/spanien/barcelona/forum/7299.aspx/spanien/barcelona/forum/7299.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2013-04-25 13:41
Förstår fortfarande inte varför Tito valde att ta sitt första byte efter 83e min. Bytet skulle kommit redan vid halvtid när man såg att vårat spel verkligen inte fungerade. Förstår även inte varför Tello inte ens fick sitta på bänken. Han va den spelare som skulle starta mot bayern. Som vågar utmana, tar löpningar. Har även presterat de matcher han fått spela.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-25 13:38
Förut var jag alltid emot värvningar, men nu har jag ändrat min åsikt gällande värvningar. Skulle man hämta in en bra spelare så kommer vi att få konkurrens på olika positioner. Exempelvis Pqiué, killen tror att han har en säker plats i elvan, men om vi köper två mittbackar som Hummels och Rami så kommer han att kriga för sin plats.

Sedan tycker jag att våra tränare ska förfoga över en stor trupp och inte tunn. Ni ser själva hur vi lider just nu på grund av att vi inte har en ända bra mittback. Så, Piqué, Hummels, Rami, Mascherano, Puyol och Bartra till nästa säsong.
Barcelona Gabriel
2013-04-25 13:38
Heywood Jablome - Andrés

Jag har aldrig påstått att jag inte tror på vår spelmodel, tvärtom. Vad jag däremot påstår är att vi behöver mer spetskvalitée i truppen och framför allt i startelvan.

Sen har vi inte förlorat ett möte med 4-0 så som vi förlorade mot Bayern. Inte heller förlorat hemma på Camp Nou mot Real Madrid med 3-1. Vi har haft problem mot Milan, PSG, Celtic osv.

Vi behöver mer spetskvalitée. Låt oss inte ignorera detta.

Det hade varit som att påstå att Pep hade kunnat vinna trippeln med samma trupp och lag som Rijkaard hade året innan, när vi fick pisk med 4-1 borta mot Madrid. Vi befinner oss i samma sits i år. Don't get fooled av det faktum att vi kommer att vinna ligan, personligen är jag inte ett dugg imponerad av det ligaspel vi visat upp den här säsongen. Det har varit många matcher som vunnits med nöd och näppe, samtidigt som vi haft en hel del tur att Madrid gick igenom en period i början av säsongen när de tappade mycket poäng.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-04-25 13:37
Shanghai - SHOOT ME $12 //

Problemet blir att vi har olika grundvärderingar av vad fotboll är för något.
För mig handlar det inte om att "vinna till varje pris" eller att Suarez på något sätt offrade sig. Jag ser det helt enkelt för vad det är.
Jag vill att laget som förtjänar att vinna ska gå vidare och att det ska finnas en heder i behåll när matchen är avklarad. Nu pratar jag givetvis inte om små överträdelser som tröjdragningar eller en förstärkning.
Men jag tror det flesta känner störst lycka av en Barça-seger när den sker på helt rättvisa villkor och utan tvivelaktigheter.eller domarbeslut som influerat matchen.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-25 13:32
Gabriel.

Iniesta har rätt i det han säger. Hur många gånger var inte Barcelonas era över? När Real Madrid köpte in alla sina spelare var den över. När Inter slog ut oss ur CL var den över. När Real Madrid vann cup-finalen 2010 var den över. När Real Madrid vann ligan var den över.

I alla de fallen värvade vi, men vår grund var alltid i systemet. Vi förbättrade systemet. Jag är hoppas att det är den vägen vi måste ta.
Barcelonistas
2013-04-25 13:31
Heywood Jablome - bara att instämma det Iniesta säger är sant, det handlar inte bara om värvningar utan det är även att förbättra spelet och utveckla det. Det är flera saker som måste förbättras, samtidigt som man kan krydda det med några värvningar. Att tro att 4-5 transfers kommer lösa alla våra problem är fel, transfers är bara en liten del av processcen.

In - Målvakt,MB,Anfallare,

Vi behöver Kontinuitet i backlinjen där Pique kan ha någon bredvid sig som han kan samarbeta med och spela med i en längre period. Att byta MB hela tiden funkar inte i längden det har vi ju sett den här säsongen.
Barcelona Gabriel
2013-04-25 13:24
Vad ska Iniesta säga? Vad förväntar ni er?

- Ja, vi räcker inte till just nu, spelarna håller inte måttet. Vi måste sälja och köpa in nytt.

Haha, kom igen. Man säger inte så och sågar sina lagkamrater och vänner. Sen är det bra att han är självkritisk och inser att laget inte spelat upp till sin fulla potential, men jag tror att alla är medvetna om att laget behöver en nyputsning med bättre spelare med mer spetskvalitee, inte kan ni förvänta er att Iniesta ska säga det offentligt.
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2013-04-25 13:23
Iniesta: "End of an era? People are being unjust, this team has won a lot for many years. An era ends when you don't win anything for years"
Barcelona Gabriel
2013-04-25 13:22
Sällan har det varit så intressant att prata om värvningar till laget som det nu är, inte sedan sommaren Pep anlände har det varit så här.

Angående Hummels och till dem som anser att han kommer att vara för dyr, kort och gott, det kommer han inte att vara. Kommer han att vara dyr, ja absolut, men för dyr? Nej, inte alls. En världsklass spelare kostar, och det är väl det vi är ute efter i backlinjen nu, inte sant? Inte värt att chansa längre men en massa "äh"-spelare. Hummels kommer att kosta, men han är inte för dyr för oss för att kunna köpa han. Jag läste någonstans att Hummels har en utköpsklausul på 35 miljoner euro som skulle aktiveras om Dortmund fick ett bud för Hummels innan den 1 April. Ingen vet vi vad som har hänt bakom stängda dörrar, jag tvekar på att Zubi ens är medveten om den klausulen med tanke på hans kompetens, man får helt enkelt hoppas.

Hur som helst har vi en transferbudget på 45 miljoner euro till sommaren, en budget som kommer att ökas rejält med tanke på att massa spelare lär komma att säljas till sommar. Med spelarförsäljningar kan vi komma att tjäna in runt ytterligare 65-70 miljoner euro. Då har jag räknat in spelare som;

- Valdes
- Mascherano/Song
- Fontas
- Bojan
- Afellay
- J. Dos Santos
- Villa

Sen vet jag inte riktigt hur det ligger till med Zlatan övergången till Milan. Har vi verkligen fått hela summan av den övergången av Milan? Om inte är det på god tid att vi kräver in den betalningen som saknas.

Förutsatt att man skulle få in ca ytterligare 65 miljoner euro för sålda spelare så hade det sammanlagt gett oss en budget på 110 miljoner euro. Anta att Neymar kommer att kosta 45 miljoner och Hummels 35 så har vi fortfarande 30 miljoner euro kvar att spendera på en målvakt (se Ter Stegen), och säkerligare ytterligare på 15 - 10 miljoner kvar. Om man sedan vill göra en ekonomisk råsatsning hade man kunnat ta tillfälle i akt att även köpa Aguero, förutsatt att man offrar lite av nästa års transferbudget och istället använder en del av den summan till denna sommaren.

Vad hade Aguero kostat, svårt att säga eftersom City inte direkt är i behov av pengar. Men jag utgår från att Aguero verkligen hade gjort allt i sin makt för att få komma till Barcelona, om den möjligheten fanns att spela med Messi som dessutom är en väldigt nära vän till honom. Låt oss säga att man hade kunnat få Aguero för 50 miljoner euro? Då använder man sig av de ytterliga 10 miljoner man har kvar, och använder 40 miljoner euro av nästa års transferbudget för att få Aguero redan till sommaren. Det ska vara fullt möjligt.

Räkna sedan in alla inkomster vid tröjförsäljningar som både två stora spelare som Aguero och Neymar hade gett så hade vi med största sannolikhet inte gått minus i dessa affärer, snarare plus.

Alltid har jag stört mig på lag som Real Madrid, Chelsea, City och PSG kidnappat marknaden på spelare så fort de inte vunnit alla titlar som bör vinnas. Det som Real Madrid gjorde när vi tog trippeln;

- Benzema
- Ronaldo
- Kaka
- Albiol
- Arbeloa
- Xabi Alonso

Det där är helt rå sjukt. Helt ärligt, vi befinner oss i ett stadie där jag inte hade klagat om vi hade gått loss och gjort något liknande i sommar. I don't like it, men mer än något vill jag inte att vi slösar bort den era vi har, vi måste hänga med och inte riskera att hamna bakom de största klubbarna. Vi vill fortfarande aspirera på att vara nummer 1. Ett par somrar av dåliga beslut på marknaden har suttit oss i en svår sits, det är dags att korrigera dessa misstag och fixa dem en gång för alla.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-25 13:20
Jag håller med i det Iniesta säger:

Iniesta: "if we want to keep on winning, we have to improve many things. Not talking about 4-5 transfers, it starts with those who are here"

Vi går åt fel håll om vi ska börja värva.
2013-04-25 13:19
Tvivla hur mycket du vill, men jag skulle faktiskt hylla honom också om han gjorde en sådan heroisk insats som Suárez. :)
Barcelona Barca o Mort!
2013-04-25 13:12
Tvivalr på att hyllningarna hade varit likadana om det varit Pepe som gjort det :P
2013-04-25 13:09
Ärligt talat det börjar bli pinsamhet att folk sågar Suárez så mycket för det han gjorde mot Ghana. Va fan liksom vem som helst hade gjort så och Ghana fick sin chans, men de utnyttjade inte straffen.

Jag hyllar Suárez för att han visade hjärta för sitt land!
Barcelona B-Guden
2013-04-25 13:07
@FCB_Messi:

Aguero Hummels Neymar lär väl tillsammans kosta minst 1 miljard, och en målvakt på det, nej det är inte möjligt.

Är det nån som ska ut från Barca är det Sanchez han har ingenting att göra här. Fattar inte hur vi gått ner oss så mycket, från att ha ett anfall med.
Messi Eto Ronaldinho, Messi Eto Henry, Messi Zlatan Pedro. Messi villa Pedro

Och nu är tydligen förstavalen Sanchez och Pedro som inte bevisat nåt det senaste säsongerna. Tello den anfallare vi kan lita mest på efter Messi får en plats på läktaren, vad har Pedro Sanchez visat som Inte Tello och Villa vissat?
2013-04-25 13:04
"Vet inte hur förbannad jag var över hans hands från förra VM:t."

Det han gjorde under VM är extremt fint. Han kröntes till en kung och hjälte för evigt. Det Suárez gjorde, skulle vem som helst göra för sitt hemland. Jag själv skulle också göra så.
2013-04-25 13:01
Jag tar Agüero före spelare som Lewandowski och Neymar. Han kan explodera och bli en av de bästa i världen om argentinaren anländer till Katalonien. Men först och främst skall vi värva en eller två mittbackar. Det är i alla fall första prioriteringen i klubben nu till sommaren. Som vi har skrivit här tusen gånger om så är Hummels den ultimata mittbacken.

IN: Caballero, Hummels, Rami och Agüero

UT: Valdes, Villa, Fontás, Keirrison och kanske möjligtvis Cuenca.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-04-25 12:50
Herregud! Nej tack till Suarez. Klarar inte av den människan. Om folk tycker det är jobbigt när Barça anklagas för tjuvigt spel nu, så kommer det förvärras x 100 om Suarez anländer.
Håller med om att han är en duktig spelare, men hans "råttiga" (i brist på bättre ord) beteende får mig verkligen att spy. Vet inte hur förbannad jag var över hans hands från förra VM:t.

Först och främst måste en renodlad duktig mittback köpas. Detta är prio 1 och jag antar att det flesta håller med..
Gillar Hummels, men jag tror att han kommer kosta skjortan. Det måste ju fan finnas talangfulla och billigare alternativ. Styr Zubi på helt egen hand eller har vi inte scoutingverksamhet??
Barcelona FCB_Messi
2013-04-25 12:40
Asså fattar ni vilken kick Messi hade fått om aguero anlände ? In med en ny målvakt , aguero , hummels , neymar ... Det är väl troligt ?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona koeman92
2013-04-25 12:33
Det här är ju ett perfekt tillfälle att värva en renodlad anfallare i världsklass! Lewandowski vill inte förnya sitt kontrakt med Dortmund och Suárez är till salu!

Agera Zubi, din åsna! Agera för en gångs skull!
Barcelona Baronen
2013-04-25 12:27
Jag brukar inte tycka om att prata nyförvärv så fort vi förlorar, men nu är det tvunget. Man kan inte blunda för det som händer, och som kommer fortsätta att hända. Vi måste värva i sommar för att inte bli mer ifrånsprungna av Bayern München, och Borussia Dortmund. Spelar vi nästa säsong med identiskt lag som nu kommer vi hamna långt efter fotbollsmässigt.

Det jag ser behövs är: En mittback, alldeles självklart. Mats Hummels är det logiska, perfekta valet. Där måste vi gå all-in.

En anfallare. Jag tror vi här inne försöker romantisera Pedros och Alexis betydelse för laget. En anfallare måste göra mål, och kunna avgöra matcher. Det gör ingen av dem. De duger helt enkelt inte. De jobbar kopiöst och är nyttiga på så vis, men det räcker inte. Inte om vi ska hänga på Bayern. Sedan är båda livrädda för Messi och visar honom sådan respekt att de glömmer av sitt eget spel och styrkor.
Tänk när vi hade Henry - Eto'o - Messi. Det är enorm skillnad. Alla tre satte skräck i motståndarna och kunde avgöra matcher när som helst. Vi är hästlängder därifrån idag.
Jag ser en värvning av Sergio Agüero som absolut nödvändig, och nästan mer betydelsefull än en ny mittback. Med honom blir vi fruktade på ett helt annat sätt, igen. Honom har Messi dessutom respekt för. Agüero kommer inte till sin fulla rätt i City, och borde vilja spela ihop med Messi. För mig är han en högerfotad Messi. Jag ber för att det ska hända.

Sedan måste Thiago ges fullt förtroende nästa säsong. En så gudabenådad spelare får inte nöta bänk ett år till, då kan det vara kört. Xavi har gått ner sig, det är ofrånkomligt. Thiago måste, bara måste, bli ordinarie till hösten. Han kommer blomma ut, och vara fullständigt briljant, bara han får Titos fulla förtroende. Det kommer laget och klubben behöva, det är ju han som ska styra och dirigera framöver, inte Xavi.

Barcelona fc__Barça
2013-04-25 12:16
NoGo™ (Barcelona) Dom e ju perfekta! Hedrliga, randiga ställ.
Barcelona FCB_Messi
2013-04-25 12:15
Fan vad sugen jag blev på gundogan i Dortmund igår . Känns som en yngre men hårdare xavi . Ny målvakt Alves hummels pique Alba Busq gundogan Iniesta Messi. Neymar Lewan eller aguero
Barcelona NoGo™
2013-04-25 12:03
@fc__Barça:

Såhär. Sport.es var rätt tidiga med att det där är de ställ vi kommer ha nästa säsong.
Barcelona fc__Barça
2013-04-25 11:57
Någon som har någon koll på nånting om nästa års matchatäll?
Barcelona Vampíro
2013-04-25 11:56
Var inne på det härom veckan, Suárez passar spelmässigt väldigt bra in i Barcelona. Att han är lite av en nutjob som person däremot är en annan historia och jag har svårt att se Barcelona värva en sådan "bad boy". Synd att det är så för han är en underbar forward som är bra på allt.
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-25 11:52
Iker ska ha PK kl 13, hoppas han släpper nåt riktigt smaskigt :) en transfer hit t.ex...
Barcelona enkos
2013-04-25 11:48
Med tanke på att Suarez har stora problem i England där han stängs av gång på gång så är det inte omöjligt att han hamnar i Barcelona, och jag håller med om att en sådan spelare skulle behövas i Barca, han är en riktigt kämpe och ger aldrig upp.. Hans spelsätt skulle säkert motiverat andra att satsa 100%
Barcelona enkos
2013-04-25 11:45
Jag hade önskat en tuffare tränare än Tito, jag menar inte en galning som Mourinho som styr med järn men inte heller en som är så tyst och "trevlig" som Tito. utan en som är mer seriös där för att motivera sina spelare, en som vågar sätta "stjärnor" på bänken och visa de vem som bestämmer, tex som Conte.. Våra spelare ger aldrig 100% och är för bekväma. Det är problemet.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-25 11:36
Bartomeu (vice president): "Tito will be coach next season. There'll be small changes to the squad, but the foundations will stay the same." Lite förändringar är absolut nödvändiga . Ser gärna att vi återgår mer till grunderna vi hade under trippelåret, och en del nya ansikten behöver nog komma in. Tillslut kommer man till den punkten då truppen behöver ändras om. Inget unikt för barca. En stjärna i mittlåset och gärna en i anfallet också. Vet att många äcklas av det, men Suarez hade spelmässigt passat utmärkt.
Barcelona enkos
2013-04-25 11:27
Tänk om vi spelade med två defensiva mittfälltare som Masken och Busken och ha backar som "backar" och inte så offensiva så att man blir sårbar i defensiven.

------------------Målvakt-------------
Alves -- Hummels -- Pique-----Alba
------Busken ------Masken----------
--Iniesta ----Messi ------Neymar-----
---------Lewandovski-------------------
Annons: