/spanien/barcelona/forum/7244.aspx/spanien/barcelona/forum/7244.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-05-02 19:49
1.60 ligan: Nej, tydligen spelar det ingen roll. Din reaktion på mitt inlägg spelade ingen roll. Att du inte heller har några konstruktiva motargument spelar inte roll. Det stinker dålig förlorare över hela dig för den delen och därför spelar inte du någon roll.
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-02 19:45
Karma Jag lägger ner diskussionen nu. Vad ni två tycker spelar egentligen ingen roll, alla vet att vi skämt ut oss och det är för jävligt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-02 19:42
Messi Tänker inte sitta här och diskutera Real. Men 0-7 , 2-0 Milan, inte kunna slå PSG, samtidigt som vi förlorat mot dom 3 gånger under säsongen hade inte fått mig att vara kaxig. Onödig diskussion hur som helst. Btw så har dom på två år slagit United, Barcelona, Bayern, City och Dortmund. Vilka har vi? Jag skäms över hur enögda människor det finns. Speciellt efter att vi skämt ut oss
2013-05-02 19:40
1.60 ligan:

Innan du uttalar dig om "9 CL-titlar" så ber jag dig att gå längst ned på denna sida för att hitta forumsökningen. Skriv in ECCC i den tomma rutan. Tryck på "Sök". Där har du ett inlägg du kan mumsa i dig samtidigt som att du får lära dig lite historia. Du kanske också kan skriva ett inlägg som samlar på sig 50 likes? Det finns substans i inlägget med andra ord. Om du menar på att vi bara ska diskutera Barcelona: varför tar du upp Real Madrids "9 CL-titlar"? Hur ska du ha det? :S

Du har väl inte förväntat dig att vi ska vinna samtliga titlar med den trupp vi har (för att inte tala om backlinjen) och med det faktum att våra spelare har vunnit ovanligt många titlar under en väldigt kort period. Det är lätt att sitta bakom tangentbordet och tro att verklig fotboll är som FM men sådant är inte fallet. Åren kommer och mättnaden kommer. Vi har agerat för långsamt helt enkelt och överskattat oss själva. Det verkar vara många här som har tagit ut segrar i förskott.

Att Real har slagit oss med B-laget är bara en myt eftersom att även vi har spelat med vårt B-lag under stora delen av vårsäsongen. Jag vet att du syftar på Bernabeu-matchen i ligamötet. Då Cristiano Ronaldo hoppade in den sista halvtimmen. Inte sant? Det var även under de 30 minuterna som matchen vände till deras fördel så jag vet inte vad du vill ha sagt med din ogenomtänkta kommentar. Var inte så subjektiv och krävande heller för den delen. Din besatthet är inte olik marängers ... och det är ingen komplimang.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-02 19:35
1, 60 Nähe, de skämde inte ut sig alltså? Förlora i Istanbul mot Galatasaray med 3-2 o förlora i Tyskland mot Dortmund som ansågs ha minst chans av alla semifinalister med 4-1 är ju inget dumt. I tisdags kunde Lewandovski bli historiskt om han inte hade missat 4 gyllene läge för att inte tala om Gundogan. Madrid gav upp ligan i december, säsongen efter deras poängrekord o målrekord när dem precis hade börjat tala om en plast era. Deras kebab decima o sloganen "nästa säsong" är det roligaste o skämmigaste som finns.
Barcelona Vampíro
2013-05-02 19:19
@Hetfield

Håller verkligen inte med. Fábregas hade spenderat många år i Barças ungdomskademi och spelat i ett Arsenal som bygger sitt spel på possesion och korta instick. Hyfsat likt Barcelona (jämförelserna slutar där). 

Även jag tycker att Villa kostade mycket men marknaden är tyvärr f'd up numera. Han var kanske världens bästa anfallare vid det tiden och kom ihåg att t.ex en sopkvast som Andy Caroll kostade lika mycket bara några månader senare. Lägg till att vi var i desperat behov av en ny forward efter att Henry tackat för sig och Ibrahimovic... you know. 

Den värvningen var för mig mer logisk än att lägga nästan samma summa på en mittfältare som inte ens är tänkt som ordinarie. Vi hade redan världens bästa trio på mitten, bakom de fanns en supertalang i Thiago som visat sig vara en spelare att räkna med de få gångerna han fått chansen. Vi kan diskutera i evigheter, det har vi gjort innan, men vi tycker olika så agree to disagree för jag måste iväg nu. :)
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-02 19:17
karma Varför använder du Real Madrid som försvars mekanism för att folk ska glömma att vi skämt ut oss? Dom skämde inte ut sig, det gjorde vi. Cl torka har alla lag, dock har dom 9 st i sitt skåp så det kanske inte är så bråttom. Har vi inte satsat eller? Zlatan 800 miljoner. Villa 400 miljoner. Sanchez 400 miljoner, Fabregas 400 miljoner. Det är två miljarder kronor och ändå har jag inte tagit upp Song, Chygrinski, Masken. Vi har vunnit våra titlar men det var då, Precis som Real som vann dom för ett tag sen och Milan också. Men hur är det nu? Ska Barcelona verkligen skämma ut sig så många gånger under en säsong? Vad kommer hända i framtiden med tanke på våran usla ledning? Vi diskuterar Barca och inte Real, speciellt inte när dom har slagit oss med a och b lag under säsongen. Sluta blunda och öppna ögonen för problemen.
Barcelona Hetfield
2013-05-02 19:06
Vampiro

Du kan ju inte jämföra Cesc tid i landslaget med Villa. Villa har varit en startspelare sen Aragones tid, medan Cesc har mest varit en som fick hoppa in.

Villa har spelat i spanska ligan under hela hans karriär. Han har spelat mot Barcelona flera gånger (usch, vilka minnen av Valdes tabbar), han hade betydligt bättre förutsättningar. Men det allra viktigaste är att Villa var 28 år, han var en spelare i hans "prime". Visst, Cesc har inte levt upp till förväntningarna spelmässigt, men Villa är i mina ögon en betydligt större flopp. Jag förstår inte ens varför man köpte en spelare för 40 miljoner vars marknadsvärde sjunker så fort.
2013-05-02 19:05
Rikta blickarna hit!

Vi kan kritisera vårt lag hur mycket vi än vill men vi har inte byggt upp ett lag för att vinna CL till varje pris - inte den här säsongen. Det har Real Madrid gjort och misslyckats sedan storsatsningarna började 2003 (under den första Los Galacticos-eran) och storsatsningarna 2009 (under den andra Los Galacticos-eran). Elva års titeltorka! Vi ska vara nöjda att vi har kommit så långt som vi har gjort med den tunna trupp, de skador vi haft och de titlar spelarna har vunnit de senaste 5 åren. Det är inget konstigt att vi blir sönderlästa när vi hållit oss till samma formation men ett mindre kreativt och livligt spel säsongen ut. Vi har blivit för statiska och motståndarna har blivit alltmer hungriga att slå oss för varje säsong som går.

En ligatitel är inte fy skam och vi kom ändå till semifinal i både CdR och CL. Den slutsummeringen av en säsong hade många storklubbar tackat JA till. Det infinner sig möjligtvis en mättnadskänsla bland spelarna samtidigt som att några av nyckelspelarna kommit till åldern och börjat drabbas av mer långlivade skador. Men även FC Barcelona måste vika sig för tidens makt. Det är inget ovanligt eller onaturligt för den delen. Vi behöver återgå till våra rötter och återskapa oss själva så snart som möjligt. Förlusterna mot Bayern är utmärkta indikationer som bevisar att vi inte räcker till för tillfället. Jag är glad att Messi satt på bänken igår eftersom att hans frånvaro manifesterade hur obenägna våra övriga spelare är på att skapa och förvalta chanser. Vi kan lära oss av Bayern som har förlorat två CL-finaler de senaste tre säsongerna men ändå funnit hunger att komma tillbaka med smärre korrigeringar och smarta nyförvärv. Vi behöver inte återuppfinna hjulet med andra ord. Jag är stolt över att hela klubben har erkänt sig besegrad på ett gentlemannamässigt sätt. Vi är inte besatta av CL till skillnad från en annan klubb och därför är inte besvikelsen lika stor heller. Jag ser fram emot en spännande sommar och höst!

Extramaterial: Kolla in länktipset. The (Semi)Special One och hans hund Karanka blir utbuade utanför träningsanläggningen i Madrid idag. Njutbart.

Visca Barca y Visca Catalunya!
Barcelona Vampíro
2013-05-02 19:03
@Coach Pep.

Har aldrig sagt att Barça ska värva Vidal. Tanken är att ha ett mer fysiskt alternativ för det finns många matcher där vi blir överkörda på mitten. Hade inte haft något emot om Song fick lira lite längre upp nån gång men det verkar inte vara ett alternativ för Tito.
Barcelona Vampíro
2013-05-02 18:59
@Hetfield Har inte Fábregas spelat i landslaget? Ja  jag tycker att Fábregas, som har "Barça DNA" i sig skulle kunna komma in i laget betydligt bättre än vad han gjort på två år. Ingen av de har vart någon succé men jag tycker David Villa gjort det bättre. Sen har knappast Villa spelat på vänsterkanten speciellt mycket heller, det var under ett par matcher i VM. Innan dess spelade han antingen som ensam spets eller tillsammans med Torres som forward. Han om någon har fått byta position när han kom till Barcelona tillskillnad från Fábregas som alltid vart en innermittfältare eller en "nummer 10", både i klubb och landslag.
Coach Pep,
2013-05-02 18:55
Vi behöver folk som kan hålla i bollen och få det här laget att tro på sin filosofi igen. Hummels och Neymar är praktexempel. Om inte Rosell värvar Neymar efter allt snack och alla kriminella kontakter i Brasilien så kan han lika gärna skjuta sig själv i huvudet.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-05-02 18:50
ja blir så jävla äckligt förbanad när ja läser här inne ibland Asså vissa här inne verkar skriva utan att tänka för 5 öre för i helvet snälla tänk lite innan de börjar klia i fingrarna på er.
Coach Pep,
2013-05-02 18:43
@Vampíro:

Varför ska Barca ha box-to box spelare? Sådana är till för lag med svaga mittfält i grunden. Juventus är beroende av Marchisio och Vidal som städar efter Pirlos arsle. Vi är inte i behov av sådant tack vare Busquets skicklighet och sedan har vi ju Song som faktiskt är en bra bollvinnare och pålitlig offensiv kraft om det så skulle behövas. Dock så förstår jag tanken i att bringa mer energi till mittfältet, men Vidal är ju en av de äckligaste spelarna på den här planeten. Nej tack.
Barcelona Hetfield
2013-05-02 18:41
Vampiro

Så Cesc är en större flopp för att han var en mer säker värvning än t.ex: Villa. Har jag förstått det rätt?

Villa som har spelat i spanska ligan. Villa som är landslaget bästa målgörare. Villa som har vunnit VM och EM med spanska landslaget och som känner spelarna väl. Villa som köptes när han var 28 år. Det var snarare Villa som skulle passa in i laget direkt, det i en position som han hade spelat.
Coach Pep,
2013-05-02 18:38
@Fais:

För det första så är Reus yttermittfältare i grunden vilket betyder att det skulle ta lång tid för honom att anpassa sig till Barcas spel. Han är spelintelligent och skulle säkert kunna anpassa sig men han lever också mycket på sin snabbhet och inte skulle kunna utnyttja den i samma omfattning i Barca. För mig handlar teknik om förmågan att ta emot bollen samt förmågan att hålla den nära fötterna när du dribblar. För dig verkar bra teknik vara att slå till bollen och kuta efter den så som Reus gör. Det är snarare du som blir lurad pga hans snabbhet. Hans tekniska nivå är inte ens i närheten av Busquets, Thiago, Iniesta, Xavi och Messi. Skulle säga att Reus är på ungefär samma nivå som Dani Alves rent tekniskt och skulle således inte erbjuda något revolutionerande för vårt anfallsspel. Jag följde Reus en del under slutet på hans Mönchengladbach sejour och där var det klart och tydligt att han var klumpig med bollen och var seg i vändningar. bara för att man kan springa snabbt betyder det inte att man har bra teknik. Det är möjligt att hans bollkontrol förbättrats i Dortmund, men om en spelare är väldigt teknisk så syns det redan i unga år som i fallet Thiago t.ex. Reus är inte på den nivån helt enkelt och jag ser inte hur han skulle kunna erbjuda något nytt till vårt anfallsspel. Neymar däremot är extremt tekniskt begåvad, extremt kvick samt även intelligent och målfarlig. Reus är en väldigt bra spelare med god blick, positionering och aggresivitet men om man påstår att han är bättre än Neymar så måste man fan skaffa sig bättre koll på fotbollens grunder.
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-02 18:36
Messi Vi har redan testat med Zlatan och hur gick det?
Barcelona Vampíro
2013-05-02 18:35
@Gabriel

Tog honom mest som ett exempel på den spelartypen, syftade inte på att han ska värvas. Men visst är det en underbar lirare, han kan spela på nästan varenda position också. Det hade dock vart nästintill på omöjligt att få loss honom då Juventus kommer vilja slåss om CL framöver och han är en nyckelspelare i deras lagbygge.

Det var tal om dubbla pivotes härom veckan men jag ser hellre att man har en box-to-box spelare i laget som kan användas istället. Bara en tanke.
Barcelona petersays
2013-05-02 18:34
€25M för Sanchez efter hans medelmåttiga period i Barca? Knappast! €15M för Villa, skadedrabbad 32-åring med ett år kvar på kontraktet? Dröm på! Lägg därtill att Barca ALLTID rear ut spelare, inte minst genom att redan i förväg gå ut och berätta vilka som "inte ingår i planerna", samtidigt som man gärna basunerar ut att "han ska vi ha till vilket pris som helst!" (Cesc). Nä nä - här blir det inga lyckokalkyler inte. Skulle heller inte förvåna mig om Vilal sitter kvar på bänken ett år till och går som bosman.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-02 18:33
Haha gamska ironiskt att vi alla tror att Klopp kommer att tillåta en försäljning utav Hummels, Lewa, Gundogan och Reus, när Mister tänker stanna kvar i Dortmund en säsong till o som dessutom har blir av med storstjärnan Götze. Vi tror nog att FM är verklighet, vi på SF :-)

Jag är en av dom som tror att vi kan få en ny dimension i vårt anfallspel med en stor anfallare. O då finns det flera fina alternativ.
Wellbeck
Negredo
Gomez

Även Falcao skulle tillföra mycket, vi behöver en bra målvakt (Muslera? )och en Centertank. Det får räcka för 13-14.

Villa, Fabregas, Valdes får gå.
Barcelona Vampíro
2013-05-02 18:30
@Hetfield:

Tycker Villa gjorde en godkänd första säsong, fanns en period på 3-4 månader där han var riktigt bra och avgjorde en del viktiga matcher sen gick han ner sig utan anledning och hade väl en måltorka på runt 10 matcher för att sedan komma tillbaka stark i semi och finalen i CL. Summering: en fullt godkänd debutsäsong. 

Sen var han sämre ifjol och blev även petad och senare skadad och i år tycker jag han vart upp och ner pga speltiden, mest ner. Men nej om man ska gå igenom hela hans karriär i Barça så tycker jag inte han vart någon jättehit. Det var dock en nödvändig värvning då Henry var slut och Ibrahimovic skulle bort så jag tycker att han vid den tiden behövdes även om priset var ganska högt. 

När det kommer till Alexis så tyckte jag han gjorde en okej debutsäsong, mycket skador men helt okej spel och även en del viktiga mål. I år behöver jag knappast gå in på. Han kostade mycket men har inte levt upp till det.

Men det är en annan historia med Fábregas. Han var ju den som inte ens behövde anpassa sig och skulle kunna gå in i laget och leverera direkt. Två år senare så kan han knappt slå en passning och det värsta är att jag inte överdriver, han tappar boll i varannan bolltouch känns det som. Alla tre är dyra värvningar som misslyckats, skillnaden är att den käre Cesc hade ett stort övertag på förhand, han kunde spelet ut och in.
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-02 18:29
Barcelonistas

Vågar vi lägga så mycket pengar på en spelare som egentligen inte bevisat ett skit förutom en fantastisk teknik? Liksom det är lika skillnad på backarna i Brasilien och backar som Silva, Hummels, Ramos m.fl. Varför skulle Neymar prestera bättre än Sanchez som också har en fantastisk teknik egentligen? Jag tror inte Neymar passar in i vårat spelsätt, jag tror han måste vara stjärnan i ett lag där allt kretsar kring honom. Vårat spel kretsar kring Messi och kommer alltid att göra, får Neymar den tiden han behöver att anpassa sig ens? Och även om han får den friheten, varför skulle han helt plötsligt börja prestera i en av världens bästa klubbar? Det är ett ENORMT steg för honom, ett steg jag inte vet om han klarar av att ta direkt. Sen snackas det om fantasi summor också.

Isco är en av världens främsta talanger, han har redan visat sig själv på den stora scenen och kanske inte blir så dyr att värva. Han känner till ligan och kommer ha lättare för att anpassa sig.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-02 18:28
1.60 ligan Jag tycker inte att vi behöver Isco. Han kommer ju få sitta på bänken, varför köpa honom när Thiago är på väg in i startelvan? Förstår inte riktigt hur du menar när du väljer Isco före Neymar. Det är två olika spelartyper där vi inte behöver den ena men samtidigt behöver den andra. Vi måste få in Neymar, vi måste ha en anfallare som kan göra saker på Egen hand och ta tag i saker själv istället för att vänta på Messi. Alexis, Pedro & Villa har varit som statyer den här säsongen och en som Alba har gjort mer mål än de i CL, det säger ganska mycket om hur usla de är. Folk måsta ta och lägga ner med "löpningarna". Vad har vi för nytta av de där löpningarna egentligen när majoriteten av lagen parkerar sina bussar mot oss?
Barcelona SempreBarca
2013-05-02 18:27
Bedrövlig insats igår. Man skäms att spelarna inte ens spelade för hedern, riktigt pinsamt, tyvärr.

Nåja, för er som är intresserade kan jag iaf tipsa om länktipset ovan, en signerad Barca tröja med äkthetsintyg :)
Barcelonistas
2013-05-02 18:17
1.60 ligan - e du allvarlig? Isco före Neymar?. Förklara gärna hur du tänker.
Barcelona Viva Barcelona <3
2013-05-02 18:15
skrev från mobilen så blev lite fel då
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-02 18:14
Diar

Isco före Neymar alla dagar i veckan. Hummels gör det riktigt bra mot Real Madrid och besitter en fantastisk teknik, frågetecken för hans snabbhet bara.

De Gea blir nog för dyr och jag förstår inte varför han skulle vilja lämna? Varför inte plocka in Willy från Malaga?
Barcelona Viva Barcelona <3
2013-05-02 18:14
3 spelare ska in ! 1 mittback 1 ytter och 1 Striker. Nymittback: Hummels Nyytterforward: Neymar(ryktas länge om han så jag är 100 % säker att han kommer iår) Nyforward: Wilfreid Bony, imponerat verkligen i Vitesse i holländskaligan, ja jag vet att det är lite "enklare" att göra mål där, men han är för komplett anfallare. Stark, snabb, teknisk (zlatanteknisk) ovh och skott absolut världsklass på det. kostnad: Hummels 30-35M Neymar 40-45 Bony 8-11 M varför vi behöver striker är sånna matcher där messi blir hårdbevakad av 3 spelare så borde Tito flytta han till högrakanten och köra mes Bony som anfallare. ja jag vet att det inte kommer hända, men så hade jag gjort ifall jag var tränare för Barca. Sen kan man få in pengar via att sälja Alexis 20-25M och Villa för 15M sen har vi afellay vi kan få 4-8M
Barcelonistas
2013-05-02 18:13
Diar Shekha - det var på tiden, dom tre första = succe, Isco är en Sanchez 2-5.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-02 18:08
Enligt EMD så är vi ute efter De Gea,Hummels,Neymar & Isco. Tja, de tre först nämnda är ju iaf lite realistiska. Men Jag tycker inte att vi behöver Isco riktigt när vi har tex reserver som Thiago,S.Roberto och Rafinhia.
Annons: