Messidinho_10
2013-04-23 14:00
Herregud dagen har precis börjat och mitt adrenalin pumpar torts att det är 7 timmar kvar!!! Ikväll är kvällen vi ska visa världen att vi är bästa laget i historien, vi ska åka till Allianz arena och fullständigt köra över tyskarna. Jag vill se våra spelare spela den härliga tika taka fotbollen, jag vill se Iniesta och Messi vara såna giganter som bara dem kan vara och äga alla. Jag vill se ALLA ge 100%!!! Visca Barca ikväll gäller det!!
Barcelona Hetfield
2013-04-23 14:00
Gloryglorymanutd Du förstår väl hur du låter? Jag är 22 år, du är 34 år. Du är en vuxen person som ska ha ett fungerande liv, jag studerar. Men som sagt. Du får göra som du vill, jag tänkte bara vara artig och försöka resonera med dig, men du verkar tycka att det är kul att "trolla" i forum trots att du är 34 år, vilket tyder på antingen ensamhet eller att du är väldigt barnslig. Hey, bättre med 12 000 vettiga inlägg på 6 år, än att en 34 åring går in i forum och skriver rasistiska saker. Jag kan garantera att du kommer att dö ensam en dag, utan vänner eller familj. Tiden du spenderade på att hata kunde du ha spenderat på något vettigt. Men jag tänker inte starta en stor diskussion, men jag tycker bara det att det är sorgligt. Gå ut och skaffa lite vänner buddy.
Barcelona Vampíro
2013-04-23 13:55
@Hetfield "Jag tar hellre 3-1 än 1-0" Really? Absolut bortamål är värt mycket men visst fan tar man en förlust med ett mål framför två. Vid en 1-0 förlust så behöver vi bara göra ett mål i returen och det är status quo, enkel matematik där. I Paris gjorde vi två bortamål men var trots det nära att ryka hemma på Camp Nou. Det viktigaste ikväll är dock att man vågar spela sitt egna spel . Det var faktiskt ett bra tag sen man såg Barça lira på sin riktiga nivå i en viktig bortamatch i CL. Förväntar mig inte att vi ska rulla ut motståndaren men faktum är att det är en ganska stor skillnad på Barça när vi spelar hemma gentemot borta i europaspel. Ganska vanligt för alla lag iofs men det känns som att vi drabbas hårdast.
Barcelona Hetfield
2013-04-23 13:53
Tja, jag pluggar till läkare och är 22 år, så det är väl normalt. Jag skriver här för att jag kan prata om mitt kära Barcelona. Det känns däremot smått psykotiskt att spendera sin tid på att logga in i forum med rasistiska antydningar och att hata, det känns ju mer konstruktivt att sitta och göra något vettigare? Sen så är det väl lite av en lögn att du har "allt det där". Om du hade vänner och ett liv så hade du väl inte gått in här vid varje stormatch för att säga rasistiska saker och provocera. Det är bara lite tips, en dag kommer du att vara ensam och gammal, då är de här stunderna meningslösa. Sitt och var respektfull, så kommer du att leva bättre. Jag har skrivit här sen runt 2007 (om jag minns rätt), vilket är 6 år. Det är betydligt mer normalt än att sitta i sitt rum och hata? Come on buddy, you can do better.
Annons: