/spanien/barcelona/forum/7344.aspx/spanien/barcelona/forum/7344.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-04-24 11:10
Tänk om det står 2-0 till Barca i halvlek på onsdag nästa vecka! Då är det plötsligt spännande igen. Tyvärr är det ju dock inte Milan som står för motståndet denna gången, utan ett Bayern som med största sannolikhet kommer att göra mål på Camp Nou...och då krävs det plötsligt minst 6 mål från Barca. Det är nästan omöjligt att vända detta, men bara NÄSTAN. 2-0 i halvlek och hoppet lever igen.

Det enda sköna med att förlora med 0-4 igår är att man slipper gå runt och ha hjärtklappning i returen. Man kan kolla på matchen utan att vara nervös.
Barcelona NoGo™
2013-04-24 11:08
Ja Tito har meddelat ledningen att han känner sig bättre och kan fortsätta nästa säsong. Så lät det...

Barcelona coach Tito Vilanova is recovering well from his cancer treatment. He informed the club he's able to continue next season. [marca]
Barcelona A.Gaudi
2013-04-24 11:08
jag tror alla accepterar att bayern är ett bättre lag än barca, just nu. Det intressanta är väl diskussionen om vad som måste ske. för förändring måste ske. det räcker inte med att "gå tillbaka till grunderna". våra grunder har åldrats och det behövs nytt blod och förändring.

Xavis tid som spindeln i nätet börjar vara över, han är 33 år, han kommer att börja fasas ut. Av de i truppen är det frågan om Thiago eller fabregas kan axla hans roll? är dom tillräckligt bra? annars måste vi se efter nyförvärv där.

anfallet är totalt impotent bortsett från messi. Alltså behöver ledningen se över Sanchez, Villa, Pedro, Tello. Ingen kan säga att dessa är tillräckligt bra för att vara förstahandsval i barca. Två bör säljas för att ge plats åt nytt blod. Och särskilt behövs nya spelartyper då alla förutom Villa i stort sett är samma sorts spelare.

Backlinjen läcker som ett såll. Puyol kan inte ses som ett förstaval, det är snarare en sällsynt lyx när han väl inte är skadad. Klubben behöver ett nytt förstaval som mittback då tränaren inte kan lita på att puyol är skadefri. han är 35 år gammal så det är helt naturligt.
Vilka kan vi tjäna pengar på vid en eventuell försäljning? torde vara alves om City, PSG eller kanske nu monaco är intresserade av att punga ut lite pengar så kan det vara ett alternativ.

Ny målvakt behöver också köpas in, tyvärr då.

Det kan bli en ganska dyr sommar det här för barca, om man vill satsa på att vara kandidater att vinna CL nästa säsong. Alternativet är tålamod och hoppas på att juniorerna är tillräckligt bra om 2-3 år. Men samtidigt har vi messi i truppen och så länge vi är i Messi Eran bör barca satsa på att ta hem alla titlar som går.

Ska tito sitta kvar som tränare? Det är lite löjligt att sparka honom när han vinner ligan, hur bortskämda kan man vara liksom. Men samtidigt är detta barcas svansång, dom sista/det sista året av en gyllene epok. Man behöver tänka om nu, starta om på nytt för att skapa en ny cirkel. Tito står för det gamla, då han var med och skapade det och med denna säsong tydligt visat en avsaknad av nytänk.
Det där är kanske den svåraste frågan. Angående anfall och försvar torde det inte vara några större svårigheter att se att det behövs förstärkning. Tränarfrågan är dock svårare. Jag kan nog ge Tito ännu en säsong men då måste han visa att han är beredd att göra en generationsväxling och en NY satsning, inte att famla efter halmstråna som finns kvar från guardiolas era.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-24 11:05
Ja, läste något liknande på barcastuff om att Tito meddelat ledningen att han fortsätter nästa säsong.
Barcelona NoGo™
2013-04-24 11:05
@Rambla~ el chico dorado:
Ja det är verkligen dags att nån styr upp försvarsspelet och då inte bara backarna utan de andra lagdelarna med. Ancelotti låter som ett bra alternativt faktiskt. Taktiskt väldigt bra som du säger. Kan va intressant. Det hjälpte ju inte direkt att Tito valde att spela med Leo heller, man kan säga att vi spelade hela matchen med 10 man för han måste ha rört sig mindre än Valdes. Han kunde inte pressa o Xavi o Iniesta fick flytta upp o ta det arbetet medan Leo droppade ner på mittfältet och där en kon hade gjort det bättre... Sergio kan inte täcka upp all yta och det har vi återigen sett hela säsongen. Ett hav av yta, för långa avstånd mellan lagdelarna, den intensiva pressen är som bortblåst. .
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-04-24 11:04
@Rambla~ el chico dorado:

Haha Ancelotti i Barcelona?
Som en försvarare hade jag fan gråtit över att få någon som prioriterar försvaret en aning högre än nuvarande tränare.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-24 11:01
Rambla Vet du något om Tito Vilanova valt att fortsätta nästa säsong? Tyckte jag hörde åsnan Zubi bekräfta det på Barcastuff. Jag själv vet inte vad jag ska säga om Tito efter allt som har hänt iår, jag tycker han förtjänar en säsong till och det är egentligen då vi kan bedöma honom. Annars är jag rätt sugen på Bielsa om inte Titos hälsa klarar av det. Och jag fattar verkligen inte hur folk kan kasta skit på Pique gång på gång. Han gjorde fan en av sina bästa matcher igår, killen har en ny mittback bredvid sig var tredje match. Vad ska han göra liksom? Han har mittfältare som sin kollega, det går inte & det är för svårt helt enkelt. Pique är bäst när han har någon att lita på som när han spelade med Puyol i tre år.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-04-24 11:00
Tänk om vi på ett eller annat sätt vänder allt i returen?
2013-04-24 10:53
@NoGo™:
Framför allt så vill jag ha en taktisk skicklig tränare som verkligen sätter ett försvarspel först och främst. Det går fan inte att skylla på att Piqué är kass eller att Bartra suger. Jag tycker att de två skötte sig relativt bra igår. Hur lätt är det hålla tätt efter att Bayern gjort 2-0 och ingenting förändras ute på plan i Barcas spel. Det är inte de två som det ska skyllas på utan det kollektiva försvarsspelet var under all kritik igår. Stackars Busquets som fick springa från kant till kant för att täcka upp för Xavi och Iniesta som inte är tillräckligt bra i defensiven i sådana här matcher. Vad sägs om Ancelotti? Stor rutin, har pondus, och klarar av att sätta ett försvarsspel. Jag tror heller inte att vi hade blivit ett defensivt spelande lag bara för att han tog över som tränare. Det finns liksom inte i Barcas gener att spela enbart defensivt.
Barcelona NoGo™
2013-04-24 10:48
Rambla~ el chico dorado

Benitez.. :P

Vi får la övertala Heynckes att inte sluta utan ta över Barcelona hehe.

Men ja håller med, Tito är inte rätt man tyvärr o det har vi sett hela säsongen..
Barcelona hannesalex
2013-04-24 10:46
Håller med dig 100%. "han springer mycket" är typ den värsta kommentaren som finns. Om man inte gör mål så spelar det ju ingen roll. Det konstiga är att man inte gör ett byte tidigare. Lätt att med facit i hand nu säga att Pedo och Alexis inte skulle startat, men man kan i alla fall byta in Villa, Tello eller Cesc vid 2-0 eller 60 minuter i alla fall. Jag hade gärna sett Tello komma in, han är lite ego ibland men tror faktiskt det kan behövas i en sån här match.

[QUOTE=100% AntiMadridista]Vi har inte tillräckligt bra anfallare. Varken Alexis eller Pedro är bra i Barca. De kanske springer mycket men det händer ingenting. Jag vill ha spelare som kan göra mål.. jag vill ha spelare som Eto'o som sprang och kämpade men också gjorde ca 25-30 mål per säsong. Fabregas är inte anfallare han är mittfältare sen att han gör mål mot Levante eller Mallorca så spelar det inte så stor roll..Det är i de stora matcherna han måste bevisa.
Men jag har inte klagat på Fabregas för jag förstår att han är mittfältare.. men våra anfallare som är dåliga.
Jeffson
2013-04-24 10:45
För mej finns det två val att göra efter en match som denna.
Det första är att gegga ner mej i domarmissar, peka ut enskilda spelare, hata på Tito, hoppas att mourinho dör, tycka att Uefa är korrupt och känna att världen är en orättvis plats att leva på.

Eller så kan jag försöka erkänna för mej själv att detta Bayern är bättre än Barcelona just nu, att vi har haft en minst sagt strulig säsong med sjukdom och ny(a) tränare osv, och att vi trots all skit har tagit oss till semifinal i CL och med all säkerhet kommer att vinna ligan, trots stundvis bristande spel.

Jag har valt det andra alternativet. Det känns enklare och låter mej fokusera på kärleken för Barcelona istället för att vältra mej i allt internethat och skadeglädje från andra lags supportrar. Att hata på sina egna spelare hjälper mej inte, inte heller att försöka hitta ursäkter och bortförklaringar. Jag vill ha ett par välbehövliga nyförvärv till sommaren men inte pga gårdagen match eller att vi ska sälja halva truppen bara för att vi var bleka igår. Jag älskar Barcelona, jag älskar våra spelare, jag älskar Tito. Oavsett om vi vinner med 5-0 eller blir våldtagna som igår. I med och motgång!
2013-04-24 10:44
Om vi nu ska byta ut Tito (jag vill faktiskt det även om det kan kännas okänsligt med tanke på vad han gått igenom) , viken tränare ska vi gå efter?

Oscar Garcia har stora framgångar med sitt Maccabi i Israel. Han har just vunnit ligan. Jag har fortfarande inte smält att klubben kunde ge Eusebio jobbet som tränare för Barcelona B över Garcia. Jag måste sluta upp med att vara så långsint. :(
Barcelona Chrisicito
2013-04-24 10:38
Visst många kan säkert tycka det är naivt, men om de kan vinna med 4-0 så kan vi om saker klaffar väldigt bra! 5-0 Mot Madrid. 4-0 Mot Bayern. 4-0 Mot Milan. Nu är Bayern ett fruktansvärt bra fotbollslag och hade de haft ännu mer marginaler kunde det blivit värre siffror. Men tillfälligheter gör oxå mkt. Hade de inte fått Gomezl och Robbens (ev inte heller första han har ju armarna över axlarna på Alves ser det ut som, och jag tror ju det finns möjlighet att endel skrikit om vi gjort liknande) . Hade Batra satt sin chans och kommer inte ihåg vem som sköt mitt på från farligt läge i andra halvlek. Eller om Dante inte fått foten på bollen i första när den är på väg igenom till Leo. Som sagt tillfälligheter kan göra en hel del, och Bayern kunde fått straff på skottet mot Pique. Sen så var det dock klasskillnad igår och Bayern vann VERKLIGEN rättvist!!! Förmodligen kommer inte Barca vända på det här, men man ska som spelare gå in helt och fullt med att det här är möjligt! Vi kan med marginaler på vår sida vända detta och det ska spelarna MATA sig med om och om igen i sina sinnen !! Men då behöver vi marginaler på vår sida, snabbt och rörligt passningsspel och stenhårt presspel! Ja och en frisk och i matchform Messi skadar ju inte! Brutal förlust igår men man måste gå vidare. VISCA EL BARCA!!! PS, lite skillnad i insats igår jämfört med länken. Edit: länken verkar ej gå dit jag trodde. Barca Real 5-0 2010 (hela matchen. Var den jag ville länka till)
Barcelona 100% AntiMadridista
2013-04-24 10:33
Vi har inte tillräckligt bra anfallare. Varken Alexis eller Pedro är bra i Barca. De kanske springer mycket men det händer ingenting. Jag vill ha spelare som kan göra mål.. jag vill ha spelare som Eto'o som sprang och kämpade men också gjorde ca 25-30 mål per säsong. Fabregas är inte anfallare han är mittfältare sen att han gör mål mot Levante eller Mallorca så spelar det inte så stor roll..Det är i de stora matcherna han måste bevisa.
Men jag har inte klagat på Fabregas för jag förstår att han är mittfältare.. men våra anfallare som är dåliga.

@Ride_The_Big_One(6):
Barcelona Acrobat
2013-04-24 10:23
Det känns skönt att det var Bayern som vann med 4-0 och inte Real (det skulle de aldrig klara å andra sidan). Så bra som Bayern är just nu finns det ingen chans att något annat lag vinner CL. Aldrig att Bayern viker ner sig i ytterligare en final. Förra årets förlust mot Chelsea på Allianz Arena satte sig som ett ärr i Bayerns själ och de kommer gå över lik för att vinna i år.
Postat via SvenskaFans-appen
2013-04-24 10:21
100% AntiMadridista Du måste väl ändå medge att sättet vi spelar inte gynnar våra kant/anfallare? Ta Cesc som lirar på Messi pos och genast gör lite mål. Vi är för lättlästa i våra anfall som helst ska gå via mitten, jag vägrar tro på att spelare som Sanches och Pedro/Villa glömt hur man gör sin gubbe. Ta Xavi igår som höll i bollen istället för att ge den svepade bollen på Alves som gång på gång ville ha bollen i djupled. Sättet Rijkaard/Hen ten cate och Pep/Tito ställde upp, där hade vi bra balans och kantspelarna hade en klar ide på hur dem skulle anfalla. Vi gick inte att läsa på samma sätt då våra anfall gick via mitten i vissa stunder för att sedan anfalla via kanten. Den Barca saknar jag! Hela det där måste ses om och ändras, vi måste gå tillbaka till det djupledspel vi haft där laget var som en maskin. Glädjen och kreativiteten och presspelet efterlyses!
2013-04-24 10:13
5 mål!! 5 jävla mål på hela säsongen och du tycker att han är bra? En anfallares jobb är att göra mål och inte nåt annat. Om du tycker att han är bra för att han springer så mycket så kan vi lika gärna spela med Alba som anfallare för han springer lika mycket som Pedro... om inte mer!

@MQUC:
2013-04-24 10:06
Det är tränarens uppgift att värdera situationer gällande vilka som ska spela eller inte. Lag som Real och Bayern är beslutsamma/raka och fysiska på mitten, inte fan lirar man Iniesta,Busq,Xavi på bortaplan i ett dubbelmöte när trion misslyckats om och om igen denna säsong? Evolvera tänkandet och bli mer taktisk, stärk till mittfältet och installera presspelet. Jag kan knappast vara den enda som bevittnade Xavis patetiska försök till att vinna bollen? Sen måste man ge Bayerns tränare eloge för geni draget med att man markera Busq vilket gjorde att vi inte fick igång ett smack. 100% AntiMadridista Vi alla skriver av oss i denna frustration, men ta och lugna ner dig en aning. Xavi var bland dem sämsta igår inte fan skriker vi lämna klubben för det. Tränaren brist på taktik fäller oss om och om igen, dags för något nytt och jag misstänker att det sker efter säsongen.
Barcelona MQUC
2013-04-24 10:03
100% AntiMadridista

Pinsamt att du vill kasta iväg Pedro, en av våra bästa som alltid ger allt, han va grym i första igår.
Barcelona Der Afro
2013-04-24 09:56
För er som missat rättegången mot världens mest fuskande klubb: Se länktipset.
Barcelona jawwa
2013-04-24 09:56
Jag är ingen människa som skriker efter nyförvärv efter varej förlust men till nästa säsong är det på sin plats att rensa i truppen och få in några klass spelare. Det är tid för ledare att sätta sig ner och noga analyserar vad som bör göras för att inte köra fast på det sättet som vi gjort så många gånger i år.

Jag ser att många vill värva in en back, vilket är befogat man jag är säker på att en back som Hummels inte är lösningen, ialla fall inte om det är tänkt att han ska spela bredvid Pique. En kombination Abidal-Hummels hade fungerat, vad jag egentligen vill säga är att en snabb nickstark back med ett lugn behöver värvas in. Sen bör man ha i åtanke att det inte bara är försvararna som är problemet utan snarare försvarsspelet, många gånger ställs Pique och någon av hans för matchen nya back kollega emot 5 anfaller i full fart, omöjlig uppgift.

Jag tycker (vet att många inte håller med) att det är på sin plats att bygga en ny stomme kring CESC-Iniesta och Messi, Xavi håller tyvärr inte över en hel säsong längre. Fabregas är fantastisk fotboll spelare men inte i det spelet barca har snurrat in sig på just nu, jag vet inte hur väl ni har lagt märke till att messi ,cesc och ibland men ytterst sällan alexis( när han spelar centralt) är dem enda som felvända vänder upp och spelar bollen framåt i banan. Jag är säker på att cesc kommer göra stordåd om man börjar spela rakare, han hade till exempel varit om inte världens så iallafall en av världens bästa spelare om han hade spelat i real eller bayern.

För att nämna några ord om Bartra så tror jag starkt på killen, det är aldrig lätt att komma in i ett lag på nedgång. Pique anlände under en guld era vilket underlättade hans intåg i laget, samma sak gäller Varane. Bartra är snabb spel intelligent men framförallt så besitter han eye of the tiger vilket majoriteten av laget helt saknar.

En Neymar tror jag faktiskt på men även Alexis. Innan ni kritiserar spelare som alexis bör ni istället fundera över hur han ska kunna göra något när han får bollen med 10m kvar till sidlinjen och 10 backar framför och hans uppgift dessutom är att försöka hitta en markboll för att våra anfallare inte kan nicka.

Med det sagt så bör bayern hyllas för en fantastisk insats. Fotbollen fungerar så här och det är bara att komma tillbaka, förhoppningsvis med en ny spelide några nya spelare som kan gå in startelvan och framförallt en Abidal i form vilken jag tror håller i 2-3 år till.

Visca!

Barcelona Der Afro
2013-04-24 09:54
Tre saker som jag kommer komma ihåg från matchen:

1) Detta var andra gången jag sett en klubb vara så fega och usla så dom vattnar sönder planen med flit för att störa Barcelonas passningsspel. Förra gången var det Real Madrid som vattnade sönder planen i CL-semin mot Barca 2002 (tror jag det var). Dom vattnade 300% mer än Bayern dock så det var mycket värre.
Det jag är rädd för är att sånt beteende kommer spridas när det fungerar så bra. UEFA borde förstås införa regler mot vatten-fusk.

2) Två mål var direkt felaktiga, domarna var usla!!! Kanske borde även det första målet underkänts pga klättring på Alves (Bayern borde nog haft en straff pga Piques hands så det jämnar ju ut det LITE).

3) Bayern var dock överlägsna och 4-0 ganska rättvist. Jag har sett i stort sett alla Barcelonas matcher sen 2003 och detta är enda gången vi varit så pass mycket sämre än motståndarna.

Hoppet lever en vecka till iaf. Ska man tänka positivt så kan detta resultat tända Dortmund ikväll som kanske mosar sitt spanska motstånd, mygel-laget Real. Hoppas det!
Barcelona petersays
2013-04-24 09:53
Vad är det för fel på er? Värva Higuain?!!??! Köpa Neymar, Aguero OCH Hummels. Spela FM eller FIFA istället.
2013-04-24 09:49
Värvning i all ära men jag är mer orolig över utvecklingen på laget. Var är presspelet? Varför spelar dem inte som ett lag längre? Har vi för bekväma spelare? Är Tito rätt man att få ut potentialen ur våra spelare och som lag? Många gånger denna säsong har man bevittnat motståndare som kört över Barca, visst det händer alla lag men sättet vi förlorar på är så frustrerande. Laget blöder och ingen räds laget längre, väntar man till nästa säsong för att "get the modjo back" för det börjar bli löjligt hur många gånger vi blir utspelade denna säsong. Hur mycket mer motivation behöver dem för att tända till och spela som ett lag? Vi har varit ett lag, ett starkt lag men den tiden verkar vara över då taktiken just nu är "pass the ball to Messi" och bara avvakta. Ledningen kanske planerar att förändra massa saker, men i nuläget känns det inte så där värst bra inför framtiden. Vissa blir bara sämre och sämre och det är oroväckande att man inte kan få ut mer ur en eller flera toppspelare. Jag hade känt mig tryggare med en starkare coach duo än dem vi har just nu, hade önskat att dem byggde på dreamteam laget med starka personligheter på coach bänken. :/
Barcelona Salcini
2013-04-24 09:49
enkos

Det var inte en 4-3-3 uppställning som stjälpte oss igår, utan, som jag ser det, en 4-1-4-1 uppställning där vi inte har något hot framför Messi över huvud taget. Jag är helt med på att Messi var skadad och inte borde ha spelat, men många gånger så var han förvånansvärt ensam i anfallet. Samma problem hade vi framför allt mot Real Madrid tidigare under våren, även mot Milan. Förra året så fick Alexis en roll där han blev en djupledslöpande forward, mer än en ytter som skulle ta sig förbi, i matcherna mot bra motstånd. I år så har rollfördelningen förändrats så att Messi skall ligga längst fram och både Pedro och Alexis ligger lägre.

Att detta är taktiska förändringar av Tito är självklart, men att han bör sparkas för det tycker jag inte. Han har försökt förändra någorlunda, likt Pep alltid försökte hitta nya roller för spelarna, och jag tror att han kommer försöka förändra även nästa år. Låt oss se om han lyckats bli någorlunda klokare och lärt sig av sina misstag.

Om man skall snacka nya spelare så är det inte Neymar vi behöver, absolut inte! Skall vi värva en anfallare så är det Cavani, Falcao, Higuain eller någon annan som är mer renodlad anfallare eller målskytt som ägnar större delen av sin tid till att ta sig till avslutslägen, som Eto'o och Henry. Dags att gå tillbaks till grunderna!
2013-04-24 09:45
Dessa spelare vill jag inte se till nästa år:

ALEXIS!!!
Pedro
Villa

In med:

Hummels
Neymar
Aguero
Barcelona petersays
2013-04-24 09:38
Det behövs helt enkelt en rensning till nästa säsong. Och ska vi kunna vara fortsatt stolta över vår akademi är det dags att ge spelare som Doulefeu, Samper, Muniesa och Dongou chansen. Vi måste våga testa spela med en center igen i matcher när Messi inte spelar, typ i cupen eller vid skador.

Dessutom - Cesc i all ära, men jag vill se Moutinho i truppen nästa säsong. Skulle gärna se honom varva med Busquets som pivoté i vissa matcher - med ex Iniesta och Thiago framför.
Barcelona petersays
2013-04-24 09:32
"Barcelona Namn: Rivaldo_gudarnas gud
Sänt: 2013-04-24 00:18
petersays //

Absolut inte ömmare tå än någon annan. Dock tycker jag man skall dela ut ris och ros där det förtjänas och här är du ute och cycklar. Visst priset va högt för Villa men att peka ut honom som en usel affär som kosta pengar och inte gav någon avkastning är nog mer en reflektion av dina personliga förutfattade åsikter om Villa snarare än baserat på ren fakta. Barca köpte en spelare som under tiden va La ligas och Spaniens bästa anfallare. Dom gick från en säsong med uppenbara brister i anfallet till att vara snudd på ostoppbara säsongen därpå. Detta kan tillskrivas Villa då han precis som idag ger Barca en större variation i anfallspelet med sina löpningar. Det handla inte om målen, när man jämför skillnaden mellan honom och Zlatan. Men vill du så ska du ha klart för dig att Villa alltså gör 2 mer mål som vänster anfallare som Z gjorde som 9a. Barca blev kompletta med Villa på top och gjorde vår bästa säsong efter 09 under hela denna eran. Sen kom skadorna men det är inget man kan värna sig mot vem man än värvar! Villa misslyckad i Barca i sin helhet? = Nej!"

Du har helt klart poänger, vi är inte helt oense. Jag är bara skeptisk till hur man avyttrat vissa spelare och hur man hanterat hela värvningskarusellen de senaste åren. Just det här med att köpa, som du säger, Spaniens bästa anfallare - jag tycker inte att det är rätt väg att gå. Det är Real, City och PSG som värvar på det sättet. Vi ska inte betala de högsta summorna för de redan bästa spelarna. Vi måste vara smartare än så! Vi kan inte, som folk här inne verkar tro (talar inte om dig) punga upp 30-40 millar för en mittback Hummels eller Silva, och framför allt inte värva spelare en som Aguero som säkerligen kostar kring 50 millar. Det känns bara inte rätt. Jag vill att vi ska hitta rätt med värvningarna. Jag har noll förtroende för våra scouter - och lika dåligt förtroende för Zubi och Rosell. När det kommer till Pep och Tito så har även dom visat att dom fattar NOLL av att värva spelare. Jag vill att dom någon gång ska överraska mig genom att värva en billig spelare, typ en mittback som Hector Moreno eller Ezequiel Munoz, och att allt bara klaffar. Säger inte att just någon av dom skulle göra det, men spelare i den åldern och prisklassen som växer med uppgiften och blir viktiga kuggar i laget och efteråt står man bara där och applåderar och tänker "Wow, vilken jäkla värvning!". Som t.ex. Varane verkar bli för Real Madrid. Det är så OTROLIGT många lag i toppskiktet i Europa just nu som värvar OTROLIGT mycket bättre än Barca.
Barcelona Bästelona
2013-04-24 09:30
D to EL

- Tell me last night didn't happened
- It happened
Annons: