/spanien/barcelona/forum/7324.aspx/spanien/barcelona/forum/7324.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2013-04-25 15:52
Fais

Valdes

Alves-Pique-Abidal-Adriano

Xavi -Busquets- Iniesta

Pedro-Messi-Sanchez

Dani och Adriano måste vara med i anfallen, presspelet måste vara 100% likt den som vi hade när vi slog Madrid med 5-0. När jag tänker på vilken potential det här laget har så är det inte helt omöjligt, vi behöver en sådan där galen match. Det gäller att chansa helt enkelt.

Tror dock på Dortmund - Bayern i final, där Bayern vinner hela skiten.
Barcelona Baronen
2013-04-25 15:51
Sedan är jag inte heller helt övertygad om att Borussia Dortmund är klara för final. De har skaffat sig ett alldeles utmärkt utgångsläge, men magkänslan säger ändå att helvetet kan komma att fullkomligt braka loss på Bernabeu.

Ska också passa på att hylla en spelare i Real jag beundrar och öst lovord över förut. Mesut Özil. För mig är han så nära perfektion en fotbollsspelare kan komma. Ingen i Madrid skrämmer mig så mycket som honom när han har bollen. Han är fullständigt genialisk.
Barcelona Baronen
2013-04-25 15:43
Vill inte heller ge helt upp avancemang till final. Får vi starten som mot Milan kan ändå allt hända. Vår högstanivå anser jag fortfarande vara världens klart bästa.
Problemet är att Bayern inte är Milan. Inte någonstans. Att vi skulle nolla Bayern känns stört omöjligt, så kan vi göra fem mål på 90 minuter? Ja, kanske det.

Då tror jag att Iniesta måste spela som anfallare och få i stort sett enbart offensiva uppdrag.
Barcelona MQUC
2013-04-25 15:37
Fais

Om jag får svara;

Vi kan börja med 4-0 och då hade jag ställt upp såhär.

Valdés

Dani-Pique-Song-Adriano
Xavi - Busquets-Iniesta
Pedro-Fabregas-Messi

full fart frammåt på ytterbackarna och många inspel på de 3 farliga målskyttarna där fram medans mittfälltet laddar skott efter skott från distans.

FORCA!
Barcelona AndreD
2013-04-25 15:33
Heywood Jablome - Andrés

Källa?
Fais
2013-04-25 15:29
Barcelonistas

Om du fick bestämma. Hur skulle du ställa startelvan på onsdag??

Du måste du komma ihåg att du måste nollan samtidigt göra 5 mål?? Låt oss drömma ..
Fais
2013-04-25 15:27
Barca King -

Ja, tack til Reus, Hummels Lewadovski. Om Dortsmund ska ändå sälja.

Barcelonistas
2013-04-25 15:24
Shi - bara och skita i vad dessa fjollor till experter säger, jag lägger inte ens min tid på dom idioterna. Sen vad gäller eventuella avancemang så är det tyvärr inte realistiskt, jag kan inte se hur Barca och Madrid ska vända på det här. Barcelona håller inte nollan mot Bayern, samma sak gäller Madrid mot Dortmund. Messidinho - finns en liten chans att vända på steken, men den är jätte liten. Men då måste allt stämma från det defensiva spelet till det offensiva. Messi måste göra sitt livs match, backlinjen måste vara stabil, och mittfältet måste ha bra flow när dom har bollen i kontroll.
Barcelona Messidinho_10
2013-04-25 15:23
Vi behöver 2 snabba mål på onsdag och sen kan allt hända. Jag vågar inte tro att detta är över, för det är EN hel match som återstår.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Occi
2013-04-25 15:22
En DRÖM som sagt Flaco ;). Leker med tanken bara. Med all respekt för Tito men vi behöver någon ny som kan tända laget och coacha bättre. Finns inte mycket alternativ. Alla tränare har sina egna spelidéer. Knappast så att Mourinho skulle spela 433 tikitaka om han kom hit(gud förbjude).
Ser gärna Luis Enrique för den delen.
Barcelonistas
2013-04-25 15:22
Bayern har tagit våran titel som det bästa klubblaget, nästa säsong ska vi ta tillbaka det. 4-5 spelare i truppen och en Tito med 100% hälsa, så ska vi ta över världen igen. Framtiden ser ljus ut grabbar, nu på onsdag ska vi vissa världen vad som komma skall nästa säsong.
Real Madrid Shi
2013-04-25 15:21
Är så jävla trött på alla dessa jävla kappvändare till experter i Sverige som skiter på spansk fotboll och Real samt Barca efter dessa två matcherna, samma hype och storhet som dom höjt upp till skyarna.

Har inte velat se Barca vinna en match sedan ni slog Celtic under Henke Larssons comeback i Skottland, hoppas verkligen i tvålar dit Bayern med 5-0 så dessa jävla experter kan äta upp sitt skit igen.

Jag vet att chanserna är små men är det två lag som kan vända så är det vi.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-25 15:19
Josep Bartomeu (vice presidenten): Vi kommer att ärva fyra till fem spelare.
Fais
2013-04-25 15:19
En stor fråga jag inte har klurat ut än!!

Varför kämpar inte Barca-spelarna längare med samma iver och hunger som säsongerna innan????

Jag köper inte teorin om att de är mätta och har vunnit mycket med båda landslag och klubblag. Snälla om ni tittar på hur de har spelat den här säsongen med båda rörelser/löpningar och hungern och jämför det med föra eller för föra säsongen så är det som natt och dag.

Man känner till med inte igen Messi. Ja, jag vet han var skadad sista matchen men jag pratar om hela säsongen. Han promenerar mest däruppe upp och bara väntar att han ska få pass.

För 2 säsonger sen sprang alla som yrväder av den anledningen låste vi upp var enda försvar vi möte. Vad kan den här latheten bero på??? Någon som har tänkt på det???

Varför kontrar vi aldrig och stället stannar upp spelet?? Finns det någon harmoni i truppen??
Barcelona Barca King -
2013-04-25 15:14
Aguero eller Neymar? Jag hade tagit Reus alla dagar i veckan. Hans en mot en spel är det sjukaste jag har sett och han behärskar allt annat i spelet också. Ni såg honom i gruppspelet och massakern i Dortmund mot Madrid.

Han hade även kostat mycket mindre än de två ovannämnda. Men det blir som det blir.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-25 15:13
@Occi:

Skulle Rosell anlita Cruyff? Finns större chans att det skulle bli fred mellan Israel och Palestina.
Barcelonistas
2013-04-25 15:12
( fernando gago king of madrid)tror på Remontada, haha get a job pleaseeee, chansen e större att du förlorar din virginity än att Madrid håller nollan mot Dortmund.

Vad gäller våran del så är det ganska kört, tyvärr. Men vi måste trots allt chansa, det är 90 min kvar. Vi behöver minst en 2-0 ledning i paus för att ens ha en realistisk chans.
Barcelona Occi
2013-04-25 15:11
Vilken dröm det vore ifall Cruyff kom tillbaka som tränare till nästa säsong. Mannen som kan tikitaka bättre än någon annan. Vår filosofi ska och måste fortsätta. Lagen kan inte läsa vårt spel när vi spelar på topp hur mycket folk än tror det. Skador och Titos frånvaro har varit grunden till årets "misslyckande". Vi behöver förstärka på backlinjen och anfallet. Hummels eller T.Silva i backlinjen och Aguero, Neymar eller Ribery i anfallet är mina favoriter. Sen en målvakt såklart.

Vi kan inte förlita oss helt på La Masia varje år. Det är inte alltid en Messi, Xavi, Iniesta, Busquets, Thiago etc kommer fram. Vi är FC Barcelona och vi ska alltid kriga om titlar, därför behövs värvningar av etablerade världstjärnor samtidigt som vi plockar in från La Masia allt eftersom. Rafinha, Deulofeu, Dongou, Grimaldo etc, det ser sjukt lovande ut.

Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-25 15:08
Säger inte att vi inte behöver förstärkningar men en sak som jag tycker är minst lika viktigt, om inte viktigare, är att fysteamet förbereder laget bättre inför nästa säsong. I mötet mot Bayern, och även i matcherna mot Madrid, såg spelarna fullständigt slutkörda ut. Spelarna måste sedan så klart ta sitt eget ansvar och inte slappa på träningarna, som det har ryktats om.

Sedan tycker jag det är orättvisst all den här kritiken som Tito har fått de senaste dagarna. Jag håller spelarna som de absolut skyldiga till de pinsamma insatserna mot Milan på San Siro, de bägge clásico-förlusterna i år och nu käftsmällen i München.

Man ska komma ihåg att Tito ställde i princip upp med den bästa startelvan vi hade tillgängligt mot Bayern och ändå gick det som det gick. Och det var nog ingen innan matchen som tyckte att Messi inte borde ha spelat. Hade argentinaren suttit på bänken hade helvetet brutit ut bland culés. Visserligen kan man kritisera Tito för att inte ha plockat ut la pulga eller gjort andra tidigare byten, men att gå så långt och ifrågasätta honom som lagets framtida tränare är fel.

Man ska inte glömma att han har varit tvungen att kämpa mot cancer den här säsongen. Nu när han är tillbaka kan man få intrycket av de som vill se honom få sparken att han led av en influensa eller något i den stilen. Det är ändå cancer vi snackar om nu. Då är det väl uppenbart att han fortfarande behöver lite mer tid för att hitta stabilitet i sin tillvaro och sitt privatliv. När han gör det tror jag att han kan tillägna sin fulla tid på klubben.

Sen ska man inte glömma att spelet såg ut precis mycket bättre ut under Guardiolas sista säsong. Sett utifrån det perspektivet tycker jag att laget har förbättrat sig avsevärt i ligaspelet. Och att vinna ligan är alltid meriterande.

Barcelona BarcaChris
2013-04-25 15:08
Heeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllll no till Suarez inga bitande rasister i Barca tack. Ge mig Aguerro och en toppstriker tack ser gärna Messi på kanten igen. Samt 2 topp backar och en målvakt. Dortmund spelare ummmm jag kommer inte ropa efter dom bara för att Dortmund slog Real igår förutom Hummels. Möjligtvist Reus också. Han har jag gillat innan Dortmund till och med
Fais
2013-04-25 15:03
Jag kan inte släppa tanken spelaren Reaus som vänsterytter för Barca. Han lekte sönder Real Madrid. Varken ingen av försvararna i Real hängde med honom i svängerna.

Reus/Suares Lewandovski Messi
Iniesta
Busiqu Song

Alba Dede Hummels Alves

Reus fick mig glömma Neamar och tog mig till Henry tiderna eller Hristo Stoichkov som vänster mittfältare.

Säg vad ni vill om Suares men han en av de bästa därute juste nu. Vilket hjärta han spelar med. Lewandovski är lätt världens bästa 9.a juste nu. Finns det någon som har lika stor killerstinkt som honom??

Jag hoppas att Dortsmund tar det hela.
Barcelonistas
2013-04-25 14:56
Blir en intressant sommar hoppas vi värvar rätt spelare nu ochså. Så otroligt skönt med Dortmunds slakt igår meeeeeh va man njuter :).
Barcelona BarcaChris
2013-04-25 14:52
Barca har köpt spelare från hela Spanien likt Bayern. Men inte från Real precis. Att spelare från Dortmund lämnar sitt lag för Rivalerna är jävligt fult. Och med tanke på att Dortmund har vunnit ligan 2 år i rad och är i en CL semi gör det ännu värre. Vad måste laget göra för att spelarna ska stanna. Gå till ett annat land är väll det minsta dom kan göra. Tycker sånt är riktigt vidrigt av spelarna.
Barcelona Hetfield
2013-04-25 14:31
La Masia är en viktig byggsten för laget, och även en väldigt vacker del, men det finns en sorts hybris när det gäller akademin. Det är dags att inse att akademin inte kommer att producera stjärnor hela tiden. Den enda "stjärnan" som akademin har fått fram de senaste åren (som har gått från B-laget till A-laget) är Thiago, och även han har haft svårt att blomma ut. Om en talang från akademin har visat att han ska tillhöra A-laget så ska han givetvis få det, men att det ska finnas en sorts regel för det är bara korkat. Jag stör mig enormt mycket på att man måste flytta upp spelare bara för att inte riskera att förlora de, vad är det för logik? Hota med att lämna så får du en plats i A-laget? Vad hände med att faktiskt förtjäna en plats i laget? Jag säger inte att man ska köpa sig ut ur alla problem, men laget behöver ha nya spelare i laget. Det handlar inte bara om spelet, det handlar om motivationen. Större konkurrens leder till bättre prestation.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-25 14:31
Sedan fick Ghana chansen att avgöra, men Gyan sumpade straffen och all skit kastas på Suárez, bara för att han är en kontroversiell spelare.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-25 14:28
Jonas

Hade du spelat för Sverige mot Ghana i VM i en kvartsfinal och Ghana får en farlig hög boll mot mål och du är bland de spelarna som är vid målet, hade du inte gjort som Suárez? Sitt inte nu och predicera om Fair Play. Jag kan garantera dig att alla hade gjort en sådan heroisk insats som Suárez.
Barcelona Vampíro
2013-04-25 14:26
Han tog med handen och hans lag blev straffat, domaren såg det och agerade. Hade han gjort mål med handen hade jag kunnat förstå det men han bröt mot reglerna och blev straffad. Det är som att stoppa en kontring och ta ett taktiskt gult kort. Fusk hade vart om han om undan med det vilket hak inte gjorde.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-25 14:20
Shanghai - SHOOT ME $12 (Barcelona) 2013-04-25 13:04 "Vet inte hur förbannad jag var över hans hands från förra VM:t." Det han gjorde under VM är extremt fint. Han kröntes till en kung och hjälte för evigt. Det Suárez gjorde, skulle vem som helst göra för sitt hemland. Jag själv skulle också göra så. Extremt fint? Kom igen. Det är fusk och det förstörde för alla ghananer som åkt dit, skapat en fest och hejat sitt lag till kvarten. Det var Afrikas turnering, alla afrikaner - och många européer för den delen - höll på Ghana och då förstörde Suarez den festen på en sekund. Tror inte det handlar om patriotism heller, snarare en fuskares/vinnarskalles instinkt.
Qendil-Tillfällig
2013-04-25 14:14
Jag visste att Real Madrid skulle bli utspelade av Dortmund. Däremot Real fan sin vana trogen tar alltid händelserna i förväg och kan inte vara ödmjuka inför uppgifterna som väntar en.

Jag kollat igenom nu vad Real Madrid fans skrivit på svenskafans. Inte en enda har inte förstått det primära problemet med Real Madrid. Problemet stavas den mentalitet Mourinho fört mig sig. Mourinho är så besatt av vara bättre än Barcelona att spelarna glömt att det faktiskt existerar andra lag. Den här besattheten att alltid vara bättre än Barcelona satt sina tydliga spår. Real Madrid har med Mourinho blivit klart bättre mot Barcelona. Det är bara kolla de senaste 7 mötena Real mot Barcelona. Där Real helt enkelt varit bättre laget. Vad händer när Real spelarna möter andra lag än just Barcelona? Vi har sett i ligan hur svårt Real spelarna känner sig motiverade visa samma inställning som de har mot Barcelona. Samma logik kan man även se i CL.

Mourinho anställdes för vinna CL åt Real Madrid. Vad han egentligen endast lyckats med är att få Real Madrid spela bättre mot Barcelona. Hans Barcelona hat har smittat av sig på spelarna. Det är inte enkelt bryta ett så destruktiv beteende. Därav lider Real Madrid. Egentligen alla med koll på fotbollen vet att Mourinho egentligen är en Barcalonista/Cules. Det är ingen hemlighet att Mourinho var så nära på ta över Barcelona. Orsaken den övergången inte gick igenom var Mourinhos hantering av massmedian. Så hans kärlek till Barcelona har förvändlats till hat. Han vill liksom ge igen. Real Madrid i sin enfaldighet trodde dem fick en tränare som gav dem större chanser vinna CL. Vad dem fick är en tränare som har vendetta mot värsta rivalerna. Vilket också har hämmat Real som lag.

Dock Mourinho-fanboysen i Real Madrid lägret är blinda tokstollar. De tar Mourinho framför laget. Då dem ser honom som en frälsare. En frälsare som lyckats vinna ligan 1 ggr och spanska cupen förmodligen 2 ggr. En tränare som lyckats vända Reals trend emot Barcelona. Dock vad hände med det stora målet? Real Madrid åker ut nu i semifinal återigen och inte ett skit har man tagit lärdom av. Om Mourinho nu lämnar efter sommaren. Vad är konsekvenserna? En som skapat oreda i Reals hierarki och en oharmonisk trupp. Kommer även Real Madrid precis som de lagen han lämnar efter sig ha en klar nedåtgående kurva? Har världens mest anrika klubb råd med det?

Mourinho blev sönderläst igår och man bör kritisera den som påstås vara taktiskt mästare. Mourinho har inte utvecklat sin taktiska kunnande något sedan Inter tiden. När han kom till Italien var det bland första Mourinho fick kritik för. Där utvecklade han den lite jämfört med i England. Däremot i Real samt Spanien har det stagnerat. Han kör på samma koncept och hoppas nog att alla tränare inte gör sin hemläxa.

Både Real och Barcelona har allvarliga organisationsproblem. Däremot så måste jag ge cred till Barcelona. Deras existens vilar inte på vara bättre än enbart Real. Barcelona försöker förbättra sig för att utvecklas som ett lag. Sedan att man har en president som mer tänker på Barcelonas ekonomi än det sportliga har genererat andra konsekvenser. Om Barcelona inser sina problem kommer dem komma starkare ur det. Real Madrid däremot väntar det tuff period oavsett vad Mourinho kommer göra till sommaren. Det Real fansen bör fråga sig var Mourinhos Barcelona vendetta värt allt det här?

Btw Real och Barcelona har varit dem två bästa lagen om man kollar massmedialt. Däremot de som följer fotboll förstod att både Barcelona och Real Madrid inte är mycket bättre än sådär. Nu kanske massmedians Barcelona-Real Madrid hysteri avtar lite grann. För dem två bästa lagen d.v.s. Bayern-Dortmund kommer helt rättvis mötas i CL final.
Barcelona LeoMessi
2013-04-25 14:12
Vi saknar rörelse i laget. Vi behöver samma rörelse som under hösten där alla sprang och öppnade ytor.
Annons: