/spanien/barcelona/forum/7305.aspx/spanien/barcelona/forum/7305.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2013-04-27 19:08
Jag har på mig lösa shorts med mycket pungutrymme, det är Piqués dåliga insatser i 2 år nu som får det att klias på bollarna. Nej, du säger inte "jag har rätt" men sättet du skriver på till folk är precis på det sättet "I' right, you're wrong". Jag har tålamod med mycket, men nolltolerans för den inställning som de visar upp. Jag kräver mer!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2013-04-27 19:08
Fast nu har dessa spelare underpresterat nästan hela 2013 eller mer: Pique Pedro Alexis Alves (för många dåliga matcher) Xavi Thiago Fabregas Och jag undrar, vems fel är det egentligen när så många spelare inte levererar?
Barcelona Lion24
2013-04-27 19:07
Det är som Messi vs Ronaldo diskussionen. 90% av jordens befolkning säger att Messi är bättre. Samma sak med Piqué situationen nu. 90% säger att han är kass medans det finns några okunniga 10% kvar. Och dom är kvar enbart för någon slags kärlek till spelaren, ej hans fotbollskunnande.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-27 19:06
Gabriel Saknar klass? Han har ju bevisligen visat bla i 2 CL-finaler att han har klass? Han suger just nu det kan vi vara överens om. Fast hur kunde han ha klass tidigare? Hade han lånat den av någon och nu lämnat tillbaka den? Nä, klassen finns där någonstans och det gäller bara att ta fram den på något sätt. Ställa lite ultimatum kanske? Det kan ju vara som du är inne på att det handlar om bristande motivation. Fast jag håller med dig om att så här kan det inte få fortsätta nästa säsong.
Barcelona Hetfield
2013-04-27 19:06
Titta på backlinjen från förra året: Alves- Pique-Puyol-Abidal till i dagsläget Alves-Pique-Puyol/Bartra/Adriano-Alba. Barcelona byter ju backlinje lika ofta som jag byter boxers. En Hummels bredvid Pique kommer att höja nivån på backlinjen. Gabriel Har du på dig för trånga byxor idag? När sa jag att jag har rätt? Jag ifrågasatte din åsikt, trodde att du hade varit med tillräckligt länge för att ha lite mer tålamod.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-27 19:05
Pedro har varit under all kritik. Villa och Sanchez försöker i alla fall, men vart i helvetet höll han hus första halvleken?
Barcelona FCB_Messi
MESSIII värmer upp !!!!! Fy fan vilket glädjerus jag fick !!
Barcelona Gabriel
Hetfield Med all respekt, bara lägg av, du har inte alltid rätt. Ja, jag har varit med länge, jävligt länge. Jag kräver mer av en spelare som ska spela i laget jag älskar. Kan du förstå det? Piqué eter sig som en jävla överbetald diva. Han är som en 35 åring som går mot slutet av karriären. Jag har noll tolerans mot en sådan lam inställning som både han och Cesc visar upp. De båda är mer intresserade av att skriva tweets än att leverera och förtjäna att bära klubbmärket. Jag är trött på han och hans sugande, punkt slut. En dålig form kan jag tolerera, missade målchanser, dåliga insatser i vissa matcher. Jag kan ta sånt. Piqué och Cesc äckliga inställningar på planen är inte värdiga det klubblaglaget jag håller kärt. Sen får du tycka vad du vill om det, men sluta att snacka som att din åsikt är det "rätta".
Barcelonistas
2013-04-27 19:04
Dill - Busquets - då kan man ställa sig frågan om en sådan spelare som är så otroligt beroende av andra spelare, har något ens att göra i en klubb av denna kaliber?.
Barcelona Smogen
2013-04-27 19:03
Jag har visserligen feber men jag skojar inte när jag säger att det tog till minut 36 innan jag insåg att Pedro var på planen!
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-04-27 19:03
Hetfield har också en poäng, hur många olika partners har pique haft bredvid sig under en 2 årsperiod? Typ 6?
Barcelona FCB_Messi
2013-04-27 19:02
Abidal ut adriano in . Abi startar mot Bayern ?va tror ni.
Barcelona A.Gaudi
2013-04-27 19:02
Blir intressant att se hur pique agerar när puyol försvinner. Han kommer vara katalanen och veteranen i försvaret. Förhoppningsvis leder ökat ansvar till att höjer sig.

Med med puyols inställning kanske han stannar kvar halvskadad till hans är i Maldini-ålder.
RedemptionMn
2013-04-27 19:01
Alexis har varit bra idag, killen kämpar åtminstone, till skillnad från Pedro (spelar Pedro ens i den här matchen?).
Barcelona Acrobat
Summering av första halvlek: Fantasilöst, långsamt och oengagerat... som vanligt den senaste tiden med andra ord.
Barcelona FCB_Messi
Ni som kritiserar Alexis är ju fan inte kloka . Ser ni inte hur mycke han försöker ? Han springer och kämpar och VILL ha boll . Sen så spelar han tillsammans med Pedro och Fabregas som gör rena motsatsen . Med Pedro och Fabregas samtidigt på plan idag känns som att vi spelar med en man mindre . IN med villa ! Matchbilden är som gjord för honom !!
Barcelonistas
Håller med Gabriel, Pique håller verkligen inte och har inget att göra i en klubb som FC Barcelona. Detta är en klubb som ska vara det bästa laget i världen varje säsong, och då kan vi inte ha en loj,usel spelare som Pique.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-27 19:00
Abidal kommer att starta på onsdag.
Barcelona grande jw
Jag tycker det är så jävla konstigt att vi tycks ha så himla svårt att spela oss ur en press för tillfället. Vi har NOLL fantasi och fastnar i massa korkade trianglar som vi inte kan spela oss ur. Förut gled bollen över hela planen utan några som helst problem men nu kör vi fast totalt så fort vi får lite press emot oss.

Bayern Munchen lämnade aldrig sina positioner och pressade frenetiskt med flera man i zoner och vi kom inte någonstans. Bilbao kör samma helplanspress och jag fattar inte hur vårt passningsspel och våra lösningar kan vara så jäkla bedrövliga när det varit vårt signum. Det enkla svaret är väl att vi rör oss för lite, men hur fan kan inte Tito se det?
Barcelona AndreD
Abidal ut. Då startar han på onsdag.
Barcelona LeoMessi
2013-04-27 18:59
Varför ta ut abidal mot Adriano?
Barcelona Hetfield
2013-04-27 18:59
Gabriel

Jag är chockad över att läsa sånt ifrån dig. Du har varit med tillräcklig länge för att kunna tänka ett steg längre.

Varför ska man sälja Pique? Tänk om man köper Hummels, tror du inte att Pique kommer tillbaks till sin nivå med en världsmittback bredvid sig?
Barcelona LeoMessi
2013-04-27 18:58
Tycker inte att Alexis har varit dålig idag. Han har varit bättre än Fabregas och Pedro. Han försöker hela tiden och tar sina löpningar. Otur att bollen tog i stolpen bara.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-04-27 18:57
Gabriel

Håller 100% med. Exakt samma sak gäller Alexis och Pedro.
RedemptionMn
2013-04-27 18:57
Håller med dig Gabriel!
Barcelona Busquen
2013-04-27 18:56
Alexis har för övrigt inte alls varit så dålig idag. Pedro däremot - såg honom inte förrän i 25 minuten, och då letade jag ändå aktivt.
Barcelona zigazaga
Ja, en halvdant Messi är ändå ett stort hot till deras backlinje. Vi måste försöka vända denna match.
Barcelona Xavi Hernandes Creuz
Shangai

Det macherano kan skylla på är att han inte är mittback från grunden utan har spelat där för lagets skull och han ger alltid allt även om kunnandet inte alltid räcker till.
Pique är mittback har blivit skolad av ferguson och var ett monster under peps 2 säsonger.
Jag tvivlar starkt på att hans kunnande har försvunnit utan tror det beror på inställning/Motivation och här har tito ett viktigt jobb att hålla pique på tårna och sätta ner foten och säga. DETTA ÄR INTE OKEJ!

Sen kan jag hålla med om att försvarsspelet överlag har varit bristfälligt under hela säsongen och då är jag snäll.

Fabgregas får jag lite zlatan feeling över han gör sina mål och poäng men i själva spelet känns han trubbig och tar felbeslut hela tiden.

Nu rycker vi upp oss till andra halvlek och får upp bolltempot och vänder matchen!
Barcelona Andreas-
Busquen:

Det är just därför två tunga mittbackspjäser ska in nästa säsong. Då får Pique nöta bänk om han spelar under all kritik. Nu har han spela hela tiden oavsett, o man kan inte bli allt för förvånad. Det finns ju som sagt inte så mycket att slänga in.
Barcelona Baronen
Barieta

Jag förstör hur du tänker och har själv tänkt likadant. Men ser man till vad han presterade i Arsenal (i en betydligt yngre ålder) så ska han kunna bära ett mittfält i Barcelona. Jag tror och hoppas att han växer vid ett större förtroende som spelfördelare på mittfältet. Att det är liksom han det bygger kring och inte Xavi. När båda spelar blir Cesc automatiskt lillebror och hämmas således.
Annons: