/spanien/barcelona/forum/7252.aspx/spanien/barcelona/forum/7252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King -
2013-05-01 23:19
TITO VILANOVA DEN TAKTISKA HJÄRNAN BAKOM PEP? Vem fan slängde ut århundradens största lögn i Spanien?

Pep, lärde sig fotboll på topp nivå som spelare under Cruyff för att senare åka till Italien och sydamerika och utveckla sina ideer om fotbollen. Han tog fotbollen till en helt annan nivå. En fotboll som Dortmund, Bayern och resten av världen mer eller mindre använder olika delar ut av den.

Tito, jag orkar inte mer. I alla stormatcher har han blottats. Jag tar en förlust, jag tar en jävlaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa FÖRLUST MEN INTE EN SÅDAN HÄR FÖRLUST. VI har blivit en jävla statistik att åka ut med flest antal mål i en semifinal.

Man kan skylla på spelare hur mycket som helst men det finns ingen tränare som inte är den egentliga problemet.
Jeffson
2013-05-01 23:17
Ta det lite lugnt. Vi blev rövkörda över två matcher mot Bayern München, visst. Vi kan tyvärr inte längre kalla oss världen bästa lag. De senaste 5 åren har vi varit det men inte längre. Men vi borde aldrig någonsin "vara äcklade" av våra spelare. Vi borde aldrig hata på våra egna spelare och ledare. Vi borde aldrig konspirera om att Messi inte vill spela. Vi borde fortsätta stötta och älska vårat lag i med och motgång, även när vi är besvikna.
Barcelona Grande Barca
2013-05-01 23:16
Ni som satt o hånade real madrid igår ! ja hoppas ni äter upp era ord, håna aldrig mer ! för de gjorde fan 10 gånger bättre match än våra spelare, de visade iaf hjärta , heder o stolthet ! kdfjsödöasdk akdaöd '
ad'äaö'
da da
Barcelona B-Guden
2013-05-01 23:15
@Barcelonistas:
Hur många av dom avgjorde inte i sista minuten och liret var värdelöst ? Vi var kass i början men vi vann ändå. Nån drömfotboll var det inte snack om iaf (men jag vill ha tito kvar)
Barcelona Henrik Larsson 7
2013-05-01 23:15
Frodo Håller med i allt du säger, bra skrivet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2013-05-01 23:13
Jag anser ochså att Tito inte är rätt man, men jag tycker han borde få en ärlig chans. Vi får inte glömma hur bra det gick med Tito under hösten där vi spelade drömfotboll, vi hade 18 raka segrar i ligan under hösten. Sen blev Tito sjuk och blev borta flera månader, och i ärlighetens namn så blev spelet bara sämre och sämre, vi hitta aldrig tillbaka till det där spelet som vi hade innan uppehållet.
Barcelona BarcaChris
Var redo på skitsnacket nu grabbar. Folk kommer säga vi var överskattade. Messi kommer dom snacka skit om med
Barcelona NoGo™
Frodo

Klockrent skrivet som vanligt från dig!

+1
Barcelona Frodo
2013-05-01 23:11
Sälj Cesc för en påse nötter.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-01 23:10
Tycker att ni är orättvisa när det gäller Alves. Han utförde de instruktioner han fått från Tito fullt ut, dvs sprang upp och ner på kanten.

Okej, inläggen var inte de bästa - men det har de aldrig varit innan heller.

Problemet nu är att han inte har någon att kombinera med när Messi är borta. Cesc har inte tekniken, och Villa låg konstant inne i mitten. Inte heller fanns det någon mittfältare som kunde ge understöd, ofta var det Bartra som var det enda alternativet, förutom en ensam Villa som gömde sig i straffområdet.

Samspelet Messi-Alves är ju annars ett av lagets bästa anfallsvapen.
Barcelona Frodo
2013-05-01 23:10
Det viktigaste för klubben är inte att göra sig av med 10 spelare och köpa 10 nya. Det viktigaste är att göra sig av med medelmåttor som Tito, Eusebio och Zubizarreta som innehar viktiga positioner. Rosell konstruerar ju mer eller mindre Barcas undergång men honom kan man inte bli av med på en gång.

Under Pep förlorade vi aldrig en match med mer än 2 mål på 4 år. Under Tito har vi gjort det 2 gånger på en vecka. Det sägs ju att Tito högg Pep i ryggen. Jag undrar om Tito känner att det var värt att vara Rosells marionettdocka i ett år och samtidigt förlora en vän som han haft sen barnsben.

Jag antar att Rosell känner sig nöjd. Han och hans ledning har ju åtminstone fått smutskasta Laporta, Cryuff och Pep. Det verkar ju vara det viktigaste.

Nu kanske folk kan sluta säga att Pep tog över ett självspelande piano. Han tog över ett lag i väldigt dåligt skick och disharmoni men gjorde det till världens bästa. Han lämnade laget i bra skick (till skillnad från Mou som alltid lämnar klubbar i kaos) så det är dags för landets begåvningsreserv att förstå hans storhet.

Att Tito lämnar Thiago på bänken i en död CL-semi när vi behöver fantasi och fart säger allt om honom som tränare. Han är otroligt feg och man bör inte förvänta sig annat än stagnation från laget under hans ledning som tränare. Att Pedro fortsätter få chansen säger allt om hur saker och ting är i klubben. Pep kunde bänka lagets hjärta och kapten i en CL-final. Han visade att ingen var oersättlig vilket gjorde att spelarna alltid var på tårna. Spelare som Thiago, Tello och Cuenca fick starta stora matcher vilket rörde om det ordentligt. Spelare som Pique och Alves kunde bänkas.

Just nu vet man alltid vilka som startar och det oavsett prestationer. Rent taktiskt ser man aldrig någon röd tråd heller och man har ingen som motiverar från sidlinjen. Roura fick mycket kritik under sin tid som tränare men han visade mer passion än Tito gjort under hela säsongen.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-05-01 23:09
Har inte någon jävel av tränarna gått på presskonferensen? VILL HA SVAR NU TACK.
Barcelona Barca King -
2013-05-01 23:09
Tålamodet för Tito (shaggy) Vilanova är redan över, jag var redan skeptisk till Peps vattenpojke redan från början. Han får en bara en enda jävla säsong på sig sen kan han dra åt helvete. Jag bryr mig inte om allt han har gjort bra. Det han har gjort dåligt väger lika mycket om inte mer. Vad är en ligatitel värd när du förlorar på det här sättet.

Vi har Xavi, Fabregas, Iniesta, Busquets, Villa, Pedro, Alexis, Alves, Pique, Adriano och Song det är inga dussinlirare precis. Om man inte kan motivera ett Barca i anfallsväg eller försvarsmässigt vad är man för tränare?

Jo men Tito hade inte Messi, jaha så han är en bra tränare bara med Messi? Då kan jag säga mina vänner att vi har redan förlorat innan vi har vunnit. Ett lag ska spela kollektivt med eller utan messi och messi i ett sådant kollektiv lag kommer LYSA. Med Messi eller utan Messi på plan då är hela barca harmlös om vi ska tänka så.

Vilanova är en fegis han vågar inte spela de yngre spelarna istället har han kört med samma startelva hela tiden. Att kasta in Thiago, Montoya som hundmat visar ingen tro på de.
Barcelona Blaugrana91
2013-05-01 23:08
Från Barcelonas twitter

"Congratulations to Bayern Munich for the well earned Champions League final berth"

Mitt i all ilska mot insatsen så får man ju inte glömma att gratulera Bayern, var längesen ett lag var så värdiga att gå till final.

Barcelona ElRaval
2013-05-01 23:08
@El capitano[Culee:

Jag förstår inte delar av ditt resonemang.

Varför måste vi sälja Song?
Han tar inte upp plats för någon annan, utan likt Keita så är han en utmärkt trupp spelare. Han är dessutom en av få i laget som har längden och kan därför markera motståndarspelare på fasta situationer.

Du förstår väl att man inte kan ha tolv spelfördelande dvärgar på planen?
Barcelona Smogen
2013-05-01 23:07
Jag tror tyvärr inte att detta kommer bli någon väckarklocka för varken Tito eller Rosell. Man vinner ligan och tar sig till semifinal i CL. Tror man är nöjda med det och kommer köra på ungefär som vanligt nästa år.
Visst, kanske kan bli ett par bra värvningar i år, men att pumpa i det där öset och kämparandan som tex. Dortmund har kommer tyvärr inte att hända.

Jag hoppas dock att det här blir en väckarklocka och att man framförallt gör det som Barcelona gjorde 2009. ROTERAR spelarna så att man formtoppar under våren. Va fasen, ge Song, Thiago, Bartra, Montoya, Tello och Deulofeu mfl. chansen i fler matcher och låt nyckelspelarna VILA mer. Annars blir det som i år, under CL slutspelet inte är totalt slut i kroppen och blir frånsprungna av lag som Milan, PSG och Bayern.

och jag är ledsen Tito, men jag hade blivit jävligt glad om tex. Klopp kom till laget och sparkade lite röv....
Barcelona Andresito
KarmaIsAKaranka

Styckeindelning bro ;)
Barcelona Vampíro
@Guardiola_Pep Ja 08/09 är facit på hur Barcelona ska spela, det är dock omöjligt att ha en sån säsong igen. Alla spelarna gav allt från första till sista match. Efter det året har det dock på gott och ont blivit mer Messi och mindre utav de andra anfallarna. Messi kan dock leverera och vara effektiv längre bort ifrån målet, han behöver inte göra de där 15-20 tap-in målen varje säsong. Ser hellre att man får in en mer naturlig striker framför mål som dels kan hota backlinjen men även smälla dit bollen när det krävs. Orkar inte med samma gamla att Leo gör 60 mål och resten av anfallarna gör 8-9 var. Det håller inte om man ska utmana om de tyngsta titlarna.
Barcelona KarmaIsAKaranka
Innan jag påbörjar detta inlägg vill jag bara poängtera att det finns en hel del troll i detta forum som till stor del är Madridistas som försöker trösta sig efter gårdagens fiasko. Nu till det viktiga. Vår era är inte över men vi har en del att tänka på under sommaren. Ledningen måste våga mer. Sanchez och Villa har inget att söka i klubben längre. Villa ska ha all respekt för det han har bidragit med. Sanchez däremot har bränt sina chanser och är långt mindre erfaren än Villa vilket egentligen borde gett honom blodad tand. Pedro bör tänka på sin säsong som helhet. Det är hans sämsta säsong sedan han blev uppflyttad som okänd yngling av Guardiola sommaren 2008. Han förtjänar en bänkplats med andra ord. Tello borde slussas in i startelvan då han har tagit sin chans och imponerat varje gång han fått en. Vi behöver mer kreativitet framåt helt enkelt. Pedro och Villa har slut på idéer. Sanchez har aldrig haft en idé. Bartra visade framfötterna under kvällen och det ser väldigt lovande ut om han får mer speltid under nästa säsong. Tito
Barcelona enkos
2013-05-01 23:05
Alves är Barcelonas näst bästa lönetagare, jag tycker att han har gjort sitt och borde säljas, få pengar och spara mycket på hans lön..
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-01 23:05
Nu hoppas vi säsongen tar slut asap och att vi, på nåt sått, vinner ligan. Godnatt
Barcelona Andresito
2013-05-01 23:04
Tycker Tito ska få en säsong till på sig. Han har ju trots allt inte genomfört en hel säsong som huvudtränare med tanke på cancern. Han förtjänar att visa vad han går för, det var ju ingen som klagade innan han blev sjuk och vi slog något rekord i ligan med flest segrar i rad eller vad det var..
Barcelona ElRaval
2013-05-01 23:03
@Barcelona!!:

Väl sagt.
Jag håller precis med.

Jag tycker åtminstone att det ska finnas en blandning mellan allt. Det måste gå att kombinera triangel-tiki-taka spel med snabba kontringar och fart och fläkt.

Vi behöver ett par explosiva jäklar likt Aguero tror jag.
Barcelona Bàckis
2013-05-01 23:02
----------Ter Stegen------------- Montoya-Hummels-Piqué-Alba -------Thiago-----Busquets----- Iniesta-----Messi-------Neymar ------------Agüero---------------- Bänk: Pinto, Puyol(?), Bartra, Abidal, Cesc,Song, Mascherano, Pedro Tello, Deulofeu, mfl. UT: Villa, Sanchez, Valdes, Alves
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-05-01 23:01
Ni som ville att Barca skulle åtminstone rädda hedern, Ni har fel! Låt mig förklara för jag ville att Bayern skulle krossa Barca även på Camp nou!

För nu går det inte längre och gömma våra problem, Hade vi vunnit matchen med kanske 2-0 så lovar jag att det inte hade blivit så stora förändringar trots allt. För man vet inte med Rosell & Zub och company!

Den här matchen beskrev vår säsong helt utmärkt! Anfallet är ett skämt(Förutrom Messi), Backlinjen även den är ett skämt! Pressspelet har varit under all kritik, Utan Messi har vi varit helt värdelösa och sist men inte minst hur mätta har spelarna egentligen varit? Ingenting har stämt, Ett mycket enklare ord!

Nu krävs det stora förändringar! spelare som Alexis, Villa, Song måste säljas!
En mittback måste värvas in, En anfallare måste in( Har alltid varit kritisk mot Neymar värvingen men nu är han mer välkommen än någonsin!) Pedro ska sättas på bänken, G.Delefou och Tello ska vara före honom!

Thiago och Fabregas borde få tydligare roller, Inga mer defensiva mittfältare som mittbackar, Montoya borde gå före Alves för liksom vad har hänt med Dani alves?

Och ni som kritiserar Tito visst jag kan tycka samma sak men ärligt talat så borde han få en ärlig chans nästa säsong för med tanke på vad som har hänt honom den här säsongen!

En sammanfattning av det hela, Anfallet måste fräschas upp, Pressspelet måste förbättras och sist men inte minst backlinjen måste stabiliseras!

Tack för mig och Visca även i såna här svåra situationer!

Barcelona B-Guden
2013-05-01 23:01
Vi hade ju garanterat legat bakom Malaga om Messi inte lirat, det är han och Villa som är matchvinnare, sen Tello och Iniesta efter dom.
Vi har gjort 101 mål, Messi har gjort 12 assist 44 mål och säkert legat bakom 10 mål till.

Xavi har varit under all kritik Sanchez Pedro Casc Pique, har varit totalt sämst.
Mer än godkänd, Messi Iniesta Busquet. Godkända Thiago Tello Villa Adriano Song.

8 godkända endast 3 av dom har varit ordinarie.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2013-05-01 23:00
Jag tror att Messi såg tomheten i sina lagkamraters ögon, passiviteten i Vilanova, Rouras ansikte, och tänkte fuck detta och fick helt plötsligt väldigt ont i benet.

Fegt men förståligt
Barcelona Vampíro
2013-05-01 22:59
Jag är beredd att ge Tito en säsong till, vi vinner inget på att sparka en tränare nu speciellt efter det året han gått igenom där han inte kunnat träna laget fullt ut. Dock så kan man konstatera det jag var inne på redan förra veckan, vi har varit totalt bortspelade i de s.k toppmatcherna. Titos lag har kollapsat helt och håller så fort ett lag gjort det obekvämt för oss och så har det vart sen augusti. Trots det så har ingenting hänt, inga förändringar, inga överraskningar utan samma gamla visa med övertro på spelare som bevisligen inte är tillräckligt bra för att spela i Barcelona i de tuffaste matcherna. Tänker främst på Pedro, Alexis, Fábregas osv. Det är verkligen oroväckande, att på 9 månader inte kunna förändra något som man så tydligt har problem med.
Barcelona Barca-nist
2013-05-01 22:59
herregud åtminstone ett mål!?
finns det inte andra alternativ än det spelet som Barca brukar ha?
Har inte genierna kommit på nåt senaste åren när de flesta lag som spelar på detta viset.
När ska de förstå , att det är bra att man har en filosofi men när det låser sig så spelar man på annat sätt.
Barcelona Mido
2013-05-01 22:58
sitter å kollar på aljazeera sport,,, programledaren är as förbannad på barca.. han säger att för i tiden bara ordet FC barcelona lockade stora spelare,men inte nu längre pga LA MASIA,,, real är närvarande i marknaden men inte barca.. det är programledaren å inte experter som pratar hahaha han säger att man behöver utländska krafter i dagens fotboll,inte som för 4-5 år sen.. för att det verkar att det är en lag att man får inte växa mer än 1,65 cm i katalonien hahaha kockrent
Annons: