/spanien/barcelona/forum/7267.aspx/spanien/barcelona/forum/7267.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-20 17:51
Jag gillar inte Scolari som en klubblagstränare. Bara för ett år sedan bossade han över Palmeiras i brasilianska Serie A och det gick inte bra alls. Klubben hade stora bekymmer att ens ta en poäng i matcherna, fansen vände sig emot klubben och Scolaris avgång krävdes. Palmeiras var för svaga och i seriens avslutande omgångar föll klubben ner i Serie B. Han fick sparken i september 2012. ---- Manchester United have made a second bid for Barcelona player Cesc Fabregas (26), worth 35M plus incentives. [skysports]
Barcelona Hetfield
2013-07-20 17:40
Jag slänger upp ett namn. Vad skulle sägas om Prandelli? Om man vill ha en "Pep" aktig så är väl Prandelli den som kommer som mest nära Pep i det tänkande och filosofiska. Han tog ett mediokert Fiorentina till CL nästan varje år, EM-silver med Italien under hans första stora mästerskap. Han är dessutom en tränare som gillar att utveckla unga spelare och är väldigt flexibel i hans sätt att se på fotbollen. Kanske värt att tänka på, särskilt om han ska lämna landslaget efter VM.
Barcelona Hetfield
2013-07-20 17:38
Nej, det är verkligen mer än att bara springa. Han fick ett sönderläst och splittrat lag att spela som ett lag och få folket att drömma tillbaks om ett vackert brasilianskt landslag. Sen är det fel att ha Chelsea som värdemätare över ens skicklighet på klubblagsnivå. Vi snackar om samma lag och ägare som ville få bort Benitez och AVB, så där är knappast Scolaris fel. Hans statistik i brasilianska ligan håller jag inte heller som relevant då det är en annan sak. En väldigt bra tränare med pondus.
Barcelona Rambla~
2013-07-20 17:35
Revolutionerat Brasilien? Snälla, han fick alla spelarna att springa som djur, speciellt i finalen. Inte speciellt svårt med den atmosfären på Maracana. Något även du hade klarat av. Brassar är väldigt nationalistiska av sig och att spela final på Maracana är väldigt speciellt och stort för dom. I varje klubblag har han misslyckats totalt, inte bara i Chelsea. Han körde ett klassiskt lag som Palmeiras ner i botten och de åkte ur högsta ligan. Han är en duktig turneringstränare på landslagsnivå, max 7 matcher med final, det ger jag honom. Fast som klubbtränare har han visat sig totalt värdelös. Under en lång säsong saknar han helt taktiskt sinne och utvecklar inte ett lag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-07-20 17:29
Min dröm-tränare är ändå AvB. Spelar 4-3-3 med "inre-forwards", vågar sig på nya saker och är skön med spelarna; sen liknar han Messi också så det hjälper :D
Barcelona Hetfield
2013-07-20 17:19
Vad är det för fel på Scolari? VM-guld med Brasilien, EM-silver med Portugal och han har revolutionerat Brasilien från Dungas skitfotboll och vann confed cup enkelt.

Han fick ta över Chelsea, men de har ju lika mycket tålamod som en diktator. En väldigt bra tränare enligt mig, sen om han ska ta över Barcelona är en annan sak.
Barcelona Rambla~
2013-07-20 17:17
Det jag är rädd för och även ni borde vara, är att Rosell tillsätter en nödlösning på ett år (stor risk) och sen går Brasilien och vinner hemma-vm (också stor risk) nästa sommar. Sandro blir alldeles till sig i byxorna (stor risk) och hämtar då in sin favorit Felipáo, Scolari. Rosell försökte göra det redan 2003 efter det att Brasilien vunnit Vm i Japan med just Scolari. Lyckligtvis lyssnade inte Laporta på det örat och valde istället Rijkaard på Cruyffs inverkan. Denna gång finns det ingen som kan stoppa Sandro. Det är det värsta som kan hända oss som jag ser det. Scolari lever på sitt Vm-guld men är totalt värdelös som klubbtränare. Han är en opportunist, en legoknekt och hans fotboll är alldeles förlegad. Han kan inte på något sätt utveckla vår fotboll och klubb. Jag är livrädd för detta scenario och med Rosell vid rodret utesluter jag ingenting då det känns att precis vad som helst kan hända.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-07-20 17:07
Gabriel/

Är lite inne på samma linje som om Bielsa. Hans personlighet gör honom enormt oberäknelig. Likaväl som att han skulle kunna ta Barcelona till nya höjder lika gärna kan han förklara krig med Messi, Xavi och Puyol dag 1 i klubben.

Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-20 17:01
Spanish federation souces say Celta has not yet registered Luis Enrique, which would make it possible for him to join Barcelona. [sport]

Ajdå.
Barcelona Ronaldinho " fotbollsguden"
2013-07-20 16:55
Captian Många inlägg har varit positiva, många. btw så skämtade jag det med Mancini. Han är för dålig för att träna något lag alls. Fullständigt usel tränare.
Barcelona Gabriel
2013-07-20 16:47
Jag tror aldrig på att Rosell väljer att anställa Bielsa. Dessutom e jag rädd för att han inte kan hantera stjärnor riktigt. Kan se en jävla massa draman och diverse saker ske med honom som tränare med spelare. Men jag kan ha fel.
Atlético addeh
2013-07-20 16:43
1.70

Att det skrivs om att Barcelona skulle erbjuda Rubi i motsatt riktning för Luis Enrique gör att jag tvivlar på att Lucho skulle vara den förberedda b-planen från början. Om det nu överhuvudtaget fanns/finns någon sådan, och om ryktet att Rubi skulle bli erbjuden till Celta skulle stämma.

Men jag håller med dig, jag hade också gärna sett att Rubi stannade kvar i Barcelona. Hans kompetens hade kunnat vara användbar, inte främst för att förbättring av att försvara sig mot fasta situationer.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-07-20 16:42
Ronaldinho " fotbollsguden" (Barcelona) Ursäkta, men har du någonsin sagt något positivt om Barca? Jag trodde bara folk var extrema när de skällde ut dig men nu förstår jag dem (trots att NeymarMessi överdrev). Jag vill inte gå så långt att komma med personliga påhopp... MEN VAFAN?!! Jag var tveksam till att någon madridista fick vara inne här och trolla som du gör under en så lång period, så jag trodde bara att det var skitsnack. Men nu är det klart för mig... DU ÄR EN MARÄNG SOM VANDALISERAR LES RAMBLES! Vår lika patetiska (ursäkta för ordvalet) admin måste väl spärra honom.
2013-07-20 16:41
Båda har runt £10 miljoner i utköpsklausul. EDIT: Det ska vara pund, så båda har £10 miljoner.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-07-20 16:39
Vet inte om detta har kommit upp tidigiare men är det någon som har koll på Laudrups och AVBs utköpsklausuler?
2013-07-20 16:34
@Ronaldinho " fotbollsguden":

Så du menar att du inte alls vill se Barcelona spela underhållande?
Snacka om att vara smygmadridista.
Barcelona Hetfield
2013-07-20 16:33
Det finns två faktorer som är viktiga i sammanhanget. Långsiktighet och att tränaren har samma mål som klubben. Man kan inte ta in en "gammal" tränare då det är en kortsiktig lösning. Barcelona är inte en klubb som byter eller ska byta tränare ofta. Det är också viktigt att man inte tar in en tränare med en utpräglad filosofi som går emot klubbens sätt att spela fotboll. Det är därför jag vill ha en ung tränare som kan forma sitt sätt att se på fotbollen och anpassa sig, och även i det långsiktiga. Min favorittränare till positionen är antingen AVB eller Laudrup då det är två tränare med enormt mycket motivation.
Barcelona Ronaldinho " fotbollsguden"
2013-07-20 16:31
Gio Vi har spelat långt ifrån underhållande senaste tiden så Mancini kanske inte vore så dålig ändå.
Barcelona Sentuary
2013-07-20 16:31
Håller med er helt angående Enrique, förstår inte ens hur vissa vill ha hit honom, vad har han gjort liksom? Hans tid i Roma var en katastrof, vi får se först hur det går i Celta innan man ger honom en rättvis bedömning, men han har ingenting i denna klubben att göra som tränare. Bara för att han är en legend så betyder det inte att han är en bra tränare.
2013-07-20 16:30
Lion24

Heynckes sa för ganska exakt en månad sen i en intervju med der Spiegel eller Bild att han försäkrade alla att han inte kommer träna något lag mer.

Det enda som kunnat få honom att fortsätta var om Bayern inte hittat någon ny tränare som kunde ta klubben vidare i utvecklingen. Men nu har de Pep, en perfekt ersättare enligt Jupp.

Annars har han ju erfarenhet från La liga och hade säkert inte gjort bort sig.
Däremot hade han inte varit en lösning för framtiden, vilket jag hoppas klubben har i åtanke när de väljer ny tränare.
Barcelona barca!54
2013-07-20 16:30
Celta sources deny that their coach Luis Enrique will join Barcelona as successor of Tito Vilanova, who stepped down yesterday. [farodevigo]
Barcelona Lion24
2013-07-20 16:25
Jag och de flesta har klagat över att Tito inte har de taktiska egenskaperna för att träna Barca. Seriöst, om vi slutar tänka legender, vilka som älskar Barca, vilka som har spelat för Barca, har Luis Enrique de taktiska egenskaperna som vi saknade förra året? Jag såg vissa mathcer med Roma och stundtals var det katastrof. Visst, jag förstod att han ej kunde vinna ligan direkt men en 8:e plats med Roma? Stundtals katastrofal fotboll? Förlora mot typ Lecce borta med 4-3?

Njaa, kan vi tänka med huvud istället för att lyssna på hjärtat? Jag önskar mig Jupp Heynckes. Ja, jag vet att han har slutat men jag har för mig att han var väldigt tveksam innan han slutade. Han ville fortsätta träna men vi alla vet ju att Bayern valde att gå vidare med Pep. Bara man kan övertyga honom och jag tror inte det skulle vara så svårt. Speciellt när han var så tveksam innan han slutade. Sen, vem vill ej träna Barcelona?

Nu kommer visa skrika: MEN HAN KOMMER KROCKA MED VÅR SPELFILOSOFI. Jag stödjer vår filosofi till 200%. Den ska vi fortsätta med, nästa tränaren måste föra spelfilosofin vidare. VIDARE. Varför kan inte Jupp komma med ett nytt tänk men i samma spelfilosofi? Alla tränare behöver inte ha spelat för Barca för att kunna spelidén, även om det är +. Jag tror att Jupp kan utveckla den lite grann, han kan komma med nya ideér. Det blir samma bollinnehav. Vi får tillbaka press spelet med Jupp och han kanske kan hitta nya dimensioner i anfallet.
Barcelona Mido
2013-07-20 16:19
Stoichkov~ (Barcelona) Håller med dig 200%,,, sämre än honom finns inte
Barcelona barca!54
2013-07-20 16:15
Rambla~

Det ska bli intressant att se Adama Traore spela. En spelare som jag har stora förhoppningar kring
Barcelona Rambla~
2013-07-20 16:08
barca!54 Tack. Jag tar alltid fel på de två. Dessutom är Ca nyopererad och borta i 3 månader.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-20 15:49
Luis Enrique tilltalar mig inte, inte det minsta. Jag kommer ihåg när han tränade B laget. Han var inte bättre än den nuvarande B-tränaren. Han var en tråkig och fantasilös tränare som nötte på bara bollinnehavet. Spelarna skulle göra resten. Kommer också ihåg hur han misslyckades i Roma. Han tillförde absolut inte mycket till Roma som är värd namnet annat än att rulla på bollen från kant till kant.

Ni som förespråkar Luis Enrique föreslår ni honom på grund av att han är en legend i klubben? Att vara en legend och omtyckt i klubben räcker inte för mig. Pep var en legend men han var också en tänkare som tillförde saker till fotbollen som få andra. Han hade något som verkan Tito eller Luis Enrique har som tränare. Det enda Luis Enrique är värd i sammanhänget är enligt mig att gå och putsa Pep Guardiolas skor.

Nu bestämmer verkan ni eller jag om vem ledningen ska välja men enligt mig är Luis Enrique det sämsta alternativet det kan bli. Jag har följt honom när han tränade B laget och när han tränade Roma. Blir Luis Enrique huvudtränare i Barça så är detta början till Barças förfall. Han misslyckades i Roma därför att han verkligen är fantasilös vad gäller taktisk tänkande. Det var väldigt tråkigt att titta på hur han spelade Roma.

Luis Enrique är inte en tränare som ska ta Barça till högre höjder. Luis Enrique kommer inte att träna Barça mer än en säsong om han nu väljs att efterträda Tito. .
När det gäller tränare ska man inte vara sentimental och låta känslorna styra. Man ska välja en tränare genom att tänka rationellt.
Luis Enrique är inte en tränare för mig som jag vill se träna Barça.
Barcelona barca!54
2013-07-20 15:46
Rambla~

Det är Egdar le som är uttagen, CA är född 93, vilket gör honom otillgänglig
Barcelona Vampíro
2013-07-20 15:46
Ryktades för några veckor sen att Zubis polare Valverde skulle vara aktuell den dagen Tito lämnar, han är bland de sista jag hade velat se som tränare. Jag röstar på Luis Enrique men som vissa vart inne på så blir det inte lätt för honom att svika Celta efter att de i princip byggt laget efter honom. Bielsa är annars en personlig favorit. Laudrup och AVB känns inte aktuella då de är mitt uppe i spännande projekt dessutom börjar deras säsonger om bara några veckor.
Barcelona Hetfield
2013-07-20 15:44
Galen idiot är en paradoxal komplimang. Hans galenskap är hans charm, och hans idioti är hans förfall.

Jag vill inte ha en tränare som bråkar med alla och som är envis som en åsna. Bielsa passar bättre i mittenlag eller sämre lag, inte i topplag.
Barcelona Rambla~
2013-07-20 15:35
Capitan Puyol - El Corazón Ok, då förstår jag vad du menar. Förresten, Euro 19 i kväll. Får Adama och Sandro spela? De möter Portugal, där är väl Ca uttagen?
Annons: