/spanien/barcelona/forum/7327.aspx/spanien/barcelona/forum/7327.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-04-25 10:58
stackars madridista "dom tänkte fan vi skulle ha fått Málaga " dom va sekunder från att få malaga Hahhaahaaa utspelade o ingen hjälp av domaren
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2013-04-25 10:57
@elbraco - CP5 Poängen är att även Barcelona försvagat lagen i ligan när man värvat från topplag i Spanien. Bayern gör inget fel, de hostar upp utköpsklausen och det är upp till spelarna om de vill lämna. Det är snarare spelarna man ska kritisera, inte Bayern som klubb.
RedemptionMn
2013-04-25 10:45
Jag hade gärna velat se Lewandowski i Barca-tröjan. Killen är den rätta anfallaren vi behöver i laget. Han har ett bra skott, kvick om fötterna samt stor och stark. Dessutom är han ung och kostar troligtvis mindre än Neymar. Tycker att det är en alltför stor risk att köpa Neymar (50 miljoner euros är inte småpeng direkt...). Vidare vill jag se Barca köpa två mittbackar samt låta Bartra få mer speltid. Pique får gärna lämna laget. Mascherano kan flyttas upp till sin mittfältsposition, där han kan ge Busquets lite konkurrens. Song kan säljas. Alexis och Villa kommer troligtvis också lämna laget. Detta frigör lite pengar att köpa in en bra målvakt som ersättare till Valdes.
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-25 10:38
@Vampíro:

det är absolut inte samma sak då Dortmund är det enda lag som kan utmana Bayern i ligan. Liknelsen vore mer rättvis om det var typ Barca som köpte upp Real eller tvärtom. Valencia är ett mindre lag och får acceptera att släppa spelare till större klubbar, precis som Mönchengladbach fick finna sig i att släppa Reus till Dortmund.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-04-25 10:35
Såhär tror jag nog nästan alla culés kände efter igår (kolla länk).
Barcelona MQUC
2013-04-25 09:35
Föresten, vi ska inte hålla på håna osv, vi fick också stryk. Men orden plåster på såran har aldrig suttit bättre än igår.
Barcelona MQUC
2013-04-25 09:26
Gabriel Bayern kanske är bäst just nu, men de är lååååååångt ifrån någon felfri maskin, Pep Götze är kanske sista pusselbitarna de behövde för att erövra Europa på riktigt som vi har gjort under många, många år i nutid.
Barcelona enkos
2013-04-25 09:24
"Mourinho somnade av Cristianos insats", skriver spanska AS.

ps. den som skrattar bäst skrattar sist :)
Barcelona Ton
2013-04-25 07:33
Kan inte vara så kul för Real att ha derby mot Atletico gällande 2:a platsen i ligan på lördag, för att sen försöka slå Dortmund med 3-0 i CL på tisdagen. Sista veckan med Mou?
Barcelona Gabriel
2013-04-25 04:22
Hmm a, jag tror inte det ingick i Peps planer att Bayern skulle vara så bra som dem har varit hittills, att de har chans på trippeln och CL. Vad ska han förbättra egentligen? Vad kan bli bättre än vad som redan är? Jag vet inte, helt ärligt så har han mycket mer att förlora på att gå till Bayern än vad han har att vinna iom Bayerns nuvarande form.

Det kan egentligen bara sluta illa för Pep. Även om han vinner CL med Bayern nästa år, och Bayern tar CL i år också - så är det inte han som vunnit 2 år i rad, utan Bayern. Och då vinner han CL med ett Bayern, som redan bevisat att de kan vinna CL utan honom också.

Innan var jag glad över valet att ta över Bayern, pga att man slapp se han i äckliga CIty och Chelsea, men nu så här i efterhand så inser man att Pep inte kommer att vinna något på det här.
Barcelona grande jw
2013-04-25 04:00
Höjden av komik hade varit om Pep åkte ur CL i kvarten och Bayern hamnade på typ tredjeplats bakom sönderköpta Dortmund och Leverkusen nästa säsong. Hade han korsfästs på största torget i Munchen tro? Om övriga lag i Europa fortsätter underprestera medans Bayern fortsätter övertyga så är det fanimej inte lite press Pep kommer få på sig nästa år.

Typ en miljard spenderade i sommar och laget vann trippeln innan han tog över. Allt annat än CL och ligan kommer ju vara ett misslyckande. Stackars Pep kommer inte bara bli gråhårig och flintis om det börjar gå dåligt. Han kommer tappa tänder och stå vid sidlinjen med rullator under matcherna. Kan sluta illa för våran kära barcalegend.
Peshmerge - AS9
2013-04-25 03:04
Det står att även LEWANDOWSKI är klar för Bayern Munchen!

Vafan håller Pep på med? Tänker han göra det ingen lyckats med. Att vinna CL 2 år i rad. Förhoppningsvis vinner dem iår. Och det ser även mycket ljusare ut för Bayern nästa år också. Och i framtiden!

Jadu, bara gud vet vad Pep planerar när han nu får Hitlers gamla arme i sina händer i Munchen. Han ska erovra europa!
Barcelona grande jw
2013-04-25 02:37
Lewandowski ligger alltså 2a i skytteligan i CL med 10 mål. På hela CL-säsongen har denne polack avlossat (18!!!) skott varav 10(!!!!) har gått i mål. Hur sjukt är inte det?
Barcelona LionelMessi10
2013-04-25 02:26
haha komiskt ändå och läsa i reals forum när dom jämför zaragoza med dortmund!! stackarna har haft så javla mkt tur där dom är i dag!! en tidsfråga tills ngn gav dom riktigt stor däng!! visst vi fick i oss av bayern också .. men bayern är endå enligt många just nu världens bästa lag! medans dortmund räknas bakom oss och bayern och real skulle jag kunna påstå men efter den här uppvisningen så hamnar dortmund långt före real! .... Kan sverige på en halvlek göra 4 mål mot tyskarna... så kan Barca på camp nou på 2 halvlekar göra 5!! tror fortfarande på oss! Visca !!
Barcelona LionelMessi10
2013-04-25 02:05
Haha, Tello och deulofeu mot bayerns mur? delufoue kunde fan knappt ta sig förb laliga försvarna o så tänker vissa slänga in honom mot ett bayern som är sitt livsform! skjut mig!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-25 02:05
José Mourinho efter matchen: -Vi visste allting om LEWANDOSKI och vi hade studerat honom i detaljer. Och endå gör han fyra mål sen....
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-25 02:01
Jag gillar Pedro och Sanchez, men båda är två fegisar som inte vågar göra ett skit. Tar vi in Tello och Deulofeu på kanterna så kommer ni att märka stor skillnad. Killarna vågar ta för sig och dribbla. Jag skriver bara ge de chansen så kommer det att bli kaos mot Bayern.
2013-04-25 01:57
Gio Style

Jag tror faktiskt att han skulle klara av en sådan match. Hans karaktär skulle passa perfekt mot sådant motstånd. Han vågar göra sina överstegsfinter och springa förbi sin gubbe med sin fantastiska snabbhet. Det ligger i hans natur att ständigt utmana och förnedra motståndaren.
2013-04-25 01:41
På tal om Messi, minns ni? :(
Barcelona Gio Style
2013-04-25 01:37
Shanghai

Delofeu har ju inte alls visat att han håller på a-lagsnivå än. De gångerna han fått spela så har han tagit felbeslut på felbeslut. Råder inga som helst tvivel om att han är en monstruös talang men det är inte en spelare du slänger in i en CL-semi än. Långt ifrån...

Någon som kan säga vilka spelare som missar returen? Kikade på en hackig stream och kunde bara notera att Alba blev avstängd.
Barcelona kingrodrigues
2013-04-25 01:35
Helvetes iPhone.
Barcelona kingrodrigues
2013-04-25 01:34
Dock så gjorde det inte saken bättre att han gick runt, jogga, tappade boll och tittade på. Aldrig förstått problemet i att kritisera Messi när han faktiskt är dålig någon gång. Om han aldrig får höra att han är dålig och att göra plattmatcher o se ointresserad ut är lugn så kommer han fortsätta att spela sådär när lager går dåligt. Lite inställning ska man kunna kräva. Han kan hjälpa lagt på andra sätt än att bara göra mål. Kriga lite mer i alla fall... Det är min åsikt.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-04-25 01:25
Barca King - //

God natt? Du verkar ha gått och lagt dig för länge sen min lille vän som du pratar i natt mössan!
2013-04-25 01:24
Barca King -//

Det handlar inte om att våga byta ut messi eller inte! Det handlar om är det taktiskt korrekt att byta ut världens bästa spelare för att ersätta med vadå? Utan Messi på plan kan du lita på att bayern hade gått ännu högre upp i plan och forserat ännu hårdare mot vårt mål då ett gigantiskt hot plötsligt är borta. Man byter aldrig ut en spelare som Messi. han kan va sämst i världen i 90 minuter för att sedan avgöra på egen hand i 91a. Det är ju som om sverige skulle byta ut Zlatan i en vm semi och ersätta med t.hysen bara för att z vart dålig under matchen. Va blir bra av det hur tänker du?
Barcelona Barca King -
2013-04-25 01:19
NI är ute och cyklar god natt. PSG borde vi ha slagit med 10 - 0.
2013-04-25 01:19
Barca King - //

Du är helt otrolig som ens tar dig luft att kritisera messi. han har gjor 76% av lagets mål eller va det är. Han kom in skadad mot psg och vände hela mötet för oss när vi inte skapa ett skit. Och du vill att han byter ut sig själv? E du på riktigt? Va har du rökt? Han gör 1 dålig match på typ 5 år och du skriver som du vill ha bort honom från barca och att han inte är motiverad? Tror inte det finns någon mer tävlings inriktad och motiverad på denna jord än messi. Och sdet är anledningen till att han hållt så hög nivå som han gjort i 4 år och vunnit 4 raka ballon d or. Finner inte ord för att beskriva idiotin i ditt inlägg.

Va ville du att 1 enskilld spelare skulle göra? Ska han agera back och målvakt också för att bevisa sin motivation? Inget funka vare sig i hans eller barcas spel. han försökte men gjorde 1 piss match precis som många andra i barca
Barcelona Barca King -
2013-04-25 01:17
JAHA? Nu kan Messi bestämma när han ska spela oavsett vad? WOW och tito säger inte nej. HMMMMMMMMMMMMMM VILKEN JÄVLA IDIOTI MÅSTE JAG SÄGA.

Så tito kunde inte förutspå att bänka messi eller bara lämna honom i barcelona hade varit bättre? Vad fan är det för cochande? skämtar du med mig ahahah? Är vi i korpen eller?

Messi:"TITO skrota alla andra planer du har haft. JAG SKA SPELA! VÅGA INTE BYTA UT MIG DÅ JÄÄÄÄÄÄÄÄVLAR!"
Barcelona grande jw
2013-04-25 01:17
Barca King - Kollade du ens våra kvartsfinaler mot PSG? Inget illa menat men du snackar mycket skit. Vi blev utspelade på hemmaplan mot PSG där både Villa och Cesc fick starta. Vad hände sen? Vi bytte ut Fabregas och in kom en skadad, gåendes Messi som ÄNDÅ lyckades förändra en hel matchbild och ta oss vidare. Vi hade garanterat åkt ut om Fabregas spelat vidare i förmån till Messi. Så om du har PSG matchen i åtanke och möter ett flera snäpp farligare Bayern i seminfinal. Inte fan gör du samma misstag och bänkar Messi igen? Du tycks glömma att det var 11 spelare i startelvan mot Bayern. Om nu Messi underpresterade så är det knappast utmärkande då hela laget var helt under isen. Messi är inte mer än bara människa. Är det någonting man ska kritisera efter Bayernmatchen så är det att Tito inte gjorde ett enda byte förrän det stod 4-0. Messi spelade dåligt. Men det gjorde hela laget. Messi har ingen skyldighet till att få hela sitt lag att prestera. Dom är för sjutton professionella fotbollspelare som ska klara av att prestera utan Messi.
Coach Pep,
2013-04-25 01:16
@Vampíro:

Precis. Bayern gör det de alltid har gjort, de har pengarna. De är kända för att försöka försvaga andra lag genom att köpa deras spelare så som Pizarro, Ballack, Gomez, Neuer, Lúcio, etc...
2013-04-25 01:12
"Måste kritisera Messi och hylla Mourinho. Messi är väl kapabel till att tänka förnuftigt? Han kan väl säga Tito, mister, jag är skadad och borde inte fortsätta. Nu kanske kan man säga men Tito har säkert spelat honom och Messi har fullföljt sin plikt. Kan Tito vara så dum? Är Tito så dum att han inte kunde se hur frånvarande Messi va efter 20 minuter? Hoppades man på att sidledspassa upp bollen till Messi så att han kan utföra en JÄVLA MIRAKEL?"

Saken är att det var Messi som ville spela och Tito tvingade inte honom. Hade Vilanova bänkat Messi, så skulle det se helt annorlunda ut också.
Annons: