/spanien/barcelona/forum/7287.aspx/spanien/barcelona/forum/7287.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2013-04-30 14:25
Tack så mycket för alla fina ord, det uppskattas ska ni veta. Jag tror alla känner exakt likadant, och det är inget fel med det snarare tvärtom - det enda rätta, åtminstone enligt mig. Klubbarna är inte menade att tycka om varandra. Det är en helt annan sak när det kommer till fansen klubbarna emellan. Kring den frågan kommer jag alltid att stå för en åsikt där respekt och vänskap, om möjligt, ska omge relationen. En av mina närmaste och äldsta vänner är Real Madrid fan, och han är minst lika fanatisk madridista som jag är culé. Under alla dessa år har vi tagit skit från varandra och gett skit. Jag hatar Real Madrid, och han hatar Barcelona. Men vi har aldrig förlorat våran vänskap trots det. Det finns saker med Real Madrid som han inte supportar och står bakom, precis som det finns saker som jag inte gillar med Barcelona. Man måste förstå skillnaden. Däremot ska det sägas att han också är den enda madridista som jag nånsin kunnat ha en bra relation med, inte bara pga våran långa vänskap utan även pga det faktum att han inte beter sig som "den vanliga madridistan". Han är emot portugiserna, han varken gillar Mourinho eller Ronaldo. Han beter sig som en spanjor som är madridista, inte som en svensk madridista. Slutligen så måste man förstå en sak med Armins krönika. Och det är att om vi nu (vilket vi också troligen lär göra) åker ut imorgon mot Bayern, samtidigt som Real Madrid klarar av att vända ikväll mot Dortmund - så kommer han att hålla på Real Madrid i finalen, som culé. Som Barcelona supporter. I min värld, finner jag inga ord för att ens försöka förklara hur fel det där är. Allt för att hålla på den spanska fotbollen..... Det är ett rätt så högt pris.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-30 14:24
Ingen Busquets, ingen Alba och framför allt ingen fit Puyol. Jag tror vi kan lägga ner att drömma om någon remuntada i morgon. Personligen anser jag vi får vara glada om vi ens klarar av att vinna matchen.
Barcelona FCB_Messi
2013-04-30 14:19
Reporter Ja, armins vänner som han säkert har gjort en pakt med . "Jag hejar på er idag om ni hejar på oss imorn"
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona >The Reporter<
2013-04-30 14:16
Tror ni verkligen att Real hejar på oss imon ifall de går vidare ikväll? ;-)
Barcelona FCB_Messi
2013-04-30 14:15
Gabriel Jag finner inga ord . Du läser mina tankar. Men jag har kommit på nu varför alla älskar dina inlägg . Jo för att , alla här inne känner exakts likadant som dig (förutom armin), men vet riktigt inte hur dom ska formulera sina inlägg , Vilka ord dom ska använda för att få fram rätt budskap och känslor på bästa möjliga sätt . Och jag kan erkänna att jag är en utav dom . Men du min vän , du skriver helt fantastiskt och får fram allt som vi andra tänker på innerst inne .
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-30 14:14
Busquets has been suffering from a sports hernia for weeks now. The coaches are considering to let Song play tomorrow. #fcblive #ucl [sport] Det är väl inget att tveka på. Busquets är fantastiskt och bäst i världen på sin position, men är han inte hundra ska man givetvis utnyttja den andra klasspelaren man har tillgänglig
Barcelona barca de Corazon
2013-04-30 13:35
vi kör all in mot bayern:D
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-04-30 13:21
Kudos Gabriel..Fortsätt skriv o översätt våra känslor!!!
Barcelona Gabriel
2013-04-30 13:17
Förlåt alltså men den här delen är så missvisande som något bara kan bli.

"Visca Barça, Hala Madrid, Viva España y Visca Catalunya. Somos hermanos, vamos por la remuntada.
"There's no other love like the love for a brother. There's no other love like the love from a brother." -Terri Guillemets"

Barcelona och Real Madrid är INTE bröder. De är fiender, bittra rivaler. De är varandras motpoler. Om klubbarna hade varit två personer och bott grannar hade de inte bjudit över varandra när en av dem hade haft en grillfest skapad kvarteret. Och inte hade den andra velat komma om han ens blivit bjuden, pga stoltheten för sig själv. De hade stått i skuggan påtittandes, iakttagit festen, alla människorna, lyssnat på musiken och i sin tysta skepnad av sig själv stått där med ett leende - med en enda tanke. Att hämnas, att ge revansch. En bättre fest, med mer människor, med mer och godare mat. Alla ska bjudas över - bortsett från just Han!

Vi är inte bröder, vi är inte vänner, vi tycker inte om varandra, vi stöttar inte varandra och vi gör inte så, med stolthet!
Barcelona el Profete
2013-04-30 13:01
Gabriel

Ett alldeles förträffligt inlägg som speglar vad majoriteten tycker. Det blir parodi på det hela när Visca España används i samma mening som Visca Catalunya...
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-04-30 13:00
Vad är det jag läser? Hoppas på att Madrid ska vinna för spansk fotbolls skull?

Och nån källa får man väl ändå komma med angående våra kaptener och deras existens på Bernabeu ikväll. Det är rätt tunga anklagelser. Jag kallar det för anklagelse för att Puyol skulle nog hellre lägga ner fotbollen än att åka och visa support för Madrid. För det handlar inte om Barca - Madrid som fotbollslag, det har sina historiska perspektiv och det skulle va oförlåtlig om våra kaptener visade sig på Bernabeu ikväll. Vilket ifs inte kommer hända.

Om spansk fotboll hänger på matchen ikväll så är man jäkligt illa ute. Glöm inte att spansk fotboll inte är Barca och Madrid längre. Tycker Del Bosque ska ta modigare beslut, ge Isco, Mata, Thiago och flera flera andra chansen redan nu. Framtiden ser mycket ljus ut trots allt.

Förstår att avsikten är god och Armin skriver från hjärtat och det finns inget att klandra honom för, men hoppas ändå att man slipper läsa sånt i framtiden.
Barcelona Barcadinho.
2013-04-30 12:55
Nu har jag inte statistik på det men jag är helt övertygad om att de allra flesta culés är samtidigt antimadridista. Det går hand i hand.
Antimadridista från knattefotboll, via basket/handboll fram till a-lagets fotboll.
Barcelona 100% AntiMadridista
2013-04-30 12:24
ALDRIG att jag håller på äckliga madrid!!! Hoppas Dortmund krossar madrid ikväll...
Barcelona FCB_Messi
2013-04-30 12:20
Gabriel Klockrent skrivet ! Ditt inlägg borde ersätta armins artikel .
Barcelona FCB_Messi
2013-04-30 12:17
Vad var det som var så tungt skrivet i armins artikel ? Jag störde mig något fruktansvärt på att han skriver att han ska hålla på Madrid ikväll och att vi andra också borde göra det. Inte en chans i världen !!!!!!! Har du glömt bort rivaliteten mellan Barca och real Madrid ? Eller Katalonien och Madrid ? All historia och allt hat som dom har gått igenom klubbarna ? Tror du det bara är att knäppa med fingrarna så är allt borta . Och vill du verkligen att mourinho ska lyckas ? Kom igen nu armin tänk efter lite innan du skriver och försöker få pluspoäng utav madristas . Du är nog den enda culen i världen som håller på Madrid ikväll . Vi andra är svart/gula enda in i hjärtat idag ! Vi vill se ett tyskt maskineri köra över dom J*vla marängerna !!! Vill att dom tar marängerna i handen och smular ner dom på marken och trampar på det ! Och angående tyskt fotboll vs spansk fotboll . Madrid är ändå ingen bra förebild för spansk fotboll !
Barcelona AndreD
2013-04-30 12:16
Ett Barcafan säger hala madrid? Snälla tvinga mig inte spy upp min frukost.
Barcelona Gabriel
2013-04-30 12:15
Diar Iniesta Shekha

Jag håller alltid på Spanien, men tveksamt om jag hade gjort det på samma sätt om majoriteten i landslaget bestod av Real spelare. Nu har det varit en massiv Barça dominans som satt sina spår även i landslaget, det gör det enklare och lättare för mig. Min pappa brukade aldrig hålla på Spanien förut, även det har ändrats för honom.

Jag kan tåla spelare i landslaget som spelar i Real Madrid, vissa av dom. Xabi Alonso, Ramos och Casillas tål jag eftersom jag anser att de är tillräckligt bra för att bidra med något. En som Arbeloa vill jag helst aldrig se ta på sig landslagströjan. Mycket skulle ändras om fler spanska spelare från Real Madrid slog sig in, exempelvis Callejon (lol, men ni fattar poängen).

I länk kan du läsa en krönika om just detta ämne som jag skrev precis efter 2-0 vinsten mot Real Madrid i semifinalen i CL 2011.
Barcelona AndreD
2013-04-30 12:14
Gabriel

Så jävla klockrent skrivet. Skjuter hellre mig själv än håller på det smusiga skitlaget.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-30 12:08
Det där om att våra spelare skulle vara på Bernabeu för att stötta fram våra värsta antagonister är bara nonsens. Media hittar på så mycket endast för att få läsare.
Barcelona Vampíro
2013-04-30 12:02
Hoppas verkligen det är skitsnack att våra spelare är i Madrid ikväll, 24h innan en semifinal i CL. Jag bryr mig inte om "spansk fotboll" för fem öre när det är Real Madrid som är involverat. Hade det vart Málaga, Villarreal osv hade jag absolut hejat på de men inte det här äckliga laget som medvetet försöker skada våra spelare.

Är de nu på Bernabéu så vill jag se de mitt i Dortmund klacken med flaggor, ansiktsmålningar och hela grejen. Annars så hoppas jag innerligt att de blir bestraffade av klubben, för Barcelonaspelare håller fan inte på Real Madrid. Inte så som jag lärt mig.
Barcelona Patrick Kluivert!!!!
2013-04-30 11:59
@Gabriel:

Bra skrivit.
Du beskriver exakt det jag känner. Kommer aldrig heja fram den smutsklubben. Även om de vore den sista laget, hellre jag slutar titta på fotboll. Det har blivit en mode den senaste veckan att alla som håller på något lag i Spanien ska heja fram Real. Det kommer inte hända. För mig iaf.
Lilla Fröken
2013-04-30 11:54
Oj Oj Oj!! Armin Samandi, tungt skrivet!
Barcelona LeoMessi
2013-04-30 11:47
Gick till en lokal pub som brukar visa cl-matcherna. Där såg jag matchen mellan Dortmund och real Madrid. Och det var så jävla skönt för det stället var fyllt med maränger! Det bästa var hur en man som äger en annan pub kom dit för att se matchen, han var en maräng också. Detta är en man som är närmare 40 år och det enda han sa till folk runtomkring sig var "Aa men vi gjorde mål tillskillnad från Barca". Det var hans enda jävla svar på exakt allting! Och han sa det typ 10 ggr. Ingen tog upp Barca ens haha! Sen så hade några mage nog att skylla på sin backlinje bara för att arbeloa var borta och ramos tvingades spela istället för honom, vilket gjorde deras försvar mycket sämre. Men när vi säger att vår backlinje lider av skador så tycker dom att det bara är en dålig ursäkt haha!
2013-04-30 11:11
Diar Iniesta Shekha

Hatar också honom på grund av att han döda miljontals shiamuslimer. Aja, nu får det räcka med politik och religion.
Barcelona Sergio Busquets
2013-04-30 11:10
Idag blev det ett politiskt forum!

Vilket anfall hoppas ni att Tito formar imorgon, varför hoppas ni på just det anfallet?
Tror ni Bayern kommer backa hem för att säkra deras avancemang?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-04-30 11:09
HERBIJI KURD U KURDISTAN VISCA KATALUNYA VIVA BASKIEN Hoppas Madrid får hela tyskland i sig ikväll, tysk yarre kryddat med polsk briljans.
Barcelona Deulofeu
2013-04-30 11:09
Shanghai - SHOOT ME $12

Jag vet råkade skriva att jag inte vill se Villa på plan idag och det slipper jag också... Ikväll vill jag se Mourinho och resten av Madrid spelarna hur de beter sig om det går motigt.

Hur de hade agerat mot oss det vet vi redan hur beter de sig mot Dortmund vet vi snart.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-30 11:07
Shanghai Jag hatar inte alla irakier. Jag hatar idioten, allt som har med honom att göra och alla hans anhängare.
2013-04-30 11:05
"Jag är själv kurd, så som sadam Hussein dödade och gasade ihjäl mitt folk så gjorde Franco med katalanerna. Kanske inte på exakt samma sätt, men ni fattar poängen. Finns inte en chans i hela världen att jag stöttar Real."

Så att du menar, du hatar irakier också på grund av IQ-befriade idioten Saddam Hussein? :)
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-30 10:55
FCB-Armin Bra artin. Bra jobbat. Gabriel Visst alla är olika och vi funkar inte på samma sätt. Jag har hatat Mourinho enda sen han sprang med Inter på Camp Nou, Petningen på Tito Vilanova och allt som han bajsar ut när han leker Albert Einstein på presskonferenserna. Vinner inte Real CL så har Mourinho misslyckats totalt i Real. Det är ett faktum. Pepe hatar jag mest av alla, det finns ingen vidrigare på denna planet. Det var så skönt och se när han skämde ut sig förra veckan, tre av målen var hans fel. Hur gör du när Spanien kör? Jag håller faktist på Spanien då endast för våra spelare och ingenting annat. Jag är själv kurd, så som sadam Hussein dödade och gasade ihjäl mitt folk så gjorde Franco med katalanerna. Kanske inte på exakt samma sätt, men ni fattar poängen. Finns inte en chans i hela världen att jag stöttar Real.
Annons: