/spanien/barcelona/forum/7325.aspx/spanien/barcelona/forum/7325.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-08-08 09:51
@FCBlaugrana:

Nja, det är garanterat inte 100% säkert att Luiz vill komma. Det KAN vara så dock.
Barcelona Pep #4
2013-08-08 09:41
Luiz för 40 milj euro hade jag alla dagar i veckan värvat för. Men som första bud precis som "Rambla" skriver så är det inte likt Barca.

Agger har egentligen likt Luiz en spelstil som vi precis behöver i försvaret. En snabb,stark,brytningsäker mittback som har mer hjärta än hjärna i spelet men samtidigt bra positionspel.

Jag väljer iallafall Agger för 25 milj euro som det ryktas om före en Luiz för 40. Vi behöver en som till 100% konkurrerar bort Mascherano som 3:e valet i försvaret (när Puyol är frisk) och det gör både Agger och Luiz.

En spelare som Mangala och Marquinhos som det tidigare ryktades om men gick till PSG är verkligen inte det vi behöver som vissa här försöker få det till. Dem behöver speltid för att utvecklas och nå sin peak. Det vi behöver är en mittback med erfarenhet i CL annars satsar jag precis som någon skrev här på Bagnack och en frisk Puyol samt en Mascherano i försvaret återigen.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-08 09:38
Barcelona debating which centre back to take and have made offer 4 Agger (willing to go) and David Luiz (willing to go). Rosell prefers Luiz.

Detta enligt Guillem Balague.

Så det är 100% sanning. Han är säkerheten själv när det gäller sådant här. Skönt att det är 100% säkert att Davd Luiz VILL komma i alla fall.
Barcelona Rambla~
2013-08-08 09:20
Enligt spansk media har Barca lagt ett €20m-€25m bud på David Luiz och inte €40m som brittisk media hävdar. I det här fallet tror jag mer på spansk media. Det är inte likt Barca att lägga ett så högt förstabud, speciellt inte på en försvarare. I England har tidningarna fått för sig att alla spelare som ska lämna ligan för någon annan liga är värderade till +€40m.

Något bud på Agger existerar inte, åtminstone inte enligt Liverpool själva.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-08 09:08
Mittbacks frågan börjar bli löjlig i Can Barca. Jag ska utveckla! Frank Macky satsar jag hellre på än Agger eller Jeremy M från Valencia. Om någon av de kommer in ska det vara för att inte påskynda debuten för Macky. Han ska slussas in sakta men säkert. Grabbrn är trots allt bara 18 och behöver bygga på muskler, styrka och erfarenhet. Han är så kylig och duktig att hans potential och karisma lyser genom. Barca vill ha en spelande mittback, en snabb mittback och allt som kommer med för en mittback av Barcas kriterier. I slutet av dagen hur bra spelande den mittbacken är, a la Ronaldinho, ska han vinna nickduellerna i straffområdet! Han ska vinna närkamperna och han ska bryta bollar samt inte bli bortgjord. Vad Barca vill ha idag hade inte Puyol räckt till och sparkats ut från la masia med desamma. Varför gör vi det för svårt? Vill de satsa på Bagnack köp in Jeremy. Vill de ha en ersättare till Puyi? Köp mangala, Doria eller HUMMELS!!!!!!!!! Varför släppte man Marquinhos? i Barca verkar inte mittbackar ha samma värde som anfallare. Den tanken kommer att straffa oss ju längre vi ignorerar det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-08 09:06
Barcelona are keen on signing Liverpool defender Daniel Agger, even if they manage to sign Chelsea's David Luiz. (Source: Daily Telegraph)

Saaay what?! Måste endast vara ett rykte.
Barcelona 100% AntiMadridista
2013-08-08 08:00
Hellre en Barca utan nya mittbackar än att betala över 40 miljoner euro för David Luiz. Skandal om Rosell lägger ut de pengarna på honom. Max 30 miljoner...
Barcelona Federer
2013-08-08 05:53
Fyck Madrid hala catalona Trollade för 2 timmar sen på Madrids forum och blev bannad. Ignorera bara ungen.
Barcelona zick9
2013-08-08 05:34
Hur kom en person med Real-tröja in här?! Det var ingen FBI-security här direkt...
SoN_Un
2013-08-08 05:20
Fyck Madrid hala catalona

väx upp!
Real Madrid Fyck Madrid hala catalona
2013-08-08 05:16
Spärrad // MOD.
Barcelona LeoMessi
2013-08-08 04:54
grande jw (Barcelona) Snart börjar vi jaga Silva igen och slösar ute veckor för att sedan panikvärva Mathieu för 45 miljoner euro.
Barcelona grande jw
2013-08-08 04:49
Besides centre backs David Luiz and Agger, Barcelona have reactivated the option of signing Valencia defender Jeremy Mathieu [as]

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha HERREGUD........................ Där kommer vad vi alla gått o väntat på.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-08-08 04:05
Arbeloa är så jävla dålig. Drog Hazard i tröjan när han inte hann med. Typiskt... Neymar kommer käka upp han (se CC finalen) Är det sant att Mourinho dissade Cristiano?
Barcelona Gabriel
2013-08-08 03:51
Haha Terry och Pepe tjafsar, de två största ärkesvinen som finns på en fotbollsplan. Snyggt av Ronaldo!
Barcelona MessiyoyO 10
2013-08-08 03:19
Ronaldinho knorrar in en frispark mot Botafogo! Vilken kung! Den gubben har en sjuk känsla i sin högerfot.
Barcelona fc__Barça
2013-08-08 01:21
När det ryktades om Hummels så sas det ju att han var för lik pique och man ville ha en snabbare back. Alltså menar man att Hummels är för långsam för att spela med Pique. Det tror jag är orsaken däremot tycker jag att han ändå är det klart bästa altenativet just med ledarskaperna han besitter och att Dortmund nog inte skulle kunna tacka nej till ett allt för stort bud.
Barcelona Gabriel
2013-08-08 01:06
Jag köper inte heller att Hummels är för lik Piqué i spelstilen. Hummels är en bättre huvudspelare, bättre ledare och tom bättre passningsspelare än vad Piqué är. Jag hade en fin dröm inför sommaren, att tre spelare skulle värvas; Ter Stegen, Hummels och Neymar. Trodde ärligt talat att alla dessa tre skulle anlända. Så fel man hade.
Barcelona Gabriel
2013-08-08 01:05
Jeffson

Hummels är bättre än Piqué på precis allt förutom på att kunna prata katalanska.
Jeffson
2013-08-08 01:02
Jag kan inte förstå varför det inte ryktas om Hummels överhuvudtaget. Det gjorde ju det i våras men sedan dess har det varit tyst. Jag kan tänka mig följande:

1. Att Barca aldrig har varit intresserade och att ryktena var tagna ur luften.
2. Att de hörde sig för med Dortmund men fick tvärnej.
3. Att de går för Hummels först om både Luiz och Agger skiter sig. (Knappast troligt, mer en fin dröm jag har)

Då får man fråga sig:

1. Varför är man inte intresserad? Det borde vara uppenbart för alla fotbollsintresserade att Hummels hade förstärkt vår backlinje.
2. Han kan inte ha varit mer omöjlig än T. Silva, så varför skulle man förstå Dortmunds nej så tydligt och inte PSG's?
3. Luiz kan jag förstå även om jag tänker annorlunda. Men hur i hela friden kan man gå för Agger före Hummels isåfall?

För mig är hela ointresset ett jättestort mirakel. Rapporterna som kom om att Hummels skulle vara "för lik" Pique i sin spelstil har jag svårt att köpa. Det får honom att låta som en blek och sämre version av Pique vilket han inte är. Han är en ledare i backlinjen vilket Pique inte är. Han är GRYM på huvudet vilket Pique inte är. Och han har minst en lika bra passningsfot som Pique har (precis som att det skulle vara dåligt att ha två bra passningspelare i backlinjen). Så om Luiz skiter sig så gå för fan efter Hummels! Dumma Zubi!
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-08 01:01
Barcelona director Sanllehi returned from London on Wednesday. Chelsea centre back David Luiz (26) is determined to join Barcelona. [md]
Barcelona LionelMessi10
2013-08-08 00:48
off topic... men neymars BRUD, mamamia!
Barcelona Gabriel
2013-08-08 00:42
58M€ för David Luiz? Aldrig i livet. Kom igen nu, kör på Hummels!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-08-08 00:32
Sanchez har INTE gjort detsamma i Udinese som Bale gjort i Spurs. Och även om PL är överskattat är ligan klart bättre än Serie A.
Barcelona fc__Barça
2013-08-08 00:31
Leo y Cesc (Barcelona) Ja det kommer kosta att få loss honom men just 58 är helt orimligt. Om Barca t. ex får för sig att lägga 50 miljoner så är jag helt säker på att Chelsea skulle släppa honom. Däremot tror jag att man kommer lägga max 45 och försöka med dansken om inte Chelsea skulle acceptera det budet. Sen påpekade jag också källan eftersom många härinne inte kan förstå skillnad mellan sanning/rykte.
Barcelona Neymar N7
2013-08-08 00:24
@Leo y Cesc:

Tror aldrig barca går med på att betala 58M, Max 45M.
Barcelona Leo y Cesc
2013-08-08 00:23
: fc__Barça

Chelsea ser sin chans att pumpa pengar från Barca, dom kommer få 45+3 milj € i bonusar för övergången och det kommer landa på 48 milj €.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-08-08 00:22
Försöker hitta siffran på David Luiz utköpsklausul, vilket varierar från £30m-£40m beroende på vilken källa man går efter. Någon som vet den exakta siffran? Sannolikheten till att man aktiverar denna är troligen väldigt hög då Barca (som tidigare diskuterats) redan ska ha lagt ett bud på nära €30m som första bud.
Barcelona LionelMessi10
2013-08-08 00:21
58m för david luiz? haha .. finner inga ord:P
Barcelona fc__Barça
2013-08-08 00:19
Leo y Cesc (Barcelona) Tare lugnt de är ju Mirror som är källan...
Annons: