/spanien/barcelona/forum/7311.aspx/spanien/barcelona/forum/7311.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baronen
2013-04-25 12:27
Jag brukar inte tycka om att prata nyförvärv så fort vi förlorar, men nu är det tvunget. Man kan inte blunda för det som händer, och som kommer fortsätta att hända. Vi måste värva i sommar för att inte bli mer ifrånsprungna av Bayern München, och Borussia Dortmund. Spelar vi nästa säsong med identiskt lag som nu kommer vi hamna långt efter fotbollsmässigt.

Det jag ser behövs är: En mittback, alldeles självklart. Mats Hummels är det logiska, perfekta valet. Där måste vi gå all-in.

En anfallare. Jag tror vi här inne försöker romantisera Pedros och Alexis betydelse för laget. En anfallare måste göra mål, och kunna avgöra matcher. Det gör ingen av dem. De duger helt enkelt inte. De jobbar kopiöst och är nyttiga på så vis, men det räcker inte. Inte om vi ska hänga på Bayern. Sedan är båda livrädda för Messi och visar honom sådan respekt att de glömmer av sitt eget spel och styrkor.
Tänk när vi hade Henry - Eto'o - Messi. Det är enorm skillnad. Alla tre satte skräck i motståndarna och kunde avgöra matcher när som helst. Vi är hästlängder därifrån idag.
Jag ser en värvning av Sergio Agüero som absolut nödvändig, och nästan mer betydelsefull än en ny mittback. Med honom blir vi fruktade på ett helt annat sätt, igen. Honom har Messi dessutom respekt för. Agüero kommer inte till sin fulla rätt i City, och borde vilja spela ihop med Messi. För mig är han en högerfotad Messi. Jag ber för att det ska hända.

Sedan måste Thiago ges fullt förtroende nästa säsong. En så gudabenådad spelare får inte nöta bänk ett år till, då kan det vara kört. Xavi har gått ner sig, det är ofrånkomligt. Thiago måste, bara måste, bli ordinarie till hösten. Han kommer blomma ut, och vara fullständigt briljant, bara han får Titos fulla förtroende. Det kommer laget och klubben behöva, det är ju han som ska styra och dirigera framöver, inte Xavi.

Barcelona fc__Barça
2013-04-25 12:16
NoGo™ (Barcelona) Dom e ju perfekta! Hedrliga, randiga ställ.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB_Messi
2013-04-25 12:15
Fan vad sugen jag blev på gundogan i Dortmund igår . Känns som en yngre men hårdare xavi . Ny målvakt Alves hummels pique Alba Busq gundogan Iniesta Messi. Neymar Lewan eller aguero
Barcelona NoGo™
2013-04-25 12:03
@fc__Barça:

Såhär. Sport.es var rätt tidiga med att det där är de ställ vi kommer ha nästa säsong.
Barcelona fc__Barça
2013-04-25 11:57
Någon som har någon koll på nånting om nästa års matchatäll?
Barcelona Vampíro
2013-04-25 11:56
Var inne på det härom veckan, Suárez passar spelmässigt väldigt bra in i Barcelona. Att han är lite av en nutjob som person däremot är en annan historia och jag har svårt att se Barcelona värva en sådan "bad boy". Synd att det är så för han är en underbar forward som är bra på allt.
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-25 11:52
Iker ska ha PK kl 13, hoppas han släpper nåt riktigt smaskigt :) en transfer hit t.ex...
Barcelona enkos
2013-04-25 11:48
Med tanke på att Suarez har stora problem i England där han stängs av gång på gång så är det inte omöjligt att han hamnar i Barcelona, och jag håller med om att en sådan spelare skulle behövas i Barca, han är en riktigt kämpe och ger aldrig upp.. Hans spelsätt skulle säkert motiverat andra att satsa 100%
Barcelona enkos
2013-04-25 11:45
Jag hade önskat en tuffare tränare än Tito, jag menar inte en galning som Mourinho som styr med järn men inte heller en som är så tyst och "trevlig" som Tito. utan en som är mer seriös där för att motivera sina spelare, en som vågar sätta "stjärnor" på bänken och visa de vem som bestämmer, tex som Conte.. Våra spelare ger aldrig 100% och är för bekväma. Det är problemet.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-25 11:36
Bartomeu (vice president): "Tito will be coach next season. There'll be small changes to the squad, but the foundations will stay the same." Lite förändringar är absolut nödvändiga . Ser gärna att vi återgår mer till grunderna vi hade under trippelåret, och en del nya ansikten behöver nog komma in. Tillslut kommer man till den punkten då truppen behöver ändras om. Inget unikt för barca. En stjärna i mittlåset och gärna en i anfallet också. Vet att många äcklas av det, men Suarez hade spelmässigt passat utmärkt.
Barcelona enkos
2013-04-25 11:27
Tänk om vi spelade med två defensiva mittfälltare som Masken och Busken och ha backar som "backar" och inte så offensiva så att man blir sårbar i defensiven.

------------------Målvakt-------------
Alves -- Hummels -- Pique-----Alba
------Busken ------Masken----------
--Iniesta ----Messi ------Neymar-----
---------Lewandovski-------------------
Barcelona FCB_Messi
2013-04-25 11:17
Var är du kaljic ?!?!? Gått och gömt dig eller !!?!! Flöjt
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-04-25 11:11
Och ännu en gång har Madrid fansen vänt sig emot Mou! Man fick inte se sådana kommentarer efter vinsterna mot Barca. Snacka om att vända kappan efter vinden!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-04-25 10:58
stackars madridista "dom tänkte fan vi skulle ha fått Málaga " dom va sekunder från att få malaga Hahhaahaaa utspelade o ingen hjälp av domaren
Barcelona Vampíro
2013-04-25 10:57
@elbraco - CP5 Poängen är att även Barcelona försvagat lagen i ligan när man värvat från topplag i Spanien. Bayern gör inget fel, de hostar upp utköpsklausen och det är upp till spelarna om de vill lämna. Det är snarare spelarna man ska kritisera, inte Bayern som klubb.
RedemptionMn
2013-04-25 10:45
Jag hade gärna velat se Lewandowski i Barca-tröjan. Killen är den rätta anfallaren vi behöver i laget. Han har ett bra skott, kvick om fötterna samt stor och stark. Dessutom är han ung och kostar troligtvis mindre än Neymar. Tycker att det är en alltför stor risk att köpa Neymar (50 miljoner euros är inte småpeng direkt...). Vidare vill jag se Barca köpa två mittbackar samt låta Bartra få mer speltid. Pique får gärna lämna laget. Mascherano kan flyttas upp till sin mittfältsposition, där han kan ge Busquets lite konkurrens. Song kan säljas. Alexis och Villa kommer troligtvis också lämna laget. Detta frigör lite pengar att köpa in en bra målvakt som ersättare till Valdes.
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-25 10:38
@Vampíro:

det är absolut inte samma sak då Dortmund är det enda lag som kan utmana Bayern i ligan. Liknelsen vore mer rättvis om det var typ Barca som köpte upp Real eller tvärtom. Valencia är ett mindre lag och får acceptera att släppa spelare till större klubbar, precis som Mönchengladbach fick finna sig i att släppa Reus till Dortmund.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-04-25 10:35
Såhär tror jag nog nästan alla culés kände efter igår (kolla länk).
Barcelona MQUC
2013-04-25 09:35
Föresten, vi ska inte hålla på håna osv, vi fick också stryk. Men orden plåster på såran har aldrig suttit bättre än igår.
Barcelona MQUC
2013-04-25 09:26
Gabriel Bayern kanske är bäst just nu, men de är lååååååångt ifrån någon felfri maskin, Pep Götze är kanske sista pusselbitarna de behövde för att erövra Europa på riktigt som vi har gjort under många, många år i nutid.
Barcelona enkos
2013-04-25 09:24
"Mourinho somnade av Cristianos insats", skriver spanska AS.

ps. den som skrattar bäst skrattar sist :)
Barcelona Ton
2013-04-25 07:33
Kan inte vara så kul för Real att ha derby mot Atletico gällande 2:a platsen i ligan på lördag, för att sen försöka slå Dortmund med 3-0 i CL på tisdagen. Sista veckan med Mou?
Barcelona Gabriel
2013-04-25 04:22
Hmm a, jag tror inte det ingick i Peps planer att Bayern skulle vara så bra som dem har varit hittills, att de har chans på trippeln och CL. Vad ska han förbättra egentligen? Vad kan bli bättre än vad som redan är? Jag vet inte, helt ärligt så har han mycket mer att förlora på att gå till Bayern än vad han har att vinna iom Bayerns nuvarande form.

Det kan egentligen bara sluta illa för Pep. Även om han vinner CL med Bayern nästa år, och Bayern tar CL i år också - så är det inte han som vunnit 2 år i rad, utan Bayern. Och då vinner han CL med ett Bayern, som redan bevisat att de kan vinna CL utan honom också.

Innan var jag glad över valet att ta över Bayern, pga att man slapp se han i äckliga CIty och Chelsea, men nu så här i efterhand så inser man att Pep inte kommer att vinna något på det här.
Barcelona grande jw
2013-04-25 04:00
Höjden av komik hade varit om Pep åkte ur CL i kvarten och Bayern hamnade på typ tredjeplats bakom sönderköpta Dortmund och Leverkusen nästa säsong. Hade han korsfästs på största torget i Munchen tro? Om övriga lag i Europa fortsätter underprestera medans Bayern fortsätter övertyga så är det fanimej inte lite press Pep kommer få på sig nästa år.

Typ en miljard spenderade i sommar och laget vann trippeln innan han tog över. Allt annat än CL och ligan kommer ju vara ett misslyckande. Stackars Pep kommer inte bara bli gråhårig och flintis om det börjar gå dåligt. Han kommer tappa tänder och stå vid sidlinjen med rullator under matcherna. Kan sluta illa för våran kära barcalegend.
Peshmerge - AS9
2013-04-25 03:04
Det står att även LEWANDOWSKI är klar för Bayern Munchen!

Vafan håller Pep på med? Tänker han göra det ingen lyckats med. Att vinna CL 2 år i rad. Förhoppningsvis vinner dem iår. Och det ser även mycket ljusare ut för Bayern nästa år också. Och i framtiden!

Jadu, bara gud vet vad Pep planerar när han nu får Hitlers gamla arme i sina händer i Munchen. Han ska erovra europa!
Barcelona grande jw
2013-04-25 02:37
Lewandowski ligger alltså 2a i skytteligan i CL med 10 mål. På hela CL-säsongen har denne polack avlossat (18!!!) skott varav 10(!!!!) har gått i mål. Hur sjukt är inte det?
Barcelona LionelMessi10
2013-04-25 02:26
haha komiskt ändå och läsa i reals forum när dom jämför zaragoza med dortmund!! stackarna har haft så javla mkt tur där dom är i dag!! en tidsfråga tills ngn gav dom riktigt stor däng!! visst vi fick i oss av bayern också .. men bayern är endå enligt många just nu världens bästa lag! medans dortmund räknas bakom oss och bayern och real skulle jag kunna påstå men efter den här uppvisningen så hamnar dortmund långt före real! .... Kan sverige på en halvlek göra 4 mål mot tyskarna... så kan Barca på camp nou på 2 halvlekar göra 5!! tror fortfarande på oss! Visca !!
Barcelona LionelMessi10
2013-04-25 02:05
Haha, Tello och deulofeu mot bayerns mur? delufoue kunde fan knappt ta sig förb laliga försvarna o så tänker vissa slänga in honom mot ett bayern som är sitt livsform! skjut mig!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-25 02:05
José Mourinho efter matchen: -Vi visste allting om LEWANDOSKI och vi hade studerat honom i detaljer. Och endå gör han fyra mål sen....
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-25 02:01
Jag gillar Pedro och Sanchez, men båda är två fegisar som inte vågar göra ett skit. Tar vi in Tello och Deulofeu på kanterna så kommer ni att märka stor skillnad. Killarna vågar ta för sig och dribbla. Jag skriver bara ge de chansen så kommer det att bli kaos mot Bayern.
Annons: