/spanien/barcelona/forum/7348.aspx/spanien/barcelona/forum/7348.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2013-06-01 18:27
AndreMario

Du är pinsam...
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-01 18:26
Tello/Thiago på bänken och Bartra på läktaren . Kul!
Postat via SvenskaFans-appen
AndreMario
2013-06-01 18:26
Thiago???????????? Tello??????????? Jävla skittränare
Barcelona Rambla~
2013-06-01 18:25
Neo-nazisterna bakom gol sud sjunger Mourinhos namn medan resten av Bernabeu busvisslar och några på puertan kallar sig själva stolt för Mourinhistas (jag dör :D). Det vänder fort här i världen. :)
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-06-01 18:24
'The decision for Valdes to start on the bench is a 'consensual decision' (they like those eh?) between the player and coach.'
2013-06-01 18:23
Rambla.

Fast i det här fallet så tycker jag att han borde starta. Mascherano fick sin el alta medica en dag innan och fick starta i ligamatchen samma helg och Bartra sattes på läktaren. Vilanova har inte varit konsekvent här.

Och någon nämnde på Twitter att det finns en anledning till varför Valdés sitter på bänken i dag och att det ska förklaras på presskonferensen.

Men varför toppa laget när ligan är avgjord?
Barcelona Rambla~
2013-06-01 18:17
Abidal har varit skadad i flera veckor och fick el alta medica först igår och folk kräver att han ska starta dagen efter? Finns det inte något slut på dumhet?
Barcelona LeoMessi
2013-06-01 18:17
Börjar bli tjatigt med detta hat mot Tito. En spelare kan ha brutit båda benen och Tito får skit för att han inte är i startelvan. Nu känns det som att vissa söker anledning att hata honom. Vilket är lustigt då majoriteten här inne hylla honom som fan under hösten.
Barcelona Blaugrana91
2013-06-01 18:14
Så var det dags igen med hatet mot Tito...

Jag antar att han vill plocka in Abidal i typ andra halvlek så att killen kan få stående ovationer.

Folk här bör tänka sig för innan man kommenterar.
Barcelona LeoMessi
2013-06-01 18:10
Abbe. (Barcelona) Vet du vilka som är på bänken?
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-06-01 18:09
Barcelona line-up (official): Pinto - Montoya Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Iniesta - Pedro Cesc Villa

Villas sista match? Abidal får inte ens starta. Nä nu orkar jag inte, BORT MED TITO. Jävla idiot!
Barcelona Abbe.
2013-06-01 18:08
Pinto - Montoya Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Iniesta - Pedro Cesc Villa.

Ingen Abidal från start.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-06-01 17:56
WTF!?

Messis bilder för Dolce & Galbana.

Trodde aldrig han skulle se bra ut som model… (no homo)
Barcelona LeoMessi
2013-06-01 17:37
Någon som vet vad dagens trupp är?
AndreMario
2013-06-01 17:26
Capitan Puyol - El Corazón

De har kommit tillbaka från U21-EM* samlingen.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-06-01 17:23
De buar ut Real och Mourinho på Bernabeu haha
Barcelona Rambla~
2013-06-01 17:18
Capitan Puyol - El Corazón De har fått tillåtelse att återvända från U21-samlingen till Barcelona inför dem här matchen och tillgängliga för spel i kväll. Montoya lär tex starta matchen då Alves är i Brasilien för C-cup.
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-01 17:01
Helt sjukt lite folk på Bernabeu. Skulle vara intressant att veta publiksiffran.
Barcelona Leo y Cesc
2013-06-01 16:54

Komiskt att Casillas är "skadad" sista matchen och Adan får stå när Lopez saknas, herregud...

Maränger gick runt och försökte lägga upp varför Casillas skulle få Guldbollen istället för Messi och nu är han lika bra som Oier i Barca haha fyfan det är riktigt illa.
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-01 16:47
Mourinho ställer Jesus i målet som keeper i sin sista match. Han vilar alltså Lopez, men ställer INTE Iker i målet... Herregud. Tycker så synd om Casillas. Fin idrottsman med ett stort hjärta. Han blir behandlad som skit i Real.
Barcelona Mecum
2013-06-01 16:33
U21 VM är det någon ny turnering?
2013-06-01 16:30
Just fan ja, det vet jag ju egentligen... Tack :)
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-06-01 16:18
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

För sista gången, de är uppkallade till U21-VM!!
Barcelona Blaugrana91
2013-06-01 16:10
Barcelonas handbollslag spelar just nu match på 10an. :)
2013-06-01 15:25
Ironin när Abidal får grönt ljus och blir ombedd att lämna - och Adriano får ett nytt kontrakt och får ett virus och missar matchen.

Haha.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-06-01 14:25
elbraco - CP5 Bänkad i Valencia, långsam och har varit rent utav svag den här säsongen. Nej tack.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-06-01 14:08
Nu när det är så att Valdes stannar en säsong till, är det ingen som tänker att nu har klubben ett år på sig att gottgöra honom och kanske övertala Victor att förlänga? Det finns ju en chans nu att han förlänger, han kanske ångrar sig under nästa säsong.
Barcelona elbraco - CP5
2013-06-01 14:04
Dagens sjuka: Adil Rami har en utköpsklausul på 10-12m euro. Den som kan locka till sig Rami för det priset har förmodligen gjort en av sommarens bästa affärer.
2013-06-01 13:43
Snälla spela Thiago och tello ikväll
Barcelona petersays
2013-06-01 12:54
Ibland förstår jag inte. Valdes är ytterst tydlig med att han ska lämna - ändå blir många väldigt positiva över att han stannar ett år till. Thiago är lite vag i en intervju och säger att vi får se efter sommaren - många ber honom ta sitt pick och pack och dra.

Och det här med orsak och verkan...kommentarer som denna:

" Om thiago lämnar köper de göndugan direkt därför gråter inte ledningen om vad thiago vill. Vill han stanna satsar de på honom. Vill han inte kom göndugan för 22 mille "

Vi vet ingenting om huruvida ledningen satsar på Thiago om han stannar - hans relativt låga speltid är ju ett tecken på att de kanske inte satsar tillräckligt och det är därför han KANSKe funderar på sin framtid. När kontraktet skrevs la man in en klausul som underförstått kan tydas som att "ger vi dig si och så mycket speltid så satsar vi på dig, och då är utköpsklausulen skyhög. ger dig mindre än den angivna speltiden så satsar vi inte på dig och då finns det en öppning för dig att lämna". Så frågan är ju vem som så att säga har kastat första stenen: är det Thiago när han är vag/ärlig/dum i en intervju eller är det tränaren som inte byter in Thiago i vissa matcher och lämnar byten outnyttjade eller väntar till för sent - eller inte ger Thiago chansen oftare när Xavi haft en svag formkurva under stora delar av säsongen?

Önskar bara att ni kunde tänka igenom en gång extra ibland. Och det gäller mig själv också, jag är snabb med att kritisera ledningen lika ofta.

Nä, en god dos perspektiv till oss alla. Och så hoppas jag att ledningen kunde vara tydliga med vad de vill. För jag tror upprinnelsen till allt det här är att Zubi och Tito inte varit tydliga nog till Thiago och hans farsa. Om det någonstans insinueras att det kommer köpas en ny offensiv mitt så förstår jag verkligen ifall Thiago vill dra. Kan mycket väl tänka mig att ledningen spekulerar i frågan att värva, Mazinho lackar och börjar shoppa runt. Eftersom det ändå spekuleras vilt så tror jag att det är så det kan ligga till. Zubi/Tito/Rosell funderar på att värva, Thiago ser en risk till ännu mindre speltid.
Annons: