/spanien/barcelona/forum/7314.aspx/spanien/barcelona/forum/7314.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AndreD
2013-04-26 21:58
Floquet de Neu

Vinner vi och de förlorar vinner vi ligan.
Barcelona Hetfield
2013-04-26 21:57
Gio Style Hey buddy, ta det lugnt. Jag förolämpade inte dig, du behöver inte ta den tonen. Det var DU som skrev till mig, bli inte sur om jag skriver tillbaks. Om jag visste att du skulle bli så sur för att man kritiserar din landsman så hade jag försökt dra ner på det. Jag får väl dra ner på min kritik och istället hylla hans löpningar, så att du kan ta det lugnt. Ta ett djupt andetag, Sanchez är en bra spelare och han lär vinna guldbollen. Jag skrev förövrigt inte att du sa att han skulle säljas, så kasta inte sten i glashus. Däremot påpekade jag att Pedro kom från b-laget och var helt anonym och kämpade till sig en plats, medan Sanchez var en stjärnvärvning som kom in i laget med stor hype. Det är helt andra förutsättningar. Men fine, Sanchez är awesome. Återigen så var det du som drog upp om din nationalitet, inte jag. Och det är väl en stor lögn att det inte påverkar dig, du är väldigt subjektiv om Sanchez. Jag gillar inte Sanchez, men jag erkänner det, medan du inte kan erkänna att du är subjektiv för att det är din landsman. Lika mycket som jag kritiserar, så skyddar du honom minst lika mycket. Var ärlig med din subjektivitet som är det lättare att ha en diskussion, tål bara inte när man döljer något och försöker låtsas vara något annat. Låt oss skippa skitsnacket och gå rak på saken. Dessutom så har jag argumenterat med ett långt inlägg nedanför om Sanchez spelmässiga brister för Barcelona, så jag har framfört mina argument. Men fine, vi slutar diskussionen.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-26 21:49
B-laget blir allt mer sämre varje år då de i princip tappar bästa spelarna till A-laget. Dessutom har man en dålig tränare som är där på grund av att han har bra kontakt med högt uppsatta personer i klubben. Det är bara synd att det har blivit så här med tanke på att Barça B är framtiden.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2013-04-26 21:47
@Hetfield:

Bad jag inte dig att låta bli att påpeka min nationalitet? Ville bespara dig det då du gjorde bort dig senast du försökte dra den på någon annan...

Alexis har inte kommit in som en stjärna som gick rakt in i laget heller, det är så mycket bullshit och det vet du också om. Alexis har väl fått kriga om sin plats, tycker inte du det?
Vad spelar det för roll om vad Pedro har vunnit? Tror du jag bryr mig ett piss om vad någon spelare vann för 2 år sen när det kommer till att bedömma den pågående säsongen? OBS jag har inte någonstans sagt att Pedro ska säljas, så att han ska undgå kritik för att han har vunnit saker med laget? Det är bara löjligt.

Läg ginte ord i mun på mig, jag trodde att du hade mognat och kunde ta att någon sa emot dig utan att behöva komma med löjliga påståenden om att jag skulle tro att Alexis är en gud och klubbens bästa värvning genom historien. Jag hade tydligen fel.

Vad fan tror du? Du kritiserar en spelare på ett sätt och blundar för en annan spelares fel för att du e lite småkär i den ena. Ska jag knipa käft då bara för att jag är chilenare? Det är väl knappast bara jag som har sagt emot dig?

Aja, den här diskussionen slutar här
Barcelona Floquet de Neu
2013-04-26 21:46
Är det någon som vet om Real måste förlora derbyt samtidigt som vi vinner över Bilbao för att ta hem ligan imorgon? Eller räcker det med att vi vinner? Tacksam för svar.
Barcelona AndreD
2013-04-26 21:45
L.A.M Nr 10

Klockren elva, dock är Alba avstängd i returen. Abidal som vänsterback like the good old days hade suttit fint. Alves-Puyol-Pique-Abidal. Vi får hoppas på att Puyol hinner bli frisk till matchen, han behövs nu mer än någonsin.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-26 21:44
Gött med 1-1!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-26 21:42
Rafinha kvitterar efter ett lurigt skott som målvakten ser för sent. 1-1.
Barcelona påfågeln
2013-04-26 21:39
L.A.M Nr 10 (Barcelona): Oj vad jag älskar mittlåset du väljer, är de spelklara kan det bara inte gå dåligt. Är säker på att de inte skulle ge Gomez/Mandzukic tid att agera target när Bayern ska lyfta sig ur pressen. Även om Pedro har varit lite under isen så känns det som om han tänder till bara han får laget med sig. Så kanske Tello kan få agera inhoppare? Pedros jobb kan behövas, för om det ska gå vägen måste ett monsterpresspel utan dess like behövas. Villa får helt enkelt ta jobbet så länge han orkar, men lyckas pressen är den inte så förbannat jobbig. Ett par snabba mål och Bayern kommer att vackla, de har spöken som ännu inte är döda, och ryggraden i laget minns väl senaste mötet på Camp Nou även om halva laget är utbytt sen dess. Fast Lahm spelade inte den matchen (?) och resten av backarna + målvakten är utbytt. Martinez och Mandzukic spelade inte där då och Sweinsteiger hade en annan position. Bara Ribery kvar då kanske.., nåja alla spelare minns ju en förlust mot Chelsea förra året, även om det gäller oss också.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-04-26 21:39
Odilio (president Santos): "Neymar has rejected a renewal. He feels like his cycle at Santos comes to an end. We'll listen to offers." [ser]

Någon som vet om ''Ser'' är trovärdiga? Hoppas ryktet ej stämmer.
Barcelona Hetfield
2013-04-26 21:36
Punkt på diskussionen blir att det är väldigt bisarrt, snudd på löjligt att Tello får sitta läktaren, medan Sanchez får chans efter chans.

Tello har varken klagat och han har nästan alltid presterat varje gång han har spelat. Om det här fortsätter att man väljer att prioritera en "stjärna" som inte presterar istället för Tello, så lär det sluta med att någon köper loss hans låga utköpsklausul (den ligger väl på runt 10 miljoner). Tappa inte Tello.
Barcelona Hetfield
2013-04-26 21:34
Jag ska förklara varför Sanchez inte är min favorit. Han filmar ständigt, bidrar lite och han kan inte ens göra ett mål om ens en naken Rihanna stod bakom målet. Men låt oss lägga det åt sidan och se på de spelmässiga problem. Vilka matcher har Sanchez presterat som mest? Jo, i matcher med stora ytor och när han har fått spela centralt (som t.ex: i matcher där Messi har varit skadad). Hur länge ska man vänta? Det har gått två år och inget har blivit bättre med Sanchez. Om Sanchez var ett "fynd" som kostade en liten summa så hade jag accepterat honom som truppspelare, men en spelare som kostade över 30 miljoner är en stjärna. Det är vad folk glömmer. HANS PRIS. Det är ingen ungdomsspelare eller ett fynd som man hittade i en liten klubb, han köptes som en stjärna. Säg inte att Sanchez behöver tid, om han inte hanterar att spela på en kant, kommer mer tid att göra saken bättre? Han kommer aldrig att få spela centralt eller att få sådana ytor när Messi spelar. Lägg till att konkurrensen med Tello som börjar bli en bra spelare, Neymar i laget och att Pedro är given i startelvan, vill man ha en sådan spelare på bänken?
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-04-26 21:28
Jonas - tots units fem força Att vinna CL när man heter FC Barcelona har för tillfället ingenting med Alexis startplats att göra. Varför är det så många som är emot killen? Tittar ni på matcherna egentligen? Det klagas hejvilt på stillastående spel och ingen som tar löpningar (väldigt populära uttryck vid kritik) och sedan har vi denna fenomenala fotbollsspelare som löper och löper och river upp ytor åt sina medspelare, men då ska han bänkas eller säljas istället. Hur tänker man då? Det finns inte många i truppen som har hans teknik eller spelstil. Eller hans speed pch lekfullhet med bollen. Han har inte använts rätt helt enkelt. Många ggr får han inte bollen heller när han tagit en klockren löpning eftersom vårt mitthav hellre söker Messi. Många av sakerna ni anser honom vara impotent i, tex att göra sin gubbe (ännu ett populärt uttryck bland alla experter här inne) beror på direktiven han får av tränarna. När ALLA kantspelare är "ur form" samtidigt säger det väl sig självt att problemet inte är Alexis Sanchez utan istället andra detaljer i vårt spel som inte stämt. Yes, jag är medveten om att Tello är en av våra yttrar och att han har gjort det bra. Men killen är vår egen och har inte behövt anpassa sig likt Villa och Alexis. Yes, jag vet att Pedro också är en av våra egna canteranos, men hur förklarar man hans landslagsform under Del Bosque? Nej, Barca som enhet har inte klickat i år. Tillräckligt för att vinna inhemskt, men mot större lag har alla krackeleringar i muren synts allt för väl. Alexis Sanchez ska ingenstans och han är fortfarande en av dom bästa spelarna vi har i truppen. Jag tror att det är "inne" att klanka ner på honom. Så många målchanser som han har missat under säsongens gång gör att man svär för sig själv i soffan och när det snart ska säsong-summeras hänger man gärna honom först. Det är "inne" att göra narr av Pique och ange Shakira som orsaken till att han helt plötsligt har tappat alla sina förmågor som fotbollsspelare. Att fet har med kalabaliken och skadorna i vårt försvar de senaste säsongerna har självklart inget med saken att göra.. Sluta hänga ut våra spelare titt som tätt. Ska någon bort ska det vara av acceptabla skäl, tex Villa pga ålder osv. Stå bakom ditt lag i vått och torrt. Stötta dina spelare. Och till er som vill köra FM med Barcelona och listar drömelvor och önskespelare och lever för Silly Season: ni håller tyvärr på fel lag. Så spännande kan det aldrig bli här, och tacka Gud för det.
Barcelona Hetfield
2013-04-26 21:27
Otippat att "Gio Style" rider in med sin vita häst och schasar bort alla drakar som ens vågar kritisera Sanchez. Hehe. Skit är skit. Spring 2 km mer än någon eller 10 km, presterar man varken spelmässigt eller poängmässigt så är man bara en börda för laget. Snälla, sätt inte Pedro i samma mening som Sanchez. Pedro har vunnit två CL titlar med laget och han har inte kostat något för Barcelona. Till skillnad från Sanchez så fick han kämpa om en plats för laget, inte att han köptes och kom in direkt i laget som en stjärna. Jag vet att du är en chilenare och verkar tycka att Sanchez går runt i skogen och att alla fåglar landar på hans axlar, men han har varit en stor flopp, både spelmässigt och poängmässigt.
Barcelona Gio Style
2013-04-26 21:22
Hetfield

Komigen nu, du vet bättre än så själv. Alexis har onekligen levererat alldeles för lite mål, men han levererar ju mer än att han bara "krigar". Du måste ju veta detta själv innerst inne med, hans spel utan boll är mer än "springa ihjäl sig". Han löper absolut mest och smartast i vårt anfall. Utan hans löpningar (eller Pedros) så skulle vårt spel hacka betydligt mer än vad den redan gör.

Ja, Cesc har ju levererat poäng. Men jag uppskattar mer viktiga löpning som ger Messi 5 meter att gå på för att sätta 2-2 i en superviktig match än att Cesc levererar 2 mål i en 5-0 vinst eller 2 assist i en match som vi absolut ska vinna utan problem. Om han suger fullständigt i en superviktig match så bryr jag mig 0 om hans poängskörd i oviktiga matcher.

Du tar bara med La Liga statistik, nåväl.
Vill du stirra dig blind på statistik så kan vi säga så här.
CL
Cesc 439 minuter, 5 starter. 1 mål 0 assist
Alexis 485 minuter, 5 starter, 1 mål 2 assist.
Pedro 769 minuter, 9 starter, 1 mål 1 assist.
Villa 395, 4 starter 1 mål 1 assist.

Av våra offensiva spelare (utöver Messi) så har Alexis levererat bäst i CL.
Statistik är inget jag bryr mig speciellt mkt om, jag ser t.ex. mkt hellre Alexis från start än Cesc om han bidrar mer till vårt spel. Cesc kan jag gärna slänga in.

Vi har ju alla olika smaker, men för mig är 4 poäng mot Mallorca oviktiga om du viker ner dig totalt i stormatcherna samtidigt som du bidrar med 0 spelmässigt.

Nu blev det värsta sågningen av Cesc, men försöker bara få dig att förstå att det där är olika från individ till individ och lika självklar som din förklaring till varför du tycker att Cesc levererat betydligt bättre, lika självklar är min förklaring till varför Alexis är för mig en mindre flopp. Sen var Cesc bra mkt dyrare också...

Något som jag däremot är helt oförstående till är varför Pedro kommer undan så grovt? För att han är från den egna skolan? Det är i mitt tycke oviktigt, ni vill väl att alla spelare ska bedömas lika? Varför skulle det vara mer okej för Pedro att, trots betydligt mer speltid än Alexis, Villa och Tello, prestera på en sån låg nivå match efter match jämfört med övriga spelare?

Han tjänar ju inte direkt mindre än Alexis av informationen jag lyckas googla fram...

Och snälla, bespara mig dina gissningar om min nationalitet. Ja, jag är chilenare och det vet du säkert redan om =) Men jag har här ovanför i varje fall förklarat varför jag tycker att det är fel att totalsåga Alexis när Cesc, IMHO, inte presterat speciellt mkt bättre nu. Dock ej att förglömma att han var väldigt vass i början av den här säsongen, det vill jag inte ta ifrån honom.

Jag vet inte heller om du missat det, men en av dem spelarna som fått mest kritik den här säsongen är Alexis. Både av oss här inne och av media.

Varför kommer Pedro undan så lindrigt...
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-26 21:21
I returen hade jag velat se Villa och Tello från start, just för att de båda spelar med riktning mot mål varje gpng de har bollen. Villa som "falsk högerytter" men som rör sig mycket i straffområdet och hjälper Messi i det området, tar fokus från Bayerns mittbackar, tar de viktiga djupledslöpningarna och är en duglig huvudspelare vilket betyder att det åtminstonde är värt ett försök då och då med inlägg när vi väl tar oss till de situationerna.

Tello har varit riktigt bra den här säsongen, han förtjänar faktiskt helt enkelt chansen i en match av den här vikten. Han kan ta sig förbi spelare, och det kommer vara en fördel för oss även om han får möta världens bästa högerback Philip Lahm. Han tar sig till avslut och gör mål på chanserna, han vänder inte tillbaka spelet varje gång och gör att vi inte kommer någonstans.

Valdés;
Alves, Puyol, Abidal, Alba;
Thiago, Sergio, Iniesta;
Villa, Messi, Tello

Min drömelva i returen om vi har grymt flyt med skadade spelare. Och ja, jag petar Xavi. I den här matchen är det all in, jag tror Thiago kan passa i den här typen av match. Han kan göra det lilla extra. "Lugnet" på mitten får Sergio stå för, så kan Thiago och Iniesta få fria tyglar framåt. Få tryck på Bayerns mittfält och backlinje, tryck ner dem mot deras egna mål och var redo på att vinna boll högt. Får de en kontring så är det inte mycket att göra än att be för att Abi eller Puyi fixar det. Jag tror på Remuntada, enligt mig fullt möjligt med tanke på vad vi är kapabla till.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-26 21:18
"Vad har du rökt och var kan jag få tag på det?"

Kom igen, lägg ner det där tugget. Det leder ingenstans och Shanghai får utstå mycket såna där kommentarer nu.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-04-26 21:17
Varför ska man alltid börja med personliga påhopp så fort någon har en åsikt? Shanghai kanske tycker att Mascherano eller Valdes har presterat bra under denna säsong. Lär er att respektera varandras åsikter och istället försöka skapa en diskussion med ARGUMENT utan personliga påhopp. Man börjar att undra vart admin håller hus? De är här för att förhindra dessa saker med åtminstone en varning på forumet. EDIT: Nu refererar jag inte endast till de som nyligen har kommenterat, utan i synnerhet till alla som skriver här att man hädanefter ska tänka på vad som står i den lilla rutan innan man trycker på skicka.
Barcelona AndreD
2013-04-26 21:11
Shanghai - SHOOT ME $12

Mascherano har varit sämst i laget och förtjänar en nolla på en skala 1-5. Vad har du rökt och var kan jag få tag på det?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-26 21:10
hehe, Gai av alla gör 1-0 för Racing. Åter igen ett mindre bra agerande av Masip.
2013-04-26 21:07
Av ren nyfikenhet undrar jag om det finns någon mer culé här från Umeå?
2013-04-26 21:01
Stream till Barca B, usel upplösning men det hackar iaf inte och det var det enda jag hittade.
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-26 21:00
Tello är ju dock lite av en one trick pony och gör mål för att han kan runda Osasunas ytterbackar gång på gång. Mot valfritt topplag eller lag med låg backlinje hade han raderats relativt enkelt. Sanchez däremot har andra kvalitéer att ta till, vilket han ha visat mot exempelvis Real Madrid m.m. Dessutom är han ung och har mycket att anpassa sig till. Alexis har dessutom ett betydligt bättre spelsinne än vad överstegsfintarn Neymar har. Honom kan man sätta skygglappar på och ingen skillnad hade märkts...
Barcelona Dinho the artist
2013-04-26 21:00
@zick9:

Jag håller faktiskt med Shanghai här i alla betygen tror jag. Alba har varit riktigt bra, men han har varit sämre än både Iniesta och Messi.
2013-04-26 20:54
Hetfield Instämmer, det känns som om kraven på en Barca forward har sänkts en hel del när det räcker med bra löpningar och mycket jobb. Sanchez är i nuläget ingen startspelare som man vinner CL med tyvärr.
Barcelona Hetfield
2013-04-26 20:46
Tello: 18 matcher 7 mål 4 assist Sanchez : 24 matcher 4 mål 8 assist Cesc: 27 matcher 10 mål 10 assist Villa: 23 matcher 8 mål 4 assist Rätt så tråkigt att en spelare som alltid prestera alltid får sitta på läktaren eller sitta på bänken, medan en 30 miljoners värvning får chans efter chans. Nej, just det. Sanchez springer ju väldigt mycket, det är därför han ska spela, sen spelar det ingen roll att han missar och är medioker.
Barcelona Hetfield
2013-04-26 20:44
Cule Neymar kommer att floppa? Vad har Sanchez gjort då? Fjärtat regnbågar? Jag har svårt att se att Neymar kommer att misslyckas lika mycket. Jag lär väl kritisera Sanchez tills den dagen han börjar prestera. Han är varken bra spelmässigt eller poängmässigt, en överhypad dribblegubbe. Cruyff har väl rätt i många saker, men att han ska vara källan till logik och smarta uttalanden är väl inte hans grej alltid. Men en bra tränare.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-04-26 20:31
Hetfield ''Barcelona ska vara glada över att ha Alexis'' - Cruyff Just sayin', Alexis ska vara kvar. Han är ung och utvecklas sedan att hans avslut är skit är en annan femma. Börjar bli irriterande att du alltid ska nämna Alexis angående transfers. :P (Är inte chilenare) Neymar kommer floppa. Typ som Chyg. ;)
Barcelona Hetfield
2013-04-26 20:27
När de säger sex nya spelare så räknar de väl med att tre ungdomsspelare kommer att flyttas upp. Resten är ju Neymar, en mittback och eventuellt en målvakt. Jag tycker att årets upplaga av Barcelona är långt ifrån toppnivån. Jag säger inte att man ska köpa sig ut ur varje problem, men kan inte blunda för att spelare som Sanchez och Villa inte bidrar med något nämnvärt. En spelare som Hummels och Neymar kan vara de bitarna som behövs, även en bra målvakt i Ter Stegen.
Barcelona Barca o Mort!
2013-04-26 20:26
Mojito Tack ska du ha! Gio Style Jo nu snackade jag inte om den biten, där håller jag lite med. Men att köpa nya spelaren för dyra pengar är inget fel tycker jag. Även om det är oljepengar t om.
Annons: