/spanien/barcelona/forum/7251.aspx/spanien/barcelona/forum/7251.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2013-05-01 23:33
Pique - "We should work hard to imporve" Lägg till ett "really fucking" innan "hard" så har du helt rätt Pique.
Barcelona ElTriplete
2013-05-01 23:32
Länktips: Blir helt deprimerad när jag ser målen från trippelsäsongen. Henry-Eto'o-Messi.. :(
Barcelona Sang Blaugrana
2013-05-01 23:32
Mycket bra skrivet Frodo. Reflekterar mina tankar till fullo.
Sen angående Tito. Visst, han må ha vart ansvarig för den taktiska biten under Pep-eran, men fotboll är så mycket mer än bara taktik. Man behöver en motivator, en som visar hjärta och själ och som alltid är på tårna i sidlinjen. DÄR tror jag Tito är hästlängder efter. Var en känd kock som sa att han och Pep hade käkat middag tillsammans och då skulle Pep ha sagt till honom att Barca har ingen motivation längre. Att skillnaden mellan Barca och Bayern är motivationen.
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-01 23:31
Tre sidor om vilka spelare som ska säljas och köpas efter denna förlust? Jag tror jag lämnar detta forumet i sesådär två dagar.. Verkligen var detta en chock för er? Att vi inte gick vidare? Vi förlorar en match me 3-0 mot förmodligen världens bästa lag medan två av våra nyckelspelare är skadade och plötsligt ska halva truppen bort.

Vi vann ligan och semi i CL. En ganska lyckad säsong är vad de flesta lagen skulle kalla det.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-05-01 23:30
@ElRaval:

Absolut där håller jag med dig, Men jag tycker att just värvningen av Song är så jävla onödig, Vi behövde inte Song utan vi behöve en jävla mittback,. Just den värvingen speglar så jävla mycket den nya ledningen så därför vill jag att han ska säljas! BTW vi har världens bästa sportchef! ZUB!
Barcelona Bästelona
2013-05-01 23:29
Tillbaka till ruta 1...

1. Rosell & Co... Ta er själv en titt i spegeln och säg mig vad ni har gjort för Barcelona sen ni kom? Visst Rosell räddade ekonomin men till vilken kostnad? Att sälja sig! Innebörden utav MQUC försvann enligt mig så fort man valde att trycka Qatar Foundation på bröstet. Rosell valde att göra sig av med legendaren Cruyff, anställer en sportchef som är totalt inkompetent och anställer folk mer pga relation än kompetens. Ge mig presidentval nu!!!

2. Dags att släppa fram Thiago på allvar och sätta Xavi åt sidan? Xavi har fortfarande en fruktansvärt hög högstanivå, men fan vad man ser den för lite... Thiago måste spelas in på allvar nu och börja axla Xavis roll.
- Vi behöver minst 1 till ny mittback. Verthongen är en våt dröm för mig och han var utanför Barcelonas port i somras och knacka på men som vanligt så ska Zubi och Rosell välja att gå på en annan spelare. I detta fallet var det Song. En defensiv mittfältare som ska skolas om till mittback, gick ju jätte bra! Annars är Hummels och Silva också aktuella.
- Neymar lär komma, frågan är när. Hoppas han kommer nu till sommaren och vi gör oss av med Villa samt Alexis. Flytta upp Deulofeu och låt han konkurrera med Pedro och Tello om höger platsen.
- Lämnar Valdes nu så ser jag helst att Ter Stegen tar hans plats. En ung och lovande målvakt som inte lär kosta speciellt mycket.

3. Dags att hitta nya dimensioner i vårt spel! Vi är sönderlästa, folk vet exakt hur man kan ta poäng eller vinna mot Barcelona. Det gäller att hitta tillbaks till presspelet som vi hade med Pep men samt hitta nya vägar att ta oss till målet, nya vägar att spela fotboll på.

Kan skriva mycket mer men orkar inte...
Barcelona påfågeln
2013-05-01 23:28
@barcastuff: Bayern Munich scored 3 goals from 2 shots on target tonight #fcblive #ucl #fcbfcb Det här säger ju en hel del egentligen, Bayern är kliniska, och släppte heller inte till en enda riktigt bra chans över två möten. Det blir svårt då. Undrat hur mycket Bayern slår Dortmund med i finalen...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KristoferDelija
2013-05-01 23:27
En bollvinnare på mitfältet helst Vidal eller Pogba måste Barca lyckas köpa.
En renodlad ytter som kan göra sin gubbe. Jesus Navas.
En anfallare som kan komma högre upp i banan och sätta press på motsåndarnas backlinje då. En Neymar eller Aguero.
Men ett MÅSTE är en världsklass mittback. Om jag var i ert läge så skulle jag försöka satsa pengarna på Thiago Silva. herregud vad han skulle beövas i detta Barca.
Barcelona Patrick Kluivert!!!!
I dessa tider måste ge stöd och respekt till lagets tränare. Det är ingen lätt uppgift att fylla Peps skor. Nu får vi avsluta säsongen och avgöra den så fort som möjligt så talangerna ska få chansen att visa upp sig. Vad det gäller Tito så kan man summera hans säsong efter sista matchen. Det kan vi inte enbart göra efter semifinal matcherna. Vi gör en godkänt säsong och förändring behövs. Sen säga att vi ska byta spelsätt är en synd mot Barca tron. Med detta spel har vi vunnit massa titlar. Det är i dessa tider vi ska tror på vår Tiki-taka spel och La masia fabriken. Vi kommer inte vinna varje år eller det kanske tar tio-30 år innan vi kan uppleva Pep eran igen. Men det är det som är charmen med fotbollen. Hur kul skulle det vara om Barca vann varje år. Under dessa år har jag ibland saknat de tider då vi hade problem med lag som Celta Vigo och Malllorca. Där nästan alla lag i Spanien hade chansen att vinna mot Barca. Det är inte så att jag inte vill att Barca ska vinna, men vi har varit för dominanta vissa tider särskild i Spanien. Men det är en grej som Barca inte kan tappa och det är tron på sitt spel och organisation. Det är demokrati som råder och fansen har valt Rosell som president, då gäller det att acceptera hans beslut fram till nästa val. Tito är den rätta för Barca, det finns ingen annan som kan mer om laget än honom kanske förutom Pep då. Just nu har vi ett mellan år och allt snack om köpa in spelare är inte Barca sättet. Vi ska köpa in där vi La Masia inte kan ge laget. Ha hänsyn till språket för att det skrevs snabbt och impulsiv.
Barcelona BarcaChris
Ett självspelande piano är inget lag. Men Barca var ett nycket nättre lag då pep tog över för 5 år sen. Inte i närheten av samma lag som idag som Tito fick. Var def det bästa laget i världen då Han höll moralen bra i laget. Men han gjorde för dåliga köp. Zlatan barcas största köp någonsin var ett fiasko. Ingen av hans köp sedans 2009 har vart speciellt lyckad. Tycker pep har också ansvar för det här katalanska sekt skitet dom har hålt på med de senare åren. Han var def bättre än tito. Men Messi har räddat honom väldigt mycket han med
Barcelona Barca o Mort!
Vad i hela friden, hur är det sånt kaos efter matchen? Innan matchen sa 95% att det var över redan och efter matchen kokar forumet över :P

Suger alltid att åka ut ur CL men detta var förväntat och helt ärligt var Bayern välförtjänta finalister så detta kan jag ta. Andra bullar var det förra året när Chelski gick vidare..
Barcelona Bästelona
2013-05-01 23:26
Tillbaka till ruta 1... 1. Rosell
Barcelona NoGo™
2013-05-01 23:24
Har inte Post-pkn varit eller varför dröjer svaren på den för?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-05-01 23:23
Till alla som vill ha bort Rossell så finns det bara 1 alternativ. Bli betalande medlemar i fc Barcelona och rösta på någon annan i komande val. Tills dess får vi dessvärre stå ut med smutsen. gMen Tito måste bort. Det va en chansning som absolut inte gick hem. det finns gott om nytänkande karismatiska tränare där ute som har passnings orienterade spel filosofier som liknar Barcas. Forna Barca spelarna Laudrup, Enrique, och Koeman i den ordningen eller in med Eusebio från Barca b. Andra mer säkra alternativ hade vart Bielsa, Pellegrini eller Wenger! Vill dock inte se mer av Vilanova! Han har inte status nog för att ta auktoritet i ett lag som Barcelona. Hade tamejfan hellre sett Maradona på bänken än den kastrerade fjanten!

Utöver ny tränare skall 3/4 spelare in också. Någon utav mittbackarna Martinez, Kompany, Marquinhos, Silva och Hummels. Någon av målvakterna Courtois, Ter Stegen, Handanovic eller J.Cesar. Neymar kompanerad av någon av följande anfallare Cavani, Suarez, El Sharaawy eller Tevez

Spelare som skall ut: Sanchez ( haft 2 säsonger på sig och har visat att han inte bidrar med dom egenskaperna vi behöver),

Marcherano ( Sämre än Song som dm och hans kunskaper som mb lär inte behövas när vi värvar nytt på den positionen),

Afellay( han platsar helt enkelt inte och kan ge bra med pengar)

Abidal( Sorgligt men han lär bli än mer skadebenägen efter att ha vart borta som han vart och stigande ålder)

Valdes( Vill lämna, skall få lämna, ersättare går att finna)

Cuenca( inte bevisat tillräkligt i ajax bara att sälja med återköps klausul)

Bojan( Kommer tbx från lån men har stagnerat helt, bara att mjölka ut det lilla man kan få för honom)

Villa( har inte vart sig själv sen skadan, måste bort)

J.Dos Santos( både rafinha och S.Roberto ligger före honom i utveklingen borde säljas med återköps klausul)

Fontas: ( Samma som Dos Santos med Batra och muniesa före)

Keirrison( Va har detta köpet någonsinn bidragit med?)

Upp från Barca b skall sen Delafeu, S,Roberto Muniesa. Även Rafinha borde få prova på!
Barcelona KarmaIsAKaranka
Jag förstår inte er som vill ha bort Dani Alves. Han var den ende spelaren i första mötet mot Bayern som fick tummen upp tack vare hans offensiva vilja. Även idag slet han som ett djur även om utdelningen inte var den önskade. Det är ju inte märkligt att han tappar koncentration bakåt då han tar de tuffaste löpningarna i samtliga matcher. Han är alltid tillgänglig och han spelar alla matcher då han är frisk. Glöm inte den fantastiska fotboll vi bjuds på när Dani och Messi samlar på sig 3-4 motståndare nära sidlinjen och börjar spela tiki taka för att sedan explodera i fart och flärd. Telepati är ordet. Dani är den spelare Messi har bäst kemi med för tillfället och raderar vi honom ur bilden ... ja, då kan vi glömma totalfotbollen helt och hållet. Spelare som Dani växer inte på träd. Han är en spelare alla hatar att möta men en spelare som är ovärderlig att ha i laget. Kolla länktipset!
Barcelona Corazon
jag undrar om Barca någon gång kan tänka sig ett annat spel sätt eller spel system eller spel formation skulle va riktigt jävla intressant å se vilka spelar typer man skulle kunna få in. Med dagens spelsystem så passar inte ens vissa världspelare in i vårt system. Är du inte 1.50cm snabb å teknisks så är du inte aktuell.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-05-01 23:21
VARFÖR ÄR DET SÅ TYST? HAR INTE NGN AV TRÖNARSTABEN SNSCKST EFTFR MATCHEN? SKA DE SPOTTA PÅ OSS ÄNNU MER. 95 TUSEN GÅR KOLLAR PÅ MATCHEN , 95 TUSEN KÖPER BILJETTER I ETT LAND DÄR HALVA LANDET ÄR ARBETSLÖSA OCH DE GÖR SÅ HÄR!!! OCH NU GÅR DE INTE ENS PÅ PRESSKONFERANSEN JAG KOOOOOOOOOKAR
Barcelona Smogen
2013-05-01 23:21
Senast Barcelona förlorade en utslagning över två rundor med 7 mål var 1946.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-01 23:20
Heynckes: "I have huge admiration for Barça and their players. They're an example of fair play. They won everything and stayed humble." Åh så han hyllar oss. Tänk om det är för att det är hans blivande arbetsgivare. Näh...
Barcelona Barca King -
2013-05-01 23:19
TITO VILANOVA DEN TAKTISKA HJÄRNAN BAKOM PEP? Vem fan slängde ut århundradens största lögn i Spanien?

Pep, lärde sig fotboll på topp nivå som spelare under Cruyff för att senare åka till Italien och sydamerika och utveckla sina ideer om fotbollen. Han tog fotbollen till en helt annan nivå. En fotboll som Dortmund, Bayern och resten av världen mer eller mindre använder olika delar ut av den.

Tito, jag orkar inte mer. I alla stormatcher har han blottats. Jag tar en förlust, jag tar en jävlaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa FÖRLUST MEN INTE EN SÅDAN HÄR FÖRLUST. VI har blivit en jävla statistik att åka ut med flest antal mål i en semifinal.

Man kan skylla på spelare hur mycket som helst men det finns ingen tränare som inte är den egentliga problemet.
Jeffson
2013-05-01 23:17
Ta det lite lugnt. Vi blev rövkörda över två matcher mot Bayern München, visst. Vi kan tyvärr inte längre kalla oss världen bästa lag. De senaste 5 åren har vi varit det men inte längre. Men vi borde aldrig någonsin "vara äcklade" av våra spelare. Vi borde aldrig hata på våra egna spelare och ledare. Vi borde aldrig konspirera om att Messi inte vill spela. Vi borde fortsätta stötta och älska vårat lag i med och motgång, även när vi är besvikna.
Barcelona Grande Barca
2013-05-01 23:16
Ni som satt o hånade real madrid igår ! ja hoppas ni äter upp era ord, håna aldrig mer ! för de gjorde fan 10 gånger bättre match än våra spelare, de visade iaf hjärta , heder o stolthet ! kdfjsödöasdk akdaöd '
ad'äaö'
da da
Barcelona B-Guden
2013-05-01 23:15
@Barcelonistas:
Hur många av dom avgjorde inte i sista minuten och liret var värdelöst ? Vi var kass i början men vi vann ändå. Nån drömfotboll var det inte snack om iaf (men jag vill ha tito kvar)
Barcelona Henrik Larsson 7
2013-05-01 23:15
Frodo Håller med i allt du säger, bra skrivet.
Barcelonistas
2013-05-01 23:13
Jag anser ochså att Tito inte är rätt man, men jag tycker han borde få en ärlig chans. Vi får inte glömma hur bra det gick med Tito under hösten där vi spelade drömfotboll, vi hade 18 raka segrar i ligan under hösten. Sen blev Tito sjuk och blev borta flera månader, och i ärlighetens namn så blev spelet bara sämre och sämre, vi hitta aldrig tillbaka till det där spelet som vi hade innan uppehållet.
Barcelona BarcaChris
Var redo på skitsnacket nu grabbar. Folk kommer säga vi var överskattade. Messi kommer dom snacka skit om med
Barcelona NoGo™
Frodo

Klockrent skrivet som vanligt från dig!

+1
Barcelona Frodo
2013-05-01 23:11
Sälj Cesc för en påse nötter.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-01 23:10
Tycker att ni är orättvisa när det gäller Alves. Han utförde de instruktioner han fått från Tito fullt ut, dvs sprang upp och ner på kanten.

Okej, inläggen var inte de bästa - men det har de aldrig varit innan heller.

Problemet nu är att han inte har någon att kombinera med när Messi är borta. Cesc har inte tekniken, och Villa låg konstant inne i mitten. Inte heller fanns det någon mittfältare som kunde ge understöd, ofta var det Bartra som var det enda alternativet, förutom en ensam Villa som gömde sig i straffområdet.

Samspelet Messi-Alves är ju annars ett av lagets bästa anfallsvapen.
Barcelona Frodo
2013-05-01 23:10
Det viktigaste för klubben är inte att göra sig av med 10 spelare och köpa 10 nya. Det viktigaste är att göra sig av med medelmåttor som Tito, Eusebio och Zubizarreta som innehar viktiga positioner. Rosell konstruerar ju mer eller mindre Barcas undergång men honom kan man inte bli av med på en gång.

Under Pep förlorade vi aldrig en match med mer än 2 mål på 4 år. Under Tito har vi gjort det 2 gånger på en vecka. Det sägs ju att Tito högg Pep i ryggen. Jag undrar om Tito känner att det var värt att vara Rosells marionettdocka i ett år och samtidigt förlora en vän som han haft sen barnsben.

Jag antar att Rosell känner sig nöjd. Han och hans ledning har ju åtminstone fått smutskasta Laporta, Cryuff och Pep. Det verkar ju vara det viktigaste.

Nu kanske folk kan sluta säga att Pep tog över ett självspelande piano. Han tog över ett lag i väldigt dåligt skick och disharmoni men gjorde det till världens bästa. Han lämnade laget i bra skick (till skillnad från Mou som alltid lämnar klubbar i kaos) så det är dags för landets begåvningsreserv att förstå hans storhet.

Att Tito lämnar Thiago på bänken i en död CL-semi när vi behöver fantasi och fart säger allt om honom som tränare. Han är otroligt feg och man bör inte förvänta sig annat än stagnation från laget under hans ledning som tränare. Att Pedro fortsätter få chansen säger allt om hur saker och ting är i klubben. Pep kunde bänka lagets hjärta och kapten i en CL-final. Han visade att ingen var oersättlig vilket gjorde att spelarna alltid var på tårna. Spelare som Thiago, Tello och Cuenca fick starta stora matcher vilket rörde om det ordentligt. Spelare som Pique och Alves kunde bänkas.

Just nu vet man alltid vilka som startar och det oavsett prestationer. Rent taktiskt ser man aldrig någon röd tråd heller och man har ingen som motiverar från sidlinjen. Roura fick mycket kritik under sin tid som tränare men han visade mer passion än Tito gjort under hela säsongen.
Annons: