/spanien/barcelona/forum/7346.aspx/spanien/barcelona/forum/7346.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona elbraco - CP5
2013-06-02 14:37
el Flaco fast ledningen kan inte beskyllas för att Valdes inte vill förlänga, eller? Han har sina egna privata anledningar till att vilja flytta och det är inte den ekonomiska biten - eller någon annan faktor som ledningen kan påverka - som är anledningen till det right?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-06-02 14:34
Någon som vet vilken tid Neymar presenteras på Måndag? Tacksam för svar.
Barcelona LeoMessi
2013-06-02 14:32
Finna det Highlights med Hudson? :-) Jag lyckas aldrig hitta :-(
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-02 14:19
@zick9:

Jajamensan!
Barcelona zick9
2013-06-02 14:17
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Vilka spelar? Lirar Neymar och Dani?
Barcelona LeoMessi
2013-06-02 13:58
Cedqvist (Barcelona) Det är jag beredd att hålla med dig om. Hade han varit lika duktig på att tackla som Pique så hade han fått rött varje match haha. Men det var tackling igår när han sprang i hög fart bakom motspelaren och la en riktigt fin tackling, men med lite sämre tajming så hade han blivit utvisad.
Barcelona Blaugrana91
2013-06-02 13:45
@basaric - "el guaje":

Men snälla transferfönstret har inte ens öppnat ännu, jag vet inte om folk inte förstår det? men vi har värvat Neymar, en av fotbollsvärldens största namn och man har gjort det innan transferfönstret ens öppnat som sagt.

Det finns gott om tid kvar att värva, för tillfället är ingen här inne i någon position att gnälla på värvningar.
Barcelona Cedqvist
2013-06-02 13:20
@LeoMessi:

Som vanligt på gränsen mellan världsklass och livsfarliga. Problemet med Masken är att han som mittback ofta kommer sent in i duellerna och automatiskt lite bakifrån istället för som defensiv mittfältare där han hade kommit mer från sidan och inte riskerat lika mycket. Hans brytningar är otroligt fina, men när han missar eller kommer sent är det snudd på rött kort varje gång...
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-06-02 13:15
Känslomässigt avsked av Abidal igår. Gör alltid lika ont att se en klubblegend ge sig av och ännu mer när det är på det här sättet. I mitt tycke har ledningen svikit honom och kastat ut honom ur klubben. Lika bra att inte säga vad jag tycker om Rosell och resten av hans lakejer för om jag gör det hade jag gjort mig förtjänt av en livstidsavstängning. I december sa vicepresidenten Bartomeu klart och tydligt att om Abi spelar en match efter sin återhämtning kommer man i princip automatisk förlänga hans kontrakt. Och för några månader sen kunde man höra Abidal säga att han intention var att fortsätta i Barcelona men att ingen från styrelsen hade sagt något till honom för att meddela hur hans framtid skulle bli. Skamligt. Tycker att beslutet att inte förlänga Abidal är fel utifrån alla möjliga perspektiv. Bortsett så klart från den humana aspekten anser jag att det mest rättvisa hade varit att ge Abidal en hel försäsong på sig att komma i form och visa om han hade kunnat prestera en hel säsong. Det han har visat upp de senaste veckorna tycker jag är nog för att ha gett honom den möjligheten. Sen är det nog ingen, och Abidal hade varit den första, som tror eller hade begärt att han skulle lira från start och spela 60 matcher under en säsong. Han hade nog nöjt sig med en trupplats. Om nu styrelsen tar det här beslutet av sportsliga anledningar begår man ett misstag för att det finns andra spelare som inte har motsvarat förväntningar och nått upp till sin kapacitet och de fortsätter i klubben, medan en spelare som har en vilja som kan flytta berg, kapabel att besegra cancer två gånger om och gör allt för att återvända till fotbollsplanen knuffas ut. Sen undrar jag vad Titos roll är det i hela den här beklagliga historien. Om han viker ner sig för Rosells beslut är det en svaghetstecken och om han är överens med beslutet är det en enorm besvikelse. Det faktumet att klubbens största problem verkar vara de som styr och ställer gör mig väldigt orolig inför framtiden. Och det hade varit intressant att veta vad spelarna tycker om detta, de kan ju inte vara glada över att se Abidal lämna efter dessa förutsättningar. Man har även hört att Iniesta blev besviken och irriterad på klubbledningen över att Valdés, hans bästa vän i omklädningsrummet, inte kommer förlänga. Jag fruktar att Abidals sorti kan leda till ännu större fraktioner mellan kostymnissarna och spelarna.
Barcelona Peshmerge
2013-06-02 13:15
Barcelona will bid €50 million for Chelsea defenders David Luiz and Branislav Ivanovic.
Barcelona LeoMessi
2013-06-02 13:11
Måste säga att masch och Pique var stabila igår. Mascheranos glidtacklingar var världsklass.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-02 12:54
Att Brasilien-England sänds på tv10 gjorde min kväll!
Barcelona LeoMessi
2013-06-02 12:50
Jag tycker att Alexis har varit grym den senaste tiden! Han verkar ha mycket bättre självförtroende. Det kan också bero på att han måste ta större ansvar när Messi inte spelar och då vågar han kliva fram lite mer.
Barcelona Mr Culé
2013-06-02 12:50
20.55 idag på tv 10 så får man äntligen se lite av vårt senaste nyförvärv. Ser fram emot matchen :)
BARCA-més que un club
2013-06-02 12:20
Fan vad man saknar och se MESSI på plan, känns som han inte spelat på evigheter.

Hoppas han är tillbaka nästa säsong fullt frisk och i super form, så han
och Neymar och Alexis kan slakta allt och alla :)
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-06-02 12:16
Vår största prioritet bör vara en klassmittback
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-06-02 12:13
Barcelona måste värva minst 2-3 toppspelare denna sommar, annars blir jag väldigt besviken. Det räcker inte med Neymar.
Barcelona Andresito
2013-06-02 11:40
Pep #4

Grejen med den uppställningen är att det blir ett anfall + mittfält endast med spelare som vill ha boll på fötterna. Det behövs en som kan löpa och skapa oreda i motståndarnas backlinje. Pedro, Tello, Alexis, Villa är alla exempel på en sån spelare. Spelar vi med Neymar-Cesc-Messi måste någon av dem offras och inte få lika mycket boll, och samtidigt skapa ytor åt sina medspelare. Alexis var ju en sån "uppoffring" och det tog ju sin lilla tid för honom att prestera ordentligt.
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-02 10:54
Klockan 9 ikväll spelar Brasilien mot England på VM-arenan. En rolig match och ett utmärkt tillfälle att titta på vårt senaste nyförvärv Neymar. Bara så ni vet!
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-06-02 10:14
Cesc har ju fått chans att spela som falsk 9:a flertalet gånger den här säsongen. De gångerna när det verkligen gällt att han ska prestera har han vikt ner sig.
Jag tror att många spelare presterar bättre nu (Alexis och Cesc, etc) då de kan spela med mindre press på sig.
Ligan är avgjord och motståndet är inte lika ivrigt att slå oss..
Barcelona Pep #4
2013-06-02 04:00
Fattar egentligen varför inte vi satsar på att spela in Cesc som falsk 9:a. Detta skulle leda till att Messi från en friare roll till höger och inte lika stor markering. Samtidigt som Neymar finns på andra kanten så tror jag målen hade blivit fördelade mycket mer i laget vilket är viktigast för att vinna titlar.

Thiago får då konkurrera med Xavi om den sista mittfältsplatsen bredvid Iniesta och Busquets.

Valdes
Alves Pique ???? Alba
Thiago/Xavi Busquets Iniesta
Messi Cesc Neymar

Vad säger ni om en liknande uppställning?
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-06-02 01:52
vifa.

Med såna uttalanden så får du gärna länka källa.
Barcelona Maykii
2013-06-02 01:25
Vet någon om hur mycket den officiella summan på Neymar blev?
vifa
2013-06-02 00:59
Pep sa att han är chockad och djupt besviken att ingen av Muniesa eller abi får nytt kontrakt, för det förtjänar dem med tanke på allt dem gjort för klubben. Han sa vidare att det fanns en anledning att jag lät Muneisa debutera som 17 åring, och blev samtidigt den tredje yngsta spelaren någonsin att debutera i A-laget. För en klubb som Barca är det väldigt ovanligt att få fram en mittback med muniesas kvaliter, att spela så moget och vara ordinarie i B laget som 16, har väldigt få gjort tidigare. Muniesa har likt Abidal kämpat att komma tillbaka från 2 stora knä skador och helt plötsligt får han inget nytt förtroende, och då pratar vi om en spelare som var kallad den nya "puyol". Muniesa borde fått ett 3 års kontrakt och en utlåning på 2 år för att få en ärlig chans sa han vidare, att släppa han gratis är bara konstigt då Barcelona vet vilken talang det rör sig om, jag är säker på att ifall Muniesa är frisk och kommer tillbaka så är det bara en fråga vilken klubb han spelar för, ifall det är Bayern, Chelsea eller Barcelona, och menade på att Muniesa kan spela på den allra högsta nivån
Barcelona Lion24
2013-06-02 00:51
vifa

Källa?
vifa
2013-06-02 00:49
Läste precis Pep Guardiolas utalende angående att inte förnya kontrakten med Abidal och Muniesa.. Pep pratar inte direkt ofta i media men som han gör det! Pinsamt agerande i båda fallen av Barca
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-06-02 00:18
@Rambla~:

De har ju Griezmann och Vela på kanterna, så där kommer han inte få mycket speltid. Han borde lånas ut till ett lag där han får regelbunden speltid.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-06-02 00:01
Någon som vet om denna matchen förändrade Thiagos klausul?
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-01 23:20
Jag tror inte att det är rätt destination att flytta till Real Sociedad. Då skulle Deulofeu nöta mer bänk för där är det dödande konkurrens på kanterna. Skall man låna Deulofeu, så är det ett mittenlag där han får garanterat med speltid.
Barcelona Rambla~
2013-06-01 22:53
Nu är det bara och hoppas att Deulofeu blir utlånad till La Real och eventuellt får lite CL-spel nästa säsong. De ska ju också klara av ett svårt kval först.
Annons: