/spanien/barcelona/forum/7354.aspx/spanien/barcelona/forum/7354.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2013-05-15 15:07
En sak man får hoppas är väl att man genomför transfers innan försäsongen drar igång. Senaste åren har ju spelarna kommit in lagom till ligastarten typ.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-15 15:05
Diar Sekha Det snackas ju om sanslösa belopp men med tanke på att han kan gå vart han vill gratis nästa sommar tror jag det i slutändan lär landa på en kanske 25-30m
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Shekha
2013-05-15 14:55
Är det någon som vet något angående Neymars pris(på ett ungefär)?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-15 14:43
Freixa (spokesman): "There will probably be more transfers - in and out - this summer than past years, but it'll depend on the negotiations" Depends on... Inte konstigt att man blir rädd för ännu ett magplask
Barcelona Rambla~
2013-05-15 14:39
Santos vice-president Odílio Rodrigues will meet Santos Management Committee on Wednesday to approve Neymar's transfer to Barça. On Wednesday's meeting with Santos Management Committee, Odílio will explain Neymar's agreement which was almost closed on May 10. Odílio's meeting with Santos Management Committee would eventually close Neymar's transfer. He'll sign a contract with Barça until June 2018 Neymar's transfer to Barça could be officially announced next week after Wednesday's meeting but clubs prefer to do it on first week of June
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-15 14:28
Den nuvarande talesmannen befinner sig på samma nivå som styrelsen. ;)
Barcelona Rambla~
2013-05-15 14:25
Freixa är ett större skämt som Xala i Martin. Den senare lyste åtminstone upp tillvaron med sina kavajer. :)
2013-05-15 14:18
Rambla/

Man kan alltid drömma. Och man kan ju också drömma att Laporta lyckas övertala Pep att återvända, vars kontrakt går ut precis 2016.
Barcelona Vampíro
2013-05-15 14:16
Freixa (spokesman): "We've made Abidal an offer. He didn't yet reply, but he'll meet with the president. After that, we'll know more."

Allt tyder på ett ledarkontrakt trots att Abidal flera gånger förklarat att han vill fortsätta spela. Jävligt tråkigt hur de slarvar bort en sån hjälte.

Förresten kan man ha en sämre "spokesman"? Han om någon ska prata så lite som möjligt.
Barcelona Rambla~
2013-05-15 14:16
Fy fan, jag fick gåshud när jag såg och lyssnade på Laporta. Vilken karisma karln har alltså. Han måste bara tillbaka. :)

el Flaco

När det är dags för presidentval 2016 kanske en viss Txiki tycker det är dags att återvända hem igen? :D
2013-05-15 14:06
@Gabriel:

Det är sinnesjukt hur Rosell gör sitt bästa i sin bok för att framställa sig som den gode, som offret, och Laporta och Cruyff som de onda. Ska man läsa den boken som en Sandrusco-fundamentalist så begick han inga fel alls och var alltid godhjärtat i alla sina ageranden. Till skillnad från Jan och Cruyff som uppförde sig som två monster och konspirerade mot Rosell.
Barcelona Gabriel
2013-05-15 14:00
När det kommer till vems ord jag väljer att tro på mellan Laporta och Rosell väljer jag att tro på Laporta 10 gånger av 10.
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-15 13:56
Mido

Var det inte goal som skrev att Neymar var färdig för Bayern för någon dag sen också? Tro på sådant när det kommer något officielt uttalande inte bara tidningars rykten.
2013-05-15 13:55
Efter att ha sett Revistan tycker jag att Laporta gav ett positivt intryck och jag hoppas verkligen att han ställer upp i valet 2016. Men som jag har varit inne på tidigare kommer han få det svårt att svetsa samman ett nytt kompetent team kring sig och det kommer även bli svårt att hitta en ny sportchef som passade som bra som Txiki gjorde under Laportas mandat. Säger en hel del det faktumet att Laporta lovordade Txiki så pass mycket som han gjorde under intervjun.

Sen var det även kul att höra Laporta prata om Barças spelsystem, som han kallade för Cruyff-filosofin. Nästan samma uttryck som Xavi använder sig av när han reflekterar kring systemet. De använder alltid ord som ”filosofi”, ”systemet” i bestämd form och ”arvet från Cruyff”. Sjukt hur detta arv genomsyrar alla inom klubben, allt ifrån presidenten (Laporta), spelarna (Xavi) och fansen. Nåja, nästan alla. *host* Rosell *host*

På tal om Rosell är det inte oväntat att han och Laporta har två olika versioner gällande förtroendet för Frank Rijkaard när laget gick igenom en kris under hösten 2003. Laportas version är ju som vi alla känner till att Rosell var den mest högljudde inom styrelsen att sparka holländaren och plocka in Scolari. Detta brukar anses vara den officiella versionen.

Men Rosell, föga oväntat, berättar i sin bok att det var Laporta som drog upp Scolaris namn som ett alternativ i ett privat samtal de två emellan. Rosell menade att han vill ge Rijkaard lite mer tid för att förbättra situationen och att han hade Pere Gratacós, som tränade B-laget då, som plan B. Samtidigt är Laorta långt ifrån den ende som har sagt att Rosell inte hade något förtroende alls för Rijkaard och ville göra sig av med honom. Har för mig att flera andra från styrelsen har berättat samma sak.

Barcelona Mido
2013-05-15 13:52
Enligt goal.com så är neymar helt klar till Barcelona men det är inte officiellt ännu
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-05-15 13:46
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Räkna med att vi kommer betala väldigt mycket för honom så det senare inte kommer som en chock. Skulle chansa på att vi betalar minst 45M och upp till 55-60M.
2013-05-15 13:05
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Och tänka sig att Rosell hade sagt till Cruyff att ta ett steg åt sidan och inte lägga sig i. Samme Cruyff som först visade sitt stödd åt Rijkaard och som föreslog att Guardiola var redo för att ta över som huvudtränare för A-laget. Sandrusco stay failin'.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-15 12:58
@NoGo™:

Det är det som är den största skillnaden mellan Rosell och Laporta.

Joan var smart nog att inse att han inte satt inne på alla svaren själv och var tvungen att lyssna på andra som hade kunskapen.

Sandro upplever jag som tvärtom, han agerar efter eget tycke, och gör sig hellre av med folk än att acceptera dem för deras kunskap - mycket pga av att de inte samtycker med honom i andra frågor.

Det bästa du kan göra som chef är att anställa folk som är bättre än dig.
2013-05-15 12:56
NoGo/

Tack, nu fungerade det.
Barcelona NoGo™
2013-05-15 12:51
@el Flaco - Me, Myself and I

Prova denna.
Barcelona Gabriel
2013-05-15 12:48
enkos Thiago har knappast fått chansen till att kunna blomma ut heller. Eller förväntar du dig att han ska bli en världsstjärna utan att få speltid? Det är nu han ska få chansen när Xavi börjat gå ned sig, inte köpa in en annan mittfältare. Då kan man lika gärna redan nu ta beslutet att sälja Thiago då det är en tydlig indikation på att man inte räknar med honom.
2013-05-15 12:46
Rambla & Gabriel/

Det funkar inte att ladda ner avsnittet med Revista för mig så skulle ni kunna vara snälla och sammanfatta vad Laporta sa?
Barcelona NoGo™
2013-05-15 12:46
Intressant att höra Laporta prata om Cruijffs inflytande på han och vissa beslut som togs, tex att behålla Frank ist för att sparka han som bl.a. Rosell ville. Man märkte att Cruijff var en väldigt viktigt person för Laporta så även Txiki Begiristain.

Barcelona Gabriel
2013-05-15 12:37
Haha Laportas leende när han får frågan om han kommer att ställa upp i nästa presidentval säger ju allt.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-05-15 12:31
Crackovia slår till ännu en gång! Haha. :)
Barcelona Canaletes
2013-05-15 12:07
POV från Jordi Alba när titeln firas.

Barcelona enkos
2013-05-15 11:46
Gabriel
Jag ser bara Iniesta bättre på mitten, Vi ska komma ihåg att Xavi börjar ta slut och Thiago har inte blommat ut som förväntat och Fabregas har inte bevisat något. Så enligt mig skulle Cazorla vara given på mitten. Han imponerar på mig hela tiden med sin snabbhet och teknik och han är alltid spelsugen och ger 100%
Barcelona enkos
2013-05-15 11:44
Skulle Isco vara något för Barcelona? Själv är jag lite osäker och ser inte den jätte stor potential som många hävdar.. Men tiden får utvisa ..I alla fall är han inte så dyr med tanke på sin ålder.. En utköpsklausul på motsvarande 300 miljoner kronor
Barcelona Gabriel
2013-05-15 11:44
enkos

Cazorla är en duktig fotbollsspelare men jag ser han överflödig hos oss med tanke på vårat redan överfulla mittfält. Jag ser det som en prioritet att Thiago får mer speltid till nästa säsong, då hade inte en värvning av Cazorla gynnat direkt. Dessutom finns det andra positioner man måste förstärka före mittfältet. Om det sedan finns pengar över till ytterligare en värvning finns det andra spelare jag hellre ser än Cazorla.
Barcelona enkos
2013-05-15 11:39
Engelska medier skriver att Manuel Pellegrini vill ta med Santi Cazorla till Manchester City. Cazorla hade jag önskat i Barcelona.. Med Iniesta på mitten hade det varit show..
Annons: