/spanien/barcelona/forum/7261.aspx/spanien/barcelona/forum/7261.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dinho the artist
2013-04-30 08:34
Sluta älta domslut, 4-0 var ett rättvist resultat och det är upp till oss att vända på det.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-30 01:49
@barcastuff: Alessandro Costacurta (ex-Milan): "Barcelona are a team that needs to be reformed. 4 or 5 changes should be made to the squad." [sky]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2013-04-30 00:22
Rambla - ibland är det helt hopplöst att diskutera med individer som " Akiles", inte ens när man drar fram fakta så förstår dom haha.

Akilles - kan du ta och chilla lite elr, du har skapat kaos här inne, hur svårt är det att förstå?. Gå lär dig vad som är hands och vad som inte är hands sen kan du komma och diskutera.
Barcelona CuléAK
2013-04-30 00:21
Är det sant att Barcas fyra kaptener ska åka till Madrid imorgon och heja på dem? Läste det på någon FB sida. Är tveksam till det dock då vi har match dagen efter och inte skulle Tito låta spelarna göra vad de ville så nära inpå en match?
Real Madrid Akiles
2013-04-29 23:17
@Rambla~ el chico dorado

Hahaha, hur gammal är du?? Snarare du som lipar.
Som sagt, du saknar argument och det är grunden till en diskussion.
Jag tänker inte slösa min tid på IQ-befriade idioter.
Real Madrid Akiles
2013-04-29 23:14
@Barcelonistas
Hur fan är det inte straff?? Han har armen över huvudet. Vad har den där att göra??
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-04-29 23:12
Gå och lipa någon annanstans mupp.
Real Madrid Akiles
2013-04-29 23:11
@Rambla~ el chico dorado Oooh ja, det var mkt intelligens bakom ditt inlägg, vilken skojare. Du bidrog exakt noll till diskussionen, och att skriva att någon är retarderat är väldigt omoget och tyder på brist av argument. Du kunde lika bra skippat att anmäla dig här på forumet om du inte har något intresse av att diskutera. Herregud, låt det regna hjärna.
2013-04-29 23:04
Barcelonistas Att du ens orkar förklara? Tanken har tydligen aldrig slagit folk att lag faktiskt kan spela helt uruselt och ändå få med sig bra eller hyfsade resultat. Ja de kan även spela oavgjort eller tom vinna en sådan match. Inte för att vi var nära precis men du fattar poängen. Jag blir så trött när folk kommer dragandes med eventuella straffar man kunde fått med sig och sen jämföra det med totalt felaktiga mål som blir godkända. Dessutom när det redan står 2-0.
2013-04-29 22:53
Var fan dyker alla dessa snillen från begåvningsreserven upp ifrån som den där snubben Akiles? Resonerar ju som en retard med sina intelligensbefriande argument.
Barcelonistas
2013-04-29 22:50
Akiles - den på Sanchez är inte straff, det är fakta enligt fifa reglerna. Den på Pique borde dock varit straff. 1 straff kontra 3 felaktigt dömda mål...

Sen tror jag du missuppfattat hela grejen med diskussionen, varför jag tog upp dom här situationerna var för att vi kunde haft ett mycket sämre utgångsläge inför returen. Mot Bayern så var det inget som funkade, spelet var dåligt, osv, plus att vi inte ens hade flyt med dessa situationer, det är det som gör en lite frustrerad. Det är inte så att jag försöker föringa Bayerns prestation på något sätt om det är de ni tror.

Barcelona Golden Barca
2013-04-29 22:40
Ali behövde inte vara orolig för att något skulle vara omöjligt ty 95 % minst av hans matcher var riggade i god tid.

lionel Messi äger snart alla rekord som finns att äga. Vi har listat några som är helt otroliga.

Remontada på onsdag med start 20,45 jag är född röd och blå men också realist. Men hoppat överger aldrig ett äkta Blaugranahjärta
2013-04-29 22:35
Barca King Han är lik Fred Flintstone. :)
Barcelona Barca King -
2013-04-29 22:24
Inget illa menat Barca för alltid i hjärtat men liknar inte Tito shaggy och Jordi Jay Leno :P LOL.
Barcelona fc__Barça
2013-04-29 22:24
Frisparken är ju så solklar som den kan bli vid 3-0 målet, alba och robben är i duell och muller bestämmer långt ifrån situationen att smälla alba.
Barcelona Arsenal
2013-04-29 22:23
Arsenal förlorade ju mot Milan med 4-0 och vann hemma med 3-0. Visst det kanske är svårt, men det kan ju ändå hända, chansen finns. Milan är inte Bayern, men Arsenal är ju knappast Barcelona
Real Madrid Akiles
2013-04-29 22:15
@Barcelonistas

Jag håller med, 2:0 var offside, men väldigt svårt att se och 3:0 är frispark. Men det jämnade ut sig iom straffsituationerna.
Kolla in båda länken.Tycker du verkligen att det inte ska vara straff?? Båda situationer är helt tydliga för min del.

Nr1: http://www.youtube.com/watch?v=IwDMrxdxRco
Nr2: http://www.youtube.com/watch?v=ZjsOj2hRJyw
Barcelona Grande Barca
2013-04-29 22:13
på tal om domarmissarna i bayern matchen som vid robbens mål t ex , jag undrar verkligen vad domarna säger till sig själva efter matchen... Typ fan grabbar, där borde vi fan ha blåst frispark.. aja eh...
Barcelona ElTriplete
2013-04-29 21:57
Grabbar, har skrivit en gästkrönika som jag sedan skickat till Taher. Hur lång tid tar det innan den publiceras? :/
Barcelonistas
2013-04-29 21:48
Akiles - 3-0 målet borde aldrig godkänts, att sen Muller skojar om det efter matchen med Robben säger ju en hel del.

Situationen på Sanchez är ingen straff, det var ingen o naturlig rörelse på Sanchez arm, den var in till kroppen.
2013-04-29 21:48
Sedan får man inte heller glömma att Gómez gjorde ett solklart offsidemål.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-29 21:45
Akiles

Med all respekt, 3-0 målet är felaktigt.

Det ska självklart vara frispark för Alba eftersom Müller inte får obstruera en spelare då han själv inte är bollförande. Att Alba faller ihop eller står kvar spelar absolut ingen roll. Solklar frispark för Barcelona, och således inget mål.
Real Madrid Akiles
2013-04-29 21:41
FCB_Messi

1 enda skott på mål! Hur ofta behöver man säga det? Det är uselt, inget annat. Domaren har inget med det att göra. Bayern gjorde en perfekt match och siffrorna speglar matchbilden till 100 %.
Real Madrid Akiles
2013-04-29 21:29
@Smogen
Målen och likaså straffsituationerna är en bedömningsfråga. Första målet är helt korrekt, Dante är redan någon sekund i luften när Alves bestämmer sig att han kanske borde hoppa, på vägen ner har Dante händerna på Alves' axlar, helt korrekt mål.
2:0 målet är offside, dock väldigt svårt att se för domaren, det var exempelvis mkt klarare i matchen United-Arsenal och målet godkändes ändå.
3:0 målet kunde man blåst frispark för, men det är fortfarande fotboll vi pratar om, inte balett. Müller använder inte armarna på något sätt och det som störde mig mest är att Alba såg ut som en kärring i den närkampen. Det var en liknande situation mellan Ribery och Pique, Ribery gick in hårdare i närkampen men iom Piques fysik stutsade han bara som en boll och Pique kunde fortsätta med bollen.

Straffsituationerna:
Pique drar upp armen och ifrån kroppen, helt klart straff.
Sanchez går in i en nickduell och har armen uppe över huvudet, 9 av 10 domare hade blåst straff. Vad har armen där att göra?
Även den tredje situationen är väldigt disskutabel, tror det var så att bollen tog på Alba's hand, kanske oavsiktligt men bollen tar på handen trots allt.

Sluta klaga på domaren när det är laget som gör en usel insats. 4:0 är helt korrekt.
Barcelona FCB_Messi
2013-04-29 21:19
Barcelonista Jag är helt på din sida . 1 straff till Bayern MAX. Och 2 mål borde inte varit mål . Allt som allt borde det slutat 2-0 och det hade vi förmodligen vänt . Folk har verkligen överdrivit det hela, att vi blev utspelade och att Bayern krossade oss. Dom försvarade sig bra och väldigt organiserat . Det är det hela !! Så fort vi satte lite press så slog dom bort bollen . Det var inte många gånger jag såg dom slå 3-4 passningar inom laget ens.
Barcelona FCB_Messi
2013-04-29 21:19
Barcelonista Jag är helt på din sida . 1 straff till Bayern MAX. Och 2 mål borde inte varit mål . Allt som allt borde det slutat 2-0 och det hade vi förmodligen vänt . Folk har verkligen överdrivit det hela, att vi blev utspelade och att Bayern krossade oss. Dom försvarade sig bra och väldigt organiserat . Det är det hela !! Så fort vi satte lite press så slog dom bort bollen . Det var inte många gånger jag såg dom slå 3-4 passningar inom laget ens.
Barcelona BB-Barceloneta
2013-04-29 21:17
Vad gäller Hummels vara eller icke vara i Dortmund så ligger nog mycket, som "Hetfield" nämnde", i hans egna händer. Vill han lämna så tror jag han sticker. Att behålla en spelare som inte själv vill vara där är inte bra för någon part, lägg därtill att Dortmund riskerar att tappa flera tongivande spelare, med Götze i spetsen. Jag är rädd för att flera nyckelspelare kommer att lämna Dortmund i sommar och därmed mycket av Dortmunds klass, jag tror inte vi kommer att få se ett lika bra Dortmund nästa säsong som denna. Och det känner nog Hummels av, ett bättre tillfälle för vår klubbledning att sno åt sig tysken lär man nog få vänta på. Min magkänsla är helt klart att han kommer.
Barcelonistas
2013-04-29 21:08
Sergio Busquets - Bayern 2 straffar? Snälla människa vilka straffar? Syftar du på handssituationerna?.

Den enda situationen som kan diskuteras är skottet som tar på Piques hand, men den andra situationen på Sanchez är verkligen inte straff. Lär dig reglerna innan du skriver ner massa skit, bara för att bollen tar på handen innan för straffområdet så betyder det knappast att det är straff.

Hur mycket än Bayern spelade ut Barca, så är det fakta att 3 utav deras mål aldrig borde godkänts.
Barcelona Barca King -
2013-04-29 20:53
Fais Det är helt sjukt hur Reus avancerar mot Madrids backlinje utan rädsla och stress. Han håller till och med 3-4 av spelarna ifrån sig och väntar tills ytterbacken har sprungit lugnt och sansat i sin offensiva position tills han släpper bollen. Den förmågan har Messi också att motståndarna är så rädda för och bli bortgjorda att de avvaktar. Sen har bägge snabbheten och dribblingarna att göra sin gubbe och skapa problem för backlinjen. Det mest utsökta med de två är att de kan hålla bollen klistrade vid fötterna.
Barcelona Sergio Busquets
2013-04-29 20:49
Snälla läs forumreglerna innan ni skriver tomma inlägg som inte betyder ett jävla skit, det finns en regel som lyder "innehållslösa kommentarer.....accepteras ej"

Idag har det varit ett tiotal inlägg som ungefär lyder såhär "vi måste göra 2 mål i första annars har vi ingen chans". Alla fattar att vi måste göra många mål imorgon? Det absolut optimala vore ju om vi gjorde 23 mål efter 30 minuter. MEN jag väljer att inte skriva det för det innehåller inte ett jävla skit.

Diskutera relevanta saker som folk kan diskutera kring, sluta prata massor jävla nonsens.

Det är inte meningen att vara någon moral-kärring, men seriöst det här forumet ser ut som ett dagis. 1% av allt som skrivs är intressant och värt att läsa.
Annons: