/spanien/barcelona/forum/7250.aspx/spanien/barcelona/forum/7250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Busquen
2013-05-02 00:08
Barca King -:

Snälla, försök att hålla lite höjd.
Barcelona Barca King -
2013-05-02 00:04
Eye of the Tiger

Vi såg ut som ROCKY i matchen mot Cluber Lang, vår tränare Mickey(Pep) dog och vi gick ut med vår second PULIE(Vilanova) som fattar noll och åkte på stryk mot CLUUUUUUUUUUUUUUUBER LAAAAAAAAAANG SOM BLOTTADE OSS HELT OCH HÅLLET.

Om vi ska följa filmens manus som vi borde går Rocky(Barca) och tränar med ingen mindre än Apollo(Klopp). Apollo(Klopp) påminner Rocky(Barca) om att få tillbaka eye of the tiger, mördar blicken som vi har tappat. Apollo(Klopp) tar oss tillbaka till grunderna och får oss tappa räddslan som Rocky(Barca) kände i hjärtat. Apollo(Klopp) gör Rocky(Barca) snabbare, smidigare kvickare och han gör oss mångsidigare. Apollo(Klopp): "Eye of the tiger baby!!! No Fear, no Fear!!!!!)". Rocky(Barca) kommer tillbaka pånyttfödd och nittar skiten ur Cluber Lang(Bayern & Madrid)

Tyvärr är vi inte i filmen precis, Barca(rocky) kommer tränas av sin frus idiotiska bror Pulie(Tito) bara för att få mer stryk.
Barcelona Gabriel
2013-05-02 00:02
Fortsättning på föregående inlägg:

Han har inte visat upp några som helst kunskaper på att varken kunna ändra en matchbild, eller att stänga en match. Jag är långt ifrån övertygad om att han har vad som krävs för att göra oss till världens bästa lag igen. Men, jag kan inte klandra Rosell för det här beslutet...

Det här är de 4 största skillnaderna jag kan komma på som han gjort med FC Barcelona, även om han tillsammans med Zubi och Tito tagit sportsliga beslut. Om man ska kolla på vad han har uträttat rent "titelmässigt" så har han ändå gjort det hyfsat bra, men det är också lätt att vilseledas genom att titta på den statistiken. Framför allt om man tar i åtanke att Rosell vann med Barça CL och ligan under hans första år som president - dock utan att egentligen ha bidragit med mycket till de resultaten (ser snarare det året som Laportas vinst). Förra året var ett fiasko med enbart en Copa del Rey vinst. I år är känslan likadan som förra året, men sportsligt har vi gått ned oss som lag, även om det största tyder på att vi kommer att vinna ligan (mer om det snart). Utgå från att vi nu vinner ligan så har Rosell ändå under sina 3 första år som president vunnit 1 Champions League titel, 2 liga titlar och 1 Copa del Rey titel, det ser väldigt bra ut "on paper" men faktum är att han, tillsammans med Tito och Zubi tagit sportsliga (eller snarare ignorerat sportsliga faktum) beslut som gjort oss sämre, när vi med "smartare" beslut hade kunnat fortsätta vår dominans i flera år till. Nu står vi istället här med 7-0 i baken och totalt sönder blottade och total förnedrade i en semi final som vi egentligen aldrig borde ha befunnit oss i, men som vi ändå lyckades ta oss till tack vare Lionel Messi.

Med detta sagt har Rosell gjort oss till ett sämre lag. Han beslut av Zubizarreta som sportchef och även Tito som tränare (även om jag inte klandrar han för det, men det är fortfarande presidentens beslut att ta vem som ska träna laget) till allt annat är avgörande till vad som idag är ett mycket svagare FC Barcelona. Och angående ligatiteln så börjar jag bli orolig, först och främst ser spelet långt ifrån bra ut. Det enda som gör mig lite lugn är att vi har Messi, så det borde ändå kunna fixa sig. Men, jag vill att ni alla leker med tanken lite. Tänk på det här. Vad hade hänt om vi inte haft Messi? Vi hade gått titellösa i år, och förmodligen även förra säsongen. Jag vill att folk inser allvaret i det här, och inte bara viftar bort det som "nä nä, det stämmer inte alls" - för att ignorera problemet är det största misstaget man kan göra.

Angående tränarpositionen så har jag funderat väldigt mycket, jag tycker inte Tito har vad som krävs för att träna laget. Jag kanske visar upp lite för dåligt tålamod, men det handlar inte om det. Jag hade tagit semifinal smällen om jag sett någon form av indikation från hans sida att han är rätt man för jobbet, bara tid ges.Istället ser jag en döende Tito som inte rör på en endaste fena, som gör konstiga byten och inte inger någon som helst glöd eller passion what so ever hos spelarna. Han kommer inte att bytas ut till nästa säsong, det är säkert så han har all chans i världen att motbevisa mig. Men bara for the fun of it så har jag funderat ut vem som skulle kunna göra ett bra jobb hos oss.

Michael Laudrup, gjort ett fantastiskt jobb i Swansea. Han känner till klubbens värderingar och principer och vet hur klubben fungerar. Han pratar flytande spanska så där är det inte heller några problem. Om någon ens nämner "han har spelat i Real Madrid" så ska ni veta att den där övergången var en överenskommelse klubbarna mellan så det var knappast något bad blood mellan han och klubben när han gick. Han gav sina bästa år som spelare för Barça. Jag är övertygad om att han hade gjort ett bra jobb. Att han även spelade under Dream Team eran, samma era som Pep gör mig bara än mer övertygad.

Att nya spelare måste in är en självklarthet. You're only as good as the player you have in your team. Kollar vi spelarna vi har i laget för tillfället är det inte många det skriker "världsklass" om ifall vi ska vara riktigt uppriktiga. Det är Messi och Iniesta, för Xavi har gått ned sig. Det räcker liksom inte. Vi behöver bättre försvarare, bättre anfallare och helst en till mittfältare.

Jag vet att detta forumet har sina Cesc älskare, jag orkar inte med honom mer. Spelmässigt bidrar han inte med jack shit och jag skiter i vad han uträttat statistiskt. Det räcker inte med att göra 1 mål eller slå 1 assist under en match för att anses ha gjort en bra match i Barcelona. Du måste spela bra, Cesc klarar inte av det. Han har fått två säsonger på sig, han har inte vad som krävs. Hade det varit jag som var president i klubben, eller tränare eller vad fan som helst hade jag sålt tillbaka Fabregas till Arsenal och använt den summan till att försöka köpa loss Reus, där snackar vi en spelare som är världsklass.

Shit, jag har skrivit hur länge som helst nu. Tappade säkert bort mig 5 gånger sammalagt och har även glömt vissa poäng som jag skulle ta upp men det får räcka så här. Vill avsluta med att säga att vi befinner oss i ett kris tillstånd, blunda inte för det faktumet pga liga titeln. Det är en titel vi vinner pga två orsaker. Lagen i ligan klarar inte av att slåss mot oss och Real Madrid, den andra orsaken är att Real Madrid kort och gott gav bort den titeln redan i början av säsongen. I mina ögon är Real Madrid ett bättre fotbollslag än FC Barcelona, och snarare är det dem som gav bort titeln än att det var vi som vann den.

Saker måste åtgärdas till nästa säsong. Jag är orolig...
Godnatt!
Barcelona Gio Style
2013-05-02 00:02
RonaldinhoGaucho!

Tello har bevisat i princip varenda match att han inte är en starter. Utmärkt supersub, men har inte presterat en enda gång som han spelat som startspelare.
Barcelona Andreas-
2013-05-02 00:01
Busquen:

Adriano glänser inte direkt o går sönder oftare än jag vet inte vad. Mascherano är till åren, och ingen spelare vi kan bygga som en mittback bredvid Pique. Det kommer gå käpprätt åt helvete, det fattar alla.
Barcelona Gabriel
2013-05-02 00:01
3-0, 7-0 sammanlagt. Jag tänker inte ens ge mig på att kommentera matchen, det känns onödigt. Det här kommer att bli ett långt inlägg, so bare with me. Först och främst vill jag gratulera Bayern München till deras final plats. En final jag dock både tror och hoppas att de förlorar, men det är en annan sak. En sak tänker jag dock säga om matchen eller rättare sagt om matcherna, om dubbelmötet. Det är uppenbart att Bayern München efter detta kommer att prisas till skyarna. Folk kommer att sitta på deras vårstolar dagar innan finalen och hypa upp det här Bayern laget som favorit i finalen mot Dortmund pga deras demolisering av, vad som tidigare varit världens utan tvekan bästa klubblag. Point people, bli inte lurade av resultatet - det här är inte en demonstration på hur otroligt bra lag Bayern München är, det är ett avslöjande om hur långt efter FC Barcelona har halkat som lag de senaste två åren. Inte på några som helst sätt försöker jag ta bort Bayerns insats, de förtjänar att vara i finalen, min poäng är att vi inte förtjänar att vara i semi final för vi har ärligt talat inget att göra i slutfasen av denna turneringen och Bayern mötte ett otroligt svagt Barça, ännu svagare blir det utan Messi. Ska vi vara helt ärliga så borde Barcelona egentligen åkt ut redan mot Milan i 8-delen, men 2 mål i första halvleken av världens bästa Messi ingav hopp i vad som annars är ett lag som för tillfället lever mer på namnet FC Barcelona och det fina rykte man skapat sig under Peps lagstyre. Samma visa mot PSG i kvartsfinalen, utan Messi där hade vi inte gått vidare. Ikväll blottades fasaden. FC Barcelona gick aldrig till semi final i Champions League säsongen 2012/2013, Messi gick till semi final. En semi final han oturligt nog, för både han och hans klubblags del missade (jag räknar inte med att han spelade första matchen, då han spelade skadad). Fasaden är ikväll avslöjad - Messi ÄR FC Barcelona, utan honom är FC Barcelona inte bara ett steg bakom de största klubbarna, utan faktiskt ett par. Problemet börjar högst upp i ledningen, allt från Rosell, till Freixa, till Bortameu. De personer som inte kan se att dessa personer styr oss i helt fel riktning har både sportsligt och identitetsmässigt har ingen förståelse om vad FC Barcelona står för och strävar efter att vara som klubb och lag. Efter gårdagens Mourinho-förlust (jag väljer att kalla det så) var det populärt att sammanfatta hans resultat som Real Madrid tränare, jag tycker det var intressant - något liknande tycker jag man borde göra ikväll, men inte med tränarna och Tito utan snarare med Rosell och hans ledning. Rosell har under sin tid enda från dag ett satsat allt på ett kort, den ekonomiska biten. Rent sportsligt skulle det bli svårt och en utmaning att göra det bättre än Laporta, men det är fortfarande ett krav och framför allt prio att likställa Laportas resultat, om han vill bli sedd som en lyckad president efter hans sejour i klubben. Ekonomiskt har han gjort det bra, men vi har fått sälja en stor del av vår identitet och jag tvekar fortfarande på att tröjsponsoren var ett "måste", snarare tror jag att det var något Rosell ville införskaffa. Vad har Rosell gjort under hans tid, och farmför allt vad har han uträttat? * Ifråntagit Johan Cruyffs post som hederspresident - Argumentet var att en sån position måste klubbens medlemmar rösta fram, inte utses av en president. Jag vet inte om jag köper det. Att dessutom göra en stor ceremoni sak av hela saken gör mig äcklad. Tvingar Cruyff ställa sig och offentligt ge tillbaks sin "utmärkelse" är lågt och inte värdigt. Att en president kan behandla en person som betytt så mycket, både som spelare, tränare och ambassadör för klubben är bara det ett litet bevis på hur lite "barcelonism" Sandro besitter. * Tröjsponsorer - Redan från dag 1 när jag fick reda på det här var jag upprörd och negativt inställd. Jag har redan haft mina diskussioner med folk här inne angående ämnet så jag tänker inte ge mig in i en ny sådan, vad jag däremot tänker göra är att stå fast vid min tidigare åsikt. En åsikt som består av en negativ inställning kring hela tröj kladandet. Jag är inte helt övertygad om att klubben stod på "no options left". Man måste inse vad värdet av att aldrig haft en tröjsponsor innebär, det var en stor del av våran identitet. Man kan argumentera fram och tillbaka angående det här, jag ser det som en negativ sak, men jag valde att acceptera det eftersom det trots allt är så fotbollsvärlden fungerar i nuläget. Med andra ord, det är inget jag gillar, men accepterat. * Skrämt iväg Pep Guardiola - Jag är helt övertygad om att Pep, idag fortfarande hade stått som tränare för FC Barcelona om det fortfarande var Laporta som stod som president i klubben istället för Rosell. Jag har känslan om att vi som fans inte ens vet hälften av sanningen om vad som egentligen hände. Att Pep tröttnade och bara inte kände för att fortsätta träna laget i hans hjärta köper jag inte, absolut inte. Det är för mycket som inte stämmer in. Allt från Rosells kontroversiella uttalande innan CdR finalen mot Real Madrid (att han tror på en 5-0 vinst, precis som alltid mot dem) till att sparka bort nära vänner till Pep från klubben, det rör sig om mer. Det finns en anledning varför Pep skrev på ett kontrakt med Bayern München till 2016, de flesta vet orsaken. * Valet av Zubizarreta som sportchef - Zubi klarar inte av många rätt som sportdirektör, en jättelång analys om vad det är han gör som är fel är inte nödvändig då de flesta culés är insatta kring ämnet, det är dock uppenbart att det är ett stort fail av Rosell. Det är mer uppenbart för varje dag som går att Zubizarreta inte har någon kompetens what so ever för att jobba med det här, och att han snarare har det jobbet pga hans goda vänskap med presidenten. Jag var personligen inte det största fanet av Txiki som sportchef, men jag hade caught a granade for Txiki så som det är just nu. * Eusebio som B-lagstränare - Need I say more? Precis som Zubi, ingen kompetens över huvud taget för att befinna sig där, och enbart är där han är pga vänskapen. Resultaten talar för sig själva. Samtidigt låter Rosell, Óscar García försvinna och ta över Maccabi Tel Aviv där han under sitt första år som huvudansvarig för laget vinner ligan. Åter igen ett stort fail av Rosell. * Valet av Tito Vilanova som coach - Det här är egentligen det enda jag inte tänker att klandra Rosell för, med tanke på vad som hände med Pep. Jag klandrar han fortfarande för att Pep försvann, för jag är helt övertygad om att han tillsammans med resten av ledningen är huvudorsaken till varför Pep valde att dra. Men när det nu ändå blev så här, var jag enig om att Tito borde få chansen. Så här i efterhand är jag dock ytterst tveksam till att det var ett bra beslut. Tito har visat upp prov på taktisk okunnighet i matcher mot storlagen, och besitter inte heller någon form av auktoritet eller glöd som han kan ingjuta i spelarna från sidlinjen. Han har inte
Barcelona Gio Style
2013-05-02 00:00
@Andreas-:

HAHAHAHA du fick mig att garva trots att vi just förlorat med 0-3, bra jobbat :P
Barcelona Gio Style
2013-05-01 23:59
Tar givetvis hellre en hel del andra spelare hellre än Neymar, men vi måste ändå gå efter värvningar som känns troliga. Jag skulle komma i brallan om Agüero dyker upp, men chansen är dessvärre inte så stor att just han skulle dyka upp
Barcelona Busquen
2013-05-01 23:58
@Andreas-:

Mascherano och Adriano? Hur tänkte du där? Masken har gjort det bra och Adriano imponerar i princip alltid när han får spela.
Barcelonistas
2013-05-01 23:58
Håller med Dinho, trots att vi bara vann CDR föra säsongen så tycker jag att vi föra säsongen gjorde en bättre säsong än denna. Det låter helt sjukt jag vet...

Men faktum är att föra säsongen så var det spel vi visade upp mycket mer värt än en CDR titel, jag anser att vi var det bästa laget i Cl föra säsongen trots att vi inte vann titeln. Hade vi suttit våra chanser mot Chelsea så hade det sammanlagt blivit 5-1, elr 7-1 något liknande.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-05-01 23:57
@Rivaldo_gudarnas gud:

du säger att sanchez ska säljas för att han haft 2säsonger och inte bidragit med något, men sen nämner du inte Pedro som är i exakt samma sits, 2 säsonger och han har inte bidragit med nåååååått! säger nt att sanchez ska stanna BÅDE sanchez och pedrito ska ut, sälj pedro medans man kan punga ut lite cash, han blir bara sämre o sämre och helt onödig

man kan köra med tello som starter, om nt han gör något så har vi en ny pedro va förlorar vi på de?
Barcelona Vampíro
2013-05-01 23:56
@Rivaldo_gudarnas gud Han har haft två nästintill identiska säsonger, gör en del mål och assist under hösten. Imponerar inte riktigt spelmässigt utan precis när msn förväntar sig mer så faller han ihop totalt och är usel speciellt i de viktigaste matcherna. Hade betydligt högre förväntningar på en spelare som kunde spelet ut och in och som dessutom så gärna ville till Barça. Times up, en spelare från La Masia som kostat €35M kan inte vara såhär dålig under två säsonger. Ingen roll passar honom tydligen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MessiyoyO 10
2013-05-01 23:55
ElTriplete

Snacka om att ha en anfallare i absoluta världsklass! Samuel Etoó! Han stod rätt heöa tiden, löpte som ett lejon och avslutade med kanoner! Du har rätt, man blir ju deprimerad när man jämför med Fabregas, Alexis och Pedro i dagens Barca. Vi behöver så mycket mer fart och vilja. Kolla bara på Xavis instick mellan backarna, finns inget sådant längre för att det inte är tillräckligt många löpningar i den banan. När Etoó fanns på plan blev man nästan chockad om man inte såg en löpning i 200 km/h. Vi går på plan idag och förväntar oss att vi ska vinna CL. Att vi ens vinner ligan (förmodligen) med det ojämna spel vi har haft är en bedrift. Men vi slutar aldrig att hålla på Barca. Man behöver motgångar ibland för att inse att fotbollen utvecklas ständigt och att vi måste anpassa oss till det ute på plan.
Barcelona Andreas-
2013-05-01 23:55
Cesc#4:

Cesc är som ett kylskåp, det enda du har rätt i när du ställer den frågan är att man inte kan kräva allt för mkt av ett kylskåp.
Cesc#4
2013-05-01 23:51
Hur kan ni skylla på Cesc ?
Barcelona Dinho!
2013-05-01 23:49
Vart ska man börja egentligen? Vill inte vara pessimistisk men fyfan vad vi vek ner oss. Visst låter det tjatigt att ständigt nämna Pep när spelet hackar och spelarna visar stor nonchalans och brist på motivation. Dock kvarstår faktum att detta aldrig någonsin hade skett med Pep vid rodret. Även om Tito ska lastas, bör varje spelare ta sig i kragen och inse att de pissade på allt vad klubben står för. Man talade inför match om att återfå hedern, äran och stå upp för klubbmärket, precis som tifot innan matchen antydde. Men likt alla andra gånger går man ut, ställer skorna och spelar likgiltigt. En spelare som skalla hyllas i detta avseende är ingen mindre än Pique, som kämpar och sliter i bägge matcherna(förgäves ska sägas). Bör även tilläggas att problemen har varit ofantligt mycket större än dessa två matcher. De börjar från de inkompetenta "affärsmännen" R*sell och Z*bi och sträcker sig ända ut till supportrarna, via tränarstaben och självklart spelarna. I normala fall är man inte nöjd med en ligatitel, men med tanke på hur det har sett ut under vårens gång är det mer än godkänt(allt tack vare en betydligt bättre höst). Även om vi endast lyckades ro hem en cdr titel i fjol, var man inte lika besviken då vi föll snöpligt både i CL semin och i ligan. Nu gäller det inte blunda för de problem som finns och agera i kommande tansfermarknad. Frågan är om Zubi är kapabel till att köpa loss de spelare Tito önskar. Jag är ytterst tveksam.
Barcelona Admiraldo
2013-05-01 23:48
Hello boys Jobbigt å åka ut så här men som andra har nämnt så e det kanske bättre, nu ser man bristerna. Viktor Valdes va ska man säga , när han lämnar å vi får en riktig målvakt som har positionspel å inte blundar å vrider huvet åt fel håll när han kommer man mot man så kommer vi vara brutalt stabilare. Ny mittback , pique vågar inte gå man man, å ni som säger det beror på han byter partners varje vet väll inte va ni pratar om, men pique ska vara kvar å hummels kanske även thiago Silvia borde köpas, På anfallet så måste sanchez säljas han är brutalt dålig, fyfan chrygiskyi klass på han, villa bort han e ju slut men ska ha respekt för vad han gjort . In med neymar absolut!! Och en central forward så man kan ha olika alternativ och ställa upp laget.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-05-01 23:48
Vampíro//

Så dålig har väll inte Cesc vart? han ligger väll 2/3a i både den interna assist och skytte ligan både denna säsongen och förra? Dock används han inte på rätt sätt och vi har inte fått ut ens 50 % av hans kapacitet spel mässigt. Något jag skyller på först och främst tito. Då detta året va det året han hade spelat in sig och kunde tagit ytterligare ett steg. Nej byt tränare och behåll cesc!
Barcelona Gio Style
2013-05-01 23:46
Katastrof idag, ångesten trycker på i bröstet som fan.
Hur fan kunde vi vika ner oss så grovt? Hur dålig är Tito på att motivera egentligen? Hur USEL är Tito egentligen? Byta ut Iniesta och Xavi trots 0-1 underläge? Är det rättvist mot oss fans?
Messi på bänken hela matchen? Jag hoppas fan att det var pga skada och inte pga något annat. Hedern som det pratades så mycket om fanns inte hos någon spelare.

Pique gjorde ett självmål, men han var fan den enda som visade lite hjärta på plan och stod för många fina och viktiga brytningar. Dock är han inte en spelare som ska styra en backlinje, idag hade el capitan behövts.

Villa gjorde fan inget rätt, löpte fel, dåliga bollmottagningar och dåliga passningar. Bland dem sämsta på plan.

Många skriver att Alves borde säljas. Han var en av dem få som försökte ta egna initiativ offensivt. Tycker att han var långt ifrån våran sämsta spelare idag.

Cesc, var han ens på plan?

Xavi sågas här också ser jag. Såg ni inte hans defensiva arbete? Speciellt i första då Song många gånger inte var på sin position framför backlinjen utan alldeles för högt upp på plan.

Men sämst idag är ändå Tito. Att spela med spelare som visat nedåtgående form (Cesc och Villa) istället för två spelare i bra form (Thiago och Alexis) är jag helt oförstående till. Han gör inga byten direkt i halvtid, var han på något sätt nöjd med vårat anfallsspel?
Jag hade i varje fall bytt ut Cesc, Villa och Pedro direkt! Slängt in Messi, Alexis, Thiago och flyttat upp Iniesta på kanten.

Varför ska våra spelare bevisa saker på plan när han endå inte går efter deras prestationer?

I andra halvlek failar hans taktiska förändring, man ser tydligt att vi ställer om till någon sorts 3-4-3 då Song droppar ner bredvid Pique och Bartra samtidigt som ytterbackarna flytta upp. Vips så hade Bayern gjort 0-1 3 minuter senare.
Samtliga spelare som blir inbytta i andra halvlek har en jävligt otacksam match att komma in i. Hela laget har redan gått hem för dagen och det känns som att man hade gett upp matchen på förhand.

Jag brukar vara den sista som kräver att folk ska avgå, men för mig är det tydligt att Tito inte klarar av det här jobbet. Usel matchcoachning, usel taktik från början och usel motiverare.

In med Neymar och ut med Villa. Thiago måste få spela mer och Hummels är ett MÅSTE. Det enda positiva som kan komma ur det här är att ledningen inser att Tito inte klarar av det här jobbet och att vi behöver förstärka defensiven med en världsklassback.

Även om laget inte förtjänar vårt stöd idag med tanke på hur man fullständigt viker ner sig så är det bara att ta nya tag.

Vi får inte glömma bort att vi saknar 4 försvarare, världens bästa def mittfältare och världens bästa spelare idag. Så att spelet inte är på topp finns det ju faktiskt en anledning till. Men motivationen saknades och inte fan hade det hänt med Pep. In med el loco Bielsa eller Klopp så att varenda spelare jobbar för laget.

Visca el Barca
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-05-01 23:44
Fan va bayern e grymma fäääccck!! dom penetrerade barca toalt knock out kaozzzz
Barcelonistas
2013-05-01 23:42
Jag kan inte beskriva med ord hur ont det gör i bröstet efter dagens match, det gjorde så jävla ont att se oss bli så här utspelade. Över 2 möten så skapar vi inte en enda målchans, vet ni hur sjukt det låter?.

När jag ser Tito ser jag en människa som är slutkörd, som inte orkar längre. Att drabbas av cancer och bli borta flera månader för att sen komma tillbaka i all stress och press i världens bästa klubblag (då) är långt ifrån lätt. Tito orkar inte helt enkelt
Barcelona Andreas-
2013-05-01 23:41
Helt allvarligt så vill jag inte se Cesc, Villa, Alexis, Pedro, Mascherano o Adriano i nästa års upplaga. På tok för många dåliga matcher, bedrövligt rättare sagt.

Och Tito, Tito, Tito. Vad ska man ens säga om människan? Träna Barcelona är inte han inte mogen för än. Så enkelt är det.
Jeffson
2013-05-01 23:38
@Barca o Mort!:

Word!
Barcelona NoGo™
2013-05-01 23:38
Vilanova: "Every squad needs to be changed, but we have a good squad. We don't need a lot of changes, and to recover some players." #fcblive

Vi kommer inte se några förändringar tills nästa säsong. Han sa det på pkn innan Bilbao matchen och han säger det igen.
Barcelona Smogen
2013-05-01 23:37
Förhoppningsvis vinner Tito sin liga nu och vågar vara lite mer vågad efter att debutsäsongen är avklarar. Släpper sargen lite och vågar tex. bänka spelare som Pedro när han är helt osynlig i Ca 40 matcher på raken.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-05-01 23:37
@barcastuff: Vilanova: "Every squad needs to be changed, but we have a good squad. We don't need a lot of changes, and to recover some players." #fcblive Dra åt skogen
Barcelona Vampíro
2013-05-01 23:34
@Frodo

Håller med helt och hållet. Skillnaden är att Tito inte vågar peta "namn", Pep brydde sig inte om det för fem öre. Han lät en okänd Pedro gå före stjärnor som Henry och Ibrahimovic, han spelade Bojan när han levererade och vågade bänka Yaya Touré när han föredrog Sergio. Lägg till att han hade huevos att skäppa iväg en målkung pga sin "feeling". 

Tito däremot bänkar och t.o.m. petar spelare som Tello och Thiago till läktaren trots att de levererat betydligt mer än Fábregas, Pedro och Alexis. Otroligt fegt måste man säga. Det är en sak att tro på sina spelare men hur ofta har vi inte sett värdelösa prestationer från Fábregas och Pedro i viktiga matcher? Det håller tyvärr inte och det värsta är att de yngre ersättarna inte ens får chansen.

Jag hoppas innerligt att Tito är rätt man för jobbet men det är inte mycket som talar för det om man skall vara ärlig. Det är för många minor nu, förluster i all ära men vi har sällan blivit piskade så här som vi blivit mot Milan men framförallt mot Madrid, och Bayern, på hemmaplan dessutom. Inte ens under Rijkaards sista år såg det ut såhär.

Och ja sälj Fábregas asap, han har inget att göra i FC Barcelona. Det går inte vara så provocerande pissdålig två säsonger i rad, han som inte behövde anpassa sig och skulle bidra med en ny dimension. Och kom fan inte och säg att han är en "poängspelare" whatever that means, snubben är totalt värdelös.
Barcelona Smogen
2013-05-01 23:33
Pique - "We should work hard to imporve" Lägg till ett "really fucking" innan "hard" så har du helt rätt Pique.
Barcelona ElTriplete
2013-05-01 23:32
Länktips: Blir helt deprimerad när jag ser målen från trippelsäsongen. Henry-Eto'o-Messi.. :(
Barcelona Sang Blaugrana
2013-05-01 23:32
Mycket bra skrivet Frodo. Reflekterar mina tankar till fullo.
Sen angående Tito. Visst, han må ha vart ansvarig för den taktiska biten under Pep-eran, men fotboll är så mycket mer än bara taktik. Man behöver en motivator, en som visar hjärta och själ och som alltid är på tårna i sidlinjen. DÄR tror jag Tito är hästlängder efter. Var en känd kock som sa att han och Pep hade käkat middag tillsammans och då skulle Pep ha sagt till honom att Barca har ingen motivation längre. Att skillnaden mellan Barca och Bayern är motivationen.
Annons: