/spanien/barcelona/forum/7313.aspx/spanien/barcelona/forum/7313.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A.Gaudi
2013-04-24 19:37
Det är inte klubben som byggar allt kring messi. I en match där 6 försvarare går på messi ensam, borde inte det innebära att övriga anfallare får mer ytor?

Problemet är att lag förstår att man kan satsa allt på messi, för övriga anfallare är uddlösa. Sanchez behöver 5 frilägen för att få med sig en straff(mål blir det inte). Sanchez har inte presterat övht i barca, jag håller med om att han har potential. Han har grym teknik, jobbar stenhårt, bra fysik. Men vi har väntat och hoppats i två år nu på att "snart kommer det", men det kommer ju aldrig.

han har 6 miljoner euro om året i lön, alltså i det översta toppskicket av löner i fotbollseuropa.
Barcelona Butte
2013-04-24 19:34
Hetfield // Jag håller med dig om Alexis. Hans våghalsighet från Udinese är som bortblåst. Känns som att varje anfallare vi hämtar in skiter ned sig i rädsla för stöta sig med Messi. Ibra, en riktig hårding som pissar vilt runt sig när han känner för det, stod och skrapade med foten i marken som en osäker finnig 14-åring. David Villa, Em -och VM:s okrönte målkung, tog direkt på sig rollen som Leos knähund utan ett pip. Haha, snacka om ett kvitto på gudomlighet. När en blyg liten argentinare får hela Europa att darra i hans närvaro :) Hämta in Cristiano Ronaldo, där har vi en snubbe med en vrickad vinnarmentalitet. Inte ens Hitler hade fått honom att lägga sig i en match. (Obs, stor dos ironi)
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-04-24 19:30
Neymar ska det stå.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-04-24 19:29
A.Gaudi Så länge vi bygger ALLT spel runt Messi och så länge vi kör vår egen speciella 4-3-3 spelar det igen roll om killen som spelar på kanten heter Sanchez eller Messi eller Aguero eller vad du vill. Felet ligger inte hos Alexis.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-24 19:26
Jag är också otroligt tveksam till Titos vara eller icke vara. De fina resultaten i höstas maskerade egentligen problemen vi har haft under hela säsongen och det har vi fått se nu lite senare. Känns som vi spelar mer statiskt och passivt än nånsin. Vad hände med total-fotbollen under peps första 2 år? Vad hände med positionsbytena? Vad hände med intensiteten och pressen? Nej, fy för tiki-taka. Ge mig total-fotboll istället.
Barcelona A.Gaudi
2013-04-24 19:24
Du fattar väl själv att det inte fungerar att man värvar spelare för att ge dom tre år att komma in i spelet. Sanchez kostade och kostar multum, det är inte hållbart att vänta in i absurdum på att spelare ska leverera.

Han har inte fungerat spelmässigt och det fungerar inte ekonomiskt att vänta så länge. Enligt googlesökning(var annars kan jag kolla) har sanchez kostat runt 35 miljoner euro(beroende på vilka klausuler som aktiverats) plus drygt 100 miljoner i lön sett över två år. Vi är där nästan uppe i en halv miljard kronor. Ska klubben då vänta och hoppas på att om något år då klickar han!
Barcelona LeoMessi
2013-04-24 19:21
Jag är besviken på alla förutom Pique och bartra! Dom gjorde inget fel och dom skapade mer offensiv än resterande spelare gjorde sammanlagt
Barcelonistas
2013-04-24 19:21
Jag tror inte folk inser vilka enorma problem vi har för tillfället, det handlar inte bara om att vi ska värva den spelaren och sälja den spelaren. Tito verkar inte ha några lösningar alls, han är helt lost i det taktiska spelet. Gårdagens Barcelona var ett lag som inte visste hur dom skulle spela, det fanns ingen taktik alls bakom spelet, vi var underlägsna i precis allt igår.

Vad är det Tito vill göra med laget? Konstigt att en tränare ( som enligt några haft stort inflyttande på det taktiska senaste åren) inte kan se vilka problem vi har. Jag trodde Tito hade hittat någon lösning efter PSG matcherna men nej det är exakt samma fantasilösa spel som inte leder till något, vi hade kunnat spela 2 dagar nere på Allianz utan att skapa en målchans.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-04-24 19:12
Alexis Sanchez är en av våra bästa och mest talangfulla spelare. Alla anfallare som kommit till Barcelona har sagt samma sak, nämligen att dom har blivit tvungna att lära sig fotboll från början igen. Vi kan inte sitta här och säga att bara för att spelare utifrån inte passar in i vårt spelsystem direkt så är han en huvudlös kyckling. Våra egna killar har fått det med modersmjölken och självklart blir det svårt för den nya att avvänja det enda spelsättet han känner till. Han får lära sig allt från grunden igen. Ett helt nytt sätt att spela där kroppen ska bli van att göra vissa rörelser och ta vissa nödvändiga löpningar och sätta in en viss press per automatik. Detta är en av priserna vi får betala för sättet vi vill spela fotboll. Vissa anpassar sig snabbt, andra behöver mer tid. Det var ett jävla tjat om denna kille. Han har dessutom spelat upp sig rejält den senaste tiden. Den som inte sett det VILL inte se det. Igår fick inte Sanchez många bollar att jobba med eftersom vi förlorade mittfältskampen totalt. Martinez och Schwinsteiger detroniserade våra kreatörer helt och då blir det svårt att spela fotboll. Nej, Alexis ska ingenstans och han är en av Barcas bästa spelare.
Barcelona nr10messi
2013-04-24 19:11
Flashbacks i huvudet nu. Yaya börjar från mittplan dribblar sig igenom alla och skjuter in den stolpe in. Rå vilja och klass
Barcelona nr10messi
2013-04-24 19:05
Det enda som saknas utöver riktiga försvarare, är genombrotts spelare. Kvittar vilken längd eller vilken fysik dom har. Utan spelare som tror på sig själva, och som vågar göra det omöjliga. Att ta sig förbi utan att visa respekt för någon. Inte ens Messi gör det längre. Dem enda som visar det i nuvarande trupp är Tello och Thiago. Dom bryr sig inte om reaktionerna från medspelarna, utan dom försöker gång på gång att utmana motståndarna
Barcelona Valdés
2013-04-24 19:01
Jag hade trots dålig form på flera av spelarna höga förhoppningar inför gårdagens match. Sett till hur många målchanser Bayern och vi skapade så var resultatet i underkant.

Det spel laget presterade under Pep Guardiola var helt unikt och att så mycket blir så mycket sämre på bara några få månader är inte ok. Vi kan värva hur många och vilka spelare som helst men problemen kommer troligen att finnas kvar. De brister som uppstått i övergången från Pep till Tito, vilka avslöjades redan i de första supercupmatcherna, har snarare förstärkts än minskats. Jag ställer mig frågande till om Tito skall fortsätta leda laget nästa år. Jag såg igår Barcelona upprepa sitt spel från Frank Rijkaards sista år som tränare.

Med undantag av Alves var det inte många som kom undan med godkänt igår. Vill se Tiago och Bartra spela samtliga återstående matcher för att kunna avgöra om de skall vara startspelare nästa säsong.
Barcelona Vampíro
2013-04-24 19:01
@Hetfield

Hur är det Villas fel vad tidningarna skriver? Sen om han vill lämna för att spela kontinuerligt och kunna slåss om en plats i landslaget ser jag inte som ett problem. Men han har knappast klagat eller stökat till det i omklädningsrummet utan skött den biten väldigt professionellt tycker jag. Du får honom att låta som Zlatan som direkt efter första petningen skickade ut sin agent/hund i media, Villa har istället försökt kämpa för sin plats och inte snackat.

Konstigt hur du kritiserar Villa medan du ständigt försvarar Fábregas när denne inte "borrar ner huvudet och kämpar". Då heter det att han är frustrerad osv men Villa är tydligen bortskämd.

Sen kan jag inte hålla med om att Alba inte fick hjälp av Alexis. Han var precis som Pedro flera gånger nere i eget straffområde och hjälpte till, det var liksom poängen till att han startade. Sen att de båda är ofarligare än Bojans lillasyster framåt är en annan femma. Håller dock med om att Pedro i alla fall har en "historik" att leva på vilket tyvärr inte chilenaren har. 

Kolla Bayern igår de fick ganska lata spelare som Robben, Ribery och Gomez att springa mer än någonsin. Hur många gånger såg man inte dessa spelare utanför vårt straffområde?
Barcelona Hetfield
2013-04-24 18:51
Vad har Pedro gjort? Vunnit två CL titlar och varit en stor faktor i Peps framgångar de senaste åren. Han kostade dessutom inget, han fick kämpa för en plats i laget.

Till skillnad från Sanchez som köptes för en stor summa så har Pedro fått kämpa sig till en plats genom laget. Han var anonym och slängdes in ett par minuter, men genom att kämpa och alltid vara den som kämpade mest så slog han sig in i laget. Han har inte fått allt serverat på en silverfat som vissa vill få det att bli. För mig så representerar Pedro det som är vackert med la masia. En spelare som få hade koll på, men genom att ständigt kämpa och ta sina chanser så har han växt upp till en landslagsspelare och nyckel. Inte en som köptes för stora pengar och som får flera chanser pga. hans pris. Pedro fick en kämpa för en plats, han fick inget serverat.
Barcelonistas
2013-04-24 18:41
Haha är du go i huvudet elr? Alves hade en svacka i början där ja, men nu det senaste så har han varit otroligt bra.
Barcelona ElTriplete
2013-04-24 18:38
Enligt mig är det solklart vad för spelare vi ska värva in nu i sommar och vilka som ska bort. In: - En målvakt (låt Valdes gå, om han inte är motiverad så är det ingen mening att ha kvar han) - En mittback (Hummels?) - En högerback - En målfarlig anfallare/En spelare som kan göra det där lilla extra (Aguero-typ, eller Neymar) Ut: - Fontas, Bojan, Afellay, dos Santos, Villa, Alves 08-09 och 10-11 vann vi Champions League. Första gången hade vi Messi - Eto'o - Henry. Andra gången var det Pedro - Messi - Villa som alla också var väldigt målfarliga. Pedro gjorde över 20, Villa runt 25 och Messi 53. Ta en titt på Madrid idag. Förutom Ronaldo har de Benzema och Higuain. Visst, Messi tar mycket plats i anfallet men vi MÅSTE ha flera målskyttar. Det här funkar inte. Pinsamt att se den här Messi-dependencian. Försvarsmässigt finner jag inga ord. Pique har gått ner sig, dock inte lika mycket som alla försöker få det att se ut som. Alves håller men han blir bara sämre och sämre. Casha in på killen och gör inte samma misstag som Inter gjorde med Maicon. Mycket man måste göra. Jag tror definitivt att tiden som världens bästa lag är över. Guardiola-eran är nu slut på riktigt. Men jag är säker på att det här laget har mycket kvar att ge. En ligatitel och semifinal i CDR och CL är en bra säsong men vi behöver ändringar om vi ska kunna vinna trippeln någon vacker dag igen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-24 18:37
Ni som klagar på Alexis, vad exakt har Pedro gjort som är bättre? Pedro och Alexis är väldig lika spelare men jag tycker Alexis har bättre kontroll på bollen på små ytor och bättre en mot en. Igår tyckte jag han var en av de få som kämpade som fan. Pedro har gått ned sig rejält de senaste säsongerna, men det känns som han får mycket gratis för att han kommer från La Masía, precis som Cesc.
Barcelona barca_joe
2013-04-24 18:36
Alltså. Jag tycker att vi behöver mer fysik i vårat lag. Som mittback tar jag hellre Dedé än Hummels. Han är stor, stark, snabb och bra på huvudet. Neymar vill jag givetvis ha in men skulle samtidigt vilja ha in en renodlad forward. Saknar Eto'o dessa dagar...

Neymar-Lewandowski-Messi
Iniesta-Xavi/Cesc/Thiago
Busq
Alba-Dedé-Piqué-Alves
Valdes

Min elva till nästa säsong. (Ska meddelas att en Falcao hade suttit fint med, men Lewandowski känns billigare och således mer realistisk.)
Barcelona Hetfield
2013-04-24 18:30
Kort sagt, istället för att ständigt betala överpris för spelare som sedan säljs för under köpspriset, lägg en stor summa på en spelare som man vet vad man får av.

Ta en spelare som Hummels. Han kommer att kosta väldigt mycket, men långsiktigt så kommer han att betala tillbaks det. En landslagsmeriterad mittback som dessutom är ung och van vid att spela stora matcher, men det lär väl sluta med att man betalar överpris för en annan spelare.
Barcelona Hetfield
2013-04-24 18:29
Nästan så att Barcelona ska anmäla Udinese för stöld. Snacka om att de rullar runt i pengarna som Barcelona gav till de utan att ens försöka förhandla. En spelare som köps för hans löpstyrka och kreativitet, som mest går och gömmer sig. En spelare som inte ens vågar eller kan dribbla förbi en försvarare. Det är som att gå in i en butik och betala för en mercedez, för att sedan få en fiat levererad. När ska Barcelona bara köpa en vettig spelare? Ta Kun Aguero som exempel, han hade kostat mer och även i lön, men man hade haft en spelare som hade levererat och långsiktigt betalat av det han kostade. Ge Pedro all skit ni vill, men han sprang som en häst för laget och han hjälpte till Alves medan Alba var väldigt ensam. Så ta inte upp Sanchez löpstyrka mer, för den är helt värdelös när det väl gäller. Till skillnad från Sanchez så har Pedro visat att han kan leverera i toppen. Skicka ut alla legoknektar och ta in lejon i laget. Det är tråkigt att en Tello som har presterat mer eller mindre varje match han har fått spela, får sitta på läktaren medan Sanchez för spela för hans prislapp. Det värsta måste nog vara att Sanchez inte ens kan göra enkla mål. Jag förväntar mig inte att han ska göra några Henry mål, men när han inte ens kan sätta in enkla bollar så ifrågasätter jag köpet. Kosta vad det vill, men ta in spelare som har psyket att klara av att spela i Barcelona. Vampiro Hitta problem? Varje gång Villa har blivit bänkad ett par matcher så har det kommit ständiga rykten om att han ska lämna. Det är väl rätt så klart att Villa ville lämna under vintern, men att de fick övertala honom att stanna. Han ser ut som att hans hund har dött varje gång han sitter på bänken. Borra ner huvudet och kämpa för din plats, eller lämna. Jag är så trött på alla bortskämda stjärnor som förväntar sig saker.
Barcelona Barca o Mort!
2013-04-24 18:28
Shanghai

Sådär kan du inte säga, de köper ju spelare inte tjuvar. Vi var också bäst i världen när vi värvade spelare :P
Barcelonistas
2013-04-24 18:17
Hetfield har rätt jag har börjat ge upp hoppet om Sanchez nu om jag ska vara ärlig. Det är ingen spelare som kan göra något på egen hand i anfallet, har usla avslut, samt ser stundtals ut som en huvudlös kyckling..

Ta en spelare som Pedro det är ingen spelare som ska starta en match av den här digniteten. Pedro är mer en bra truppspelare som man kan slänga in i matcher, samma gäller väll Sanchez egentligen. Sen har vi Villa som inte levererat sedan Cl finalen mot Man United.. Som ni ser så har vi ingen anfallare utöver Messi som kan göra något, vi behöver någon anfallare som kan bidra med något, göra lite mål osv.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-24 18:12
Vi betalade inte 30m för en kreativ spelare. Alexis är en springare och slitvarg likt Pedro. De som har sett han spela tillräckligt länge vet det. Jag kan hålla med om att vi behöver en avslutare OM (stort om) barca går tillbaks till gamla spelsystemet som inte förlitar sig till 95% på Messi. Men utvecklingen de senaste åren att spelet kretsar mer och mer kring Messi. Spelar mansådär så måste man ha taktiska, snabba och löpande "yttrar". Dags för Tito att våga förändra vårt sätt att spela och ingjuta mer spring hos spelarna, som Pep gjorde.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-24 18:12
Det här med att Sanchez och Pedro springer hela tiden börjar bli för mycket. Alla har börjat parkera sina bussar mot oss, motståndarna står me minst 8 man i knäna på målvakten, vart ska Pedro och Sanchez springa då? Vi får knappt några ytor längre och på grund av att det är så trångt hela tiden.. Guardiola hade nycklarna till det i tre år men vi har tappat mycket sen han försvann. Vi behöver en anfallare som kan hitta på saker på egen hand, försöka utmana, ta tag i saker och våga avsluta själv.. Sanchez och Pedro är knappast några som skrämmer motståndarna. Och än idag undrar jag hur i hela friden vi kunde betala så mycket för Sanchez.
Barcelona Vampíro
2013-04-24 18:09
När har Villa klagat? Håller med om att anfallarna underpresterat grovt men man behöver inte hitta på problem.

Jag hade gärna sett en annan spelartyp än de vanliga 169cm lirarna, ta in en kraftfullare anfallare som ger oss andra alternativ. Nej menar inte att man ska slå långbollar på Zlatan utan någon som går rakt på mål istället för att vända om och spela till Messi.
Barcelona Bàckis
2013-04-24 18:05
Jo, vi behöver anfallare också, för det har vi inga. Vi har 4 yra hönor till yttrar och en Messi som gör det hans känner för i sin fria roll. Vi måste få in nya ANFALLARE som kan göra mål, där är Messi ensam idag.
Barcelona Hetfield
2013-04-24 18:04
Det sista vi behöver är en anfallare? Vad har Sanchez, Pedro och Villa gjort den här säsongen?

Villa springer ju bara runt som en påse bajs och klagar så fort han blir bänkad. Sanchez springer bara runt som en förvirrad idiot och Pedro spelar nästan som mittfältare. Det behövs någon som kan och vågar göra något. Vi betalade över 30 miljoner för en som skulle vara kreativ, men vi fick en värdelös springare.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-24 17:55

Klockrent skrivet än en gång Frodo Ta Neymar till exempel. Vad kommer killen bidra med som inte Alexis eller Pedro gör? Det sista vi behöver är anfallare just nu. Bättre att värva en målvakt och 2 mittbackar. En stark och energisk mittfältare likt Keita hade vi behövt igår också mot Martinez. Det är uppenbart att coacherna inte litar på Song. Dessutom så är han urusel som pivote. Att starta han mot ett kontringsstarkt lag är självmord.
Barcelona LeoMessi
2013-04-24 17:48
Var*
Barcelona LeoMessi
2013-04-24 17:43
AndreD (Barcelona) Låt skämta om det för vi är ett stort jävla skämt igår.
Annons: