/spanien/barcelona/forum/7329.aspx/spanien/barcelona/forum/7329.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-24 23:39
Shi

Då ser ändå Madrid fysiskt mycket starkare ut än Barca den här säsongen. Det värre ställ med vårt lag alltså. Ändå räcker heller inte Madrid till mot tyskt tempo och fart. Det förvånade mig lite trots allt.

Fan, tom 2009 trots att vi var tvungna att ställa upp med Silvinho som vänsterback och Yaya som mittback pga alla skador, såg vi mycket vassare ut i både fart och fysik när vi slog Man Untied i Rom. Likadant i finalen på Wembley 2011. Det är så uppenbart att det är den fysiska statusen som inte räcker till denna säsong. Dags att planera säsongerna lite annorlunda? Fast den stora boven är nog som du är inne på att de flesta lagen i ligan ställer upp en spelarbuss vilket mynnar ut i ett väldigt lågt tempo i match efter match.

Dags att börja med lite Hawaii-fotboll framöver?
Barcelona Gio Style
2013-04-24 23:37
ÅÅÅH jävlar vad det här var plåster på såren!
Nu mår man helt plötsligt inte lika dåligt längre :)

Orkar inte analysera gårdagens match själv men vi ska absolut inte sälja spelare hit och spelare dit. Vi har materialet, vi behöver bara använda det ännu bättre.

Kung Puyol eller Abidal hade behövts i backlinjen igår. Abidal för hans rutin eller Puyol som skällde och manade på laget. Tyvärr tar ingen spelare tag i matchen.
Bartra är tyvärr inte redo för så här stora matcher men han har potential.

Nåväl, hoppet är det sista som överger människan! Läste om lediga platser på camp nou, så får det inte vara! Vill se fansen och laget på topp nästa vecka!
Barcelona Canaletes
2013-04-24 23:35
@ Lilla Fröken:

Schuster: "No hase falta desir nada mas" xD
Barcelona Vampíro
2013-04-24 23:34
@Rambla~ el chico dorado Ja visst känns det som att vissa saknar gnistan när det vart som viktigast. Ligan har ju vart död sen november så de är knappt på tårna längre. Det är såklart ingen ursäkt, Bayern har t.ex. samma scenario men de har istället bara kört vidare. Deras "reserver" har istället tagit chansen när de fått den, man kan inte säga samma sak om Barça.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baronen
2013-04-24 23:32
Ja, det ska bli så jävla skönt att slippa se hand vidriga uppsyn. Real Madrid som klubb kommer må mycket bra av det och hatet mellan våra klubbar kommer minska drastiskt, törs jag nästan lova.
Fais
2013-04-24 23:31
Rambla~ el chico dorado

Så sant som du sa det!

Frågan är kör Barca eller aldrig fyspass?? Det är bara titta på Alexis. Han har varit hos oss i 2 säsonger snart och han ramlar lika lätt. Bygger de inga muskler där i Barcalägret???
2013-04-24 23:31
Mourinho tillbaka till klubben Mordor, det Chelsea där han hör hemma i. De två är som gjorda för varandra. Skönt att bli av med aset i spanska ligan.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-04-24 23:30
Tyskland pissar på Spanien just nu. Hatten av för Bayern och Dortmund!

En viktig sak som jag tycker Barcelona har blivit dåliga på. Vart är vårat presspel? Under Pep så fick fan motståndarna inte en sekund. Nu kan dom göra vad dom vill med bollen innan någon av våra spelare sätter press.
Barcelona Valdés
2013-04-24 23:28
En mycket underhållande match med intressanta spelare/tränare; Gündogan, Reus och Klopp.

Får se vilka rykten tidningarna startar imorgon.
Real Madrid Shi
Rambla

Håller helt med, både ni och vi blir helt sönder sprungna, tror det är den usla kvalitén på motståndare man ställs mot vecka ut och vecka in i Spanien där lagen parkerar bussen och satsar på mål via fasta situationer, kollar man på bundesliga så ser man att ALLA lag löper otroligt mycket.

Snacka om en käftsmäll när man gått runt och sett El Clasico som något unikum i fotbollsvärlden, när tyskarna kör över Spaniens bästa lag utan att kippa efter luft.
Real Madrid Shi
Rambla

Håller helt med, både ni och vi blir helt sönder sprungna, tror det är den usla kvalitén på motståndare man ställs mot vecka ut och vecka in i Spanien där lagen parkerar bussen och satsar på mål via fasta situationer, kollar man på bundesliga så ser man att ALLA lag löper otroligt mycket.

Snacka om en käftsmäll när man gått runt och sett El Clasico som något unikum i fotbollsvärlden, när tyskarna kör över Spaniens bästa lag utan att kippa efter luft.
Vampiro Blir du inte utmanad ordentligt i ligan så går ganska så fort ner dig framför allt i form och tempo. De blir alldeles för bekväma tack vare hur det ser ut i ligan. Det är inte medvetet men ändå naturligt.
Barcelona enkos
2013-04-24 23:25
Mario Götze går till Bayern München.
Värre för laget är att Lewandowski inte
vill förlänga sitt kontrakt. Han uppges
också gå till Bayern. Tidningen Bild
uppger att Mourinho är klar för Premier
League och Chelsea.
Barcelona enkos
2013-04-24 23:24
24-årige Robert Lewandowski blev
matchhjälte med sina fyra mål. Och han
hyllas av Reals tränare Jose Mourinho.

-Vi visste allt om honom, hur han rör
sig och hur han beter sig på plan, men
det hjälpte inte. Dortmund var bättre
än oss i alla lagdelar, säger Jose
Mourinho. Real Madrid har förlorat sina
sex senaste matcher i Tyskland.
Hetfield Vad kostar det att hålla sig med en sådan trupp. Övergångssummor och löner tex? Har Barca råd med det? Dessutom, Både Pep och Tito envisas ju med att ha en liten trupp.
Barcelona Vampíro
Det som oroar en mest är att nyckelspelarna faktiskt har vilat väldigt mycket under våren. Tidigare säsonger så spelade Messi, Pedro, Xavi osv även varje match i ligan men i år när vi haft ett sånt kraftigt övertag så har vi kunnat vila de till CL. Till ingen nytta, då de ändå ser slutkörda ut. Det här påminner mer och mer om 2007, väntar bara på att man ser Messi på krogen.
Barcelona enkos
2013-04-24 23:22
@Sergio Busquets:

Får se om Real spelar med starkaste laget och om ego också spelar
Barcelona Mäktiga Messi
2013-04-24 23:22
l e w a n d o s k i
2013-04-24 23:21
Men snälla Lasse, Barcas spel ser inte ut på det sättet när det fungerar som det är tänkt. När spelarna löper, överlappar och pressar som de ska så hotar de visst i djupled. Det är ju jävla lätt och sitta och kritisera ett lag när detta inte fungerar alls. Du får gärna analysera deras spel under finalerna 2009 och 2011.
Barcelona Sergio Busquets
2013-04-24 23:21
Atlético - Madrid på lördag.
Barcelona Hetfield
2013-04-24 23:19
Det är väl att laget är så tunt. Titta på hur Bayern kan rotera spelare och det är fortfarande ett topplag, men Barcelona kan inte rotera på samma sätt.

Man slänger in en småskadad Messi. Man spelar med Xavi som ständigt går runt med småskador, det är därför laget inte orkar.
Barcelona Vampíro
2013-04-24 23:17
Fan Lasse har så rätt. Vi lägger alla ägg i en korg. Finns bara ett sätt för oss att anfalla och när det inte funkar blir det ingenting.
2013-04-24 23:15
Skillnaden mellan spansk och tysk fotboll är uppenbar efter de här två matcherna. Det är det fysiska och tempot. Speciellt för Barca är det värst. Tidigare säsonger har vi sprungit sönder våra motståndare. Nu sprang istället Bayern sönder Barca. Jag tycker det syntes redan efter ett par minuter igår. Vi hängde inte med i tempot. Vad har hänt där? Vår fysiska status sett till hela truppen räcker inte till? Spelarna ser ju helt slutkörda ut. Vad gör de på träningarna den här säsongen? Det är mest där det brister anser jag.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-24 23:10
Barca o Mort!

Haha, det är svårt fast vi får försöka! :)
Barcelona Barca-nist
2013-04-24 23:09
Mou vill klaga på domaren men att han har mage att uttrycka sig om domslut när de kunde ha slutat ännu värre.
inte ens barca spelarna klagade igår trots de katastrofala domslut mot Barca.
Barcelona Acrobat
Hahaha SÅ sant!
Barcelona Baronen
Idag har jag mått så jävla dåligt. Livet har känts så mörkt, hopplöst och förjävligt.
Sedan händer det här. Egentligen är det ganska illa att skadeglädje kan kompensera för så mycket. Men det är min högst ärliga känsla. Nu känns det bättre. Jag skrek av lycka, som om jag höll på Dortmund, permanent.

Det här hjälper, i allt elände.
Barcelona Chrisicito
2013-04-24 23:08
hahahahaha Klopp GRYYYYYMMMMTT SKÖN tränare
Barcelonistas
2013-04-24 23:08
Ska knäcka en kall bärs och läsa lite Kaljic inlägg på puertan, underbart en kväll som denna med tanke på gårdagen...
Barcelona Barca o Mort!
2013-04-24 23:07
"Namn: Shanghai - SHOOT ME $12 Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2013-04-24 22:24
AndreD

Varför så arg? Det är ju sant att de kommer vända, men däremot vi har ingen chans mot tjuvarna Bayern. "

Namn: Shanghai - SHOOT ME $12
Sänt: 2013-04-24 23:04
Spela den här fucking videon så kommer vi att vända. Jag själv blir taggad när jag tittar på den. Kom igen, kan Sverige vända så kan vi också!

Du vet verkligen hur man gör mig tokig!
Annons: