/spanien/barcelona/forum/731.aspx/spanien/barcelona/forum/731.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2016-05-06 18:06
Exakt idag för 7 år sen gjorde Iniesta 1-1 målet på Stamford Bridge. Tiden går så fort kändes som igår Pep blev Barca tränare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2016-05-06 16:54
Zidanes tur i Cl är som en påle uppkörd i röven. Jag vill bara klämma saften ur något så förbannad man är. Seriöst det ända som fattas är la att Simeone blir taktiskt överkörd av Zidane.
Barcelona Kröjff
2016-05-06 16:42
Trots det underliggande gravallvaret i de senaste inläggen från neymar JR med rondon i centrum och Xaviestas förslag om facklor och högafflar i jakten på den som vågar drista sig till att ens försöka jämföra Zidanes tränargärning med Peps ( filmen om Frankensteins monster som förlaga månne?), så kan man ju inte annat än skratta sig halvt fördärvad. Ren och skär underhållning på högsta nivå! Vem har sagt att det inte längre är lika roligt att följa Barcas öden och äventyr som förr från läktar´n? Kan i alla fall inte var nån som läser Les Rambles en solig dag som denna, när nämnda skribenter bestämt sig för att slipa sina knivar så vassa, att vilken hjärnkirurg som helst skulle bli avundsjuk. Jag bugar och bockar. Eller rättare sagt: Jag viker mig dubbel!
Barcelona Thierry Henry
2016-05-06 16:37
@neymar JR:

Suarez är lika gammal och ett kika ökänt problembarn. Det gick bra för honom och det kommer gå bra för Ben Arfa också skall du se. Det är en sak att va diva i Newcastle där hans talang överskrider alla hans lagkamraters 2 grr om. Ett annat att spela över i Barca med spelare som han kan acceptera är bätttre än han själv eller iaf jämlikar. Han är inte dummare nog än att han vet att han isf kommer till världens bästa klubb och lär göra allt för att ta tillvara på den chansen.
Barcelona Thierry Henry
2016-05-06 16:31
@Vlom:

Jag tycker inte du kan ha mycket mer fel i din bedömning av Ben Arfa. En spelare som kan förändra en matchbild mot vilket motstånd som helst när han har en bra dag. Helt gratis kommer han dessutom och med massa rutin i bagaget. Lägg där till att han lär veta att han fått sin livs chans om han får skriva på för Barca och lär anstränga sig ännu mer både på och utanför planen. Han är inte alls en spelare som måste stå i centrum för att spela bra. Något han bevisa i Lyon där han slog igenom. Han trivdes inte i England bara och har återgått till sitt briljanta jag såvitt han återvände till Frankrike. En spelsugen ben Arfa kan skapa kaos i vilket motståndare försvar som helst och han hade vart ett triumfkort att kunna ha på bänken och slänga in när någon i MSN underpresterar eller det behövs roteras. Han kan även spela på alla positioner i anfallet. Ben Arfa är precis den spelaren vi borde leta efter. Så ett fett ja från mig
Barcelona Xaviesta
2016-05-06 16:11
Vlom Vad snackar du om egentligen? Du blir alltså inte förvånad om folk börjar jämföra Zidane med självaste Guardiola? Pep var och är en visionär, en revolutionär och en sann utanför boxen tänkare som ritade om hela fotbollens ABC när han plockade hem trippeln under sin första säsong hos oss. Zidane har inte bevisat ett skvatt ännu och har lyft det vita omklädningsrummet tack vare sitt namn än sålänge och kan på sin höjd jämföras med Di Matteo, dvs en högst medioker tränare som hoppade in mitt under brinnande säsong tack vare katastrofalt skrala resultat av Benitez och nu räkmackat sig fram till en eventuell (90 kvar, ropa inte hej) CL buckla. Dom som jämför Zidane med Pep borde jagas med facklor och högafflar.
Vlom
2016-05-06 15:56
1 – Zinedine Zidane is the first French manager to reach a CL final since Arsène Wenger with Arsenal in 2006. Suit.

Källa: OptaJean

Om Zidane faktiskt vinna mot självaste Atlético de Madrid i Champions League finalen, så kommer hypen för fransmannen att stiga till bibliska proportioner.

Jag skulle ej bli förvånad om vissa människor börjar anse att Zidane är bättre än Pep och t.o.m. Cruyff. Och vad som gör det ledsamt är att holländaren (tyvärr) aldrig fick vinna VM som spelare...
Vlom
2016-05-06 15:47
Ett stort nej tack till Hatem Ben Arfa.

Fransmannen har varit flopp vart han än har gått förutom i NIce där hela deras lagbygge kretsar omkring Ben Arfa. Han spelar som bäst i mitten än som ytter. Att Ben Arfa sedan är en problembarn gör knappast mycket bättre...
Barcelona Liunil Masse
2016-05-06 15:20
Rivere (president Nice): "Ben Arfa linked to Barça? It's true Barça are among the clubs who contacted Hatem. It's not yet a done deal." [f3] Rivere (president Nice): "I'd be happy for Hatem. You don't reject Barça. If I'd be him, I wouldn't ask questions, I'd just go there!" [f3] Ser ut som att det kommer hända.
Barcelona Deulofeu
2016-05-06 15:04
Spanien 0-2 mål mot Holland görs av en riktigt stor talang med nummer 9 som bla Pep jagar till Man C.

En av få födda 2000 i denna turnering.

Två mål av Barca i första matchen och hållen nolla riktigt bra start på turneringen mot ett Holland som har inte mindre än fyra avstängda spelare till matchen.

Det är under sådana här turneringar man kan göra fynd det är nästan sista chansen innan de blir för dyra.

Det finns ett par riktigt stora spelare i denna turnering som manske går att värva.

Vissa av dessa spelare kommer knacka på porten till a-lags spel redan nästa år de lite mer fysiska i Portugal och frankrike tex som även har lite sämre ligor.

Barcelona A good coach is everything!
2016-05-06 14:27
Andresito // Handlar mer om hunger och explosivitet som oftast försvinner ju äldre man blir tyvärr .. Väldigt få spelare som har sin bästa tid vid 30. Men det är som du säger han har ju en galen potential som ännu inte har visats. Tror dock inte den lär visas up vid 29. Men gratis är gott dock !
Barcelona Andresito
2016-05-06 14:08
@A good coach is everything!:

Hans roll kommer vara att avlasta Neymar, Messi och Iniesta. Alltså ingen startspelare. Han var tillsammans med Benzema de stora talangerna i Frankrike i Lyon. Ben Arfa har dock inte ens varit nära på att leva upp till förväntningarna, förrän nu.

Detta blir hans sista chans att få ett kontrakt med ett topplag och jag tror att han kan acceptera en bänkroll trots att han haft problem med stjärnstatusen i princip hela sin karriär.

Han är dessutom gratis om man bortser från sign-on-bonusen som lär ligga på några miljoner euro.
Barcelona neymar JR
2016-05-06 14:05
Så låt mig se, ni vill ha ökänd problembarn som är 29 år gammal och kommer spendera den mesta av tiden på bänken. Samtidigt ska ni "hoppas" på att det inte slår slint i huvudet på honom? Ja men varför inte, vi kan sätta honom i mitten i rondon och låta spelarna tvinga honom jaga dom 13 åren han saknar mentalt så kanske det blir något av det hela.
Barcelona A good coach is everything!
2016-05-06 13:54
Problem med Hatem är hans ålder :/ Jag mena varför jagar vi bara spelare över 28 ? Under 27 är väl det mest optimala !
Barcelona Deulofeu
2016-05-06 13:50
Ben Arfa problembarn javisst men vågar han vara det i Barca snacka om att få en chans jag tror han skulle ta den och tillföra en del.

Han är en av europas bästa dribblers 17 mål i år i Frankrike.

Ja tack.
Barcelona Deulofeu
2016-05-06 13:48
Barca presenterar sig i u-17 em fyra spelare från start och högeryttern Mboula ( nr 7) inleder målskyttet mot Holland.

De övriga är Busquets(nr 6) på mitten,Ruiz( nr 9 ) på topp samt mittbacken Brandariz ( nr 4)

Dessa är framtiden?

Barcelona Kröjff
2016-05-06 13:31
@Reymar:

Reymar

Du retar dig väldigt ofta på Barcelonas mest dominerande spelare, nej inte din idol Neymar utan nämligen en viss Leo Messi. Och du irriterar dig om möjligt nästan lika mycket på mittfältets centralfigur Sergio Busquets. Vidare verkar du vara närmast skadeglad dagen efter att åttan i PL vinner över fyran i "världens bästa liga". Visst, dessa citationstecken är mina. Men som du använder dig av formuleringen i ovanstående citat, synes det vara underförstått att du anser La Liga vara minst lika överskattad.

Så, nu undrar jag och möjligtvis även många med mig (exempelvis Vampiro): Är detta verkligen rätt forum för dig?
Barcelona Barcelonistas
2016-05-06 13:26
Goda nyheter Bale och Navas har skadat sig. Ja jag vet att man inte ska önska skador på andra spelare men jag lovar att alla hör inne innerst inne blir glada.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-06 13:21
Såg nyss ett klipp på Ben Arfa på yt. Helvete vilket driv med boll o finess han har, ja det är Ligue 1 men fortfarande jävligt imponerande hur han dribblar bort 3-4 spelare som om dom vore småbarn. Kolla länktips.
Barcelona neymar JR
2016-05-06 13:14
Dude what you talking about? Ben arfa i Barcelona? Give me a break. Finns inget bra med den grabben alls, problembarn till det yttersta. Messi hade t om velat golva honom efter 1 månad. Men visst vi förstör harmonin i laget för att krydda tillvaron.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-05-06 13:10
Och kom inte och säga dom vill inte sitta på bänken. Varför kan Carrasco sitta på bänken i Atletico, varför kan Isco sitta på bänken i Real? Varför kan oxlade sitta på bänken i arsenal? Varför kan Lucas sitta på bänken i Psg?

dessa spelare är bara exempel. och dom är 1000 gånger bättre än våra bänkisar.

Tyvärr så styrs vårt kära barca av idioter! ska använda mig av lite Ibra nu. Vi en en Ferrari men körs inte som en fiat, nej vi körs som TUK TUK!
2016-05-06 13:05
dubbel
Fan vad jag vill ha den här killen i vårt lag. GRYM potential!

Musonda! varför är vi inte ute efter sånna spelare fan, hur intressanta som helst. Alla topplag köper dom. men vi ska hålla oss till MUNIR! fyfan va jag äcklas av denna ledning och tränarstab alltså, pinsam junior nivå på deras hjärnor. Messi har räddat deras arslen!
Barcelona Bosketts
Josep "Pep" Guardiola Sala,

Tror "Gio Style" snarare syftar på en strulighet utanför plan. Att spelare brinner över i matcher är inget ovanligt, och egentligen någonting som alla spelare gjort någongång.

Ben Arfa kanske inte är guds bästa barn, men att han skulle vara struligare än exempelvis Dani Alves eller på senare dagar Pique vet jag inte. Han har varit väldigt ödmjuk i Nice såvitt jag vet.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-06 13:04
[QUOTE=Barcelonistas]Snacka om att Zidane har tur. Om jag vore Zidane hade jag satsat alla pengar på poker också han hade säkert vunnit då. Zidane kmr gå till historiens som den tränaren som hade den klarare vägen till en Cl final genom tiderna. [/QUOTE] Världens turligaste människa måste väl ändå vara Tata Martino aka the Barbecue master aka "vi ska göra så Messi har så lite boll som möjligt". Än idag fattar jag inte hur han fick jobbet som Barca-tränare. Vilka meriter hade han? Bra på att laga mat? Inte nog med att han fick Barca-jobbet o floppa, efter det får han jobb som ARGENTINAS förbundskapten. Hahaha wtf man.
2016-05-06 12:40
@Gio Style:
tror inte LE bryr sig om sånt. Arda inte direkt en ängel. kastade sko på domarn framför ögonen på LE haha. Längtar till LE lämnar!
2016-05-06 12:35
Grattis Daniii! kung är du! och enligt mig fortfarande bäst på sin position!
Barcelona Gio Style
2016-05-06 12:34
Är inte Ben Arfa en riktig strulpelle?
Nej tack isf.
Barcelona Barca - Puyol
2016-05-06 12:23
Grattis till Dani Alves som fyller 33 år. Dani Alves är den bästa högerbacken i Barcas historia och så glad att vi värvade honom från Sevilla. Alla fina insatser som tillfört så många titlar med vår klubb.
Barcelona Barcelonistas
2016-05-06 12:14
Snacka om att Zidane har tur. Om jag vore Zidane hade jag satsat alla pengar på poker också han hade säkert vunnit då. Zidane kmr gå till historiens som den tränaren som hade den klarare vägen till en Cl final genom tiderna.
Annons: