/spanien/barcelona/forum/7258.aspx/spanien/barcelona/forum/7258.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2013-05-01 17:43
Barca o Mort! - jag vet sjukt är det, jag har haft gåshud hela dagen nästan, får rysningar ibland ochså, har så jävla stora förväntningar på en remontada.

Jag tror vi har goda möjligheter att vända på skiten, sen skulle det tex sluta 4-1 så är jag nöjd ändå för jag vet att det var marginaler som var i vägen. Spelar vi som vi brukar göra så tror jag vi kan vända på skiten, Arsenal var 1 mål ifrån att skicka ut dom glöm inte det.
Barcelona I.Cuenca
2013-05-01 17:41
grande jw (Barcelona) Men det är inte spelbolagen som spelar matchen. Spelbolagen sätter odds efter vad de tror och hur första matchen slutade. Att gå efter enbart odds är ju att gräva sin egen grav. Tänk om du själv var spelare och tränaren kommit in i omklädningsrummet och sagt- sorry grabbar idag vinner vi inte vi har oddsen mot oss.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2013-05-01 17:39
vad oddsen på spelbolagen säger bryr jag mig inte om, kolla Real Madrid igår hade man suttit minst 1 mål i början där så hade man kunnat vända hela skiten.

Spelar vi otroligt bra och visar världen igen så är jag nöjd även om det kanske inte räcker till avancemang. Jag vill se ett Barcelona som visar varför man är bäst i världen!.
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-01 17:37
Barcelonistas

Det är fint att alltid heja och tro på sitt lag men ibland måste man vara realistisk och bara heja. För mig är oddsen ungefär 1% att vi går vidare idag även om jag till 100% VILL gå.

Att ha gåshud inför denna match tror jag bara kommer göra dig mer besviken och ledsen ifall vi åker ut, som vi förmodligen kommer.
Barcelona grande jw
2013-05-01 17:37
Explict

Så länge oddsen är över 1.01 på Bayern så lever ju fortfarande hoppet. Mirakel har ju hänt förut. :) Men det låter så förbannat korkat när någon "förväntar" sig att man ska slå ut Bayern när chansen är typ 3 på 100.
Barcelona Explict
2013-05-01 17:32
@grande jw:
1.030 i odds på Bayern att gå vidare. 3% chans alltså. Nu har vi inte ens Busquets med. Det är kört.
Barcelona grande jw
2013-05-01 17:31
@Barcelonistas:

Vill inte låta spydig men hur kan du "förvänta" dig att vi ska fixa det här? Kolla oddsen på alla spelbolag en gång. INGET spelbolag ger Barcelona större chans än 4-5% att ta sig vidare till en CL-final, och du, optimistiska supporter "förväntar" dig att vi ska ta oss till CL-final som om de vore Levante vi möter.
Barcelona grande jw
2013-05-01 17:28
Tror ni Bayern kommer bänka någon med tanke på läget med gula kort? Lahm, Dante, Martinez, Schweinsteiger, Gustavo och Gomez missar CL-finalen vid gult kort.

Lahm, Dante, Martinez och Schweinsteiger är ju garanterat ordinarie i en final, och skulle vara stora avbräck. Gustavo och Gomez finns ju alltid ersättare till.
Barcelonistas
2013-05-01 17:27
Dill - Busquets!! - du kan knappast ha höga förväntningar, jag har världens gåshud just nu, så nervös är jag. Samtidigt som jag förväntar mig att vi ska fixa det här.
Barcelonistas
2013-05-01 17:26
Pep#4 - vore tjänstefel att starta med en avdankad Cesc, jag förväntar mig att vi spelar med Pedro som är vitalt för det defensiva spelet.

Valdes

Alves-Pique-Bartra-Adriano

Xavi-Song-Iniesta

Pedro-Messi-Villa

Det viktiga är att både Alves och Adriano hänger med på kanterna så dom hjälper till i det offensiva spelet. Vi måste köra med allt vi har bombardera Bayerns straffområde, sen gäller det att Backlinjen följer med upp så vi har ett hyfsat bra avstånd mellan mittfält och backlinje. Då kommer även vårt presspel att fungera till max, om inte backlinjen hänger med upp så kommer det precis som sist bli så att Bayern kommer med 3-4 spelare i omställningsspelet mot en backlinje som är långt ner.

Den klassiska triangeln blir ochså otroligt viktigt, både när vi har bollen och inte har den.
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-05-01 17:15
ElRaval

Känner precis likadant. Efter alla år så tror jag det här är första gången man inte är sådär spyfärdigt nervös inför en CL SEMIFINAL, med tanke på att de får bli som det blir.
Mycket som talar emot oss dock, avsaknaden av busquets svider såklart extra mycket kan ni tänka er p.g.a mitt nick. En till sak är att bayern inte verkar vilja släppa det här efter att ha ramlat och faceplantat på mållinjen mot chelsea förra året. De är så hungriga.

Klarar vi av att resa oss på 9 ännu en gång?
Barcelona Pep #4
2013-05-01 17:07
Jag tror elvan är spikad med Villa från start och beroende på hur Busquets mår så kommer Song få spela.

Adriano ersätter Alba och förhoppningsvis en Abidal centralt. Om inte blir de väl Bartra.

Resten av elvan är väl som vanligt fast den sista platsen går antingen till Cesc/Thiago/Alexis/Pedro

Ska vi ha högpress är Pedro bra att ha. Bra avslutare därför tror jag på honom.
Barcelonistas
2013-05-01 17:06
tro gör man i kyrkan, jag vet att vi kommer gå vidare idag, Barcelona har lidit av något sorts syndrom där man visat upp två olika sidor.

I Munchen hade Bayern turen att spela mot ett Barcelona som var under all kritik, nu på CN är det andra bullar.
Barcelona ElRaval
2013-05-01 17:05
Det känns nästa skönt att veta att spelarna inte har något att förlora utan bara kan göra vad fan dom vill i stort sett.

Det är skönt att inte vara nervös utan bara ta det som det kommer.

Det ända jag kräver idag är att spelarna ger allt.
Sen om det innebär 2 - 2, 5-0 eller 2-5 skiter jag i egentligen,
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2013-05-01 17:00
Jag tror på mitt lag, jag tror på våran storhet, jag vet att våra spelare aldrig viker ner sig. Messi kan göra mycket, Barca kan göra mer.

Jag vill se bilder från staden och fansen, tror människorna i Barcelona på det här? Man vill se lite sånt nu när det bara är lite mindre än fyra timmar kvar. Någon som kan länka?
Barcelona FCB :)
2013-05-01 16:42
kan bayern vinna med 4-0 på hemmaplan så kan väl barca också göra det? Messi kan göra 4 mål på egen hand om han har en bra dag ..det vet vi
Barcelona Bàckis
2013-05-01 16:28
Jag ser hellre att vi ställer upp med en tokoffensiv elva, verkligen öser på och ger det chansen hur det än skulle sluta med Bayerns omställningar. Skit samma om vi skulle förlora igen, det handlar om att hänga två innan paus, helst tre. Svårt som fan, men vi måste tro vi kan göra det. Att gå ut med en vanlig elva och hopppas vi ska göra 4 mål mot Bayern är naivt.

Barcelonistas
2013-05-01 16:00
Vi måste göra ett tidigt mål idag, det blir så viktigt.
Barcelona B-Guden
2013-05-01 15:41
Vi ska gå ut för fullt från första minuten. Ingen räknar med att vi vänder detta men vi har inget och förlora så det är bara att ge allt, om vi vinner med 2-0 idag eller förlorar med 5-0 spelar ingen roll.
Min elva

Alves Pique Ariano
Song
Thiago Iniesta
Messi
Alexis Villa Tello

Xavi är inte med för han har slår aldrig bollen bakom backlinjen längre (?) Varför har han slutat med det? och det vi behöver nu är framåt. Jag räknar inte med att vi ska gå vidare, men ett försök iallafall, och då måste vi spela rakare än vanligt
Barcelona The Reporter
2013-05-01 15:39
När man ser på bilden med Ramos och Iker när de kramar varandra och gråter då får man upp många tankar i hjärnan.

För det första, är dessa två spelare som verkligen förtjänar att vinna Champions League.

Sedan fattar jag inte vad den äckliga jäveln Mourinho försöker leka när han petar Iker. Fyfan, om jag var Perez hade jag kastat ut Mou med huvudet före.
Barcelona grande jw
2013-05-01 15:29
Att man vände mot Milan är väl en sak men Bayern är lite skillnad. Milan skulle jag inte ens ranka bland de 10 bästa klubbarna i världen medans Bayern ligger högst upp på rankingen just nu i mina ögon. Real Madrid hade en kolossal uppförsbacke, och då fick dom ändå med sig ett bortamål som väger ganska tungt. Vi blev däremot nollade.

Jag ser inga riktiga svagheter i Bayerns lag. Dom har sån otroligt tyngd och styrka men ändå livsfarliga i kontringar. Jag blev till och med förvånad över hur förbannat bra passningsspel dom hade och hur lätt dom spelade sig ur våran press senast..

Jag vill gärna vara optimistisk men tyvärr kommer det inte hända mot denna upplagan av Bayern. Vi sålde oss alldeles för lätt i förstamatchen och massa skitsnack om "remontada" från spelarna ska man nog ta med en nypa salt, med tanke på vilken patetisk insats vi gjorde sist. Ett mål första 10 är vårt enda hopp så vi får publiken med oss och känner lite hopp på planen :)
Barcelona påfågeln
2013-05-01 15:26
@barcastuff: Because of superstition, Bayern Munich aren't staying in the same hotel in Barcelona as in 2009, when they lost 4-0 at the Camp Nou. [md] Hoppas några gamla spöken kan titta fram.., tyskarna är ju experter på att komma två nuförtiden :)
Barcelona Barieta
2013-05-01 15:25
Blir nog väldigt svårt utan Busquets på mitten idag, får hoppas på att Song storspelar som det ska bli avancemang.
Barcelona Barcelona!!
2013-05-01 14:57
Tror inte på avancemang för Barca idag, men hoppet är det sista som överger en och hoppet kommer leva tills Bayern gör mål!
Dock hade vi behövt ett snabbt mål, 1-0 i paus så lever fortfarande hoppet. Det som är minst lika viktigt som att göra mål ikväll är ju att hålla nollan, vilket Barca inte har gjort många gånger denna säsongen... Krävs en jätte insats av hela laget idag och Messi måste vara på spelhumör!
Barcelona barca_joe
2013-05-01 14:32
skulle vilja se detta lag ikväll, vad har vi att förlora?

Valdes
Pique Bartra Adriano
Alves Xavi Thiago Iniesta
Messi Cesc Villa/Tello
Barcelona LeoMessi
2013-05-01 14:21
Någon mer som har tänkt på vad Messi hade gjort mot oss när vi har detta försvar? Ifall han hade spelat i ett annat lag haha
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-05-01 14:06
Mats Hummels match var fantastisk igår. Han tog allt, vann varenda nickduell,gjorde några ruscher, var alltid ett steg före i löpningarna och han var överallt. Han käkade Ronaldo & Higuain till frukost. Dortmunds mittlås med med Subotic-Hummels är fantastisk, det var nästan i klass med Puyol-Pique under 2008-2011. De höll mot Real Madrid i hela 170 minuter och det var igår de fick deras första förlust. Hummels är även bra med fötterna och det visade han flera gånger tex när han passade sig ur i svåra situationer. Med Alves-Pique-Hummels-Alba kommer vi bli mycket bättre och jag tror att Pique behöver en fast mittback bredvid sig för att komma igång igen. Hummels är lätt värd 35 miljoner Euro om inte mer till och med. Han är bara 24 och det är ingenting för en mittback. Jag hoppas Barca går all in på Hummels för han är verkligen fantastisk och han är jävligt stor också. När jag ser Hummels så börjar jag älska försvarsspel.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-05-01 14:04
Kan någon länka Joakim Brobergs krönika om Mourinho?
Barcelona Busquen
2013-05-01 13:19
Mojito - Culé (un estilo de vida):

Orgull!

Håller med om det du skriver, förutom gällande Tello. Jag håller med om att Tello är en spelare som är väldigt nyttig när allt stämmer för honom. Tyvärr gör det sällan (aldrig?) det i större matcher. Mot bättre försvar blir han helt sönderläst, eftersom han bara har ett anfallsdrag, att rycka mot kortlinjen. Tello är bra att ha när man möter långsamma ytterbackar, men jag tror tyvärr inte han skulle få ut något mot Bayern.
Barcelona FCB_Messi
2013-05-01 13:17
Min elva som jag verkligen tycker ska spela: Valdes Alves pique Batra adriano Song Xavi thiago Alexis. Messi. Iniesta
Annons: