/spanien/barcelona/forum/7312.aspx/spanien/barcelona/forum/7312.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-25 01:57
Gio Style

Jag tror faktiskt att han skulle klara av en sådan match. Hans karaktär skulle passa perfekt mot sådant motstånd. Han vågar göra sina överstegsfinter och springa förbi sin gubbe med sin fantastiska snabbhet. Det ligger i hans natur att ständigt utmana och förnedra motståndaren.
2013-04-25 01:41
På tal om Messi, minns ni? :(
Barcelona Gio Style
2013-04-25 01:37
Shanghai

Delofeu har ju inte alls visat att han håller på a-lagsnivå än. De gångerna han fått spela så har han tagit felbeslut på felbeslut. Råder inga som helst tvivel om att han är en monstruös talang men det är inte en spelare du slänger in i en CL-semi än. Långt ifrån...

Någon som kan säga vilka spelare som missar returen? Kikade på en hackig stream och kunde bara notera att Alba blev avstängd.
Barcelona kingrodrigues
2013-04-25 01:35
Helvetes iPhone.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona kingrodrigues
2013-04-25 01:34
Dock så gjorde det inte saken bättre att han gick runt, jogga, tappade boll och tittade på. Aldrig förstått problemet i att kritisera Messi när han faktiskt är dålig någon gång. Om han aldrig får höra att han är dålig och att göra plattmatcher o se ointresserad ut är lugn så kommer han fortsätta att spela sådär när lager går dåligt. Lite inställning ska man kunna kräva. Han kan hjälpa lagt på andra sätt än att bara göra mål. Kriga lite mer i alla fall... Det är min åsikt.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-04-25 01:25
Barca King - //

God natt? Du verkar ha gått och lagt dig för länge sen min lille vän som du pratar i natt mössan!
2013-04-25 01:24
Barca King -//

Det handlar inte om att våga byta ut messi eller inte! Det handlar om är det taktiskt korrekt att byta ut världens bästa spelare för att ersätta med vadå? Utan Messi på plan kan du lita på att bayern hade gått ännu högre upp i plan och forserat ännu hårdare mot vårt mål då ett gigantiskt hot plötsligt är borta. Man byter aldrig ut en spelare som Messi. han kan va sämst i världen i 90 minuter för att sedan avgöra på egen hand i 91a. Det är ju som om sverige skulle byta ut Zlatan i en vm semi och ersätta med t.hysen bara för att z vart dålig under matchen. Va blir bra av det hur tänker du?
Barcelona Barca King -
2013-04-25 01:19
NI är ute och cyklar god natt. PSG borde vi ha slagit med 10 - 0.
2013-04-25 01:19
Barca King - //

Du är helt otrolig som ens tar dig luft att kritisera messi. han har gjor 76% av lagets mål eller va det är. Han kom in skadad mot psg och vände hela mötet för oss när vi inte skapa ett skit. Och du vill att han byter ut sig själv? E du på riktigt? Va har du rökt? Han gör 1 dålig match på typ 5 år och du skriver som du vill ha bort honom från barca och att han inte är motiverad? Tror inte det finns någon mer tävlings inriktad och motiverad på denna jord än messi. Och sdet är anledningen till att han hållt så hög nivå som han gjort i 4 år och vunnit 4 raka ballon d or. Finner inte ord för att beskriva idiotin i ditt inlägg.

Va ville du att 1 enskilld spelare skulle göra? Ska han agera back och målvakt också för att bevisa sin motivation? Inget funka vare sig i hans eller barcas spel. han försökte men gjorde 1 piss match precis som många andra i barca
Barcelona Barca King -
2013-04-25 01:17
JAHA? Nu kan Messi bestämma när han ska spela oavsett vad? WOW och tito säger inte nej. HMMMMMMMMMMMMMM VILKEN JÄVLA IDIOTI MÅSTE JAG SÄGA.

Så tito kunde inte förutspå att bänka messi eller bara lämna honom i barcelona hade varit bättre? Vad fan är det för cochande? skämtar du med mig ahahah? Är vi i korpen eller?

Messi:"TITO skrota alla andra planer du har haft. JAG SKA SPELA! VÅGA INTE BYTA UT MIG DÅ JÄÄÄÄÄÄÄÄVLAR!"
Barcelona grande jw
2013-04-25 01:17
Barca King - Kollade du ens våra kvartsfinaler mot PSG? Inget illa menat men du snackar mycket skit. Vi blev utspelade på hemmaplan mot PSG där både Villa och Cesc fick starta. Vad hände sen? Vi bytte ut Fabregas och in kom en skadad, gåendes Messi som ÄNDÅ lyckades förändra en hel matchbild och ta oss vidare. Vi hade garanterat åkt ut om Fabregas spelat vidare i förmån till Messi. Så om du har PSG matchen i åtanke och möter ett flera snäpp farligare Bayern i seminfinal. Inte fan gör du samma misstag och bänkar Messi igen? Du tycks glömma att det var 11 spelare i startelvan mot Bayern. Om nu Messi underpresterade så är det knappast utmärkande då hela laget var helt under isen. Messi är inte mer än bara människa. Är det någonting man ska kritisera efter Bayernmatchen så är det att Tito inte gjorde ett enda byte förrän det stod 4-0. Messi spelade dåligt. Men det gjorde hela laget. Messi har ingen skyldighet till att få hela sitt lag att prestera. Dom är för sjutton professionella fotbollspelare som ska klara av att prestera utan Messi.
Coach Pep,
2013-04-25 01:16
@Vampíro:

Precis. Bayern gör det de alltid har gjort, de har pengarna. De är kända för att försöka försvaga andra lag genom att köpa deras spelare så som Pizarro, Ballack, Gomez, Neuer, Lúcio, etc...
2013-04-25 01:12
"Måste kritisera Messi och hylla Mourinho. Messi är väl kapabel till att tänka förnuftigt? Han kan väl säga Tito, mister, jag är skadad och borde inte fortsätta. Nu kanske kan man säga men Tito har säkert spelat honom och Messi har fullföljt sin plikt. Kan Tito vara så dum? Är Tito så dum att han inte kunde se hur frånvarande Messi va efter 20 minuter? Hoppades man på att sidledspassa upp bollen till Messi så att han kan utföra en JÄVLA MIRAKEL?"

Saken är att det var Messi som ville spela och Tito tvingade inte honom. Hade Vilanova bänkat Messi, så skulle det se helt annorlunda ut också.
2013-04-25 01:09
Tycker många här inne går händelserna i förväg när ni pratar som det behövs en gigantisk revolution i barca. Det gör det absolut inte! Våran filosofi är fortfarande den bästa i världen och våra spelare likaså. Det som behövs är lite nytt blod för att väcka hungern, moralen och frächa upp laget igen.

Sen borde vi gå tillbaka ett par steg i det taktiska tänket. Ett snabbare intensivare mer risktagande passningspel högre upp i plan, och högre hårdare press lär följa som en direkt konsekvens av det förstnämnda. Vi har tekniken till attt kunna flytta runt bollen mycket snabbare och slå svårare passningar och på så sätt få mer intensitet i vårt spel. Det är först och främst det jag saknar från föregående år. Vi har kanske tidernas mest tekniska trupp men ändå passar vi runt bollen med lätta 2 meters bredsidor i snigel fart i backlinjen 70 % av matcherna. Så fort vi tar tag i det skruvar upp tempot och flyttar upp spelet högre upp i plan så hänger ingen med. Så vrf inte göra det i match efter match och alltid?

Vi är numera så rädda för att tappa boll och åka på kontringar så det går ut över det spelet som gjorde oss till det bästa och mest attraktiva laget i fotbollsvärlden. I returen mot milan hade vi inget val. Då tvingades vi spela mer på chans och med högre intensitet från minut ett och kolla resultatet. Vi måste våga ta risker för att nå tbx till det lag vi va för någon/ några säsonger sedan. Och då kan jag lova er att inte ens ett bundesliga dream team hade haft en chans. 1 back måste in och ersätta puyol och 1 eller 2 anfallare för att skapa större variation i anfallspelet. Annars har vi allt vi behöver och mer därtill!
Barcelona Barca King -
2013-04-25 01:05
Måste kritisera Messi och hylla Mourinho. Messi är väl kapabel till att tänka förnuftigt? Han kan väl säga Tito, mister, jag är skadad och borde inte fortsätta. Nu kanske kan man säga men Tito har säkert spelat honom och Messi har fullföljt sin plikt. Kan Tito vara så dum? Är Tito så dum att han inte kunde se hur frånvarande Messi va efter 20 minuter? Hoppades man på att sidledspassa upp bollen till Messi så att han kan utföra en JÄVLA MIRAKEL? Vad sänder det för signaler till laget? Jag tror inte på er! Jag tror inte på er utan Messi! Inte Villa, Inte Cesc och inte Thiago! Glöm inte att Thiago är ett år äldre än Götze! Jag personligen vill inte ha sådana signaler i laget. Mourinho må vara en medioker tränare taktiskt och en jävla irriterande idiot. Men mannen hade satt Messi på plats och tagit ner honom på planeten jorden igen. Messi är inte motiverad i Barca längre och jag ska inte ljuga. Han har vunnit allt och det märks att i Argentina där han verkligen satsar så springer han och löper mer för laget än i Barca. Saken är inte den att han skiter i Barca och springer för Argentina. Poängen är att hur kan vi ha gjort oss så beroende av en spelare. Barca är berömd, inte enbart för vår vackra passningsspel utan överraskningsmomenten som är helt bort blåst. Tyvärr är vi i en sits som jag inte gillar och vill se förändringar på. Antingen har Tito Balls eller inte. Messi kan gå med huvudet nere mellan axlarna hur länge han än vill. Men att agera så är inte värdigt den kärleken vi har till honom. Min kärlek ligger till klubben FC Barcelona inte till en enskild spelare.
2013-04-25 00:58
Seriöst är det bara jag som vill se Deulofeu på onsdag? Får han bara chansen så är jag säker på att han kommer ta den och inte svika en ända culé. Varför jag vill se honom är på grund av hans attityd. Visst är det inte fint att var ful och kaxig, men samtidigt är det också bra. Han har självförtroende och tror på sig själv mycket och skulle han få spela hade han gjort det med bravur.
Barcelona grande jw
2013-04-25 00:42
Någonting som jag faktiskt tycker är komiskt är att Barca (delvis) blev så fysiskt överkörda igår för att man inte är lika hungriga längre. Men Real Madrid såg nästan mer mätta ut idag än vad vi gjorde igår. Dom har inte tagit en jäkla Europatitel på 10 år. Dom vann liksom ligan förra året and thats it.

Att Bayern skulle kunna köra över vårat taffliga försvar fanns alltid i bakhuvudet. Men att Dortmund skulle kunna smiska upp Real Madrid i brygga och att Klopp skulle förnedra Mourinho på det här sättet när man redan mött varandra två gånger i gruppspelet trodde jag aldrig.

Man ska absolut ge cred till Dortmund. Men fyfan vad dåliga Real Madrid var. Hur kan man tjata så förbannat mycket om "la decima" när man knappt orkar springa på planen? Man har lagt så mycket krut på att vinna El Classico kriget att man är helt slutkörda i huvudet när det vankas andra stormatcher. Vi under Pep-eran körde över allt motstånd i varenda jäkla turnering. Vi förnedrade Bayern, Real och United utan problem. Mourinho och Real klarar inte ens av att fokusera på mer än enda tävling utan att de blir total kortslutning. Skadeglädje är FANTASTISK en dag som denna :-)
Barcelona Barca King -
2013-04-25 00:38
Om Hummels kommer till Barca kommer jag gråta och gå till Rosell och säga jag kommer alltid minnas dig för den här affären. Rasister glömt, sparka Cruyff glömt, skämma ut Laporta glömt, sparka Pep glömt, katalansk rasist glömt.

TACK för den här gudabenådade mittbacken med en högerfot som världens mittfältare avundas och beundrar på samma gång.

Tack Rosell tack!

NOTERA ATT JAG INTE NÄMNER ZUBI, man vet ju inte vilka svampar han tuggar :P
Barcelona Vampíro
2013-04-25 00:31
Fattar inte kritiken mot Bayern, visst är det tråkigt om detta Dortmund splittras men så är det tyvärr. Var det samma tongångar när Barcelona värvat spelare som Dani Alves och Keita från ett Sevilla på uppgång? Eller när vi plockat David Villa och Jordi Alba från Valencia? Det är så det fungerar i fotbollen. Bayern gör inget fel de vill förstärka sitt lag och tro det eller ej men det är "våran" Guardiola som velat ha dessa spelare. Personligen så förstår jag inte varför spelarna vill lämna detta superintressanta projekt som Dortmund har på gång. En klubb som bevisligen kan slåss om titlar, underbara fans och en demontränare utan dess like. Fattar inte varför de ens vill lämna.
2013-04-25 00:30
- Valdes

Alves - Abidal - Piqué - Adriano

Xavi - Busquets - Iniesta

Tello - Messi - Pedro/Deulofeu

Så vill jag att vi ska ställa upp på onsdag. Anfallet är perfekt man har tre spelare som vågar utmana och jag vill så gärna se Deulofeu. Jag gillar hans attityd och kaxighet. Killen bryr sig inte vem han spelar med utan han tar för sig och dribblar. Sånt gillas.
Barcelona Baronen
2013-04-25 00:30
Heywood Jablome - Andrés

Exakt det slog mig med nu under kvällen och matchen. Håller med fullständigt. Det känns på något vis roligt. För något måste uppenbart hända.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-25 00:29
Jag välkomnar faktiskt att vi inte är det bästa laget längre. Ska bli otroligt intressant vilken väg vi tar nu. Sandro Rosell har några intressanta beslut att ta under de närmsta åren.

En artikel som skrevs 2011 om ifall politik skulle förstöra ännu en era och om Cruyffs avsked.
2013-04-25 00:29
Jag välkomnar faktiskt att vi inte är det bästa laget längre. Ska bli otroligt intressant vilken väg vi tar nu. Sandro Rosell har några intressanta beslut att ta under de närmsta åren.

En artikel som skrevs 2011 om ifall politik skulle förstöra ännu en era och om Cruyffs avsked.
Barcelona Barca King -
2013-04-25 00:28
När man ser Dortmund och Bayern kan man inte något annat än att beundra de. De har alla aspekter i sitt spel som Barca saknar och som vi hade säsongerna med Guardiola.

Neymar? Nej tack inte nu längre. Neymar kommer aldrig göra häften av det jobbet som en spelare som Reus gör. Killen gör sin gubbe, målfarlig, mångsidig och kämpar hem för att försvara.

Neymar kan springa alla dagar i veckan hem för att täcka ytor men inte till någon nytta. De tiderna är förbi i dagens toppfotboll att ha en stjärna som ronaldinho som dribblar ett halvt lag. Fotboll har blivit mer taktiskt och tekniskt för att lyckas med samba fotboll. Du kan ha en diva i laget och ingen mer. Vi har Messi och det borde räcka.

Nej tack till NEYMAR!
2013-04-25 00:22
@grande jw:

De går över gränsen äckliga tyskar. Hur fan kan man tillåtas göra så? Som sagt de är pinsamhet till klubb.
Barcelona Vampíro
2013-04-25 00:20
@Rambla~ el chico dorado De har verkligen tagit den där finalen på rätt sätt, bara att lyfta på hatten. Det är det man saknar hos Barçaspelarna. Säsongen 2010/2011 så ville de desperat vinna CL för att man "bara" vann ligan säsongen innan, det är hunger. Nu verkar det som att den där extra motivationen inte finns för längre, de flesta har ju vunnit CL 2-3 gånger och även haft framgång med landslaget. En viss mättnad sätter sig in, inte alltid medvetet. Hoppas de lägger CL-finalen på Camp Nou snart, det hade tänt hela klubben.
Barcelonistas
2013-04-25 00:13
Anledningen till problemen som vi har i laget just nu beror inte på en sak, utan det är flera olika faktorer. Det handlar inte bara om värvningar som många här inne tror, ja menar varför ställer vi upp med det bästa laget vecka in vecka ut när vi har ett sådant stort försprång?. Kolla vilken nivå både Bayern och Dortmund är på, dom ser helt 100%tiga ut, dom verkar ha all energi i världen. Igår såg man bara ett slutkörd Barcelona,.

Men det är inte bara det, utan det är så mycket annat som inte stämmer.
Barcelona grande jw
2013-04-25 00:10
Vilken jävla cirkus Bayern börjar bli nu. Götze klar. Lewandowski också klar enligt många källor. Hummels skall tydligen också vara på g till Bayern. Med tanke på deras bredd dom redan nu har så lär MÅNGA spelare få gå i sommar.
Coach Pep,
2013-04-25 00:07
Dortmund kanske inte har den mest högklassiga spelartruppen men kollektivet är desto bättre, bäst i världen. De har Tysklands tempo, omställningar och fysik samt Barcas forna presspel. Dvs det bästa av alla världar. Sedan den kontakten och närheten de har med sina fans på arenan gör ju att man blir grön av avund, en riktig jävla fotbollsklubb. Man får verkligen hopp för sporten och för mig får de gärna vinna hela skiten. Det hade varit en enorm seger för mänskligheten och fotbollen vilket hade medfört att Barcas halvdana säsong känts mer överkomlig. Visst är det synd att Götze och Lewandowski kommer att lämna men det är förmodligen spelare som Guardiola haft ögonen på mycket länge. Lewandowski är ju allt Guardiola kan önska sig, dvs en världsklass center som springer arslet av sig, till skillnad från Gomez. Att Pep inte vill använda sig av centrar gällde nog mest bara Barca med tanke på Messi. Som ni nämner är det läskigt hur fysiskt överlägsna tyskarna är. Inte fan såg det ut så i EM/VM när Spanien mötte Tyskland. Barca har helt enkelt gått ner sig som bara den. Dock så är det ju inte det fysiska man ska döma Barca efter utan dedt är främst avsaknaden av den tekniska biten som ställt till det. Desto värre är det dock för Real Madrid som anses vara ett fysiskt och tempostarkt lag i allmänhet. Deras spelare såg ju ut som potatissäckar ikväll. Vad i helvete liksom? Mourinhos falska fasad har hur som helst äntligen blottats, och nu slipper vi med all säkerhet honom nästa säsong. Real madrid har gjort en skitsäsong rakt igenom och denna match var symbolen för hur den sett ut överlag.
2013-04-25 00:05
@Capilito:

Det är intressant det du säger. Men självklart tränar Barcelona på andra saker. Men det jag vill komma fram till är att Barcelona-fotbollen funkar bra när man har en ideolog/filosof som Guardiola. Som alltid hittar vägar att förbättra, att motivera och han brinner för det.

Det funkar mindre bra med Tito Vilanova (som inte är en ideolog/filosof). Tito är Barcelona. Han gillar fotbollen, men han är mer av en fotbollstränare. Hans största fokus är inte bollen och vad gör vi med den eller utan den.

I min värld är Tito Vilanova rätt man att leda Barcelona. Utan Xavi kan vi inte spela den här typen av fotboll som tidigare och måste utvecklas. Inte sagt att vi ska ta Klopp/Mourinhos typ av fotboll heller.
Annons: