/spanien/barcelona/forum/7242.aspx/spanien/barcelona/forum/7242.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Jeffson
2013-05-15 23:12
@Dinho the artist:

Nej, det räcker inte bara med att José Mourinho har gjort bra ifrån sej i en klubb för att jag ska tycka det är en avskyvärd klubb. Riktigt så mycket hatar jag honom inte. Men lägg till resten så blir det (enligt mej) en avskyvärd klubb.
Barcelona Hetfield
2013-05-15 23:11
Sen så tycker jag inte att man ska skylla enbart på bristande speltid. Iniesta fick bara hoppa in och gjorde alltid bra ifrån sig och tog en startplats. Det här är Barcelona. En av världens största klubbar där man har miljarder som rör sig runt. Man måste visa vad man går för även om man får hoppa in i slutskedet av matcherna. Om man inte klarar av det så har man antagligen inte skickligheten eller viljan att bli det. Jag vet att jag låter hård, men jag vill verkligen att Thiago ska lyckas. Han är så långt efter i utvecklingen jämfört med andra talanger att man är rädd att det slutar med att han lånas ut och försvinner. Om han inte kan konkurrera med Iniesta och Xavi så blir det tufft för honom.
Barcelona Hetfield
2013-05-15 23:08
Problemet med Thiago är att Barcelonas mittfält bygger på kontroll och tempo, medan Thiago är mer av en rörlig och "fri" spelare.

Visst, han har kanske inte fått så mycket speltid, men samtidigt så tycker jag inte att han har visat den nivån som behövs för att bli ordinarie.
Barcelona Barcadinho.
2013-05-15 23:07
Vad är det för löjlig musik som följer hela prisutdelningen. Så tröttsamt.
Låt publiken ta hand om stämningen och glädjen.
Hellre lite tystare publik än en jäkla högvolym löjlig "stämningshöjare".
Jag skulle inte betala en enda korna för att se en sån avslut - hellre div 2 fotboll med mer äkta känslor tillsammans med 500 personer än det där.
Tummen ner.
Barcelona Rambla~
2013-05-15 23:06
Barcelonistas Du minns rätt, det var Carvalho.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2013-05-15 23:04
Hetfield Får Thiago chansen att vara the main man i Barca? Spelaren som spelet byggs kring? Det får spelare som Götze och Gundogan. Stor skillnad på det. Kanske hade Thiago klarat det ansvaret, kanske inte. Det vet vi inte ännu. Det kan också vara så att Barca är en lite för stor klubb för det?
Barcelona Dinho the artist
2013-05-15 23:04
Gabriel
---
Jag står fast vid vad jag säger även där.
Att Bayern har 22-1 i hörnor (eller någonting sådant) och torskar hörnmatchen med 0-1 är ju bara för dåligt. Att Robben sen inte klarar av att sätta en straff samt att Bayern har ett klart övertag under nästan hela straffläggningen och de sjabblar ändå bort det tycker jag visar att de inte var värda att vinna. Om du förstår min poäng.

De som vinner förtjänar det, så länge det inte är fusk involverat. Min åsikt.
AndreMario
2013-05-15 23:01
Varför har aldrig vi sån här tur?
Barcelonistas
Rambla - Colina som dessutom tog Chelsea vidare 2005. Valdes blev fast hållen på en hörna av Carvalho om jag inte minns fel.
Jeffson
---
Tycker du Inter och Porto också är avskyvärda klubbar?
Jag tycker inte John Terry är en hemsk lagkapten.
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-05-15 23:00
Rambla

Just det ja! Nu när du nämner att Benfica även spelade i Champions League så kommer jag ihåg det, vi mötte dom till och med i gruppen.

Det bevisar bara hur dålig den regeln är när man har en final i Europa League bestående av två lag där både har åkt ur Champions League och hamnat i Europa League.
Barcelona Rambla~
2013-05-15 22:58
Dinho the artist Ogillandet av Chelsea går längre tillbaka än så. Redan till 2004-2005 under Mourinhos tid där. Ja, de var vidriga även då.
Barcelonistas
2013-05-15 22:58
Dinho The artist - det handlar om så mycket mer än bara dubbel mötet mot oss.
Barcelona Gabriel
2013-05-15 22:56
Dinho the artist

Handlar ju inte bara om dubbelmötet mot oss utan även deras final mot Bayern.
Barcelona Vampíro
2013-05-15 22:55
@Hetfield:

Hur ofta får Thiago spela mot absoluta topplag? Han får ju inte spela regelbunden fotboll utan gör en toppmatch i cupen och är sen bänkad i tre raka matcher med 10 mins inhopp. Väldigt svårt att prestera då.

Personligen tycker jag han har bevisat tillräckligt för att vara ordinarie i Barça. Problemet är att Tito vågar inte bänka namn utan istället får spelare som Thiago och Tello sitta på läktaren trots att de spelar bättre än de i elvan.
Jeffson
2013-05-15 22:55
Dinho the artist

Har man inte tur om Messi bränner en straff mot en? 1/100 säger du ju själv.

En klubb som har Mourinho som nån slags legend är en avskyvärd klubb. En klubb som har en oligark som ägare är en avskyvärd klubb. En klubb som har John Terry som lagkapten är en avskyvärd klubb. Och så vidare...
Barcelona Rambla~
2013-05-15 22:54
Barca o Mort! Ok, det är noterat.
Barcelona petersays
2013-05-15 22:52
@Hetfield:

Men han är ju inte i närheten av att få någon regelbunden speltid tack vare Tito.
Barcelona Jonas - tots units fem força
Jag tycker att de borde ta bort regeln som gör att trean i CL-gruppen går till CL. Bara en fånig fallskärmsregel som gynnar de engelska klubbarna som inte kan nå 8delsfinal.
Barcelonistas
---
Jag drar en vild chansning och gissar att merparten av folk här "avskyr" Chelsea för deras sk. "tur" (vad nu det egentligen är) när det i själva verket var vi som slarvade bort en chans till final 2012.
Det är inte Chelseas fel att vi var inkompetenta och att Messi missade en straff i just den matchen. Något han gör 1/100.
Barcelona Barca King -
Thiago fått mycket oförtjänt skit tycker jag. Han har inte fått en ärlig chans och förtroende. Han bara fått spela som vem som helst. I en klubb som Barca finns det Messi, Iniesta och Xavi som suger åt sig alla bollar för att de är dem tongivande spelarna. I Dortmund fanns det ingen bätte en Götze eller göndugan tills Sahin stack och de köpte honom. Om Xavi sätts på bänken och man ger den förtroendet till Thiago kommer han bli en av världens bästa. Han ska ha mycket boll att jobba med. Om Thiago hade spelat för Dortmund eller Malaga hade han utvecklats i samma takt som Isco, göndugan, Götze och kostat 30 miljoner Euro. Förtroende betyder mycket mer än man tror. Thiago vet att han är andra fiol bakom Xavi, iniesta och fabregas. Men när man verkligen satsar på en spelare så blommar man ut.
Barcelonistas
2013-05-15 22:51
Barca o Mort - fast Rambla har ju rätt Chelsea supportrar är otroligt fula.
Barcelona Rambla~
Terry så pinsam, klär om till matchställ bara för att fastna på bild med bucklan. Jag hade fan skämts alltså. Allt för att synas Terry.
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
Många som har rättat mig för mitt senaste inlägg då jag inser att jag verkligen inte har hängt med hur det läget är i Chelsea, tack! Tycker dock att det dock att det är en löjlig regel, att man kan hamna i Europa League när man åkt ur Champions League.
Jeffson
2013-05-15 22:50
Chelsea alltså? Vad ska man säga? De var charmiga med Zola och gänget. Nu är det ett riktigt vidrig lag från ledning till spelare. Förutom David Luiz och Mata då såklart! Kanske Hazard också. Mer ovärdiga vinnare har jag aldrig sett!

Även om vi inte bör vara alldeles för nöjda med Rosell så kan vi ändå glädjas över att vi inte har Abramovich, som dessutom inte går att rösta bort! Det har Chelsea däremot och det ska jag sitta och glädjas över ikväll, i all min missunnsamhet =D
Barcelona Rambla~
2013-05-15 22:49
Hugo Benfica åkte även de ut i gruppspelet i CL. Ba får inte spela i EL, spelade för Newcastle i höstas. Annars håller jag ned dig, regeln suger. Åker man ut CL ska man inte ges chansen i EL.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-15 22:48
Tycker också man skulle sluta att låta lag som åkt ur CL få en andra chans i Europa League. Har man åkt ut så har man! Chelsea skulle inte få en chans att försöka reparera sitt praktfiasko :P
Barcelonistas
2013-05-15 22:48
Gratta CFC till titeln? Aldrig jag hellre hänger mig själv än att gratta dom svinen. Aldrig har jag sett ett lag vinna med så här mycket flyt. Dom är verkligen inte värda den här titeln inte heller Cl föra säsongen.
Barcelona Vampíro
2013-05-15 22:47
What!? Paulo Ferreira spelar fortfarande fotboll?
Barcelona Barcaholic
2013-05-15 22:46
Hugo - Culé hasta la muerte

Men Benfica tillhör inte Europa League heller ju, dom åkte ner till EL likt Chelsea gjorde. Tycker det är roligt att lagen som inte riktigt håller i CL får visa vad dom går för i EL istället.
Annons: