/spanien/barcelona/forum/7332.aspx/spanien/barcelona/forum/7332.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2013-08-06 23:10
Ja hänger inte med, är utomlands, vad är det som har hänt ? Snälla kan nån förklara kortfattat ?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-06 23:08
SoN_Un

På vissa moskéer får du filma, andra inte.

Självklart får kristna be där, vad är det för fel på de? Vi är trots allt från Abrahamitiska religionerna.
SoN_Un
2013-08-06 23:04
Shanghai - Gerardo "Tata" Martino

får man filma?

får kristna be där?
Barcelona Més que un Esport - Moltes Gràcies Pep
2013-08-06 22:59
Till: "Vamos Blaugrana" "Shanghai - Gerardo "Tata" Martino " "Explict" "Coach Pep, " "KarmaIsAKaranka " "petersays " EDIT: "med flera..." Det räcker nu! Les Rambles är ett forum för fotboll, för diskussioner kring F.C. Barcelona! Jag skiter högaktningsfullt i vad ni har för religiösa böjelser, åsikter och tankar. Det gäller er andra också. Ska det inte få finnas ett, ETT(!), enda forum på nätet där vi kan samlas och diskutera ett gemensamt intresse, en passion, utan att något så orelaterat som religion prompt måste bryta vår gemenskap. De flesta av oss här har varit fans i många år. Vi kom till klubben av olika anledningar, från olika bakgrunder, olika kulturer, religioner. Det är exakt därför vi är så starka! Klubben är inte perfekt, långt ifrån, men det betyder att vi som supportar måste gå i förgrunden, se till att leda vägen. Ja, jag är ateist. Jag har inte mycket till övers för den organiserade religionen. Men, och låt mig betona detta ytterligare, jag har inget (!) emot religiösa personer. Hur skulle jag kunna förneka en annan människa hennes lycka? Hennes trygghet? Abidal är en av mina stora förebilder, Keita likaså. Abidal kunde likväl varit jude, sikh, buddist, kristen. Det spelar ingen roll. Jag älskar personen, inte vilken bok eller tanke han baserar sina handlingar på. Bra människor är BRA människor, oavsett från vem eller vad deras grundvärderingar kommer. Jag är här för att jag älskar F.C. Barcelona. Mes que un club, mer än en klubb. Är din primära anledning någon annan så är du på fel ställe...
Barcelona Farhad#4
2013-08-06 22:52
En fråga till de som inte gillade att Barca spelarna besökte klagomuren. Menar ni att Barca spelarna borde ha besökt en Moské också för att ha jämnat ut det hela? Icke-muslimer får väl inte vistas i vissa Moskéer!? Hade de besökt Moskén så hade folk sen klagat på att de inte får vara i en Moské och att bara muslimer får besöka Moskéer. Eller så hade någon jävla terroristorganisation gett ut en fatwa mot vårt kära Barca. Rätta mig gärna om jag har fel, jag är uppvuxen i ett muslismkt familje men fullständigt skiter i religioner, så jag har inte så bra koll på det där!
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-08-06 22:51
asså vilka skojare de finns.. de finns en anledning till varför dom kallar oss de 3 syskon religionerna.. sluta hata ärlig talat.. vi vet att Israelerna är sharamit när dom gör som dom gör. men kom ihåg de e inte religionen som säger åt dom o göra så, de e ledarna..

Barcelona Gonzalez_Barca
2013-08-06 22:48
Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]

Public Relations
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-08-06 22:46
Dum fråga men vad står PR för?
2013-08-06 22:45
@SoN_Un:

Alla får besöka moskén, det är inte bara för muslimer. :)
2013-08-06 22:44
zick9

Hade du varit muslim (speciellt från mellanöstern) så skulle du reagera starkt på dessa bilder. Det ligger så mycket bakom detta. Först och främst som hängiven supporter och sedan historien mellan muslimerna-judarna, då blir man klart besviken när man ser sitt kära lag och spelare posera nöjt vid muren.

Jag hade inget emot Gai Assulin. Jag sa alltid till mina vänner att jag drömde om en sån anfallstrio i framtiden... Gai - Messi - Bojan.
Barcelona zick9
2013-08-06 22:40
Barcaholic

Besviken kan jag förstå, men att äcklas är bara barnsligt tycker jag. Men å andra tillhör jag den skaran som anser att människor får göra precis vad de vill med sin tid så länge de inte gör någon illa. Vill de be framför klagomuren; varsågoda!

RonaldinhoGaucho!

Håller med. Det finns lika många åsikter som det finns individer, men att sluta hålla på Barca för att ens idoler ställer sig framför en religiös judisk mur är enligt mig pinsamt.

Barcelona Barcelonistas
2013-08-06 22:38
NeymarMessi - hahahaha Kasta fetting, gå träna istället pojk.
SoN_Un
2013-08-06 22:37
tror ej man får filma i moske. plus att endast muslimer får komma in i mosken där..

tror bara det=) så hoppa inte på mig nu. plus att jag inte blandar fotboll med religion.
pantat o göradet
Barcelona Barcadinho.
2013-08-06 22:37
Märks att vissa här är unga och saknar lite perspektiv.
Finns också vuxna som är så tyvärr.

Det finns jäkla många lag och spelare som har besökt klagomuren och Jerusalem. Ni som är emot det - det kommer snart inte finnas kvar några lag som ni kan heja på !

Att vara i Israel o besöka klagomuren är ungefär som att åka till Kairo och besöka pyramiderna eller åka till Paris och besöka Eiffeltornet. Det är nästan ett måste.
Som ni vet så är Jerusalem ett centrum för tre religioner och det är då speciellt för religiösa kristna spelare att besöka platsen.
Och precis som när man tar av sina skor innan man går in i en hinduistisk tempel så ska man ta på sig kippan för att trädda in klagomuren. Det kallas för respekt.
Dock är det ingen som tvingar dig - stanna ute om du tycker att det är så känsligt.
Hoppas att ni inte kommer tycka illa om eller äcklas av Maradona (se bilden).
Eller Rooney och det engelska landslaget som besökte Auschwitz under EM i Polen eller det holländska U21 laget som besökte Jerusalem i somras. Eller det brasilianska landslaget från 80-talet med Zico o Falcao som besökte den heliga staden osv.

Men ändå så tycker jag att klubben har gjort fel med att köra peace-touren.
De gjorde fel eftersom du vill blanda ihop PR med allvarliga konflikter. Väldigt billigt.
Skulle klubben verkligen bry sig om eller förknippas med fred så skulle man inte skriva kontrakt med Qatar. Hela grejen är rent ett PR.
Barcelona Barcaholic
2013-08-06 22:32
zick9

Det är självklart att man reagerar lite grann på sån grej om man är muslim. Det vore en annan sak om dom var i någon moské också, för då hade det känts mer rättvisst att dom gör det för båda sidorna.

Jag som muslim hade älskat om Gai Assulin hade lyckats i Barcelona oavsett religion. Men när ingen i laget i princip är det och ändå väljer klubben att bara göra ena sidan nöjda (Judarna) men ignorera den andra sidan (Muslimerna) så blir man ju lite besviken.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-08-06 22:30
Explict har faktist rätt när han säger att sluta följa klubben bara för att dom hade kippa och stog vid muren är patetiskt som fan.. dock att dra alla araber över en kant e överdrivet, men dom som sitter o tjurar över detta ge upp förfan..

dom va i israel so what? hade ni varit judar och sen se att vi fick Qatar Airlaines då hade ni också börjat tjura, men bara för att ni e från mellanöstern så gör de inget att vi har Qatar som sponsor va? it work both ways..

jag är Assyr så mina för'ldrar e från mellanöstern, bara så ni vet innan folk hoppar på mig för detta inlägg
Barcelona NeymarMessi
2013-08-06 22:28
Ska precis tända en feting och kolla Barca på youtube. Alltid lika njutbart.
Barcelona zick9
2013-08-06 22:25
@Shanghai - Gerardo "Tata" Martino:

Vart är världen på väg? Får folk inte be hur och var de vill nuförtiden?

Spelarna satte på sig kippa och ställde sig framför en mur. Vafan, vilka idioter liksom. Hoppas de ångrar sitt äckliga beteende för så får man inte göra.

Synd att Gai Assulin aldrig lyckades hos oss. Det hade varit spännande att se hur muslimerna skulle reagera på en judisk stjärna i laget bara för att. Han var en av de mest lovande i La Masia. :(
Barcelona Barcelonistas
2013-08-06 22:18
Jag hoppas Iniesta vinner guldbollen, fyfan vad rättvist det hade varit om man kollar vad han presterat genom åren. Sen håller jag med att det är märkligt hur han inte är med i årets spelare..
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-08-06 22:12
Tror fan endå att Ribery vinner den på ett konstigt sätt. Men guldbollen tar Lionel Messi hem.
2013-08-06 22:05
Bale, Ibrahimovic och Van Persie är med, men inte Iniesta? Haha, är det ett skämt, eller vad?
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-08-06 21:43
Jonathan Soriano målskytt för Salzburg
Barcelona NoGo™
2013-08-06 21:43
@Carles Puyol y Jean Marie Dongou:

Ja det är väldigt skumt faktiskt..
Barcelona NeymarMessi
2013-08-06 21:42
Fick mig ett gott skratt när jag kikade på reals forum. Ronaldo borde vinna guldbollen? Hahaha. Messi gjorde flest mål i ligan 46 och som missade flera matcher pga skada. Ronaldo 34 mål. Ingen titel. Mindre assist än Messi. När ska dom inse att flickan är 2a tillsammans med iniesta? Så enögda.
2013-08-06 21:41
Jag är kristen för er som undrar
2013-08-06 21:40
Judar äger all media, det är därför ingen kritiserar de. Gör du det så blir du sänkt.
2013-08-06 21:39
Explict

Du vet väl att muslimer och Sionister/judar inte håller ihop - och har krigat mot varandra i 1500 år? Tror du att det bara finns Culés i Sverige och Barcelona? Tror du inte det finns hängivna muslimska supportrar i arabvärlden? Jag erkänner, som Muslim blev jag själv bara äcklad av att se alla spelare ha Kippa på huvudet och stå vid den där muren.

Snart kommer folk gråta och kalla detta för Antisemitism, man får inte yttra sig ett dugg om Judar, för man blir direkt anklagad.

Jag är bara frustrerad.
Fais
2013-08-06 21:38
Explict

Lägg ner nu! Vi har fattat var du står.

Vissa är mer känsliga än andra. låt det vara där. Det är inte värt att diskutera såna ämnen här. Vill de inte följa dem fine. Alla har sina orsaker vare sig du gillar det eller ej. Alla har inte samma åsikt som du.
Barcelona Zibarca ~ Hakuna maTata
2013-08-06 21:36
@Explict

Du verkar vara lika pantad som dessa "folkgrupper"!
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-08-06 21:36
hoppas han får en jävla tackling och en spark av pepe =)
Annons: