/spanien/barcelona/forum/7278.aspx/spanien/barcelona/forum/7278.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fais
2013-04-28 19:42
Kolla in den här videon om Messi.

Det är en en journalist som har kommit fram till att Messi är en hund!

Kolla in den här länken så kommer han förklara varför:

Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-28 19:35
Ni har rätt i det ni säger men det är fortfarande 3-0 respektive 4-0 de spanska lagen måste vinna med, inte direkt överdriven skillnad. Men skillnaden i attityden inför returen känns dock väldigt annorlunda.
Barcelona NoGo™
2013-04-28 19:12
Cuenca briljerar!

Finns det någon plats för Cuenca i laget nästa säsong tror ni?
Barcelona Gabriel
2013-04-28 19:11
Jag tror att en stor anledning till varför Real fansen tror på en remuntada har att göra med att de lyckades få in 1 mål på bortaplan. Det räcker med 3-0 för dem. I vårt fall måste vi vinna med 5-0, mot förmodligen det starkaste laget i Europa. Hade Dortmund hållet nollan tror jag att mycket av den optimism som finns kring Madrid och fansen inte alls hade varit lika stor.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-04-28 19:08
L.A.M Nr 10

Madrid laget har åtminstone ett bortamål vilket betyder oerhört mycket. De behöver bara göra 3-0 mot Dortmund, medan Barca ska göra 4-0 mot Bayern. Hade vi haft ett bortamål tror jag att fler skulle ha hopp om Remuntada men just nu ser de flesta att chansen att Barca ska hålla nollan och samtidigt göra fyra mål mot ett Bayern som är i sin bästa form, är väldigt liten.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-28 18:58
Det är tyvärr en stor skillnad mellan Madrid och Barca, iaf nör det gäller fansen. Känns som Madrid tror på en Remuntada och kommer ge allt för den medan vi härinne sitter och tänker på nästa säsong. Grejen är ju att de fansen tycker, tror och hoppas reflekteras väldigt mycket på laget. Känslan jag har just nu är att Real kommer gå ut och ge järnet för en vändning medan Barca kommer försöka spela av matchen. Kommer ni ihåg inför Milanreturen? Alla var eniga och hade samma mål: kvartsfinal. Just nu är stämningen inte i närheten av det.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-04-28 18:45
Att Barcelona ska göra en remuntada är väldigt långsökt. Jag tror inte på det. Men däremot så tycker jag att det här laget och spelarna förtjänar att vi ska hoppas. Hur skulle det se ut på Camp Nou om fansen inte stöttade sina spelare? Vi har fortfarande alla titlar under Guardiola färskt i minnet. Spelarna har inte svikit och därför förtjänar de vår tro.

Jag tänker trots allt på onsdag sitta där och hoppas innerligt på vändningen. Även ifall jag innerst inne känner att Barcelona måste visa gamla takter. Som 5-0 mot Madrid eller 3-1 mot United.
Barcelona LeoMessi
2013-04-28 17:39
FCB_Messi (Barcelona) Haha tur att det är tillåtet att drömma iaf
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-28 17:37
Gött att Valdés förklarade varför Messi fick kaptensbindeln.
Barcelona påfågeln
2013-04-28 17:32
@barcastuff: Fb Valdes: "I gave the captain's armband to Messi yesterday because I couldn't adjust it properly in the middle of the match." #fcblive Så det var inget mer än så :)
Barcelona FCB_Messi
2013-04-28 17:14
Niang i Milan : – Det är mitt mål att vinna den utmärkelsen (ballon D'or). Jag vill bli bättre än Messi. Jag jobbar mycket hårt och jag vet att jag kommer att nå mitt mål en vacker dag. Inte liiiite självförtroende killen har . Snacka om att ha höga mål haha .
Barcelona påfågeln
2013-04-28 17:08
Det känns som om chansen mot Bayern ligger i att man anfaller och pressar extremt mycket, med utdelning, så att Bayern helt enkelt inte hinner kontra in något. Klart är att en vändning kräver en helt enorm insats och en hel del flyt.
Barcelona påfågeln
2013-04-28 17:05
Lite intressant att Valdes inte fick armbandet igår. Jag antar att det var på väg mot honom men kanske han sa att Messi skulle få det istället? Messi tände ju iaf till, eller om han var tänd direkt när han kom in, i vilket fall så kändes det som att det gav rätt effekt att inte målvakten hade det. Men Valdes har ju iaf varit tredjekapten.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-28 17:03
Mojito

Det är väl det som är det största problemet. Det som faktiskt tog oss vidare mot Milan var att vi höll nollan, då det stod 3-0 in på tilläggstid. Mot Bayenr blir det dock betydligt svårare. Nyckeln blir som i alla andra matcher men det är ännu viktigare idag, spela med hög press, hög backlinje och lås fast dem på sin planhalva. Det finns inget bättre att se på när motståndarna vinner bollen i eget straffområde, men nör vi gång på gång tar tillbaka den. Vi måste skapa ett sådant tryck mot Bayern. Blir det en match med mycket kontringar och ett böljande spel lär Bayern vinna på fart, fysik och effektivitet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-28 16:59
Hyperintressant match ikväll på Anoeta. Real Sociedad som gjort en helt fantastisk säsong kan i princip säkra en fjärdeplats vid seger, det är mäktigt. Jag tror också på en vinst för baskerna, de har bra form och är starka hemma. Känns som de har vind i ryggen medan Valencia mer "måste" vinna, för deras del är det väldigt jobbigt att missa CL.

Málaga-Getafe är även en annan rolig match som börjar nu. Málaga som kanske inte ens får spela i Europa nästa säsong borde ändå kunna ta ett stort kliv mot åtminstonde EL via vinst idag. Getafe är flera poäng bakom men om de skulle vinna så finns det en liten möjlighet, men då krävs åtminstonde poäng idag.

Även väldigt viktig vinst för Granada mot Espanyol idag. Nedflyttningsstriden var helt osannolikt spännande förra säsongen och ser ut att bli det i år igen. I nuläget sex lag inom fem poäng där tre av dem åker ut och tre av dem stannar kvar. Det lär avgöras sista omgången den här säsongen också, troligtvis med fler än två lag inblandade.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-28 16:58
Anfallsmässigt är vi absolut kapabla att göra 4 mål framåt, problemet är att vi numera i princip aldrig håller nollan, och då är det genast minst 6 mål som kommer krävas.

Impossible is nothing räcker inte ens. Det krävs något mer.

Vi får göra som Barney i How I met your Mother; Skapa ett nytt uttryck helt enkelt:
"the Possimpible"...
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-28 16:46
Gabriel

Ja, då det ju en möjlighet. Det är klart att det är större chans att vi åker ut, men det tar inte bort faktumet att om vi tar fram alla egenskaper vi har, all vilja och gör ALLT för att ta oss till finalen och dessutom har flytet med oss så är ingenting omöjligt.
Barcelona Gabriel
2013-04-28 16:38
Shanghai - SHOOT ME $12

Tyskland började underskatta Sverige och slutade totalt att spela efter 4-0. Bayern kommer aldrig att underskatta oss på Camp Nou. Men men...
Barcelona Gabriel
2013-04-28 16:37
L.A.M Nr 10

Jag tror på en mikroskopisk möjlighet, men jag tror väldigt mycket mer på att vi är ute.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-28 16:30
Shanghai

Det är ju det jag menar. Om han inte är redo att spela så ska han inte spela. För i tisdags var han uppenbarligen inte spelklar, och om han inte är det nu så tycker jag man kan sätta han på bänken istället.

Gabriel

Ditt inlägg dödar ingen optimism alls:). Om du inte vill tro på laget så gör inte det. För mig handlar det mer om principen att inget någonsin är kört inom fotbollen, och att man aldrig ska ge upp. Jag fattar såklart att det blir otroligt svårt men faktum är att allt är möjligt. På den här nivån handlar det om små marginaler, även när ett av lagen vinner med 4-0. Man fpr inte glömma att två av Bayerns mål inte skulle godkännts. Vi spelade skit den matchen men med lite flyt hade det kunnat bli kanske 2-0, och då hade det varit en annan sak. Får vi ett tidigt mål så är allt möjligt, har vi 2-0 i halvtid så är det också möjligt. Man vet aldrig, men det viktigaste är att spelarna och fansen tror på att möjligheten finns. Och det borde du göra också.
2013-04-28 16:22
Det var konstigt att inte Valdés fick kaptensbindeln, när Xavi byttes ut. Först fick Messi den, sedan hoppa Iniesta in och han tog över den från argentinaren. Konstigt!
2013-04-28 16:10
"Och Messi då? Om han ska spela som i första matchen kan han stanna på bänken. " Han var ju skadad i första matchen. Killen kunde inte ens ta sig förbi sin gubbe, hur ska han kunna prestera då? Sedan får man inte heller glömma, trots att han var skadad så jagades han av 5-6 spelare som galningar. Man kan inte kräva mer av Messi.
Barcelona NoGo™
2013-04-28 16:09
Haha Cesc reaktion på Leos mål :P
2013-04-28 16:06
Haha, titta på Fábregas reaktion när Messi gör målet!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-28 16:05
Hur är det egentligen med backarna? Abidal är ju småskadad nu och är säkert rätt riskabelt att spela med honom mot Bayern. Sen spg jag inte matchen mot Athletic, skötte han sig bra? Jag hoppas som fan på att Puyol kommer tillbaka till onsdag, hans blotta närvaro på planen lyfter laget. Han skulle aldrig låta backlinjen slappna av.

Min dröm är att man spelar med Puyol och Abidal mot Bayern. Vilket säkert mittbackspar. Men blir säkert Piqué-Adriano. Ska jag vara ärlig börjar jag bli lite trött på Piqué. Jag har varit inne på att det är mest det kollektiva försvaret som sviker i år, men Piqué är faktiskt bara för dålig. Bartra var bättre mot Bayern, säger allt.

Och Messi då? Om han ska spela som i första matchen kan han stanna på bänken. Men ett mål och en assist direkt igår, han visar revanschlusta. Faktum är att vi behöver Messi i form om vi ska vända, annars blir det ännu svårare, om inte omöjligt.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-04-28 16:03
Hittade ett längre klipp på målet igår med Ray som kommentator.
2013-04-28 15:58
Gabriel

På 30 minuter så vände Sverige från 4-0 till 4-4, dessutom i Berlin. Så man vet aldrig. :)
Barcelona Gabriel
2013-04-28 15:53
Folk här inne kan inte på allvar tro att vi ens ska ha någon chans att vända en 4-0 förlust mot Bayern. Även i vår starkast form, med Pep vid rodret, hade det varit sjukt svårt att vinna med 5-0 över Bayern.

Man kan inte göra jämförelser med vår 4-0 vinst mot dem eftersom de har blivit starkare. Den Barça upplagan hade fortfarande vunnit över denna Bayern upplagan, men inte med 5-0.

Ni glömmer dessutom bort hur otroligt dåligt vi spelar för tillfället, det är bara Messi som kan göra mål: Bayern hotar på massa olika sätt. De kan spela bollinnehavsspel, de kan kontra och de är livsfarliga på fasta situationer. Tror ni att dem kommer att gå mållösa på Camp Nou, dessutom med det försvaret som vi befogar över? Get real, jag vill inte vara en som dödar drömmar, men man måste vara realistisk.

Jag kan tänka mig att vi vinner matchen, men avancemanget till en final är körd. Förlåt om jag dödar eran optimism. Om vi vänder på detta, och vinner med 5-0, lovar jag att aldrig ever någonsin igen doubt this team. Aldrig, vare sig vi förlorat med 20-0 i första matchen.

Men... a, aint gonna happen!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2013-04-28 15:52
@Jonas - tots units fem força:

Som MESSI.CORLEONE skrev så ville han ha en stor spelare Traore skulle vara bra då. Stark och bra i luften.
Barcelonistas
2013-04-28 15:50
Mäktiga Messi - världens bästa MB ska väll inte ha några problem elr? :)
Annons: