/spanien/barcelona/forum/727.aspx/spanien/barcelona/forum/727.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2016-05-13 16:35
Innan folk lipar så är det fans som har röstat. Klart som fan att Madridfans på en Madridsida röstar på sina spelare. Ja det är ett skämt men ingen bryr sig i slutändan. Cut to uppsatser om varför Ronaldo är kass in 3... 2... 1... go!
Postat via SvenskaFans-appen
Vlom
2016-05-13 16:29
MARCAs prisutdelningar för den här säsongen i La Liga:

Årets spelare: Cristiano Ronaldo
Bästa målvakten: Keylor Navas
Bästa försvararen: Marcelo
Bästa mittfältaren: Luka Modric
Bästa anfallaren: Cristiano Ronaldo
Årets tränare: Diego Simeone
Bäst supportrar: Real Madrid
Säsongens nykomling: Cedric Bakambu
Säsongens finaste mål: James Rodriguez
Barcelona Vampíro
2016-05-13 15:57
[QUOTE=Liunil Masse]Det är inte alls svårt. Bara för tränaren att säga att man inte räknar med honom o han ska fuck off. Men säger man inget o låter han bestämma så kommer han själv inte ta insiativet, för vilken 29 åring som för ett år sen kom till sin drömklubb skulle vilja lämna frivilligt? När Pep inte räkna med någon så sa han det till spelaren o han lämna, Lucho får göra samma sak. [/QUOTE] Song, Hleb och Afellay var också spelare som tränarna inte ville ha men trots det kunde inte klubben göra sig av med dem. Massa onödiga utlåningar innan man tillslut fick riva kontrakten. Finns inte en chans att Arda självmant lämnar även om tränaren skulle säga att han inte ingår i planerna längre. Han var fan beredd att som 28 åring missa 6 månader för att komma till Barça, snubben är nöjd med livet på bänken. Verkar inte ha någon ambition utan endast glad över att få vara vän med Iniesta och Messi som han själv uttryckte det. Så jävla dumt att ha spelare i truppen som man ändå inte litar på, Luis Enrique var ju för fan beredd att skicka in en matchotränad Rafinha som inte lirat på 6 månader framför Arda i vår viktigaste match. Likadant med Vermaelen som inte bidragit med ett skit på två säsonger, bort med de!
Barcelona Liunil Masse
2016-05-13 14:43
[QUOTE=Vampíro]Javier Mascherano (31) and Arda Turan (29) have rejected offers from China. Dani Alves (33) also got one, not yet clear if he'll accept [md] Damn, lär bli svårt att bli av med den nya Song aka. Arda. Lär bli ännu svårare för honom att ta plats nästa år när Rafinha är frisk samt Denis Suàrez är tillbaka fast han är nog nöjd på bänken så länge han får träna med Neymar och Messi. Failvärvning 1000. [/QUOTE] Det är inte alls svårt. Bara för tränaren att säga att man inte räknar med honom o han ska fuck off. Men säger man inget o låter han bestämma så kommer han själv inte ta insiativet, för vilken 29 åring som för ett år sen kom till sin drömklubb skulle vilja lämna frivilligt? När Pep inte räkna med någon så sa han det till spelaren o han lämna, Lucho får göra samma sak.
Barcelona neymar JR
2016-05-13 14:34
Barcelonistas Återigen, benitez använde Casemiro som defensiv. Benitez bänkade isco&james. Benitez började med den defensiva fotbollen igen och benitez som fick fart på benzema. Men benitez hade inte spelarna med sig och det har zidane. Zidane har inte gjort något förutom att vara zidane. Ibland så räcker det!
Barcelona Barcelonistas
2016-05-13 14:25
Kröjff - att Real lyckats förminska gapet med så pass mycket beror enbart på att Barcelona kollapsade totalt under en månad. För jag personligen tycker inte att Zidane har ändrat på speciellt mycket sedan Benitez lämnade. Han har givit dom lite mer självförtroende samt så har han börjat använda en defensiv mittfältare istället för det obalanserade som man använde innan. Utöver detta så är det precis samma Real som förlorade med 0-4 hemma mot Barcelona. Får jag fråga vad du tycker personligen om årets upplaga av Real? Tycker du dom har varit bra den här säsongen?

Att City va så dåliga mot Real tror jag beror på att dom var för nervösa då det var stundens allvar. För kvalite har dom för att kunna störa Real mer men dom lyckades inte med det. PSG tror jag hade kunnat göra en bättre semi mot Real då dom känns lite tyngre på något sätt.
Barcelona Kröjff
2016-05-13 13:54
Barcelonistas Med all respekt. Men min poäng var väl att PSG som alltså inte ens mäktade med att besegra "korplaget" Manchester City, knappast skulle besegra Real Madrid "alla dagar i veckan" som Tiki-Taka tycks tro. Och att jag påminde oss om den outsägligt smärtsamma förlusten mot "marängerna" på Camp Nou, var för att vi nog inte bör glömma bort att laget som således skulle varit helt chanslösa mot Zlatans PSG över två matcher, efter 37 omgångar bara ligger en ynka poäng efter vårt älskade FC Barcelona, i vad som anses vara världens bästa liga. Och jag tror knappast att "formsvackan", kan utgöra hela förklaringen till detta faktum. Tror du det själv?
Vlom
2016-05-13 13:52
Barcelonistas

Min poäng var att en missad Champions League titel innebär inte direkt att spelaren ifråga skulle vara dålig per automatik. Att man däremot har olika förutsättningar beroende på vilken klubb som man tillhör i, är såklart en annan femma.
Barcelona the cameroonians
2016-05-13 13:40
LennyRomario Vissa frågor behövs enligt stadgarna inte tas upp i en allmän omröstning utan kan bordläggas i samband med den årliga generalförsamlingen. Ett exempel är då just tröjreklamen där det som jag skrev redan finns ett godkännande för att införa ett sådant. Däremot måste generalförsamlingen godkänna valet av själva sponsorn. För att bli delegat måste en medlem nomineras och väljas, exakt hur har jag dock för dålig koll på. Medlemmarna kan tvinga ledningen till en förtroendeomröstning i enskilda frågor, men då krävs mer än 7(?) procent av rösterna, en siffra som den sittande ledningen höjde direkt när de kom till makten 2010.
Barcelona Barcelonistas
2016-05-13 13:32
Vlom - Brasse Ronaldo hade bekymmer med skador och var redan påväg neråt i karriären när han kom till Real även om han stundtals var bra. Det är inte hans klubblags karriär som gör honom så stor utan snarare prestationerna i landslaget skulle jag vilja säga. Även om han var grym i klubblagen också.
Barcelona Vampíro
2016-05-13 13:31
Javier Mascherano (31) and Arda Turan (29) have rejected offers from China. Dani Alves (33) also got one, not yet clear if he'll accept [md] Damn, lär bli svårt att bli av med den nya Song aka. Arda. Lär bli ännu svårare för honom att ta plats nästa år när Rafinha är frisk samt Denis Suàrez är tillbaka fast han är nog nöjd på bänken så länge han får träna med Neymar och Messi. Failvärvning 1000.
Barcelona Barcelonistas
2016-05-13 13:30
Vlom - håller med i det du säger men inte jämförelsen när du tar fram spelare som Totti,Ballack,Ronaldo. Totti har inte haft en tillräckligt bra chans att vinna Cl killen har spelat i Roma hela karriären. Sen Ballack så hat han varit i Cl final 2 gånger och spelat massa semifinaler även de alternativet failar.
Vlom
2016-05-13 13:08
@Barcelonistas:
Att Zlatan inte har vunnit den turneringen är egentligen inget skam i sig, finns onekligen många andra storstjärnor som ej har fått äran att lyfta CL-bucklan i skyn (Ronaldo, Totti, Ballack o.s.v.) Däremot så kan man ju onekligen inte blunda för att svensken har faktiskt underpresterat alltför ofta när det gäller slutspel unger årens lopp. Att göra ca 10 CL-mål, trots att han var mittpunkten hos flera av sina tidigare klubbar och spelat CL-slutspel i 12-13 år, är inget direkt godkänt. Inte minst när Zlatan sägs vara en av världens absolut bästa fotbollsspelare.
Barcelona Barcelonistas
2016-05-13 13:03
Kröjff - med all respekt men Reals vinst mot Barca berodde mer på att Barca hamnade i en svacka. Jag hatar Real och det vet alla men dom har och är ett väldigt bra lag. Men just i år så kan ingen blunda över att dom haft tur på din sida. Jag har väldigt svårt att se hur Real hade klarat av ett grymt motstånd i Cl.
Barcelona Reymar
2016-05-13 12:51
Zlatan förtjänar absolut ingen CL, har nog aldrig sett en spelare vika ner sig så mycket när det verkligen gäller i CL. Hade han varit lite mer ödmjuk i Barca så hade han säkerligen vunnit CL men han var för upptagen med att leka tuff.
Barcelona neymar JR
2016-05-13 12:49
Fuerza Den landslagssamlingen tog verkligen död på våra spelare, speciellt sydamerikanerna. Ni som såg Argentina spela så vet ni hur mycket Messi kämpade under 2 matcherna. Men största problem var att vi ledde ligan med för mycket poäng. 5-7 poängs skillnad är perfekt under slutspurten. Hur mycket man än vill få det till att våra spelare inte visar någon mättnad, så gjorde dom det omedvetet. Det är en naturlig utgång av människan som redan vunnit mycket och med den luckan ner till tvåan. Där är det coachen som ska styra men lucho misslyckades med motivationen. Problemet var att det var under det viktigaste skedet på säsongen. Men men en dubbel hade jag tagit emot med öppna armar inför säsongen och det gör jag nu med. Men visst besvikelse då man sedan 06 har haft känslan att Barcelona kommer vara det första laget att försvara cl-titeln.
Barcelona Gio Style
2016-05-13 12:34
Det är inte så svårt att förstå hur PSG åkte ut mot City.
Hemma missade de på tok för mycket och spelade andra matchen utan sitt ordinarie mittfält. Motta utgick skadad, Verratti skadad och Matuidi avstängd.

Skulle gärna vilja se oss slå NÅT lag på bortaplan utan Iniesta, Busquets och Rakitic.
Barcelona fcbTobb
2016-05-13 12:30
@Barca - Puyol:

Hoppas det blir England, lite tråkigt med honom i USA
Barcelona Fuerza
2016-05-13 12:16
@enkos:

Samtliga fem matcher efter landslagsuppehållet har varit ett enda stort mysterium. Vinsten mot Atletico var inte heller helt övertygande. Däremot har formen pekat uppåt de senaste tre matcherna och jag tror att det håller i sig imorgon. Det gäller att döda matchen i första halvlek.
Barcelona LennyRomario
2016-05-13 12:05
@Fuerza:
"Däremot togs frågan upp i en generalförsamling under 2011 där cirka 800 delegater som representerar medlemmarna röstade för Qatar (foundation)." Jag hänger inte med nu, i din och the cameroonians diskussion. Är det inte varje enskild medlem som har rösträtt, utan olika delegater?
Barcelona Kröjff
2016-05-13 12:02
Om man som PSG får stryk av vad Tiki-Taka kallar "korpenlaget" Manchester City, så har jag för min egen del väldigt svårt att förstå hur "fransoserna" skulle kunna vinna över Real Madrid "alla dagar i veckan", i en CL-semifinal . I all synnerhet som det så fantasifullt förutspådda spanska förlorarlaget, faktiskt vann över FC Barcelona i en viktig match på Camp Nou i år. Och fortfarande tyvärr "råkar" vara oss hack i hälarna inför helgen...
Barcelona neymar JR
2016-05-13 12:02
Enkos Ganska enkelt, atletico var bättre.
Barcelona Barcelonistas
2016-05-13 11:54
Zlatans Cl karriär var la knappast någon succé. Synd stt han aldrig fick till det i Cl för ja tycker lätt han är en av 2000 talets bästa anfallare. I Cl så blev det bara 1 semifinal under hela sin Cl karriär och det var då han spelade i Barca. Annars har det hela tiden varit uttåg i åttondel och kvartsfinal för Zlatan.
Barcelona enkos
2016-05-13 11:26
@Tiki-Taka:

Jag kan inte än idag förstå att vi åkte ur mot Atletico.
Barcelona Tiki-Taka
2016-05-13 10:12
Synd att Ibra aldrig vann CL detta året, då dem hade en ypperlig möjlihet att ta sig till finalen. Kan än idag inte förstå hur dem åkte ut mot korpenlaget City!? Med PSG i semin så hade dem slagit ut Madrid alla dagar i veckan.
Barcelona Barca - Puyol
2016-05-13 09:43
Zlatan lämnar PSG för LA Galaxy
Barcelona DM1982
2016-05-13 08:55
[QUOTE=fcbTobb]Någon som vet varför inte alla matcher i sista omgången i La Liga spelas samtidigt som förra omgången? [/QUOTE] För att resultaten i en del matcher inte påverkar andra matcher. Barça och Real måste spela samtidigt eftersom de gör upp om titeln. Lag som riskerar att åka ut måste spela samtidigt och lag som kämpar om Europa-platser måste spela samtidigt.
Barcelona fcbTobb
2016-05-13 08:52
Någon som vet varför inte alla matcher i sista omgången i La Liga spelas samtidigt som förra omgången?
Barcelona neymar JR
2016-05-13 08:44
Liunil Ja och det kunde vi minst sagt under förra årets semifinaler. Där vår tifo var en slogan för Nike. Juventus gjorde likadant i sitt hemmamöte mot real Madrid. ' WE ARE READY ' eller något liknande ifall jag minns rätt.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-13 08:39
[QUOTE=neymar JR]Liunil Ja något liknande, och det är för lite! Så länge vi har MSN så ska vi tjäna mest. Speciellt med tanke på att vi har neymar och Nike=neymar. [/QUOTE] Håller med. Adidas ger ju RM 140M.... Man kan undra varför vi inte byter till dom då vi har historiens bästa fotbollspelare som sponsras av just Adidas. Men vi har väl blivit Nikes hundar nu också med denna ledningen.
Annons: