/spanien/barcelona/forum/7280.aspx/spanien/barcelona/forum/7280.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King -
2013-04-28 23:59
Folk glömmer snabbt att när vi spelade med eto och henry hade vi en omställningsspel som gjorde Madrid svartsjuka som har anmärkt sig själva som världens kontringslag. Det ledde oftast till gigantiska ytor att spela på. Pep omvandlade spelet från 08/09 till en mer press kontrollerande pressfotboll i alla aspekter av spelet. Han påtvingade Barcas dominans över motståndarlaget.

Jag kan inte hitta klippet men det var nog mot Villareal när Dani Alves slog en krossboll till Henry som tog emot den utanför straffområdet, fyfan. Det va tider.
Fais
2013-04-28 23:58
Cules, Cules, Cules!!!!! Jag har sett idag den bästa Videon med Messi!!!! Det är en argentinsk journalist som pratar om hur mycket den här videon har inspirerat honom. ((Förlåt lade upp den innan)). Vill inte att någon ska missa den. Jag hade själv lite bråttom när jag såg den innan. Men nu när jag kollade den igen. Vilka rysningar!!!!!!!!!!! Den finaste videon med Messi.
Barcelona AndreD
2013-04-28 23:35
Riiio!!

Vinner vi nästa match och Madrid förlorar vinner vi ligan. Annars behöver vi sammanlagt 5 poäng till om de vinner alla sina återstående matcher.
RedemptionMn
2013-04-28 23:33
En bra match mot Bayern kan ge dem boost för att kunna avgöra ligan så fort som möjligt. Just nu råder det dåligt självförtroende bland Barca-spelarna (Messi är dock undantaget). Hans närvaro på plan hjälper också resten av Barca-spelarna.
Barcelona BarcaChris
2013-04-28 23:31
Avancemang eller inte, så vill jag att grabbarna ger järnet. Dom ska spela en match man kan vara stolt över. Och vinna tillbaka förtroende bland folk
Barcelona Riiio!!
Guys har inte varit inne här och läst senaste dagarna. När är det vi kan säkra ligan? Redan i nästa match?

Tack på förhand...

Visca Barca!
RedemptionMn
Hade gärna velat se Real Sociedads mittförsvar Inigo Martinez i Barca-tröjan nästa säsong. Han och Hummels hade varit två klockrena nyförvärv.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-28 23:29
Bra Remontada-video från Madrid med reservkeepern Iker. :D
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-28 23:29
@Baronen:

Har faktiskt tänkt på det också. Hon skulle verkligen lyfta spelarna! :P
Barcelona AndreD
2013-04-28 23:28
Sang Blaugrana

Om Alexis hade gjort mål på alla klara chanser han fått denna säsongen hade han legat på 30+ mål nu så vad menar du?
Barcelona Baronen
2013-04-28 23:27
Johanna Garå med sina enorma fotbollskunskaper vore nog något att ha i tränarstaben till hösten.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-04-28 23:25
Hade henry och etoo spelat på kanterna NU i dagens barca hade dem förmodligen gjort ÄNNU mindre mål än pedro & alexis. Folk verkar ha väldigt dåligt minne. Kolla hur öppet det var då. Nu är alla lag som spelar mot oss superdefensiva med två stycken köttmurar.
Barcelona AndreD
2013-04-28 23:12
Som Rambla sa, Messi, Henry, Eto'o 100 mål. Skippa skitsnacket om att vi ska ha två yttrar som springer mycket men är lika målfarliga som döda fåglar. I trippelsäsongen hade vi tre målfarliga spelare, dubbelsäsongen en bra Villa, en Pedro i form och en Messi - 98 mål. För att lyckas behöver vi 3 målfarliga anfallare inte en anfallare som ska göra alla målen, det håller inte. Vill inte låta som ett Realfan, men det är dags att öppna plånboken.
Barcelona ViscaBarca1899
2013-04-28 23:10
Jag tycker inte att Barca ska sälja någon av Pique Cesc och Pedro. Du kan klaga på Pique eftersom han är slapp och trög och står ofta på hälen. Men Cesc tycker jag har varit fantastisk stundtals i säsongen och glöm inte att Cesc är offensiv mittfältare som spelat som en 10:a. Pedro kämpar som fan i varje match du kan inte klaga på honom
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-28 23:06
Valencia har under några år alltid kunnat förlita sig på Champions Leauge. Tråkigt att de missar för sin ekonomi, men de har blivit bortsprungna av La Real.

Vilket jävla mål av Agirretxe. Diego Alves gav upp när bollen var i luften.
Barcelona Canaletes
2013-04-28 23:06
Hihihi visst!!! ^^
Älskar Hussfelt. Så gulliga kinder!! :)
2013-04-28 23:04
Ja gud vad man har längtat efter FK. ^^
Barcelona Canaletes
2013-04-28 23:01
Fotbollskanalen Europa nu!!! ^^ 22:10
Barcelona DM1982
2013-04-28 22:57
Fantastisk match mellan Sociedad och Valencia, en av säsongens bästa. Klarar Valencia av ekonomiskt att missa CL? Det kan bli riktigt jobbigt för dem. Hur som helst riktigt kul att Sociedad verkar spela CL nästa säsong.
2013-04-28 22:48
Haha vilket jävla mål, så iskall. :P
2013-04-28 22:47
RonaldinhoGaucho!

Han har alltid trollat. :)
2013-04-28 22:44
Jaha Valencia, blir det CL nästa säsong? Det ser inget vidare ut just nu.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-04-28 22:43
vet inte om någon har länkat denna men senaste nytt från vår isaac cuenca !
killen börjar lära sig att trolla, se länktips!
Barcelona Salcini
2013-04-28 22:42
Det finns många alternativ för en ny anfallare, så jag droppar ett till...Michu? Killen öser in mål för ett lag i Premier League mittenskikt och detta lag spelar dessutom en liknande fotboll som Barca(?). Han bör inte kosta några hutlösa 400 miljoner utan istället max, 200, kanske till och med 150. Dessutom är han ingen erkänd "superstar" i 27 års åler redan utan skulle troligen slita ut både kropp och själ varje match han får spela och skulle ge allt för att få vinna titlar. Någon som har sett honom mer som kan avlägga en kommentar?
2013-04-28 22:41
Jonas

Formulerade meningen fel. Jag vill faktiskt ha kvar honom, men då skall han kämpa och kriga för sin plats. Han har potentialen till att bli en av de bästa igen bara han fokuserar på fotbollen. :)
2013-04-28 22:36
Milan och felaktig straff i slutminuterna är ett återkommande tema denna säsong. Balotelli med sina pinsamma filmningar. Det värsta är hur domarna köper det hela tiden.
Barcelona Blaugrana91
2013-04-28 22:33
Verkligen löjligt att läsa här stundtals, för det första måste vissa lära sig att acceptera att man inte alltid kan vara bäst, inget lag klarar det inte ens Barca. Klubben har dominerat i Europa dem senaste åren.

Samtidigt låter det på vissa här som att vi har hamnat på 5e plats i ligan, åkt ur CL i gruppspelet och spelat urdåligt under hela säsongen. Så är inte fallet.

Vi kommer vinna ligan överlägset, kan fortfarande tangera poängrekordet (hade säkert kunnat slå det om vi inte vilat spelare i vissa matcher), vi är i semifinal i CL för 6e året i rad och har förlorat mot ett Bayern som denna säsong är i fantastisk form.

Givetvis har Barcelona alltid skyhöga förväntningar på sig att vinna ALLT och klart man är besviken över en utebliven CL-titel och ett hackande spel. Men saker behöver inte gå till överdrift, vilket det har gjort här under en längre period.
Ska man sammanfatta denna säsong så är det fortfarande en fullt godkänd säsong, bättre än förra.

Sen gällande värvningar så har snacket om det också spårat ur totalt härinne.
Jag håller med om att det behövs förändringar i laget och det har även klubben gått ut med. Men vissa verkar resonera som att detta är FM, säger bara lägg ner.
Klart är alla fall att klubben kommer att behöva öppna plånboken i sommar och spendera mer än vi gjort på ett tag.

Spelare som Pique, Cesc och Pedro ska absolut inte lämna, bara trams att ens komma med något sånt. Dessa spelare är alla fortfarande rätt unga och visst dem har knappast imponerat i år, men det förespråkar inte en försäljning.
Cesc tycker jag dessutom visat upp riktigt bra spel stundtals, under en period var han briljant, han måste bara bli jämnare...

Dem spelare som ska värvas in är Hummels och Neymar, dessa spelare kommer kosta drygt €70 Miljoner totalt, sen om Valdes lämnar måste även en målvakt in. Utöver det blir säkert någon uppflyttad från B-laget.

Efter det gäller det bara att hitta tillbaka till vårt spel, t.ex. pressen måste komma tillbaka vilket många varit inne på. Spelarmaterialet är det egentligen inget fel på, vi har världens bästa lag. Men allt ska klaffa också i verkligheten.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-28 22:31
Shanghai Du har alltså gett upp hoppet men tror att han kan bli en av världens bästa igen?;) Själv vet jag inte riktigt vart jag står, jag tycker ju verkligen om Piquenbauer och det var smärtsamt att se honom mot Athletic. Lite konkurrens vore nog nyttigt för honom!
2013-04-28 22:31
Värre vet jag inte om jag håller med. Cesc var fantastisk i höstas och Piqué var mer än godkänd. Det är nu under våren de har gått ner sig. Fast det gäller hela laget så problemen ligger nog djupare än så. Laget är inte lika vältränat som under succésäsongerna känns det som.
Barcelona Canaletes
2013-04-28 22:30
oj oj oj vilken snygg kontring av la Real!!!! :O

Påminde om Valencias spel från 2001-2003
Annons: