/spanien/barcelona/forum/7272.aspx/spanien/barcelona/forum/7272.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2013-05-01 19:38
Startelvan: Valdés,Alves,Pique,Adriano,Bartra,Xavi,Song,Iniesta,Pedro ,Villa y cesc Bekräftat alltså, Messi inleder på bänken.
Barcelona DM1982
2013-05-01 19:38
Unofficial: Messi will start on the bench, Cesc, Villa, and Pedro up front #fcblive #ucl [sport] Är det ens värt att spela matchen om Messi inte spelar?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abbe.
2013-05-01 19:34
Dante på bänken, det är officiellt nu. Boateng och Van Buyten bildar mittlås i brassens frånvaro.
Barcelona Abbe.
2013-05-01 19:31
@Jonas - tots units fem força:

Alfredo Martinez, spansk journalist.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-01 19:29
Katalanska TV3
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-01 19:29
Abbe. Du kan iaf komma med källa om du ska oroa folk sådär.
Barcelona Abbe.
2013-05-01 19:27
Ryktas att Messi inte är helt fräsch än och kommer därmed inleda matchen på bänken.
Barcelona barca de Corazon
2013-05-01 19:27
shiit idag känns det dunder ikväll fixar vi detta all in min undebrara barca vi ska krossa
Barcelona Smogen
2013-05-01 19:23
Jag skulle säga att om Barca såelade 25 sådana här matcher mot Bayern så skulle man klara av 4-0 i en av dom. Det är oddsen jag ger. Jag känner mig ungefär lika uppspelt inför den här matchen som jag gör för en vänskapsmatch eller för när Barca går in i spanska cipen.... Hoppas spelarna känner annorlunda :)
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-05-01 19:19
Jag trodde schweine var avstängd till ikväll? Eller var det martinez?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-05-01 19:10
Det flera i Bayern som riskerar avstängning vid gult kort. Sweinsteiger,Gustavo,Martinez,Lahm & Gomez. Går vi inte vidare hoppas jag att vi kan hjälpa Dortmund. Få gärna Bastian och Martinez avstängda, gärna svinet muller också.
Barcelona DM1982
2013-05-01 19:07
[QUOTE=Diar Iniesta Shekha]@BrazilStats: BREAKING - German sources reporting that Dante has been ruled out in tonight's fixture between Bayern and Barcelona because of flu! #FCBFCB[/QUOTE] Då ökade Barcelonas chans till avancemang med 2 % så nu är chansen 5% att Barcelona går vidare. ; )
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-05-01 19:07
Badstuber är skadad..
2013-05-01 19:05
Diar Iniesta Shekha

Kan bli viktigt det där! Han var fenomenal förra veckan, gjorde även den där viktiga brytningen där messi kunde nätat.

Hellre typ badstuber än dante....
Barcelona grande jw
2013-05-01 19:05
Lite intressant fakta:

Bayern har sedan den 20:e November spelat 17 bortamatcher. På dessa bortamatcher har man sammanlagt släppt in 5 mål. Nu behöve Barca alltså göra 4 mål på en match och minst 6 om man nu alltså inte lyckas hålla nollan.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-05-01 19:01
@BrazilStats: BREAKING - German sources reporting that Dante has been ruled out in tonight's fixture between Bayern and Barcelona because of flu! #FCBFCB
Barcelona Barca King -
2013-05-01 18:56
Barca gjorde Madrid beröm. När Barca härjade i Europa och fick alla kapitulera inför deras storhet med titlar efter titlar. Förutom att många nya fans anslöt sig till Barca var det många som behövde en motpol mot denna makt. Därför anslöt sig många Madrid sympatisörer till Real.

Murinho och Cristiano lockade över många djur och tjejer.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-05-01 18:35
AHAHAH det bästa ja läst ;D
Barcelona Barca King -
2013-05-01 18:29
Messi gör hattrick ikväll och kröner sig som Ballon dor vinnare för femte året i rad. Heyneckes kör en Vilanova eye poke i ögonen på Song som måste lämna plan och heyne skickas till omklädningsrummet. Messi serverar bollen framför Alexis kvicka fötter som kommer ensam mot målvakten och han skjuter rakt på neuer. Räddningen är till ingen nytta när Inbyte thiago chippar in returen, goooooooooooooool. 4-4 är ett faktum och bayern pissar på sig. Messi kommer på kanten ,han är på G, med Muller springade bakom honom bara för att springa in i PIQUE som stänger vägen. Muller biter i gräset och tar en munfull när han ser Messi kvittera. Pique går ner på knä och säger bitch, it is what it is. muller: "SCHAIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIZZZEEEE!!!!!!!!!!!!!". hahahahahah :P
2013-05-01 18:07
Barcelonistas

Det är en härlig inställning och jag önskar verkligen att jag skulle kunna dela den, men det är svårt som fan. Jag tänker bara på förra matchen, Javi Martinez puttade bort messi från bollen som att han vore ingenting och robben jobbade hem i defensiven (lol whaaaaat?).

Jag försöker se matchen framför mig, föreställa mig ett scenario där vi storspelar, så som vi är kapabla till att göra, och har typ 2-0 i halvlek. Men sen då? Kommer Bayern att vika ner sig totalt? Tyskarna verkar så jäääävla starka, men jag har som sagt väldigt lite hopp ändå.......... Allt kan hända.

Vill också bara ta tillfället att hylla alla på forumet. Nivån är inte alltid tokhög om man säger så, men av det jag läst under en hel vecka så är det nästan ingen som sitter och gråter och gnäller över Bayerns 2 felaktiga mål. De svider som fan men skönt o se att det inte blir en puerta här inne, där man antagligen suttit och diskuterat det i 5 sidor.
Barcelona Messidinho_10
2013-05-01 17:53
Kom igen nu alla måste tagga, vi har förfan match på vår hemmaborg och där kan allt hända. Fråga bara Mou och hans real vad dem har fått uppleva där!!! Ge mig 5-0!!!
Barcelona grande jw
2013-05-01 17:52
I.Cuenca

Jag sa inte att man ska ge upp. Våra spelare är professionella och ska ta sig an denna utmaning som vilken annan utmaning som helst. MEN. Jag tror knappast Tito säger till spelarna att han "förväntar" sig att man tar sig vidare till CL final.

Sedan så är ju spelbolagen bäst i världen på att värdera spel och situationer, det är därför dom existerar. Så när jag tar upp Barcas odds på att ta sig vidare så vill jag bara ge en indikation på hur stor jävla uppgift laget har framför sig och att det nästan krävs ett mirakel för att ta sig vidare. Jag tycker bara det var konstigt att man "förväntar" sig att laget ska klara av denna uppgiften utan några större problem när det i själva verket i princip krävs ett mirakel.

Oddsen ljuder aldrig. Spelbolagen tror att Barca tar sig vidare till final 3 gånger på 100 försök. Kanske en av de 3 gångerna är idag? Vem vet? Jag hoppas det innerligt. Men chanserna är inte direkt så stora att man ska FÖRVÄNTA sig det.
Barcelonistas
2013-05-01 17:46
Kanske blir jag mer realistisk under matchens gång, men just nu tror jag att vi vinner med 4-0 under 90 min, för att sen spela en förlängning. Tror Messi kommer dominera som aldrig för, har en bra känsla faktiskt.
Barcelona Explict
2013-05-01 17:44
Real Madrid hade ändå ett mycket bättre utgångsläge. 1. Man mötte ett "sämre" lag. 2. Man hade med sig ett bortamål och ett bättre resultat. Real Madrid behövde bara göra 3 mål för att gå vidare. Vi måste göra 5 såvida inte matchen går till straffar då. Oddssättare är inga amatörer och oddsen ligger precis där dom skall. Cirka 3%, det är vad jag personligen uppskattar vår chans till. Alltså ytterst osannolikt.
Barcelona grande jw
2013-05-01 17:43
Barcelonistas

Sanningen svider, men vi är inte bäst i världen. Messi är bäst i världen. Men är FC Barcelona bäst i världen? Nej, inte i dagsläget.
Barcelonistas
2013-05-01 17:43
Barca o Mort! - jag vet sjukt är det, jag har haft gåshud hela dagen nästan, får rysningar ibland ochså, har så jävla stora förväntningar på en remontada.

Jag tror vi har goda möjligheter att vända på skiten, sen skulle det tex sluta 4-1 så är jag nöjd ändå för jag vet att det var marginaler som var i vägen. Spelar vi som vi brukar göra så tror jag vi kan vända på skiten, Arsenal var 1 mål ifrån att skicka ut dom glöm inte det.
Barcelona I.Cuenca
2013-05-01 17:41
grande jw (Barcelona) Men det är inte spelbolagen som spelar matchen. Spelbolagen sätter odds efter vad de tror och hur första matchen slutade. Att gå efter enbart odds är ju att gräva sin egen grav. Tänk om du själv var spelare och tränaren kommit in i omklädningsrummet och sagt- sorry grabbar idag vinner vi inte vi har oddsen mot oss.
Barcelonistas
2013-05-01 17:39
vad oddsen på spelbolagen säger bryr jag mig inte om, kolla Real Madrid igår hade man suttit minst 1 mål i början där så hade man kunnat vända hela skiten.

Spelar vi otroligt bra och visar världen igen så är jag nöjd även om det kanske inte räcker till avancemang. Jag vill se ett Barcelona som visar varför man är bäst i världen!.
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-01 17:37
Barcelonistas

Det är fint att alltid heja och tro på sitt lag men ibland måste man vara realistisk och bara heja. För mig är oddsen ungefär 1% att vi går vidare idag även om jag till 100% VILL gå.

Att ha gåshud inför denna match tror jag bara kommer göra dig mer besviken och ledsen ifall vi åker ut, som vi förmodligen kommer.
Barcelona grande jw
2013-05-01 17:37
Explict

Så länge oddsen är över 1.01 på Bayern så lever ju fortfarande hoppet. Mirakel har ju hänt förut. :) Men det låter så förbannat korkat när någon "förväntar" sig att man ska slå ut Bayern när chansen är typ 3 på 100.
Annons: