/spanien/barcelona/forum/7350.aspx/spanien/barcelona/forum/7350.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ZlatanisDaMannn
8/20/2013 03:53
tja har läst här ett par år men det är först nu jag har registrerat mig för att kunna skriva här på forumet.
förut läste jag ofta väldigt bra grejer här på forumet och jag gillade verkligen att komma in r och läsa men nu på sista tiden har jag märkt att ni nästan inte gör något annat än att gnälla och klaga och klanka ner och bara vara allmänt negativa om allt och alla, är det inte det att thiago är en svikare och ändå bara kommer få värma bänken i bayern så är det att premier league är en sämre liga eller att ledningen är värdelös eller annat, kan fortsätta rabbla upp saker ni gnäller om hela natten om jag vill men det orkar jag inte.
bara grejen att ni dagen efter 7-0 i en ligapremier sitter och skriver långa inläg om hur dålig premier league är och ens orkar bry er om vad nån euro talk eller vad det nu kallas säger om la liga förklarar hela min poäng, snälla höj nivån på era inlägg eller låt bli att skriva för attfortsätter ni som ni gör så finns det ingen anledning att ens läsa något annat än artiklarna på denna sida
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
8/20/2013 03:31
Messiooooxavii Anledningen till att många reagerar och försöker klanka ner på ligan kan vara för att de själva försöker inbilla sig att det just är ligan som är dålig och inte att vissa lag håller en oerhörd hög nivå. Innerst inne vet de hur hög kvalité spanska ligan håller även om titeln oftast brukar hamna hos Barcelona eller Madrid. Det borde man i alla fall när topplagen i PL inte ens klarar av att vinna över Atletico Madrid, Bilbao, Malaga och Sevilla. Det som däremot är kul är när Bayern vinner med 9-2 över Hamburg, Chelsea 8-0 Aston Villa eller när United vinner över Arsenal med 8-2, ja då betraktas ligan inte dålig utan det är en historisk insats. Hyckleri med andra ord...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona messiooooxavii
8/20/2013 02:31
så ist för få ska de va btw
Barcelona messiooooxavii
8/20/2013 02:30
Jag måste säga att jag har varit så trött på svensk media hela helgen. Allt från Patetiska panelen i euro talk till kvällstidningarna .. Allt handlar om att La liga e för dålig.. ingen är kunnig nog att inse hur bra barca igentligen spelade matchen mot levante.. Tittade ikväll på city mot newcastle.. herre min gud hur dåliga newcastle är. city också för den delen. få går man ut i media och tokhyllar citys uppvissning. trött e ja
Barcelona ElTriplete
8/20/2013 02:13
La Liga har 63% inhemska spelare. Premier League har 37%. I rest my case. God natt amigos!
Barcelona Thierry Henry
8/20/2013 01:18
Förstår imte va det är för diskussion här inne? Sitter folk verkligen å jämför inhemska spelare i pl jämfört med spanien? Det är la för fan bara å kolla vilken statistik som helst så ser man att spanien har överlägset fler inhemska spelare i alla lag på alla nivåer än england?
Cesc#4
8/20/2013 01:12
Arsenal hade i premiären mot Aston Villa,
4 engelsmän och 1 britt i sin startelva och sedan kom 1 engelsman in på plan, så säg inte att Arsenal inte har några inhemska spelare!
Barcelona Gabriel
8/20/2013 00:36
Jordi Alba Ramos #18

Inte alls mycket. En hundring bara, haha. Men ett å fem är ändå goa extra fickpengar. Haha, minns förra säsongen, Betis - Deportivo var den enda matchen jag hade kvar, hade en 1a på Betis vinst. Hade vunnit 6500, slutar 1-1. Hatar Betis enda sen den dagen :P
Barcelona Stoichkov~
8/20/2013 00:23
@DressedInBlauGrana:

Må han gå till grannen då:).
Barcelona DressedInBlauGrana
8/20/2013 00:19
Nyhetsbomb i Spanien. Casillas vill lämna real madrid #PuntoPelota
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
8/20/2013 00:17
Gabriel

Hur mycket betta du?

Spelade igår på ett antal matcher. Allt går in och sista matchen hade jag Sevilla - Atletico, snacka om nagelbitare! Som tur gick den också in så plånboken blev lite tjockare :P
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
8/20/2013 00:03
Dessutom: om man vill se hur fantastiska fotbollsspelare som produceras på de brittiska öarna så är det bara att spana in hur de brittiska landslagen presterar. Den här sommaren har det tillsatts en speciell kommission efter att de engelska ungdomslagen avslutat tre raka mästerskap med ett och samma resultat: att inte vinna en enda match. Rule Britania!
Barcelona Gabriel
8/20/2013 00:03
Jordi Alba Ramos Haha, såg det. Den räddningen på hörnan gjorde allt. Synd att man inte la lite mer pengar bara. Rayo 1a, Almeria - Villareal över 2,5 mål och Celta - Espanyol kryss. Gav 15 ggr pengarna. Man skulle lagt en röding på det.
Barcelona Gabriel
8/20/2013 00:02
Jordi Alba Ramos Haha, såg det. Den räddningen på hörnan gjorde allt. Synd att man inte la lite mer pengar bara. Rayo 1a, Almeria - Villareal över 2,5 mål och Celta - Espanyol kryss. Gav 15 ggr pengarna. Man skulle lagt en röding på det.
Barcelona Stoichkov~
8/19/2013 23:58
"Sen i Premier League var 2 av dom 3 bästa spelarna förra året Britter (Bale och Carrick) medans i La Liga så var dom tre bästa Messi, Ronaldo och Falcao." Om du bortser ifrån nationaliten så skulle jag kunna räkna Messi som inhemsk. Han kom till Spanien när han just fyllde 13 år. Han har bott mer i Spanien än Argentina och är fostrad som fotbollsspelare där.
Barcelona Rambla~
8/19/2013 23:56
City - Newcastle, 3 britter på plan! Det räcker så.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
8/19/2013 23:55
@Gabriel:

Det blev ett kryss trots allt ;-)
Barcelona Rambla~
8/19/2013 23:52
Lucho har fortfarande svårt att stänga matcher vid ledning. De borde vunnit i kväll.
Barcelona Jonas - tots units fem força
8/19/2013 23:50
tarrak - Oh-Oh-Oleguer Word!
8/19/2013 23:47
@LALAWELEATAKORA:

Jag är väl medveten om att det finns några få brittiska rester från det lag Fergie byggde upp i början på 90-talet men det förändrar inte det faktum atg britter är en försvinnande minoritet i sin egen liga. Om du vill läsa mer om d3tta faktum rekommenderar jag senaste Offside där de klart visar att runt 70% i La Liga är spanjorer och runt 30% av spelarna i PL ärbritter. Och visst prata enskilda spelare hit och dit men senast Barca vann CL var sju spelare inhemska, en siffra du ALDRIG kommer se från ett PL-lag.
Barcelona Diar Shekha
8/19/2013 23:45
Hämtat upp underläget" Sorry, skriver via mobilen.
Barcelona Diar Shekha
8/19/2013 23:44
Giovani Dos Santos har gjort mål och assist för Villarreal, de leder med 3-2 mot Almeria. Fantastisk kul att det går bra för Villarreal!! Rafinha har gjort inhopp för Celta Vigo, fått en varning. Celta ledde med 2-0 men tyvär har Espanyol hämtat upp ledningen, 2-2 nu.
Barcelona Dongou & Bagnack
8/19/2013 23:38
Golden Barca (Barcelona) Det är det man älskar med fotboll. En spelare duger inte i Barca-B och så göt han mål La Liga utan problem
LALAWELEATAKORA
8/19/2013 23:33
@tarrak - Oh-Oh-Oleguer:

Fast Manchester United har oftast 5-6 Britter i startelvan och en Brittisk tränare samtidigt som lag med knappt några Engelsmän underpresterar t ex Arsenal som knappt har en Britt eller Manchester City som floppar gång på gång i Champions League. Att United misslyckades för två år sedan var mer underskattning från deras sida. Att bottenlagen har mer inhemska spelare är knappast något som gäller Premier League. Man kan köra samma resonemang i La liga också att bottenlagen har mer Spanjorer och topplagen mer utlänningar och det ska vara anledningen till vart dom ligger enligt ditt resonemang. Sen i Premier League var 2 av dom 3 bästa spelarna förra året Britter (Bale och Carrick) medans i La Liga så var dom tre bästa Messi, Ronaldo och Falcao.
Barcelona Golden Barca
8/19/2013 23:31
Rodri dög inte i Barca B men gjort 2 mål i La Liga i kväll så här långt.......
Barcelona DM1982
8/19/2013 23:26
@Dongou & Bagnack:

Stämmer bra, det gör han.
Barcelona LeoMessi
8/19/2013 23:25
Rafinha har varit riktigt grym sen han hoppade in!!
Barcelona Rambla~
8/19/2013 23:25
Rafaaa så nära.
8/19/2013 23:23
@LALAWELEATAKORA:

Och United lyckas inte ta sig vidare i en grupp där man mötte Basel och Benfica. Alltså är portugisiska och schweiziska ligan bättre än Premier League. Inser du hur dumt det blir om man plockar enskilda matcher för att bevisa något större. Däremot kan du se en tydlig linje inom PL där de sämre lagne besväras av många britter, medans de bättre präglas av kvalitativa spelare från sydliga breddgrader.
Barcelona LeoMessi
8/19/2013 23:23
Rafinha spelar också :-)
Annons: