/spanien/barcelona/forum/7273.aspx/spanien/barcelona/forum/7273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-30 12:08
Det där om att våra spelare skulle vara på Bernabeu för att stötta fram våra värsta antagonister är bara nonsens. Media hittar på så mycket endast för att få läsare.
Barcelona Vampíro
2013-04-30 12:02
Hoppas verkligen det är skitsnack att våra spelare är i Madrid ikväll, 24h innan en semifinal i CL. Jag bryr mig inte om "spansk fotboll" för fem öre när det är Real Madrid som är involverat. Hade det vart Málaga, Villarreal osv hade jag absolut hejat på de men inte det här äckliga laget som medvetet försöker skada våra spelare.

Är de nu på Bernabéu så vill jag se de mitt i Dortmund klacken med flaggor, ansiktsmålningar och hela grejen. Annars så hoppas jag innerligt att de blir bestraffade av klubben, för Barcelonaspelare håller fan inte på Real Madrid. Inte så som jag lärt mig.
Barcelona Patrick Kluivert!!!!
2013-04-30 11:59
@Gabriel:

Bra skrivit.
Du beskriver exakt det jag känner. Kommer aldrig heja fram den smutsklubben. Även om de vore den sista laget, hellre jag slutar titta på fotboll. Det har blivit en mode den senaste veckan att alla som håller på något lag i Spanien ska heja fram Real. Det kommer inte hända. För mig iaf.
Lilla Fröken
2013-04-30 11:54
Oj Oj Oj!! Armin Samandi, tungt skrivet!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-04-30 11:47
Gick till en lokal pub som brukar visa cl-matcherna. Där såg jag matchen mellan Dortmund och real Madrid. Och det var så jävla skönt för det stället var fyllt med maränger! Det bästa var hur en man som äger en annan pub kom dit för att se matchen, han var en maräng också. Detta är en man som är närmare 40 år och det enda han sa till folk runtomkring sig var "Aa men vi gjorde mål tillskillnad från Barca". Det var hans enda jävla svar på exakt allting! Och han sa det typ 10 ggr. Ingen tog upp Barca ens haha! Sen så hade några mage nog att skylla på sin backlinje bara för att arbeloa var borta och ramos tvingades spela istället för honom, vilket gjorde deras försvar mycket sämre. Men när vi säger att vår backlinje lider av skador så tycker dom att det bara är en dålig ursäkt haha!
2013-04-30 11:11
Diar Iniesta Shekha

Hatar också honom på grund av att han döda miljontals shiamuslimer. Aja, nu får det räcka med politik och religion.
Barcelona Sergio Busquets
2013-04-30 11:10
Idag blev det ett politiskt forum!

Vilket anfall hoppas ni att Tito formar imorgon, varför hoppas ni på just det anfallet?
Tror ni Bayern kommer backa hem för att säkra deras avancemang?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-04-30 11:09
HERBIJI KURD U KURDISTAN VISCA KATALUNYA VIVA BASKIEN Hoppas Madrid får hela tyskland i sig ikväll, tysk yarre kryddat med polsk briljans.
Barcelona Deulofeu
2013-04-30 11:09
Shanghai - SHOOT ME $12

Jag vet råkade skriva att jag inte vill se Villa på plan idag och det slipper jag också... Ikväll vill jag se Mourinho och resten av Madrid spelarna hur de beter sig om det går motigt.

Hur de hade agerat mot oss det vet vi redan hur beter de sig mot Dortmund vet vi snart.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-30 11:07
Shanghai Jag hatar inte alla irakier. Jag hatar idioten, allt som har med honom att göra och alla hans anhängare.
2013-04-30 11:05
"Jag är själv kurd, så som sadam Hussein dödade och gasade ihjäl mitt folk så gjorde Franco med katalanerna. Kanske inte på exakt samma sätt, men ni fattar poängen. Finns inte en chans i hela världen att jag stöttar Real."

Så att du menar, du hatar irakier också på grund av IQ-befriade idioten Saddam Hussein? :)
2013-04-30 10:55
FCB-Armin Bra artin. Bra jobbat. Gabriel Visst alla är olika och vi funkar inte på samma sätt. Jag har hatat Mourinho enda sen han sprang med Inter på Camp Nou, Petningen på Tito Vilanova och allt som han bajsar ut när han leker Albert Einstein på presskonferenserna. Vinner inte Real CL så har Mourinho misslyckats totalt i Real. Det är ett faktum. Pepe hatar jag mest av alla, det finns ingen vidrigare på denna planet. Det var så skönt och se när han skämde ut sig förra veckan, tre av målen var hans fel. Hur gör du när Spanien kör? Jag håller faktist på Spanien då endast för våra spelare och ingenting annat. Jag är själv kurd, så som sadam Hussein dödade och gasade ihjäl mitt folk så gjorde Franco med katalanerna. Kanske inte på exakt samma sätt, men ni fattar poängen. Finns inte en chans i hela världen att jag stöttar Real.
2013-04-30 10:48
Deulofeu

Vi spelar imorgon. :)
Barcelona Gabriel
2013-04-30 10:40
Gulligt initiativ av Armin. Dock ska det komma till flygande mammutar innan jag tar efter det initiativet. Att hålla på Real Madrid, ett lag jag hatar (ja, det går att hata ett fotbollslag, speciellt om man är spansk) går emot allt jag står för och tror på. Det fanns en anledning varför jag höll på Dortmund mot Malaga. Redan där förstår man att Armins initiativ av att glömma de politiska och lägga den hatiska rivaliteten åt sidan inte skulle snappas upp av en spanjor med en farmor och farfar som berättat historier om Francos inflytande till flertalet av Real Madrids vinster. Att Real Madrid i dagsläget ska ha något med Franco att göra är visserligen långsökt, men det är fortfarande en del av deras ack så "ärorika" historia. Att som madridista traditionellt stå upp rakryggad med ansiktet upp i luften skryta om deras 9 cl titlar gör mig äcklad, det säger a whole lot att 6 av deras 9 vinster i turneringen kom under loppet av 10 år (56-66) med Franco. Vad som gör mig mest förbannad är att svenska fotbollsfans idag viftar bort det som att det inte har någon betydelse. Det är som att gå till en jude och säga att Hitler aldrig existerade, precis likadant. Idag står Real Madrid som klubb inte för förtryck och fascism, men de står för så mycket annat som jag avskyr. idag, mer än någonsin, hoppas jag på att dem åker ut. Den här Real Madrid upplagan, av alla upplagor jag hatat, så är den här med Mourinho i spetsen den absolut värsta och mest vidrigaste. Jag vet inte, kanske, väldigt mycket kanske (ytterst tveksamt, skulle typ inte ha hänt ändå) hade jag kunnat övertalas till att ge min support för den spanska fotbollen och hålla på ett Real Madrid i underläge med spelare som Raul, Casillas och Morientes. Men att hålla på portugisiska Real Madrid, ett land som utan tvekan producerar de äckligaste fotbollsspelarna som finns är som att skära upp en bit av min kropp, gräva och ta ut allt som finns inuti mig, det som gör mig till "mig" och ta en stor dos av "usch" och föra in det i mig själv istället. Det är som att vilja plantera ogräs i sin trädgård, medans andra gör allt de kan för att då bort det. Bara det faktum att Diego Lopez kommer att stå i en eventuell final gör mig äckelmagad. Coentrao, Di Maria, Pepe, Ronaldo, Arbeloa till Mourinho och hans äckliga staff bestående av Karanka, Rui Farra (som kallade Alves för en apa), till deras målvaktstränare Silvino Louro (har för mig att det var han som nästan hoppade på en Culé som ropade campeones de Europa till Real Madrid under en sommar). De är alldeles för äckliga. Så nej, jag som spansk, skiter fullständigt i ett så kallat "maktskifte". Dessutom ska det till mer än att ett tyskt lag vinner Champions League för att kunna påstå att Tyskland tagit över Spanien. Dortmund kommer för alltid att bli älskade av mig personligen om de gör jobbet ikväll. Finns inget äckligare än att se världens finaste och största klubblagsturnering vinnas av världens äckligaste lag. Tack för mig.
2013-04-30 10:38
Lugna ner er. Jag tror inte våra spelare är så dumma och åker till Madrid för att hålla på Real.. Xavi,Puyol & Valdes är Katalaner, finns inte på kartan. Hela Katalonien håller på Dortmund ikväll.
Barcelona Deulofeu
2013-04-30 10:33
Det jag önskar ikväll är att laget visar att det inte är slut visar beslutsamhet och mod.

Inte bolla i sidled hela tiden och vid varje bolltapp pressa som hyenor gör vi det kommer jag vara nöjd om det så slutar 1-0.

Jag vill att vi ska anfalla på alla sätt skjuta lång och kort instick dribbla mycket avslut Neuer lämnar gärna returer.

Får vi ett tidigt mål kan allt hända även om jag har svårt att se oss hålla nollan.

Lyckas vi som Tito är inne p att vi har 2-0 i halvtid då vet man aldrig det kommer isåfall sätta sig i huvudet på Tyskarna speciellt de som var med mot Sverige.

Jag vill se Cesc på plan idag och David Villa Cesc för att han vågar slå bort en passning och kan lyfta över backlinjen.Villa för att det betyder mål hans absolut sista chans att visa att han kan ännu.

Jag skulle nog formera laget enligt följande.

Alexis---------Villa--------------

----------------------Messi------------

--------Iniesta----------Cesc------
-------------------------------------------Alves

Adriano----------Busquets----------------------

--------------Bartra----------Pique-----------

---------------------Valdes--------------------

Som matchcoach skulle jag vara beredd att byta in Thiago alternativt Xavi mot Cesc redan i halvtid helst Thiago då vi måste spela på chans.

Får Alexis inte till det så är det dags för Tello direkt. Har Villa problem då vill jag se Pedro lite till höger.

Två noll i halvtid och allt är möjligt. Undvika fasta situationer och avsluta för att döda kontringar.

Om vin jagar på slutet kan jag tänka mig att offra Bartra för tex Song för att vinna bollen högre upp.

Nu kör vi.

Barcelona Smogen
2013-04-30 10:25
Om ryktet stämmer att Xavi, iniesta, Vales och Puyol ska vara på Bernabeu ikväll för att stötta Madrid så blir jag fan fullständigt vansinnig. Man har en match 24 timmar senare som är in åt helvetes mycket viktigare att koncentrera sig på. Snacka om respektlöst mot oss Barcafans om det stämmer. Fast jag räknar med att det är lösa och felaktiga rykten.
Barcelona Lion24
2013-04-30 10:21
FCB_armin

Skojar du eller? '' hala madrid '' o grejer.
Barcelona ElTriplete
2013-04-30 10:21
FCB_armin Bra text som uppladdning inför matchen ikväll. Har du nån aning om hur jag kan få min gästkrönika publicerad? :)
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-30 10:17
Dinho Word, palla grina om det. Knappast så att det var små orättvisa marginaler som gjorde att Bayern vann även om Mullers screening var felaktig. Vi förtjänar inte tt gå vidare, lets move on and be done with it.
Barcelona Deulofeu
2013-04-30 10:17
Måste bara vädra när det gäller vårt B-lag vi har klarat målsättningen att hänga kvar varför får inte juvenil a spelarna några chanser?

Det är ett perfekt läge att slänga in ett par spelare som med stor säkerhet kommer flyttas upp nästa år.

OMsättningen i vårt B-lag kommer vara riktigt stor och det är viktigt att de som flyttas upp har känt lite på hur det är att vara på den nivån.

Samper,Traore,Ebwelle, Ondoa med flera de måste få spela ett par matcher vad är problemet?

Det spelar ingen roll om vi sjunker som en sten det är en talangskola resultatet är sekundärt fattar inte coachen det skall han sluta.

Varför envisas med att spela Lomban? Lobato vars kontrakt går ut behöver vi inte använda mer.

Oier och Masip har varit katastrof i år kanske dags att ge ONdoa ett par matcher vem vet han kanske gör det kalas? If you are good enough you are old enough.

Det positiva med årets säsong är Grimaldo som tagit vänsterbacksplatsen tills hans ligamentskada.

Deulofeu har hängt in 18 mål dubbelt så många som förra året trots en del tid på bänken och utanför laget.

Rafinha följer upp en bra säsong med en ännu bättre han borde spela i primera division nästa år hos oss eller någon annan han är redo.

Dongou har börjat visa form när han väl får starta en del matcher.

Planas är redo för spel i primera men inte hos oss.

Luis Alberto har varit riktigt bra och jag hoppas vi köper loss honom han borde också spela i primeran men han kommer nog aldrig vara tillräckligt bra för oss.

Araujo har blandat och gett lite förväntar mig en större roll av honom nästa år men har ändå stundtals visat klass.

På det hela en bra säsong men besviken på att så få juvenil a spelare fått chansen.

De spelare som ska upp enligt mig

Deulofeu till a-laget kriga med Pedro,Sanchez om startplats till höger.

Rafinha lånas ut till typ mittenlag skulle göra honom gott han behöver spela.

S.Roberto lånas ut tycker han är sämre än Rafinha spelar säkrare men gör för lite mål.

Luis Alberto borde köpas och säljas vidare med återköpsklausul.

Flyttas upp från juvenil a

Ondoa
Bagnack
Quintilla
Pol Calvet
Traoure
Ebwelle
S.Ramirez när han blir kvitt sin skada.

Dessa skall upp till B-laget nu!
Barcelona FCB_armin
2013-04-30 09:55
Dinho the artist

4-0 är inte rättvist och domsluten heller det för den delen. Dock är det ett oacceptabelt beteende av våra spelare och Bayern rättivsa segrare. Men 4-0? Och att vi inte ska älta domarmisstag? Alla andra gör det, så när Barça får det emot sig ska man vara tyst då?
Barcelona malique
2013-04-30 09:42
http://m.youtube.com/watch?v=FFhPF-qPSx4

Lite må bra video innan matchen imorgon
Barcelona Dinho the artist
2013-04-30 08:34
Sluta älta domslut, 4-0 var ett rättvist resultat och det är upp till oss att vända på det.
2013-04-30 01:49
@barcastuff: Alessandro Costacurta (ex-Milan): "Barcelona are a team that needs to be reformed. 4 or 5 changes should be made to the squad." [sky]
Barcelonistas
2013-04-30 00:22
Rambla - ibland är det helt hopplöst att diskutera med individer som " Akiles", inte ens när man drar fram fakta så förstår dom haha.

Akilles - kan du ta och chilla lite elr, du har skapat kaos här inne, hur svårt är det att förstå?. Gå lär dig vad som är hands och vad som inte är hands sen kan du komma och diskutera.
Barcelona CuléAK
2013-04-30 00:21
Är det sant att Barcas fyra kaptener ska åka till Madrid imorgon och heja på dem? Läste det på någon FB sida. Är tveksam till det dock då vi har match dagen efter och inte skulle Tito låta spelarna göra vad de ville så nära inpå en match?
Real Madrid Akiles
2013-04-29 23:17
@Rambla~ el chico dorado

Hahaha, hur gammal är du?? Snarare du som lipar.
Som sagt, du saknar argument och det är grunden till en diskussion.
Jag tänker inte slösa min tid på IQ-befriade idioter.
Real Madrid Akiles
2013-04-29 23:14
@Barcelonistas
Hur fan är det inte straff?? Han har armen över huvudet. Vad har den där att göra??
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-29 23:12
Gå och lipa någon annanstans mupp.
Annons: