/spanien/barcelona/forum/7254.aspx/spanien/barcelona/forum/7254.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Krabban94
2013-06-24 16:51
Nu ryktas det även att man är beredd at buda på Marquinhos ungefär 25miljoner som Roma är villiga att sälja för...
Barcelona Krabban94
2013-06-24 16:50
Beklagar stavfelen!
Barcelona Krabban94
2013-06-24 16:49
Sorry att ja yrar lite för mycket här nu :s
Barcelona Krabban94
2013-06-24 16:47
"Funny how Abidal is let go, fully recovered and ready to play. But Vilanova can stay and is undergoing treatment every few months. I don't want to sound disrespectful but I don't understand the management's way of thinking at the moment."

såg en kommentar p å artikel om att Tito missar september eller en del, ller helt med över det som det stod i kommentaren! Hoppeligen får man in den där förbannade mittbacken och inte någon Diaby som man till slut skolar om till målvakt så kan man hoppeligen klara sig lite bättre utan Tito ett tag...
Barcelona kingrodrigues
2013-06-24 16:32
http://www.totalbarca.com/2013/news/vilanova-to-miss-september-matches/ Nu får det för fan räcka. Ska vi spela utan tränare titt som tätt? Kasta in handduken och tänk på familjen!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2013-06-24 16:20
La Armada Blaugrana Det verkar ha blivit populärt och coolt att hacka på Cesc och Pique. Vad som än händer så är det deras fel. Thiago vill lämna laget? Inte hans girighet och egoism, det är Cesc fel. Krig i Syrien? Helt klart Piques fel. Det regnade när de skulle gå ut på picknick? Helt klart Cesc fel. Vinden blåste lite för mycket idag? Piques fel, han måste kunna stoppa sånt.
Barcelona La Armada Blaugrana
2013-06-24 16:16
Gabriel Så du säljer hellre en spelare som är katalan, har laget i sitt hjärta och har gjort ekonomiska uppoffringar som saknar motstycke i fotbollshistorien för att kunna spela med FC Barcelona. Du har redan glömt att Fabregas var en av lagets bästa spelare under hösten och en av huvudanledningarna till rekordinledningen med 18 vinster på de första 19 matcherna i ligan. Du vill hellre att en Brasilian helt utan klubbkänsla ska gå före Fabregas? Vad är det som sägre att Thiago stannar nästa gång en rik klubb kommer med checkhäftet? Thiago är ambitiös, han vill bli lagets stjärna och det spelar ingen roll för honom om det är i FC Barcelona eller i vilken annan klubb som helst så länge hans lönekrav möts.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-06-24 16:10
Angående matchen mot Bayern München - jag undrar verkligen hur ledningen tänkte där? Confederations cup-spelarna inte kommer att vara tillgängliga. Tror att de anländer till försäsongen 29:e juli. Medan Pep kommer att ha majoriteten av sina spelare tillgängliga.
Barcelona Hetfield
2013-06-24 15:50
Det finns inget som heter "hellre". Thiago lämnar för att han vill det och Barcelona kan inte göra något åt saken ifall Man U betalar för utköpsklausulen.

Det jag hoppas på är att ifall Thiago lämnar så vill jag att det ska gå så snabbt som möjligt, för Barcelona måste ersätta honom på något sätt. Sergi Roberto är inte i närheten av samma talang eller ens samma typ av spelare. Jag har ju läst lite rykten om att Dortmund är villiga att släppa Gundogan.
Barcelona Gabriel
2013-06-24 15:48
Word. Säljer hellre Fabregas för ca 40M€ och behåller Thiago sen kan vi använda oss av pengarna för att köpa nån grym mittback, men det händer tyvärr inte.
Barcelona påfågeln
2013-06-24 15:42
Cesc was Man United's first midfield option, but when he kept on repeating he won't leave Barcelona, they looked at alternatives. [as]

Synd att Thiago inte kan säga så, ser ju hellre att Cesc lämnar...
Barcelona Andresito
2013-06-24 15:24
Ser fram emot Bayern - Barca den 24 juli. Ska bli intressant att se hur Pep tar sig an taktiken som han själv skapat och om han känner till svagheter som ingen annan gör
Barcelona Bàckis
2013-06-24 15:00
Sitter och kollar resa till Supercupsmötet med Atletico i Augusti, någon som vet om datumet är spikat, alltså 28e? Är det några här inne som skall ner ? Hade varit kul att styra ihop en träff på plats där nere isf, mina polare är som alla andra mainstream-snubbar i sverige Barcahaters ;)
Barcelona Bästelona
2013-06-24 15:00
Han snackar ju sjukt bra tyska !
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-06-24 14:44
För er som vill se Pep igen. Fyfan vad man saknar honom!
Barcelona Stoichkov~
2013-06-24 14:38
@H.C Xavier:
Jaså, för mig har det kostat bara 53 kronor. Spanska konsulatet tar 53 :-. Men det tar ett par arbetsdagar att få hem den. Spanjorerna är usla byråkrater men det var billigt dock.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-06-24 14:34
Jag vill hålla med er tidigare. Saknaden av Pep blev väldigt jobbig när man såg honom presenteras för Bayern München. Det jag främst saknar är hans arbetsmoral. Varje dag, varje timme ,varje minut.

Jag älskar anekdoten inför El Clasico 2010. (5-0). Hans far gick ut i media och sade att han inte hade sett hans son på några veckor, rapporter om att han hade låst in sig i sitt rum och bara kommit ut för att köpa mat, hur han anlände till träningsanläggningen 08:00 och lämnade 23:00. Och efter matchen tackar han Rexach, Cruyff och alla de andra som har varit där tidigare än honom och fastställer att det var en vinst för de också.

Medan José Morais (Mourinhos assistent) i en intervju med TV4 förklarar hur de har studerat Barcelona 10 timmar varje dag och slår sig för bröstet.
Barcelona Andresito
2013-06-24 14:23
Stort grattis till tidernas bästa fotbollsspelare som fyller 26 år idag!

Per molts anys, Leo!
Barcelona Massimo
2013-06-24 14:19
Vampiro

Saknaden av Pep växte oerhört när jag såg hans presskonferens, fick mig att blicka tillbaka på när han presenterades som tränare för Barca. Det han har gjort i Barca är oslagbart och man kommer för evigt att vara tacksam över hans tid i klubben. Kan inget annat än att önska honom lycka till i Bayern Muchen och hoppas på att han återvänder en vacker dag :)
Barcelona Vampíro
2013-06-24 14:05
Fan det gör ont att se vår Pep sitta med de där tyska gubbarna. Han ska inte vara där, det känns verkligen inte rätt.
Barcelona H.C Xavier
2013-06-24 13:44
lundberglundberg

Ska skicka mina papper idag. Som Rambla är inne på måste du få din signatur validerad av en notarius publicus. Detta tar en arbestsdag att göra så du får alltså inte tillbaka dina papper samma dag som du lämnar in dem. Detta kostade 300 kr. Om du bor i göteborg så ligger det på drottninggatan 38. Obs, glöm ej passet!
Jeffson
2013-06-24 13:42
Rambla

Jag vet, men har inte jättetydliga minnen av det eftersom jag inte var så insatt då dels pga att jag väldigt nyligen hade börjat följa Barca då och dels att jag bara var 13-14 år.

Gabriel

Jag håller med dej, det är fjantigt. Kan inte hjälpa det. Men jag tror att det kan vara Owens sejour i madrid som har stökat till det för mej :)
Barcelona Rambla~
2013-06-24 13:12
Om Thiago drar till England är det bara en tidsfråga innan pappa Mazinho tar med sig Rafinha över dit också. Flera klubbar lär ju jaga även honom. Arsenal och Chelsea är redan intresserade, klubbar som bara ska ha hela tiden från la Masia.
Barcelona Gabriel
2013-06-24 13:08
Jeffson Jag vill inte heller ha Rooney i Barça, men inte pga att han är engelsk. Tycker det är ett fjantigt argument även om det inte är ditt enda.
Barcelona Rambla~
2013-06-24 13:02
@Jeffson:

Sir Bobby Robson tränade Barca 1997 när de van Cupvinnarcupen mot PSG med en viss Ronaldo i laget och Mourinho som assisterande.
Barcelona Leo y Cesc
2013-06-24 12:56

Konstigt att se Pep bli en ny tränare för ett annat lag plus att han talar tyska redan så bra haha
Jeffson
2013-06-24 12:41
Gabriel

Jag har bara följt Barca sedan 97-98 så jag har ingen "känsla" av dom två i klubben. Men det känns fortfarande fel med engelsmän i Spanien :) Men som sagt, det är inte enda argumentet till varför jag inte vill ha Rooney i Barca, även om han är en fantastisk fotbollsspelare.
Barcelona Massimo
2013-06-24 12:37
Fan vad snabbt Pep lärde sig tyska da, ser lite skumt ut bara när han snackar hehe
Barcelona Gabriel
2013-06-24 12:28
Du glömmer Lineker och Bobby Robson. Men jag håller med, nej tack till Rooney.
Jeffson
2013-06-24 12:15
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Jag vet att jag är lite gammalmodig av mej men det känns bara helt fel med engelsmän utanför England, extra fel känns det i Spanien och Barcelona. Och sedan så har jag svårt att se vilken position han hade förbättrat hos oss. Och med hans lön...nej tack.
Annons: