/spanien/barcelona/forum/7334.aspx/spanien/barcelona/forum/7334.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bästelona
2013-04-24 09:30
D to EL

- Tell me last night didn't happened
- It happened
Barcelona MQUC
2013-04-24 09:21
Mäktiga Messi

Absolut, jag känner som dig förutom att jag har glömt matchen. Besvikelsen sitter verkligen i, först gjorde vi inte vårt jobb som vi skulle, varken tränare eller spelare, och sen fick vi 2 icke mål i mot oss, klart det känns tungt.

Jag älskar Tito, han är en av de bästa fotbollsskallarna enligt mig men igår va inte han heller med i matchen, Song borde startat och byterna kom för för sent.

Aja vi får alla ta den här förlusten, det sjuka är att ett Barca på sin högsta nivå kan fixa 4-0 hemma om en vecka och få till en förlängning, de kanske låter sjukt men innerst inne finns det hoppet och tron hos mig.

FORCA DORTMUND !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona enkos
2013-04-24 09:20
Alla mål vi släppte igår var inne i målområdet, alltså 4-6 meter från målet, obegripligt enkelt..
Barcelona enkos
2013-04-24 09:17
Vi måste skaffa anfallarna som vågar ta sig inne i straffområde och inte snurra runt runt hela tiden., se Bayerns anfall de kör mot väggen och ingen vågar stoppa de och orsaka straff medan Pedro och Sanchez är för mesiga och har inga pungkulor att göra det.. är så j..a besviken på de båda två.. ps. Förstår inte varför Tello som är snabb och vågar inte får plats ..medan karuseller gör det
Barcelona Mäktiga Messi
2013-04-24 09:15
jag har redan glömt denna match insats och börjar gå vidare framåt .tråkigt med att vi spela så dåligt . Men tänk på att detta är fotboll. ibland vinner man o ibland förlorar man . tyvärr så blev det igår det sistnämnda . men jag skäms absolut inte över mitt barca otroligt stolt över barca . glöm inte att vi spöade detta bayern München med just 4-0 2009 och klarade 1-1 på alianz arena . om vi bara kan vinna på camp nou och visa hedern och stolthet för tröjan och vinna det spelar ingen roll hur mycket . Jag kommer alltid att älska barca med Tito Villanova . Detta är fotboll som sagt . ni som kritiserar Tito Villanova borde verkligen skämmas för det han har gått igenom är otroligt starkt och sen så kommer han tillbaka till barca oxh fortsätter o träna . dom flesta människor hade säkerligen slutat jobba eller lagt ner jobb karriären Visca Tito Villanova y Visca Barca y Visca Catalunya
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MQUC
2013-04-24 09:05
FÖRLÅT MIG NU MEN VI MÅSTE LÄMNA IN EN ANMÄLAN MOT DOMMARNA IGÅR, 3-0 MÅLET KAN FÖR I HELVETE INTE FÅ GODKÄNNAS, HOPPAS HORUNGARNA ALDRIG MER FÖR DÖMMA EN MATCH, JÄVLA SKANDAL.
Barcelona Barcadinho.
2013-04-24 09:00
Min besvikelse igår tog en annan form. Det var inte ilskan på inställningen, på domaren eller annat, sånt som gör att jag har svårt att somna. Det var snarare så att jag bara sjunk ner i soffan helt tom i huvudet, tyst, och jag somnade på en gång. Hela familjen var så. Istället för de vanliga högljudda reaktioner när spelet inte stämmer och när domaren missar en offside. Vi blev bara tystare o tystare för varje minut.

Och detta beror på att det var en tidsfråga innan det skulle hända. Man var bered på det, medvetet eller inte. En process som har börjat redan förra säsongen. Vi spelar inte tillräckligt bra, det fattas en mängd dimensioner i båda spelet och spelmaterialet. Motivationen är inte alltid på topp hos många, vissa viktiga kuggar har blivit äldre (Puyol, Xavi, Alves). Som sagt – en tidsfråga.

Vi kommer förmodligen att vinna ligan och det är en stor bonus med tanke på hela stycket ovan. Vi får vara glada för det. En ligatitel är inte så oviktig.

Jag tycker inte att Tito är vår skeppskapten i framtiden eller rättare sagt redan från nästa säsong. Det handlar inte om taktiska kunskaper utan personlighet och auktoritet. Det krävs en del stora förändringar – nya spelare i truppen med andra egenskaper (vilket innebär att det sker på bekostnad av en del som är med idag), jobba på ett annat sätt med motivationen, förmågan att bygga något annat och nytt, förmågan att se hela organisationen från fystränarna till allt annat, många detaljer. Jag vill ha en som har mer pondus och som vågar.
Lägg till att Tito är nog inte helt frisk och har andra privata stora saker att tänka på.
Men tyvärr så tror jag inte heller att Rosell kommer ta ett sånt beslut, eller om han gör det så gör han det försent och tvingas att kompromissa med en medioker tränare istället.

Barcelona enkos
2013-04-24 08:59
Problemet med Barcelona är att tränarna och ledningen är så envisa och vägrar anpassa sig efter andra. Jag varnade innan matchen att 4-3-3 är mycket farligt speciellt när vi har problem i backlinjen. Inte nog med det är Alves och Alba offensiva och hänger inte med i defensiven när lag som Bayern kontrar.
Bayern spelade mycket smart, 6-7 man ständigt i defensiven och 3-4 man kontrade sänder Barca..
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-24 08:51
Vampíro (Barcelona) 2013-04-24 01:24 Dags att sova och lägga denna helvetes match bakom sig. Sälj Fábregas. Boston Marathon? Fabregas fel.
Barcelona MQUC
2013-04-24 08:48
Herre min gud va det överdrivs med Bayerns insatts igår, dom va riktigt bra och gjorde det jättesvårt för oss men kom igen, alla som kan fotboll vet att mål 2 och 3 inte är riktigta och det är smutsigt, speciellt mål 3, jag kommer nog aldrig förstå i resten av mitt liv hur det kunde godkännas.

Vi va inte bäst igår, vi hade förlorat oavsett, men utan dommarskandalen (ah som jag ser det, det misstagen ska inte göras, jag vill slå sönder en vägg igentligen, men får hålla mig lugn för att inte förstöra här)

Vi hade haft en chans iaf, nu är det nästan omöjligt...

Men Bayern, Real och övriga horungar som firar och skriker om slakt idag, vi kommer tillbaka, och då ska vi äta upp er alla om och om igen som vi har gjort förr, vänta bara era amatörer, vi vet vilka som är mästarna, som spelar bäst fotboll på sin högsta nivå.

En sak till, "uefalona" va?! HAH!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-24 08:46
Rivaldo_gudarnas gud (Barcelona) 2013-04-24 02:43 SoN_Un // Jag hade personligen betalat för Laportas första hora ur egen ficka bara han kommer tbx! Skulle slänga in en och annan lapdanse också när jag ändå va i farten;). Bara vi slipper den clownen vi får stå ut med nu. Tror inte någon bryr sig om Laporta roa sig lite vid sidan av på klubbens bekostnad. Han smaka mer än va han kostade och tog oss från ett utskrattat hån påväg till konkurs. Till det Barca du sett dom senaste 7 åren. Rossell därimot har inte gjort många rätt sen han tillträdde. Laporta är för mig den absolut bästa presidenten Barca haft sålänge jag har hållt på dom.Rossell ger mig Gaspart vibbar. Helt vilse med enbart en stor käft. Tror inte någon gillar faanskapet som haft med honom att göra. Varken Laporta, Cruyff eller Pep. Var Laporta en torsk?
Barcelona >The Reporter<
2013-04-24 07:38
Undra vad fotbollsvärlden kommer säga ifall Bayern inte vinner CL och Real gör det?
Barcelona LeoMessi
2013-04-24 03:14
Tänk om Puyol hade varit tränare? Tror fan att han hade skrikit sig hes och skällt ut dom brutalt!!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-24 03:06
Nåja, får sluta att gräma mig. Ska spela FIFA13 och filosofera med FC Barcelona.
2013-04-24 03:00
Barcelonistas

Det har bara försvunnit. :(
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-04-24 03:00
MESSI.CORLEONE //

Kan nämna 50 laginsatser som va mer imponerande än Bayerns igår. Du förstorar vår insatts igår. Vi spela inte bra. Bayern gjorde det bra. 2-0 hade vart mer talande för matchbilden. Men bästa prestationen nånsinn? inte ens top 100 min gossse.

Shanghai - SHOOT ME $12 //

Inte skall vi behöva blicka så långt in i framtiden redan, tills dess att det blir aktuellt för Thiago och Roberto att leda oss? Fabregas har inte ens fyllt 26 än och Iniesta har nyss fyllt 28. Dom har minst 5 av sina bästa år kvar vardera. Thiago kan nog konkurera med dom men har svårt att se Roberto få den speltid som krävs för att kliva ur deras skugga.

2013-04-24 02:59
MESSI.CORLEONE //

Kan nämna 50 laginsatser som va mer imponerande än Bayerns igår. Du förstorar vår insatts igår. Vi spela inte bra. Bayern gjorde det bra. 2-0 hade vart mer talande för matchbilden. Men bästa prestationen nånsinn? inte ens top 100 min gossse.

Shanghai - SHOOT ME $12 //

Inte skall vi behöva blicka så långt in i framtiden redan, tills dess att det blir aktuellt för Thiago och Roberto att leda oss? Fabregas har inte ens fyllt 26 än och Iniesta har nyss fyllt 28. Dom har minst 5 av sina bästa år kvar vardera. Thiago kan nog konkurera med dom men har svårt att se Roberto få den speltid som krävs för att kliva ur deras skugga.

Barcelonistas
2013-04-24 02:58
2009 när vi mördade Bayern..
2013-04-24 02:58
kingrodrigues

Håller med dig, det var fel av Messi att han ville så gärna spela trots att han inte var redo. Det är bara synd att han tillåtes att spela, men ärligt talat så skulle alla surna till om han sattes på bänken.
Barcelonistas
2013-04-24 02:56
shanghai - vart har presspelet tagit vägen? Jag vill gråta och hänga mig när jag ser hur bra vi var...
2013-04-24 02:53
Jag vill se mitt Barcelona på tårna igen fan, man gråter när man ser detta presspel.
Barcelona kingrodrigues
2013-04-24 02:53
Shanghai Om Messi inte är 100% så ska han inte spela. Då blir han mer en börda än den värdefulla tillgång han är. Men som sagt, det har pågått ett tag att han bara småjoggar, tappar boll och tittar på. Vet inte vad det kan bero på men så är det faktiskt. Han är fantastisk men att promenera runt på plan är oacceptabelt, oavsett hur bra du än är.
2013-04-24 02:51
MESSI.CORLEONE//

Wow. softa något! världens bästa lagprestation? Har sett ett 50 tal som vart bättre. Barca spelade inte bra idag. Dock va 4-0 något i överkant sett till matchbilden. För sådär sjukt mycket skapade inte Bayern heller med sina 35% bollinehav. 2-0 hade väll varit mer talande för hur det såg ut. Dom va klart bättre men samtidigt så gick vi och halvsov tills 2-0 kom. efter det fick dom 3-0 av domaren innan vi hann göra någon som helst ansatts på att försöka vakna ur vår nu för tiden notoriska första match dvala. Först efter det kunde dom spela ut mot ett chockat desperat Barca. B
2013-04-24 02:43
SoN_Un //

Jag hade personligen betalat för Laportas första hora ur egen ficka bara han kommer tbx! Skulle slänga in en och annan lapdanse också när jag ändå va i farten;). Bara vi slipper den clownen vi får stå ut med nu. Tror inte någon bryr sig om Laporta roa sig lite vid sidan av på klubbens bekostnad. Han smaka mer än va han kostade och tog oss från ett utskrattat hån påväg till konkurs. Till det Barca du sett dom senaste 7 åren. Rossell därimot har inte gjort många rätt sen han tillträdde. Laporta är för mig den absolut bästa presidenten Barca haft sålänge jag har hållt på dom.Rossell ger mig Gaspart vibbar. Helt vilse med enbart en stor käft. Tror inte någon gillar faanskapet som haft med honom att göra. Varken Laporta, Cruyff eller Pep.
2013-04-24 02:43
SoN_Un //

Jag hade personligen betalat för Laportas första hora ur egen ficka bara han kommer tbx! Skulle slänga in en och annan lapdanse också när jag ändå va i farten;). Bara vi slipper den clownen vi får stå ut med nu. Tror inte någon bryr sig om Laporta roa sig lite vid sidan av på klubbens bekostnad. Han smaka mer än va han kostade och tog oss från ett utskrattat hån påväg till konkurs. Till det Barca du sett dom senaste 7 åren. Rossell därimot har inte gjort många rätt sen han tillträdde. Laporta är för mig den absolut bästa presidenten Barca haft sålänge jag har hållt på dom.Rossell ger mig Gaspart vibbar. Helt vilse med enbart en stor käft. Tror inte någon gillar faanskapet som haft med honom att göra. Varken Laporta, Cruyff eller Pep för att nämna 3.
Barcelona LeoMessi
2013-04-24 02:39
Jo, men om Messi inte känner sig helt hundra så ska han lägga egot åt sidan och välja bänken. För han gör ingen nytta om han inte ens springer. Han kan inte ha sprungit mer än 400 m idag. Bartra och Pique var bäst idag! Sen att resten av laget väljer att sluta försvara är inte deras fel. Tycker synd om Puyol som har krigat med sin skada för att kunna vara redo för returmötet medan resten av laget är friska men inte vill spela boll.
2013-04-24 02:33
Att Messi inte visade vilja och inställning, var ju på grund av skadan som hämmade honom. Han kunde inte ens ta sig förbi sin gubbe och det såg konstigt ut när han hade bollen vid fötterna. Det är bara synd att han skadade sig på Parc des Princes mot PSG. Hade han varit frisk så skulle vi i alla fall gjort något vettigt. Det känns liksom att spelarna runt om kring förlitar sig mycket på honom.
Barcelona LeoMessi
2013-04-24 02:21
Jag skäms över grabbarnas inställning idag. Dom som har minst skuld i detta är Pique och bartra. Pique skapade mer offensivt än vad Messi och hans kompanjoner gjorde. Dom ska skämmas för denna insats. Dom ska skämmas när dom kommer hem till Barcelona. Sen om Messi så jävla gärna vill spela när han har skadad då ska han fan ta och visa det! Att befinna sig på plan och inte ens jogga är oacceptabelt. Värst av allt var att Bayerns inte direkt dödade oss genom att rulla runt bollen och spela ut oss. Dom vann för att hela laget ville spela och alla stod rätt i sina positioner. Medan våra gubbar joggade hem och det var som att dom visste att folk skulle skylla på Pique och bartra om det blev mål.
Barcelona kingrodrigues
2013-04-24 02:19
En sak till. Varför springer inte Messi? Okej han kom precis tillbaka från en skada men vart är viljan? Han gör flest mål i världen men det känns som att han börjat gå alldeles för mycket? Vad beror det på? Han är den spelare i CL som sprungit minst sett till antal spelade minuter....han tappar boll för att sedan stå o titta på? Det kanske bara är jag eller är det tabu att kritisera Messi? Hade han kanske fått sån kritik ibland så kanske han varit mer passionerad. Det här har pågått en längre tid...har han fått för mycket plats i klubben eller vad tycker ni?
2013-04-24 02:19
vifa

Jag har hört mycket gott om Samper att han är en fantastisk mittfältare, men jag har själv inte sett honom spela, så jag kan inte bedöma hans kapacitet om att kunna klara av och spela på den stora scenen om 3-4 år. Han är möjligtvis en talang, men Sergi Roberto är ett säkrare kort. Tror att Sergi kommer växa till och bli vital för Barça.
Annons: