/spanien/barcelona/forum/7357.aspx/spanien/barcelona/forum/7357.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2013-04-23 14:01
Seriöst får man ingen spärr för det där?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Messidinho_10
2013-04-23 14:00
Herregud dagen har precis börjat och mitt adrenalin pumpar torts att det är 7 timmar kvar!!! Ikväll är kvällen vi ska visa världen att vi är bästa laget i historien, vi ska åka till Allianz arena och fullständigt köra över tyskarna. Jag vill se våra spelare spela den härliga tika taka fotbollen, jag vill se Iniesta och Messi vara såna giganter som bara dem kan vara och äga alla. Jag vill se ALLA ge 100%!!! Visca Barca ikväll gäller det!!
Barcelona Hetfield
2013-04-23 14:00
Gloryglorymanutd Du förstår väl hur du låter? Jag är 22 år, du är 34 år. Du är en vuxen person som ska ha ett fungerande liv, jag studerar. Men som sagt. Du får göra som du vill, jag tänkte bara vara artig och försöka resonera med dig, men du verkar tycka att det är kul att "trolla" i forum trots att du är 34 år, vilket tyder på antingen ensamhet eller att du är väldigt barnslig. Hey, bättre med 12 000 vettiga inlägg på 6 år, än att en 34 åring går in i forum och skriver rasistiska saker. Jag kan garantera att du kommer att dö ensam en dag, utan vänner eller familj. Tiden du spenderade på att hata kunde du ha spenderat på något vettigt. Men jag tänker inte starta en stor diskussion, men jag tycker bara det att det är sorgligt. Gå ut och skaffa lite vänner buddy.
Barcelona Vampíro
2013-04-23 13:55
@Hetfield "Jag tar hellre 3-1 än 1-0" Really? Absolut bortamål är värt mycket men visst fan tar man en förlust med ett mål framför två. Vid en 1-0 förlust så behöver vi bara göra ett mål i returen och det är status quo, enkel matematik där. I Paris gjorde vi två bortamål men var trots det nära att ryka hemma på Camp Nou. Det viktigaste ikväll är dock att man vågar spela sitt egna spel . Det var faktiskt ett bra tag sen man såg Barça lira på sin riktiga nivå i en viktig bortamatch i CL. Förväntar mig inte att vi ska rulla ut motståndaren men faktum är att det är en ganska stor skillnad på Barça när vi spelar hemma gentemot borta i europaspel. Ganska vanligt för alla lag iofs men det känns som att vi drabbas hårdast.
Barcelona Hetfield
2013-04-23 13:53
Tja, jag pluggar till läkare och är 22 år, så det är väl normalt. Jag skriver här för att jag kan prata om mitt kära Barcelona. Det känns däremot smått psykotiskt att spendera sin tid på att logga in i forum med rasistiska antydningar och att hata, det känns ju mer konstruktivt att sitta och göra något vettigare? Sen så är det väl lite av en lögn att du har "allt det där". Om du hade vänner och ett liv så hade du väl inte gått in här vid varje stormatch för att säga rasistiska saker och provocera. Det är bara lite tips, en dag kommer du att vara ensam och gammal, då är de här stunderna meningslösa. Sitt och var respektfull, så kommer du att leva bättre. Jag har skrivit här sen runt 2007 (om jag minns rätt), vilket är 6 år. Det är betydligt mer normalt än att sitta i sitt rum och hata? Come on buddy, you can do better.
Barcelona Jax12
2013-04-23 13:53
Hej alla cules! Kommer tyvärr missa matchen ikväll pga jobb så tänkte höra om nån vet var man kan tanka hem den nån timma efter matchens slut??

Vore väldigt tacksam om nån hade nån länk eller dylikt!

Mot Wembley! Visca el Barca!!!
Gloryglorymanutd
2013-04-23 13:52
Spärrad för provokation. Väx upp, skaffa ett liv. Hör av dig den dagen du är mogen nog att bete dig på ett forum. // Mod
Gloryglorymanutd
2013-04-23 13:49
Som svar på din fråga: Jo jag har allt det du nämnde, tillräckligt bra jobb för att ha tid med att logga in här och provocera er lite. Jag umgås inte med mina vänner på arbetstid, om du nu vet vad det innebär att ha ett jobb.
Barcelona Hetfield
2013-04-23 13:48
Gloryglorymanutd Jag ska försöka vara så artig jag kan, jag kan kanske försöka resonera med dig. Enligt din profil så är du född 78, vilket innebär att du är runt 33-34 år. Då måste jag fråga dig. Är du inte lite väl gammal för att gå in i forum och hata? Har du inget jobb? Utbildning? Familj? Vänner? Sysselsättning? Är det inte bättre om du spenderar tiden på att skaffa några vänner så att du kan lufta ut dig, istället för att sitta hemma i ditt rum och hata på forum?
Gloryglorymanutd
2013-04-23 13:40
a
Barcelona DM1982
2013-04-23 13:33
Bayern gör ju självklart inget fel, det är ingen som tvingar Götze att skriva på för dem. Bayern (Pep) vill ha en spelare, kontaktar spelaren och betalar det som krävs, viket i det är fallet var en hel del pengar.

Däremot är det synd för tyska ligan när ett lag som konkurrerar om titeln blir svagare. Risken finns väl att även Hummels försvinner och då bir det riktigt tufft.

Pep kommer ha ett galet bra lag till sitt förfogande, lite skillnad mot när han tog över Barcelona som då var ett lag i förfall med dekadenta spelare. Chansen är stor att han fixar ligan och tyska cupen första året, även CL lär de var heta kandidater till.

Ska bli en kul match ikväll, det kommer säkert bli en riktigt bra match. Jag orkar inte byr mig om hur den slutar, det är bara första "halvlek" i matchserien, mycket kan hända. Det viktiga är att hålla tätt och försöka göra det där livsviktiga bortamålet, det kan bli för tufft annars.

Jag har hela tiden tippat Bayern som slutsegrare till hela CL, ser egentligen ingen anledning till att tro annat nu heller.

Bayern är ett respektabelt lag som spelar enligt sin filosofi, det har straffat dem i två finaler. Ändå spelar de vidare på det sätt som de tror på, mycket likt Barcelona som spelar sitt spel istället för att bli nervösa och parker bussar likt andra storlag.

Vad som än händer efter semifinalen så kommer det vara minst ett lag i final som tror på sitt spel och kör på det. För mig är det respekt.
Barcelona Hetfield
2013-04-23 13:25
addeh

Adriano är ingen Maldini som mittback, men jag skulle hellre ta Adrianos rutin före Bartra i en sådan match. Dessutom är inte Abidal redo för en sådan match.

Dessutom så är det värt att komma ihåg att både Alba och Pique kan bli avstängda om de får gula kort, det behövs rutin i laget.
Barcelona LeoMessi
2013-04-23 13:23
Abidals positionsspel är galet bra och vi får inte glömma att han faktiskt har speeden att springa ikapp anfallare, vilket Pique och Puyol saknar :/
Barcelona enkos
2013-04-23 13:17
Världens bäste domare, Viktor Kassai, dömer matchen ikväll. Han dömde finalen för två år sedan när Barca slog United och han dömde matchen när Barca slog Milan med 4-0. Det är en bra domare som jag hade inte varit orolig för om det nu inte var Bayern som är motståndare. Ungern har som bekant starka relationer med Tyskland på många sätt, men jag hoppas domaren blir neutral.
Atlético addeh
2013-04-23 13:15
Hetfield

"Då är Adriano tillbaka".

Vad Adriano göra någon skillnad menar du? Drar Alba på sig gult kort är det viktigt att Adriano är tillbaka till returen, men som mittback vägrar jag se någon framtid för brassen. Han har ingen egenskap som mittförsvarare som är bättre än varken Abidal eller Bartra.

Mundo Deportivo skriver idag att Abidal inte är redo för 90 minuter så här tätt inpå Levante-matchen, men han kommer högst troligt starta mot Athletic (kanske inte spela hela matchen) för att sedan vara redo att starta returen mot Bayern. Det om något är ett lyft. Så som han spelade i lördags var bästa jag sett av en Barcelona-försvarare sedan Abidal briljerade för 1,5 år sedan.

Den enda spelaren som inte är helt ordinarie i dagens startelva lär bli Bartra, då jag förutsätter att Abidal inte spelar. En spelare - det är inte mycket.

Och jag vägrar tro att det specifikt är vårt mittförsvar som skulle fälla avgörandet för hur matchen ikväll slutar. Vårt försvarsspel börjar med anfallarna - därför tror jag både Pedro & Alexis startar pga deras presspel.
Barcelona Barca King -
2013-04-23 13:15
Längtar redan till liga guldet så att vi kan rensa vår trupp och få in nytt blod och starta om från början.
Barcelona Cedqvist
2013-04-23 13:13
Får väl ställa mig i ledet som inte förstår vad Bayern har gjort för fel, de köper in en klasspelare på ett "snyggt" sätt genom en utköpsklausul som inte ger Dortmund någonting av säga till om. Min förvåning är snarare att Götze visar att han inte har någon som helst moral när han istället hade kunnat välja mer eller mindre vilket storlag som helst i världen. Korkat...

Angående kvällen, jag har verkligen en känsla av att vi kan få se Abi från start. Song är tydligen inte 100% och jag är fortsatt tveksam till Bartra i startelvan i en såhär svårt match.
Också tveksam till Villa efter förra matchen, och är Messi med från start tror jag Alexis blir prioriterad.

Valdés
Alves, Piqué, Abidal, Alba
Xavi, Busquets, Iniesta
Alexis, Messi, Pedro
Barcelona Barcadinho.
2013-04-23 13:11
Bayern historiskt sett alltid har sugit till sig alla super spelare i Bundesligan.
De är i särklass den största makten i landet.
Barcelona LeoMessi
2013-04-23 13:01
enkos (Barcelona) Rättelse: Barca jagar spelare som dom vill ha men köper en annan som är sämre och som dom inte behöver, dessutom till ett galet överpris.
Barcelona Hetfield
2013-04-23 13:01
Det viktigaste är att göra ett mål. Jag tar hellre 3-1 än 1-0, i det här läget med alla skadorna och Bayerns hemmaplan så kan man bara spela smart. Det är däremot en annan sak hemma på Camp Nou. Adriano är tillbaks, Messi är helt frisk, Cesc kan vara i bra form och Puyol är frisk, det är där det ska avgöras.
Barcelona NoGo™
2013-04-23 13:00
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:
Ja det känns ju som att de kommer att vara väldigt angelägna om att få behålla han nu när de tappar Götze. Det kommer väl krävas att man löser Hummels klausul, om han nu har en. Men om han verkligen vill hit så lär det nog hjälpa skulle ja tro, som i Cesc fall.
Barcelona enkos
2013-04-23 12:59
Folk som snackar om att Barca och Real köper alla andra spelare som de vill, men se vad gör Bayern, köper varje spelare som de pekar med finger..
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-23 12:54
Frågan är hur detta påverkar våra chanser att knyta till oss Mats Hummels?
Barcelona la barca
2013-04-23 12:51
Tycker att vi borde värva två forward som är tillräckligt bra för att ta en startplats och som vet hur man gör mål. David villa var en av världens bästa målskyttar en gång i tiden men hans bäst före datum har passerat han borde säljas. Pedro och tello är inte tillräckligt bra för att ta en plats i startelva eller några bra målskyttar dem fungerar bra som avbytare, sanchez springer och sliter som ett djur men ska man spela som forward för barca måste man fan kunna göra mål han borde säljas. Mina två drömvärvningar är kun aguero och neymar, två snabba tekniska spelare som lätt skulle passa in i barcas startelva.
Barcelona NoGo™
2013-04-23 12:46
Although Messi doesn't yet have the medical green light, almost all media think he'll get it later today and start against Bayern tonight.

Jag undrar ja om han verkligen är 100? Tveksamt va, men jag hoppas att han håller tillräckligt länge för att ge oss ett bra resultat.
Barcelona Zamboza
2013-04-23 12:30
Förstår inte kritiken mot Bayern. Dem har inte gjort något fel. Boven som jag ser det är Götze, som är uppfostrad i klubben som ftf är ett topplag i både inhemska ligan och i europa. Dem kunde ju vänta med beskedet tills imorgon åtminstone. Dortmunds chanser kanske minskas nu kanske mot real. Startar han lär han bli utbuad och kanske även påverkas av det.

Fyfan vad man hoppas att Messi ska spela idag. Jag tror han vill starta och är redo, men klubben kommer nog vänta med besked in i det sista.
Barcelona Bàckis
2013-04-23 12:28
Översatt till svenska.
Yttrande från Borussia Dortmund

[23:04.] International Mario Gotze agent Volker Struth och hans Borussia Dortmund har aviserat flera dagar sedan det Idol utnyttja hans frigivning klausulen och den första Juli 2013 skulle flytta till Bayern München. "Vi är naturligtvis besvikna övermåttan, men betonar att både Mario och hans rådgivare har agerat helt överensstämmer med avtalet," säger Hans-Joachim Watzke, Borussia Dortmund VD.

BVB kan verkligen inte förringa den stora drömmen att skapa en exceptionell, utvecklad för år och på deras uppdrag ständigt växande team i morgondagens semifinal i UEFA Champions League och grunden för en överraskning och mata den till finalen på Wembley Stadium nu .

Tillsammans med coachen Juergen Klopp frågar sportchef Michael Zorc alla fans av Borussia Dortmund, Mario Götze i de sista matcher av säsongen, men framför allt i viktiga UEFA Champions League semifinalen mot Real Madrid, bara för att stödja villkorslöst som någon annan professionell Dortmund. Bayern München Borussia Dortmund inget officiellt har rapporterats hittills i denna fråga.

Alltså från BVBs egna hemsida. Fan va tråkigt
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-04-23 12:19
Baronen Inget smaklöst med det. Ville de inte att nåt sånt skulle hända så borde de antingen satt en högre eller ingen utköpsklausul alls på Götze. Bayern gör inget fel här
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-04-23 12:15
Press release FC Bayern and Mario Götze agree transfer 23.04.2013 FC Bayern Munich confirms that the club has agreed terms with 20-year-old Germany international Mario Götze for the player to join FC Bayern on 1 July 2013. FC Bayern is prepared to activate the contractual release clause agreed between Borussia Dortmund and Mario Götze.
Barcelona Barca King -
2013-04-23 12:11
Peps utmaning i Tyskland är? hmmmmmmmmm vinna med 30 poängs marginal. Den riktiga liga turneringen för Bayern är Champions varje säsong.
Annons: