/spanien/barcelona/forum/7268.aspx/spanien/barcelona/forum/7268.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Culee
2013-07-20 19:39
Barca o Mort!

HAHA okej nu förstår jag. Han blev nyss utbytt men han gör en bra match
Atlético addeh
2013-07-20 19:38
Pep använder Thiago ganska djupt i plan. Ganska obegripligt varför inte Thiago använts mer i en liknande roll i Barcelona. Nåja, man ska väl inte gråta över spilld mjölk och fortsätta älta det.
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-20 19:37
Culee At the moment :P Just nu alltså. Vill också se om det är en match som pågår nu som ja missat! EDIT: Såg nu att de spelade mot Hamburg, missade den i listan på wiziwig.
Barcelona Culee
2013-07-20 19:36
Barca o Mort!

Vad menar du med atm?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-20 19:36
Bayern är löjligt bra, redan 4-0 borta mot Hamburg.
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-20 19:31
Culee

Spelar han atm eller vilken passning menar du? :P
Barcelona Culee
2013-07-20 19:27
AJAJAJA titta på Thiagos fin passning till 2-0 målet!! Fattar inte att han är borta!!
Barcelona Andresito
2013-07-20 19:17
Tito Vilanova will get another position at the club, which he can combine with his treatment. He will possibly become a scout. [md]

Det är upp till han själv, men vill han det så vore det perfekt!
Barcelona Jean Mundi - Forza de Barca
2013-07-20 19:10
En funderare..
Nu tror inte jag barca har något behov av PSGs Javier Pastore, men skulle han kunna passa bra in i laget med de kvaliteér och talang han har?
Tänker mest som altenativ till Iniesta nu när Thiago är borta?
Den uppfattning jag har är att Fabregas en dag skall fylla xavis skor, samt att Thiago skulle "axla" Iniestas roll..

2013-07-20 18:59
Sandro Ramirez startar på topp för Spanien mot Portugal ikväll. Han får möta sin lagkamrat i Barcelona B, Edgar Ié som kommer starta för motståndarna.

Däremot blev det bänken för Adama Traoré.

Matchen börjar 20.15 och visas direkt på Eurosport.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-20 18:52
Det är verkligen tragiskt och se att TITO VILANOVA måste avgå på grund av förbannade cancern. Jag såg ju han och Zubi på presskonferensen i tisdags och jag tyckte att han såg rätt fräsch ut samtidigt som han gav ärliga svar om tex mittback, Thiago & annat..Jag såg verkligen fram emot säsongen med en fräsch Tito, Rubi, Roura och Co..

Jag har kritiserat honom flera gånger under säsongen tex för talangerna, Abidal, vårt spel och just nu känner jag mig rätt "elak" för det och tyvär det var lite svårt och hålla känslorna nere efter det som hände med Abidal tex. Jag var dock en av de som ville att han skulle få en säsong till så länge han var frisk för att man kan inte sparka ut en tränare efter ha spenderat fyra månader i USA för en sjukdom. Med Vilanova tog vi endå 100 poäng och vann ligan utan problem så det var inget snack om att hans första säsong i klubben var godkänt.

Jag önskar honom all lycka i framtiden och jag hoppas att han besegrar cancern så han kan leva ett normalt liv med sin familj. Jag är tacksam för allt han har gjort för klubben och hoppas verkligen på att han ska bli frisk så fort som möjligt för han har lidit tillräckligt mycket nu. Med Titos mod och styrka är det inget snack om att han kommer att besegra den här förbannade sjukdomen. Krya på dig Tito! Du är välkommen tillbaka så fort du har blivit bättre! ANIMS TITO!!!!

-

Rosell och co har ett viktigt beslut att fatta, och nu kan de inte leva på Laportas era (PEP & TITOI) längre utan måste hitta på något själva. Vi behöver ingen känd tränare bara för att tro att han är "säkrast" för det utan vi behöver någon som är synonymt med Barcelona, en som kan klubbens filosofi och en som har det som krävs för att uppnå klubbens kriterier. 2008 kunde vi tex ta mourinho om vi hade velat men vi valde Guardiola istället för att han kunde redan klubben, var katalan, hade bevisat lite i B-laget och han var ödmjuk och hade fötterna på jorden. Sen så får man ta och tänka logiskt, vilka kan Barcelona få? Vilka är lediga och vilka är billigast att lösa ut från kontraktet? Marcelo Bielsa kan vi få gratis och Luis Enrique kan vi få för 3 miljoner euro om Celta Vigo går med på det. Andre Villas-Boas, Laudrup, Klopp är orealistiska med tanke på att de har redan ett kontrakt och det skulle kanske kosta mycket och signa någon av dessa.

I och med att det är "lättast" och få över Bielsa & Enrique så tror jag att det blir någon av dessa i slutändan.

Marcelo Bielsa är en personlig favorit. Jag vet inte vad Rosell tycker om honom men om jag inte minns fel så tror jag att Zubi har en bra relation med Bielsa. De Käka ju middag tillsammans i Bilbao förra året och även om vi ogillar Zubi så är Rosell raka motsatsen mot honom.

Bielsas anfallsfotboll hade passat oss rätt bra nu och hans presspel är världsklass. Med Bielsa i laget skulle såna som Alves och Pique börja sköta sig och inte leva på gamla meriter.. Jag tror att han har nycklarna till våra bussar på Camp Nou.

Luis Enrique är också ett alternativ. Han har spelat i klubben, tränat B-laget och vet redan hur klubben fungerar. Han hade passat utmärkt för våra undgomar tex och han hade säkert kunnat få ut något bra av Barcelonas material. Jag tror att många drar för stora växlar av hans tid i Roma. Man ska inte glömma bort att när han kom till Roma så hade de köpt många nya spelare och hade precis startat ett projekt. Sen var det kanske inte så smart av honom och "kopiera" Barcas spel med deras material.. Men det är inte lätt att komma från Barcas B-lag till ett nytt land och till ett lag som precis har börjat om från noll.. Alla kan inte vara som mourinho. De Rossi tyckte att Luis Enrqiue var den bästa tränaren han hade haft tex och endå hade han haft såna som Spalleti, Montella & Lippi tidigare. Jag säger inte att han kommer göra Succe i Barca för det men när en som De Rossi säger sånt så är han verkligen inte så kass som några här inne påpekar.

Det jag är rädd med Enrique är att han ska bli trött rätt snabbt som i Italien. I Roma kände han sig rätt utbränt redan efter en säsong och vi behöver långsiktighet! Och pressen i Barcelona är mycket tuffare än den i Roma, så det ska bli intressant. Vill han med ha ett projekt som är långsiktigt så tror jag att han skulle passa oss rätt bra.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-20 18:52
Andresito, DM1982 & addeh

Tack så mycket grabbar! Hur i helvete har jag kunnat missa detta? Otroligt fint av klubben!
Barcelona Andresito
2013-07-20 18:37
Här har ni bild på tjejen med downs syndrom tillsammans med Iniesta

Angående Gamper-matchen:
"For this game, the font used on the Barça shirt will be different to the usual one. A special typography designed by Anna Vives will appear for the Joan Gamper match as the result of an agreement between the FCB Foundation and the Fundació Itinerarium."
Barcelona DM1982
2013-07-20 18:34
@H.Alavi - Magico!:
Under Gampermatchen (mot Santos) så kommer tröjorna ha hennes typografi. Det har vart bestämt sedan länge att det ska vara så. Anna Vives heter tjejen och jag var tvåa på pucken ser jag.
Atlético addeh
2013-07-20 18:29
H.Alavi

Det stämmer, hon har designat namn och nummer till tröjorna som kommer användas under Gamper-matchen mot Santos. Väldigt vackert.
Barcelona elbraco - CP5
2013-07-20 18:21
AVB har redan sagt att både han och Bale ska stanna i Tottenham och lade dessutom till att han tyckte det car osmakligt att redan prata efterträdare till Vilanova.

Barcelona Explict
2013-07-20 18:18
@Barca King - Messi i hjärtat:
Sluta blanda in religion i forumet, tack. Håller dock med dig om AVB.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-07-20 18:14
Kommer gråta av ren sorg om Enrique anställs
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-07-20 18:05
AVB är drömmen<3 Ya Allah ge oss en Ramadan med AVB, Amin!
2013-07-20 18:00
Om detta stämmer så blir jag sjukt berörd. Enligt länktipset så ska en liten tös med Downs Syndrom fått skriva spelarnas namn och nummer på tröjorna. Inte bara får hon behålla tröjorna, klubben tänker använda sig utav hennes ritningar på de officiella tröjorna under Joan Gamper. I länktipset ser man hur tröjorna kommer att se ut på baksidan. Någon som vet om detta stämmer? Jag som har en lillesyrra med Downs Syndrom kände direkt att hjärtat slog ett extra slag i sekunden när jag läste detta. Una bandera ens agermana.
Barcelona Occi
2013-07-20 17:54
Herregud.. hur kan man kritisera Enriques insats i Roma. Det tar tid att bygga ett lag och spela in en spelidé som är totalt motsatsen av vad Roma spelade innan. Dessutom så fanns aldrig spelarmatrialet för att ens påbörja något. Hos oss börjar han med bästa möjliga förutsättningar för att fortsätta bygga och förbättra tiki taka. Men visst, ta in Bielsa eller någon annan som har sin egen filosofi och spelidé och ta död på den vackra fotboll som gjort oss så framgångsrika.
2013-07-20 17:51
Jag gillar inte Scolari som en klubblagstränare. Bara för ett år sedan bossade han över Palmeiras i brasilianska Serie A och det gick inte bra alls. Klubben hade stora bekymmer att ens ta en poäng i matcherna, fansen vände sig emot klubben och Scolaris avgång krävdes. Palmeiras var för svaga och i seriens avslutande omgångar föll klubben ner i Serie B. Han fick sparken i september 2012. ---- Manchester United have made a second bid for Barcelona player Cesc Fabregas (26), worth 35M plus incentives. [skysports]
Barcelona Hetfield
2013-07-20 17:40
Jag slänger upp ett namn. Vad skulle sägas om Prandelli? Om man vill ha en "Pep" aktig så är väl Prandelli den som kommer som mest nära Pep i det tänkande och filosofiska. Han tog ett mediokert Fiorentina till CL nästan varje år, EM-silver med Italien under hans första stora mästerskap. Han är dessutom en tränare som gillar att utveckla unga spelare och är väldigt flexibel i hans sätt att se på fotbollen. Kanske värt att tänka på, särskilt om han ska lämna landslaget efter VM.
Barcelona Hetfield
2013-07-20 17:38
Nej, det är verkligen mer än att bara springa. Han fick ett sönderläst och splittrat lag att spela som ett lag och få folket att drömma tillbaks om ett vackert brasilianskt landslag. Sen är det fel att ha Chelsea som värdemätare över ens skicklighet på klubblagsnivå. Vi snackar om samma lag och ägare som ville få bort Benitez och AVB, så där är knappast Scolaris fel. Hans statistik i brasilianska ligan håller jag inte heller som relevant då det är en annan sak. En väldigt bra tränare med pondus.
Barcelona Rambla~
2013-07-20 17:35
Revolutionerat Brasilien? Snälla, han fick alla spelarna att springa som djur, speciellt i finalen. Inte speciellt svårt med den atmosfären på Maracana. Något även du hade klarat av. Brassar är väldigt nationalistiska av sig och att spela final på Maracana är väldigt speciellt och stort för dom. I varje klubblag har han misslyckats totalt, inte bara i Chelsea. Han körde ett klassiskt lag som Palmeiras ner i botten och de åkte ur högsta ligan. Han är en duktig turneringstränare på landslagsnivå, max 7 matcher med final, det ger jag honom. Fast som klubbtränare har han visat sig totalt värdelös. Under en lång säsong saknar han helt taktiskt sinne och utvecklar inte ett lag.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-20 17:29
Min dröm-tränare är ändå AvB. Spelar 4-3-3 med "inre-forwards", vågar sig på nya saker och är skön med spelarna; sen liknar han Messi också så det hjälper :D
Barcelona Hetfield
2013-07-20 17:19
Vad är det för fel på Scolari? VM-guld med Brasilien, EM-silver med Portugal och han har revolutionerat Brasilien från Dungas skitfotboll och vann confed cup enkelt.

Han fick ta över Chelsea, men de har ju lika mycket tålamod som en diktator. En väldigt bra tränare enligt mig, sen om han ska ta över Barcelona är en annan sak.
Barcelona Rambla~
2013-07-20 17:17
Det jag är rädd för och även ni borde vara, är att Rosell tillsätter en nödlösning på ett år (stor risk) och sen går Brasilien och vinner hemma-vm (också stor risk) nästa sommar. Sandro blir alldeles till sig i byxorna (stor risk) och hämtar då in sin favorit Felipáo, Scolari. Rosell försökte göra det redan 2003 efter det att Brasilien vunnit Vm i Japan med just Scolari. Lyckligtvis lyssnade inte Laporta på det örat och valde istället Rijkaard på Cruyffs inverkan. Denna gång finns det ingen som kan stoppa Sandro. Det är det värsta som kan hända oss som jag ser det. Scolari lever på sitt Vm-guld men är totalt värdelös som klubbtränare. Han är en opportunist, en legoknekt och hans fotboll är alldeles förlegad. Han kan inte på något sätt utveckla vår fotboll och klubb. Jag är livrädd för detta scenario och med Rosell vid rodret utesluter jag ingenting då det känns att precis vad som helst kan hända.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-07-20 17:07
Gabriel/

Är lite inne på samma linje som om Bielsa. Hans personlighet gör honom enormt oberäknelig. Likaväl som att han skulle kunna ta Barcelona till nya höjder lika gärna kan han förklara krig med Messi, Xavi och Puyol dag 1 i klubben.

2013-07-20 17:01
Spanish federation souces say Celta has not yet registered Luis Enrique, which would make it possible for him to join Barcelona. [sport]

Ajdå.
Annons: