/spanien/barcelona/forum/7294.aspx/spanien/barcelona/forum/7294.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-28 12:05
Jag är så jävla trött på tränarna när det kommer till Bartra. Varför får han inte chansen? Vad är det för idioter som coachar? Abidal går ut men istället kommer Adriano in och ska spela mittback. Varför inte bara Batra? Har han gjort bort sig när han har lirat? Nej.. Han var fan en de bästa mot Bayern. Det är tragiskt och se när mittfältare och Adriano går före, det som är mest komisk är att ingen av de är bättre heller. Fortsätter Tito med samma skit nästa år då lär jag tappa min respekt för honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2013-04-28 11:24
Godmorgon mina vänner Jag tänker kortfatta mig så att det blir inte för långtråkigt. Alla här inne har kritiserat laget eller enskilda spelare och det kan jag hålla med om, men frågan är, vad är det som gör laget bättre eller att man har tid att rätta sina misstag, jo träningen. Det känns som laget kastar vattenballonger mot varandra eller leka kurragömma. Under Guardiola så kändes det som att varje träning var inför en final men nu längre, bara när xavi tog hand om det inför Milan matchen... TITO MÅSTE vara hård å beslutsam... Säsongen: Alla vi vet att dom flesta lagen i ligan hade formsvacka i säsong inledning förutom At. Madrid och oss... Men nu har det vänt.. Alla lag i la liga kan hota oss och jag är inte ens bekväm trots att vi möter celta vigo.. Slutligen, är jag glad över liga guldet, visst men inte överlycklig
Barcelona 1899
2013-04-28 10:43
HAHAHA Vilken komedi ... skratta eller gråta ? 00:25 Iker Casillas ... man inser verkligen det tragikomiska i hans öde sedan José Mourinho förstörde hans karriär ... trots att han är en rival så är det ju nästan synd .
Barcelona 1899
2013-04-28 10:31
Busquen Jag håller med om att Iniesta och Xavi har Lio att tacka till stor del för att ha presterat bra till den grad att de har vunnit titlar med Barça. Vi borde inte vara subjektiva, utan objektiva, när vi analyserar spelarna, oavsett om 1 av dessa avgjort en VM-final. Iniesta är alldeles för j*vla ojämn. Allt för ofta passar han fel eller passar bollen sent och stannar upp - vid möjlighet till en snabb kontring/omställning. Hans taktiska insatser defensivt är under all kritik. Iniesta är en lat spelare och det är nästan någon typ av dold/underliggande arrogans jag misstänker - kanske har hyllningar stigit honom åt huvudet eller så är han bara mätt? Xavi's formdippar o skador är förlåtna oavsett vad som händer för den spelaren har bidragit till laget i många år, kanske mer än Puyol. Jag förstår inte att man kan ranka Iniesta högre än Xavi som experter har gjort sedan VM-finalen som han avgjorde. Kontentan av mitt inlägg är att vi, alltid, borde bara öppna för att ärligt kritisera spelarna, för oavsett vad de heter eller vad de har gjort, så kommer klubbens och lagets bästa i 1:a hand och så måste det vara. Man kan inte, föralltid, leva på gamla meriter för isf hade J Guardiola agerat spelande tränare under sin sejour. Btw - Alba bekräftade att han förtjänar en sågning i och med säsongens mest onödiga varning - som betyder att han missar säsongens hittills viktigaste match: prioriterade jaget före laget.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2013-04-28 09:16
@MESSI.CORLEONE:

Sant. Om man nu skall köpa in någon stor så är det väl Traore från Anzhi.
Eller Lukaku Chelsea(skum)
Barcelona tikitaka
2013-04-28 03:11
Faaan grabbar det är verkligen inte över asså, deportivo - milan, liverpool - milan. Impossible is NADA!! vi tar de här, vi är barca
Barcelona AndreD
2013-04-28 02:34
REMUNTADAAAAAAAAAAA FEM NOOOOOOOOOLL

5-0.
Barcelona Barca King -
2013-04-28 02:22
Den här ligatiteln kommer kanske vara klubbens mest bittra ligavinst någonsin i historian. Det är med en nedstämd samvete som den kommer lyftas. Inte på grund av att vi kanske åker ur Champions League om inte en mirakel sker,förvisso vann vi bara Copa säsongen innan. Ligatiteln känns tung för att många spelare har inte känts sig lika delaktig i kampanjen. Vi hade en cancersjuk Tito, Alexis presterade inte tills säsongens slut, Pedro har inte existerar nu på 2 säsonger, Fabregas varit ojämn och tappat självförtroendet, Valdes vill lämna och Puyol och Xavi har haft tunga skador. Med det sagt har jag inte ens tagit upp våra andra bekymmer som Villas skada, Abidal och klubbens inkompetens i värvningspolicyn. Dessutom har inte bara spelarnas men även lagets form dalat upp och ner. Vissa spelare kommer inte känna titelns sötma som om de har vunnit den. När den verkligen känns är det då spelet stämmer 100-procentigt ända till slutet av säsongen. Och när många spelare presterar och känner att de har cementerat en plats i startelvan med prestationer de, fansen och klubben är nöjda med. Jag kan tro att många av spelarna inte är nöjda med sina prestationer. De vet att dem kan ryka bort från klubben eller så kommer det in konkurrens från B och inköpta som kommer förpassa de till bänken.
Barcelona Busquen
2013-04-28 01:30
KarmalsAKaranka:

"Med andra ord hade varken Xavi eller Iniesta varit de är idag utan Messi.".
De hade alltså inte varit dåliga/helt ur form utan Messi enligt ditt resonemang? Du sågar dem ju i stycket innan.

Väldigt ambitiöst med en så lång text, men du är alldeles för kritisk. Du kan inte såga i princip samtliga spelare inklusive spelare som Iniesta och Alba och förvänta dig att bli tagen på allvar.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-04-28 01:26
SoN_Un

På rak arm är det Alba som missar hos oss och Bastian.S som missar för Bayern.
Kroos lär väl ta positionen eller duktige Gustavo för att göra det trångt för oss.

Blir intressant att se hur vi ställer upp mot Bayern
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-04-28 00:45
PUTA madrid!
SoN_Un
2013-04-28 00:37
är det nån som vet ifall javi martinez o schweinstiger missar returen pga avstänggnigar?
Barcelona Barca King -
2013-04-28 00:31
Någon som minns?
Barcelona Barca King -
2013-04-28 00:30
Vi har två ytteranfallare som ska bredda, slita och jaga boll men varför är vi inte lika effektiva som Bayern och Dortmund att sätta de i spel? Där har vi en stor nackdel i vårt spel. Det ska alltid gå genom mitten där Xavi har tappat enormt. Jag har inte ens sett Xavi testa ett djupledspass på flera månader innan den han slog mot Milan.

Spelet ska variera och etableras på olika delar av anfallet på så sätt får vi även mer ut av våra ytteranfallare. Då kommer vi se andra aspekter i deras spel som vi kanske inte hade ens trott om dem. Messi hade blivit svårare för motståndarna att läsa i och med det.

Den enda funktionen jag ser i våra ytteranfallare nuförtiden är att löpa för att öppna upp ytor och springa hem för att försvara. Det är nog inte så roligt att spela på den positionen längre. Motståndarna respekterar inte ens våra yttrar de bara kliver upp på dem direkt. Reus fick Varane, Ramos och Pepe tänka tre gånger innan de ens vågade stöta på honom i rädsla för att bli bortgjorda eller släppa förbi sig ett djupledspass. Innan var vi mycket snabbare i omställningarna och vi kom med många spelare i fart med en bestämdhet som inte existerar längre.

Xavi och Puyol ska agera mer som klubbens ryggrad och hoppa in då och då. Det är dags för andra att kliva fram som fanbärare för klubben lik en gång då Xavi och Puyol trädde fram efter Dinho och Deco.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-04-28 00:18
Vi måste utveckla vårt spel och det gör man tex genom att köpa in en stor anfallare, vad sägs om Wilfred Bony eller till o med Mauro Icardi?
Barcelona Capilito
2013-04-28 00:12
Haha patetiska real fans som verkar mer nöjd att vi inte slår poängrekord i ligan än att dom vinner den.
Barcelona älskabarcelona
2013-04-28 00:08
Trots att Alexis ser ut att hitta formen så vill folk inte ha honom ?:s för som jag ser så har Alexis varit på gång nu och han kan vara verkligen något till nästa säsong till skillnad från Pedro som agerar so väggspelare bara !!!!!!!!!!! Jag skulle säga ut med Villa och Pedro till nästa säsong ist förr Alexis . Och jag tror starkt på att en Sanchez i form är bättre än en Pedro i form .
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-27 23:57
cred för din långa text även om jag inte håller med om allt.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-04-27 23:51
Återblick av aktuell säsong (INLÄGG 2 av 2):

(forts.)

Tello: Förmodligen den spelare som är värd att peta både Pedro, Sanchez och Villa. Har en snabbhet som bara Cristiano Ronaldo besitter i dagsläget. Ovärderlig spelare när dribblingarna finslipas. Tar chansen varje gång han får speltid men ändå lyckas inte Tito & Co se vilken guldklimp de håller tillbaka från utveckling. Öppnar upp ytor, drar isär backlinjer och avbelastar Messi från ansvar på ett sätt varken Pedro, Sanchez eller Villa kan göra - tillsammans!

Puyol: Vår saknade kapten som även han gäckats av skador. Må inte vara i samma fysiska toppform när det kommer till snabbhet men är fortfarande farlig i luftrummet och tämligen brytningssäker. Saknas enormt i laget på grund av sin ledarmentalitet och kommunikativa roll. Extremt underskattad spelare på alla sätt som går att beskriva. Gör inte mycket väsen av sig men är fundamentet till varför Barcelona har kunnat hålla ihop där bak när majoriteten av spelarna varit på motståndarnas planhalva de senaste säsongerna. Idag finns det ingen människa i världen som är mer Barca än vad vår käre Carles Puyol är. En levande legend med ett lejonhjärta som alla bör avundas - inklusive Messi.

Med det sagt är laget i behov av tre till fyra nyförvärv under sommaren. Det talas om Neymar sedan en lång tid tillbaka och nu även Hummels. Där har vi två redan. Jag tror att laget redan vinner mycket på att sälja både Villa och Sanchez. Utöver det skulle det vara attraktivt med en yttermittfältare. Asamoah från Juventus är i dagsläget min önskeförvärvning. Inte bara för sin ödmjuka personlighet men även för sitt kopiösa slit och för sin fysiska nivå som varken Villa, Sanchez eller Pedro kan stoltsera med.

IN
Neymar
Hummels
Asamoah

UT
Sanchez
Villa

Jag tror inte att det behövs mycket mer förändringar än så. Sanchez och Villa tas bort vilket inkasserar pengar till klubben samtidigt som vi slipper det ständiga gnället kring båda spelarna. Bara det är mer än guld värt. Det öppnar även upp för Tello i startelvan - en plats han har gjort sig mer än förtjänt av. Samtidigt får Pedro mer kontinuerligt med speltid för att återkomma till den form han tidigare var i.

Med Hummels får vi äntligen en stabilare backlinje som inte blir lika hotad i luftrummet bakåt utan nu även kan hota framåt. Puyol börjar komma till åren och får se sig själv som avbytare till Pique och Hummels. Neymar är den kreativa kraft Barcelona saknar i dagsläget och kan bidra med mer än vad kritiker tror. Är extremt dribblingssäker och kreativ - en kombination som inte kan gå fel med geniet Messi som trivs med att spela i hög fart. Asamoah är ett komplement som får användas som en supersub i kombinaton med Pedro/Tello beroende på vem som startar. Asamoah är inte startspelare i Juventus heller och skulle säkerligen trivas som rotationsspelare i Barcelona. Utöver det behöver vi inga centrala mittfältare eller ytterbackar i truppen. Vi har Adriano som komplement till Alba. Vi har Montoya som komplement till Dani Alves. Vi har Song, Mascherano och Dos Santos som komplement till Busquets. Vi har Bartra och Puyol (och Mascherano) som komplement till Pique och Hummels. Vi har Sergi Roberto och Thiago som komplement till Xavi och Iniesta.

Utöver det borde vår tränarstab ses över. Visserligen är det så att Tito har haft det enormt svårt med sin sjukdom och det respekterar vi. Men klubben måste även visa självrespekt och våga säga STOPP. Det är inte normalt att en klubb drivs av en tränare som av svåra omständigheter inte kan vara på plats. Jag upplever att Barcelona har förlorat något utav en ledarfigur när vi brustit med att ha en stark ledarkaraktär men även det faktum att Puyol har varit borta stora delar av säsongen. Vårt spel är inte som det brukade vara. Press-spelet är obefintligt och formationen är statisk. Bytena görs mellan fel spelare och under fel tillfällen under matcherna. Ingen skriker på spelarna från sidlinjen när de spelar nonchalant. Jag bryr mig inte om Messi är världens spelare när han lunkar runt eller inte visar engagemang. Ska man vara i världens finaste startelva skall man även visa varför man är där. Mer hjärta och mindre hjärna är mitt tips inför nästa säsong hur paradoxalt det än låter. Vi såg en glimt av detta mot Milan-vinsten på Camp Nou men den magin har inte varit lika påtaglig under säsongen. Något säger mig även att träningsprogrammet inte är som det brukade vara. Spelarna blev helt utmanövrerade fysiskt mot bland annat Real Madrid, PSG, Milan och Bayern Munchen. Varje gång jag kikar på spelarnas träningar på den officella hemsidan ser jag spelarna spela kvadraten. Det är sällan man ser de fysiska momenten. Om de ändå spelar kvadraten dag ut och in: varför visar de inte samma kvalitet och precision på fotbollsplanen? Något måste förändras och nyckeln till framgång sätts redan under försäsongen där det fysiska grundarbetet måste bli bättre än vad det blev i fjol (vilket har märkts på lagets resultat sedan vinteruppehållet). Med det sagt protesterar jag inte om Tito blir utbytt eller flyttas ned under sommaren. Det är mer än välkommet. Inte bara för klubbens skull men även för hans egen skull.

Tack för att ni läste. Återkom gärna med egna funderingar.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-04-27 23:48
All respekt till Tito/Roura men jag tycker dom får ta på sig mycket denna säsong. Vi har i princip bättre trupp än Guardiolas tid ändå så lyckas vi inte med att spela fin fotboll osv. Väldigt mycket har förändrats under Tito t.ex: Presspelet - är en stor anledning till att vi har lyckats under Guardiolas tid, nu är det bortblåst. Försvaret - Läcker som in i helvete, inte undra på att Valdes vill lämna.
Spelare som ej presterar - Pedro, Pique, Alves, Xavi.. listan är lång.
Som tränare var Guardiola den bästa tränaren i mina ögon oavsett hur psykopatisk, noggrann, dum i huvudet och allt det folk kallar honom, men kan kunde fan sin grej och det kommer jag älska honom över. Som jag skrev tidigare idag så kommer jag gråta av lycka när han återvänder.
Just nu kanske det vore bäst att Tito får återta som andretränare och låta Luis Enrique ta över som huvudtränare. För vad händer om Tito får cancer igen?
2013-04-27 23:46
2013-04-27 23:35
Återblick av aktuell säsong (INLÄGG 1 av 2): Vi startar utmärkt med Supercupen. Vi har en komfortabel 3-1-ledning med 10 minuter kvar av matchen mot vår största ärkerival. Då händer det: Valdés sjabblar med bollen, Di Maria tar chansen och 3-2 är ett faktum. Den magkänslan jag fick under det ögonblicket är bekräftad i dag. Veckan efter åker vi till Madrid och förlorar Supercupen efter en extremt darrig prestation sett ur Barca-ögon. Förr i tiden brukade vi vara effektiva och dödliga i vårt anfall. Nu är vi effektiva och dödliga i vårt försvarsspel (och då menar jag att vi släpper in mål onaturligt effektivt). Vi får få chanser emot oss vilka motståndare vi än möter men ändå lyckas vi släppa in mål när det behövs som minst under de viktiga matcherna. Vi kan visserligen skylla på det dåliga försvarsspelet men det handlar inte enbart om de 4 spelarna och målvakten där bak. Det handlar om att vi är katastrofala att försvara oss som ett kollektiv. Xavi är värdelös i försvarsspelet. Iniesta är värdelös i försvarsspelet. Då får Busquets för mycket att arbeta med centralt. Våra yttrar försvarar katastrofalt (läs Sanchez och Pedro) om än den sistnämnde gör ett något bättre arbete. Messi låter jag vara ifred då han är den ende i startelvan som förtjänar att inte behöva jaga motståndarna som en hyena med tanke på att han överproducerar i anfallsväg. Press-spelet som vi brukade ha är idag obefintligt. Vi ligger alltid steget efter och andra-bollarna som vi alltid brukade vinna är nu förlorade. Vi är rent sagt ut värdelösa i kreativitet när Messi inte är på plan. Vi är för statiska, för långsamma (med tanke på den passningskvalitet spelarna besitter) och för passiva i vårt spel. Hade motståndarna i La Liga varit respektlösa mot oss så är jag tveksam till att vi hade haft ligan i hamn så tidigt som nu. Jag är INTE imponerad av den här säsongens Barcelona. I mina ögon är det Messi, Dani Alves, Adriano, Song, Mascherano Puyol, Busquets, Tello och Pinto som har levererat på en acceptabel nivå. Resten av laget sågar jag (förutom Abidal och de yngre spelarna som blivit uppflyttade). Här är lista och argument: SÅGNINGAR: Valdés: Inte hans bästa säsong. Kröner den med att slarva bort bollen till Di Maria i första tävlingsmatchen för säsongen. Motiverar varken sig själv eller laget bättre när han annonserar att han inte vill förlänga sitt kontrakt. Lika bra timing (sarkasm) som när Götze annonserades vara klar för Bayern inför viktig CL-match. Alba: Spelar energiskt men visar sin högstanivå i få matcher under säsongen. Är för het i de viktiga matcherna för lagets bästa och sprider negativ energi. Imponerar inte i försvarsspelet som förväntat. Behöver mogna men ha i åtanke att det är hans första säsong i en toppklubb. Pique: Spelar förmodligen sin sämsta säsong i Barca-tröjan sedan sina tre första succésäsonger. Är inte lika säker med boll och stirrar för mycket på boll när motståndarna anfaller. Fabregas: Passiv och inte lika energisk som under sin tid i Arsenal. Ser för komfortabel ut och bidrar inte med särskilt mycket kreativitet när motståndet är av bättre rang. Xavi: Gäckas av småskador och sparas ofta inför de viktigare matcherna. För mycket sidledspassande senaste säsongen och saknar de patenterade insticken/genomskärarna som är hans signum (EM-finalen 2012 till Jordi Alba är ett typexempel). Förutom det saknas mängden Cruyff-finter som han brukade öva på med Madrid-spelarna som koner för ett par säsonger sedan. Iniesta: Må dribbla sig till applåder men gör inte i mina ögon sin bästa säsong i Barcelona. Lever för mycket på sin image än sina prestationer vilket är en fara för blindhet. Det må se vackert ut ofta men det är sällan effektivt i anfallsväg. Özil är en spelare som i dagsläget har en bättre kombination av flärd och effektivitet än Iniesta och det räds jag inte att säga. Iniesta måste göra det mer enkelt för sig. David Villa: Gäckas, likt Xavi, också av skador och det märks att den fysiska nivån är långt ifrån vad den brukade vara. Är fortfarande en mer effektiv spelare än Sanchez och Pedro sett till speltid och fysisk status. Luktar transferlista i sommar med tanke på åldern och ökade konkurrensen. Pedro: Är en skugga av sitt forna jag. Får sällan resultat av sitt slit och är inte lika vass varken i löpningarna eller avsluten som tidigare. Sämre dribblingar och spelar mer i sidled än i djupled. Sanchez: Lever återigen inte upp till förväntningarna och bevisar gång på gång att han inte förtjänar en plats i startelvan. Dålig bollkontroll, ganska dålig speluppfattning och mycket spring för ingenting. Utnyttjar sin fysik på helt fel sätt med tanken på att han är byggd som ett vildsvin. Borrar huvudet för mycket ner i marken och springer runt i åttor som en duracellkanin utan hjärna. Alexis förblir spelaren som gavs chansen men svek förtroendet. HYLLNINGAR: Abidal: För sin vilja och för sin comeback. Gör en fin match mot Levante på Camp Nou och visar på kyla och lugn som bara Adriano lyckats visa upp bland truppens försvarsspelare under säsongen. Messi: Inga ord. Världens bäste spelare. Många kan tala om att Messi är beroende av Barcelona men denna säsong är det hugget i sten att Barcelona är beroende av Messi. Det är Messi som aktiverar samtliga spelare i Barcelona till att göra bättre ifrån sig. Med andra ord hade varken Xavi eller Iniesta varit de är idag utan Messi. Det är Messi som drar i det stora lasset och det är även han som startar det mesta i anfallsväg. Messi är injektionen till allt vad drömfotboll handlar om. Adriano: Truppens mest underskattade spelare. Enorm fysik (dock skadebenägen). Snabb med och utan boll. Spelar direkt fotboll och visar ingen respekt för motståndarna. Hade denne spelat i Real Madrid hade Mourinho utnyttjat honom ännu bättre än vad Barcelona gör idag eftersom att hans spelstil är i paritet med Real Madrids spelstil. Satsar 110% varje gång han får chansen. Gnäller inte över att sitta på bänken. (forts)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-27 23:22
Matematiskt, är den inte vunnen så det är bullshit!
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-27 23:20
ligatiteln är vunnen, allt annat är BS.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-27 22:46
Jag har full förståelse att jag och vissa här är oroade för ligatiteln. Vårt försvarsspel har presterat så enormt dåligt och ser ut som rena hönsgården. Man kan inte ta allt för givet och att vi har redan säkrat ligan. Det är inte så, och skall heller inte vara sådär. Matematiskt sätt kan våra närmaste antagonister komma ikapp oss. Ni såg själva förra matchen? Vi var nära på att tappa poäng, idag tappa vi och nästa vecka har vi ett klurigt motstånd i Real Betis som kan skrälla, då de är alltid på hugget mot oss(inte bara de utan alla lag i La liga). Och efter Betis-matchen väntar Atlético på Vicente Calderon, där jag räknar med att vi kommer tappa. Så grabbar/tjejer ta inte allt för givet, visa lite ödmjukhet. Ni får absolut fira, men fira när allt är säkrat.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-04-27 22:36
Messis mål med Ray!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-27 22:33
Haha vad är det med er egentligen? Vi leder med ELVA poäng och när man läser här inne så verkar det som om vi har tappat första platsen. Fy fan tänk den dagen när vi tex åker ut i åttondel eller kommer trea i ligan, ja då är det nog bäst och lämna svenskafans för gott.. Kom igen, skärp er..
Barcelonistas
2013-04-27 22:19
Den här loser mentaliteten som jag ser bland er, jag får kraftiga kväljningar när jag ser den. Visst är vi inte i bra form just nu och det är en hel del strul med spelet, men aldrig att vi tappar en liga titel. Vi snackar om FC Barcelona nu för fan.

Ni fattar väll att vi inte kommer tappa poäng i 4 matcher, när det dessutom är 5 kvar?. Sluta nu.

2013-04-27 22:17
Det här var mitt perspektiv inför kvällens Madrid-derby: 1. Atletico Madrid behöver vinst för att stå på samma poäng som ärkerivalen - en chans man inte haft på åratal och en chans att slå tillbaka mot storebror. 2. Atletico Madrid ställer upp med ett lag som har haft vila hela veckan och all tid i världen att ladda inför matchen på alla möjliga sätt. 3. Atletico Madrid spelar mot ett decimerat Real Madrid som ställer upp utan nyckelspelare som Cristiano Ronaldo, Özil, Xabi Alonso, Sergio Ramos ... bara för att nämna några. 4. Atletico Madrid har inte vunnit mot ärkerivalen på 14 år och har alla verktyg för att kunna krossa förbannelsen efter ett par lovande säsonger både i Europa men även i Spanien. 5. Atletico Madrid har inför matchen en tämligen mer rutinerad startelva och trupp. 6. Atletico Madrid spelar hemma inför ett fullsatt Vicente Calderon mot ärkerivalen. Räcker inte det som motivation för att krossa ärkerivalen med minst tre baljor så vet jag inte om fotboll handlar om passion och vilja längre. Patetico (ett ökennamn jag motstridigt inte velat använda) levde upp till allt ökennamnet representerar. Inget tempo, ingen kvalitet, ingen koncentration, ingen vilja och ingen kreativitet. De förtjänade inte en enda poäng denna kväll och jag, liksom många andra fotbollssupportrar, blev bestulna på en match som skulle bli en av vårens höjdpunkter ur ett fotbollsmässigt perspektiv. Patetico kunde lika gärna skänkt CdR-pokalen efter kvällens avblåsning så slipper de leva upp till förväntningarna (dvs att skämma ut sig åter) nästa månad.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-27 22:11
Vi måste bara slå Betis annars ser det illa ut. Kan inte riktigt släppa tappet ikväll. Är rädd att det kan stå oas jäkligt dyrt. Litar dessvärre inte alls på laget för tillfället..
Annons: