/spanien/barcelona/forum/7239.aspx/spanien/barcelona/forum/7239.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2013-05-03 16:39
Vem kan Rosell annars mena med att han gillar en tysk om det inte är Hummels? Lewandowski kanske?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2013-05-03 16:36
tarrak

Absolut en bra lösning. Jag tror inte att Abidal hade skapat problem för att han får för lite speltid eller bänkas mot tufft motstånd. Han vill först och främst spela vidare och det vill han göra på så hög nivå som det bara är möjligt. Alltså i Barca, där han och familjen trivs.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-03 16:31
Gabriel, jag hoppas innerligt att dina spekulationer stämmer! Dock har Dortmunds sportchef sagt att han lovar att Hummels stannar. Något han inte sagt om varken Sahin, Kagawa, Götze eller nu Lewandowski... Fast i övrigt pekar mycket på tysken. Hoppas hoppas. Han var en mur på Bernabeu
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-05-03 16:28
Abidal-situationen är såklart inte helt okomplicerad, men det minsta man kan göra är väl åtminstone att erbjuda denna hjälte ett "pay as you play"-kontrakt, där grundlönen är väldigt låg, men att man vid hyfsat regelbunden speltid kommer upp i normal lön. Jag vet inte om det är något Abidal skulle godta, eller om han hellre försöker casha in säkra pengar någon annanstans, men ett sådant erbjudande skulle ändå kännas som den rätta medelvägen för att göra samtliga parter nöjda utan att någon känner sig uttnyttjad eller dåligt behandlad.
Barcelona Rambla~
2013-05-03 16:23
el Flaco

Jo, men med hans resonemang så måste tex Barcelona vinna ligan varje säsong, CL varje säsong, CdR varje säsong, annars har han brutit vår dominas just den säsongen vi inte lyckas. Va fan, det finns väl inte något lag hur bra det än är som kan vinna precis varje match eller varje turnering. Detta gäller också Bayern nu. Du ska få se hur de kommer att bli jagade nu när det är de som är på toppen.
Barcelona Rambla~
2013-05-03 16:21
Sluta nu Gabriel annars kommer jag att piska dig med ett spö. Du ger mig allt för stort hopp om att Hummels värvas med dina spekualtioner. Jag kommer bli så besviken när det inte blir av. :P
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-03 16:20
Rambla/

Mourinhos reign on the top was short like leprechauns. Nu ska vi förvisso inte ta ut ligasegern i förskott, men om vi leker med tanken att laget inte går och kollapsar de här fem sista matcherna så innebär det att Mou endast har tagit en ligatitel på tre år och ingen Champions. Ett misslyckande, helt klar.

Bryta vår dominans? Portugisen bör vara mer oroad över det faktumet att han inte har lyckats föra Real Madrid till världstoppen trots alla möjliga och omöjliga medel.
Barcelona Gabriel
2013-05-03 16:17
När man hör vad Hummels säger angående hans framtid i Dortmund och om hur han aldrig lovat att han ska stanna kvar i klubben under sin tid som spelare där kan man inte annat än att undra om det inte trots allt är så att han har en överenskommelse med Barcelona.

Jag har svårt att tänka mig att en spelare säger sådär om han inte, mer eller mindre, vet att han kommer att lämna. Det måste trots allt ändå finnas lite substans kring ryktena om honom och Barcelona. Han själv har öppet flörtat med klubben, sen har vi Rosell som sagt att det finns en tysk spelare som han gärna hade velat se i Barcelona. Det är enbart dessa senaste ryktena kring Thiago Silva som gör att man undrar.

Kan det möjligen vara så att Rosell tänker gå hard balls i sommar och ge sig på en värvning både av Thiago Silva och Hummels? Helt ärligt, det hade inte förvånat mig. Du har Sport som pratar väldigt mycket om Thiago Silva, sen har du Marca och Bild som i stort sett medgett att Hummels redan är överens med Barcelona.

Hade inte förvånat mig om de senaste resultaten mot Bayern München skapat ett sånt hål i Rosells ego att han går efter både Hummels och Thiago Silva. Om det sedan är en ekonomisk möjlighet tänker jag inte spekulera kring, den som lever får se.
Barcelona Rambla~
2013-05-03 16:12
KarmaIsAKaranka Han är ju dum i huvudet. Vadå brutit Barcas dominans på nationell nivå? Är det att bryta någons dominas när hans lag har varit 13-16 poäng efter Barca nästa hela säsongen? Han gjorde det under en säsong, wow vilken bedrift med den truppen. Direkt nästa säsong var han på efterkälken igen. Det samma när det gäller på internationell nivå. Visst, han gjorde det säsongen 2009/10 med Inter. Det han glömmer bort att nämna är att Barca direkt går och vinner CL säsongen efter mot Man United på Wembley. Han yrar som vanligt.
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-05-03 16:07
Nja, då är vi helt enkelt inte överens.
Jag anser att man skjuter sig själv i foten om man förnyar ett spelarkontrakt med en transplanterad 33-åring.
Erbjud honom något annat istället för att fortsätta som spelare.

Barcelona Diar Shekha
2013-05-03 16:00
Capitan Grejen med Abidal är att han behöver inte spela 30 matcher nästa år. Han kan va en reserv och köra i ligan då och då. Han förtjänar minst en hel säsong efter allt. Vi har haft en spelare som DosSantos på läktaren hela den här säsongen. Vad har vi haft för nyttja av det tex? Abidal är en stark ledare i omklädningsrummet och en extra säsong är det minsta vi kan ge honom. Vi har haft kvar spelare för att de har varit trevliga och ödmjuka tidigare (se DosSantos,Fontas tex) men nu ska det tydligen ändras när det gäller Abidal. Jag finner inga ord, jag är mållös och jag skäms ärligt talat.
2013-05-03 15:50
Diar Shekha Angående Tito blir det väldigt svårt för oss att spekulera i hans hälsotillstånd i och med att vi har noll information gällande hans förbättring. Det kan hända att behandlingen varit fullt effektiv och att han ej visat tecken på metastaser. Han är trots allt tränare och till skillnad från Abidal så konkurrerar han inte om en plats i laget som spelare. Fransmannen måste klara av att spela minst 30 matcher under nästa säsong och göra det bra. Som jag skrev innan har jag inget emot att man ger honom en annan roll i klubben (t.ex ungdomstränare). Jag håller med dig om att något borde göras, men att skriva ett nytt kontrakt ser jag som ohållbart med tanke på riskerna. Jag tycker snarare att anledningen till varför Tito kanske inte borde få fortsatt förtroende är hur taktiskt uddlösa vi varit i flertalet stormatcher den här säsongen. Samtliga förluster mot Real och den totala bristen på innovation i CL-slutspelet har fått mig att undra hur han kommer hantera framtida utmaningar.
Barcelona påfågeln
2013-05-03 15:40
Har man inte tålamod nog att ge Tito en ärlig chans så är det illa. Jag är säker på att vårsäsongen nästa år blir bättre, eftersom han troligtvis är botad nu och ska börja bygga upp sin hälsa igen. Att man ska kräva att han ska gå på som Pep nere vid linjen är bara löjligt, när han har energin att aktivt mana på spelarna vid linjen så gör han det, fast skulle Puyol varit på plan senaste månaderna hade det inte behövts. Det är där Pique, Xavi, Iniesta, Valdes och Messi misslyckats, i att kunna driva på laget, den som gjort det bäst är nog Messi i sitt inhopp mot Athletic. Nu mot Bayern senast var det endast Pique och Villa som försökte, och Piques sista desperata försök efter självmålet resulterade i ännu ett baklängesmål efter att han själv endast klarar att gå förbi fyra spelare. Man såg på Villa att han så gärna ville visa att han kunde kliva fram i Messis frånvaro, tyvärr saknade han lagkamrater som han behöver till hjälp.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-03 15:40
Capitan Som sagt, ska Abidal blir "bortkörd" för hans hälsa så tycker jag att Tito ska med bli "bortkörd". Varför ska Abidal få lämna men inte Tito när de haft svåra sjukdomar? Det var det jag mena.
2013-05-03 15:30
Diar Shekha/

Så du menar att Tito borde sluta, men inte en aktiv spelare som Abidal som led av precis samma sjukdom?
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-05-03 15:29
– Jag har aldrig lovat att jag ska fullfölja mitt kontrakt under de fem och ett halvt år som jag har varit här, säger han till Bild. Mats Hummels
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-05-03 15:28
Mourinho om vad han hade gjort annorlunda under sina tre år: "Would I do anything differently if I had the chance to do the past three years over again? I should have brought in Diego Lopez after my first year. We didn't do enough to sign him. It's a real shame." Mourinho om Barcelona: "It's an honour to have broken the dominance of Barcelona at national level. On international level, I did it with Inter. They're still a fantastic team, probably the best of the last 20 - 30 years. Now they've had a couple of bad, surprising results and have become a bad team in the eyes of many..."
Barcelona Diar Shekha
2013-05-03 15:25
Anser de att Abidals hälsa är dålig så tycker jag att Tito Vilanova ska också bort. Det är ju fan värre för honom, han är tränare och han ska ta ansvar för ett av världens största lag med sin sjukdom... Rätt ska vara rätt!!! Står vi där utan Tito nästa år i fyra månader igen då blir jag förbannad. Nej det är inte Titos fel om han skulle få bakslag (innan ni hoppar på mig) men han har ett ansvar för cancer leker man inte med. Han kan tacka för sig redan nu ist så får han tänka på familjen. Det finns inga garantier för Cancer. Nåja. Jag skiter fullständigt i Tito just nu. Jag tänker på Abidal, blir han inte kvar så är nog Rosell,Zubi & Tito döda för mig oavsett om de vinner trippeln nästa år eller inget. Tito är bra på att snacka om sin hälsa, önskar att han va lika bra när det gäller andras..
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-03 15:18
koeman Missförstå mig inte. Jag vill också att Tito ska bort. Visst vinner vi ligan men allt som oftast har vi spelat uselt för att sedan bli räddade utav Messi, utklassningen mot Bayern och alla förluster mot Real har helt enkelt blivit för mycket. Här har Tito failat för många gånger.
Fais
2013-05-03 15:05
Ronaldinho10yElfenomeno9

Jag syftar på alla gånger Millan har blåst Barca på spelare. De lånar alltid spelare sen köper de sen till fyndpris och säljer de vidare...

Barcelona koeman92
2013-05-03 15:05
1.60

När det gäller tränaren är det något helt annat. Tito är fortfarande cancer sjuk och vi kan inte fortsätta se på när han kör.vårt lag mot botten med ursäkt att han har kämpat mot cancern. Det vore även bäst för honom att lämna då detta jobb kan vara för påfrestande för honom.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-03 15:02
1.60 ligan Ska Abidal bort för att hans hälsa är ej 100 då får de tvinga bort Tito också.
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-03 15:00
Diar Tito har också kämpat mot cancer men honom vill folk kicka ut?
Barcelona Diar Shekha
2013-05-03 14:48
Jag vet inte riktigt varför PSG skulle vilja sälja Silva. Vilka ska vara kvar egentligen om Ancelotti och Zlatan ska med lämna? Varför köpte de ens Silva då? Nej, skit i Silva. Han hade ett val förra året, det är inte vårt fel och inte heller ledningens för att han lovade Leonardo. Skit i honom och satsa på Hummels. Köper inte Tito och ledningen en mittback så kan de dra åt skogen. Får inte Abidal nytt kontrakt så är Rosell,Zubi & Tito döda för mig. Punkt. DE KAN DRA ÅT HELVETE DÅ. Jag skiter fullständigt i om laget vinner CL eller även tio titlar till. Spelarnas hälsa är det viktigaste och Abidal MÅSTE få nytt kontrakt. Han har ju för fan kämpat mot Cancer två gånger för helvete.. Men en nolla som Santos får stanna. Fy fan JA JAG ÄR ARG
Barcelona Katalano
2013-05-03 14:28
Gabriel Eto'o fick gå för att Guardiola ville det. De mesta av värvningarna under hans tid beror på hur han ville att hans lag skulle se ut. Man måste ju erkänna att det blev ganska bra till slut ändå med tanke på alla titlar, eller? ------------------------------------------------------------------------------------------ Visst har vi en inkompetent ledning i många avseenden, men samtidigt satt de flesta här inne för 2 säsonger sedan och verkligen önskade Fabbe och Alexis till laget. Nu när de inte presterat enligt förväntningarna så spyr samma människor galla över hur dåliga köp detta var. Det är orätvist mot ledningen och gör mig irriterad.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-03 14:27
Busquen Håller med, kritiken som många spelare fått är verkligen inte befogad och plötsligt har spelare som Cesc, Alexis och Pique blivit hackkycklingar.
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-03 14:21
Någon som har koll på hur många mål vi släppt in sammanlagt denna säsong? Måste vara över 50 va? Helt otroligt hur ett lag som Barcelona kan ha ett sånt försvar. Jag tror inte att det räcker med en back, Pique är fortfarande dålig och Alves blir knappast bättre. Helst två backar ska in.
Barcelona Busquen
2013-05-03 14:11
Gabriel:

Nä, det var inte ett ord, det var 14 svordomar i en text vilket jag tycker är onödigt mycket om man inte står på en högstadieskolgård och försöker klättra i statushierarkin.

Och jag sa ju att du har en del bra åsikter. Du har inte fel i allt du säger. Det som jag stör mig på är när du, tillsammans med många andra här inne, spyr galla över i princip allt som Barcas ledning har gjort de senaste 6-7 säsongerna. Eftersom vi har vunnit en del titlar måste väl någonting ha varit rätt, även om det självklart inte är så att alla beslut, alla spelarvärvningar, etc., har varit lyckade.

Man får ha lite perspektiv, även om man självklart är fruktansvärt besviken efter CL-debaclet. Vi behöver inte en helt ny trupp. Och alla de värvningar som gjorts (Villa, Alexis, Song, Mascherano, Adriano, m.fl.) har inte varit så dåliga som folk vill göra gällande. Vad gäller anfallsvärvningarna får nog en del av svårigheterna tillskrivas spelsystemet. Det är inte lätt att briljera och ösa in mål när Messi har den rollen som han har. Visst, jag tycker också att det är irriterande att Alexis så ofta bara vänder tillbaka och slår en enkel passning, men i ärlighetens namn finns det sällan så mycket ytor att arbeta med. Men det är ett litet sidospår.

Min poäng är att vi är inte en klubb i total kaos, med världens mest inkompetenta ledning i alla avseenden. Och man bör inte kräkas ur sig svordomar och smädelser för att försöka göra detta gällande. Det blir sällan ett bra diskussionsklimat då.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-05-03 14:08
Fais Milan? Han spelar i Psg..
Fais
2013-05-03 13:51
Nej, det här funkar inte.

Inte Thiago SIlva. Jag tror inte det finns en mer skadebenägen mittback just. Det kommer sluta med att vi nästa år i cl vid semin får spela med adriano och Pique igen.

Skulle vi köpa Thiago Silva så var det föra året. Hur efterblivna ska vår ledning vara?? Idag har vi Hummels som är bara 24 år gammal och är en av de 3 bästa mittbackarna i hela världen. Han är Marques och Puyol i samma skor. Nej, nej, vi ska köpa Thiago Silva som vi kanske har nytta av 3-4 år högst.

Eller i för sig skulle jag vilja ha båda Hummels och Thiago. Men jag skulle välja Hummels varje dag i veckan.

Hur kan man ens tänka på att göra affärer med Milan efter Zlatan?? Dessa parasiter. Hur korrupt är vår ledning egentligen??? Det stinker om det!!!
Annons: