/spanien/barcelona/forum/7238.aspx/spanien/barcelona/forum/7238.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2013-08-22 14:14
Någon som vet hur länge Messi kommer att vara borta?
Barcelona DM1982
2013-08-22 14:13
@barca!54:

Man måste vara överläkare för att fatta det där. Summa summarum så verkar det inte så farligt men risken för att han inte kan vara med på söndag finns. Då är det ett perfekt tillfälle för Neymar att kliva in och visa saker.
Barcelona Gabriel
2013-08-22 14:13
Shaappaa

Iniesta hade en dålig match igår, men han är fortfarande världens bästa mittfältare. Man kan inte ignorera hela hans förra säsong bara pga en dålig match igår, det är bara absurt. Att bänka Iniesta finns inte, det hoppas jag att du förstår. Xavi har spelat under sin egna förmåga en längre period nu och bör förpassas till bänken. Hans spel är för långsamt för tillfället, det är min åsikt iaf.
Barcelona Hetfield
2013-08-22 14:11
Jag tycker att Barcelona saknar en "ful" spelare. En Deco eller Van Bommel som smäller till när motståndaren blir för jobbig och spelar fult.

När jag ser Alba rulla runt när någon drar i hans hår lite lätt så tänker jag bara "please...". Eller när Busquets måste rulla runt vid varje smäll.
Barcelona DM1982
2013-08-22 14:11
Official: Messi has a thigh muscle bruise, it's not yet clear if he will be able to play against Malaga on Sunday

Känns inte som om det är så allvarligt.
Barcelona barca!54
2013-08-22 14:09
Update: Messi has a postcontusional intramuscular hematoma in the femoral biceps of his left thigh.

Någon som vet vad skadan innebär
Barcelona DM1982
2013-08-22 14:09
För övrigt så är starttiden 23:00 ett skämt, det är smått efterblivet att starta en match då. Det blir till att hoppa över nästa match, att vara helt trasig av trötthet är bara trist

Hyfsat bra match igår men även väldigt grisig. Det slängs, filmas och stämplas för mycket. Domaren tappar kontrollen helt och missar en klar straff men missar även att visa ut Busquets på klockrena gula kort. Det är ovärdigt.

Känns som om Barcelona har det här in sin hand nu, de ska inte tappa det här. 1-1 borta mot ett kompakt defensivt Atletico är väldigt bra hur man än vrider och vänder på det.

Det absolut bästa igår var att det fanns kreativitet även när Messi går ut (inte för att han var bra igår) eftersom Barcelona nu kan ta in Neymar. Innan så dog det mer eller mindre ut, nu finns det ett starkt kort till att spela.
Barcelona Shaappaa
2013-08-22 14:07
Gabriel Utifrån matchen igår så tyckte jag personligen att Iniesta var väldigt blek och hade dålig första touch. Inte nog med att han tappade bollen ovanligt många gånger så bidrog han även inget i offensiven, där han passade oftast tillbaka till busse eller till Alba inget mer inget mindre. Absolut, jag håller med dig om att det är inte samma xavi som för 3 år sedan men hans långa bollar över backlinje och genomskärare har blivit mycket farligare, och därför tycker jag cesc och xavi på plan känns betydligt farligare, än så länge iaf..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Puyol El Capitano 5
2013-08-22 13:45
Godin jävla smuts, du ÄR och kommer alltid att vara en nolla
Länktips: t.co/X4HLuUwahR
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-22 13:20
Messi behöver en lång skön vila. Istället för det så ställde han upp i sommar och spelade välgörenhets matcher dessutom är det VM sommaren 2014 och inte nog med det så har Copa America samt massa annat stått i vägen för honom säsongerna innan. Jag minns när han spydde då vi möte Madrid och Pep borde bara ha bänkat honom. Den lilla killen måste ta och vila sig.
Barcelona Deulofeu
2013-08-22 13:13
Minimessi oerhört intressant tack.
Real Madrid Minimessi
2013-08-22 12:54
Intressant artikel angående Messi....
Real Madrid Minimessi
Intressant artikel angående Messi.
Barcelona Gabriel
Benzema och Di Maria till Arsenal? Släpper de Benzema har de ju ingen anfallare kvar typ, kan inte tänka mig att dom går med på det. Funderar de isf att använda Ronaldo som anfallare, Bale på vänsterkanten och Özil till höger då eller? Det hade ju kunnat funka men bredden på anfallet ser inte så bra ut då. Visst, de har ju Morata och Jese också, men a, är det verkligen de två man vill förlita sig på ifall någon där uppe går sönder?
Barcelona Rambla~
2013-08-22 12:48
Skulle Madrid ens tänka tanken att släppa Benezema och di Maria till Arsenal?
Barcelona Gabriel
2013-08-22 12:29
Såg nyss videon på Messi och Godin, vilket smuts!
Barcelona Bàckis
2013-08-22 12:27
Åker ner till barcelona på onsdag för att se returen, sett tre matcher live tidigare men aldrig tagit reda på om det finns någon skön bar/plats där fans brukar ladda upp?

Någon som vet? Vet ju själv att kulturen inte är likt den i england där fansen värmer upp på egna pubar, men finns det inte någon som sitter på något bra förslag?
Barcelona Gabriel
2013-08-22 12:01
Efter går kvällens match hoppas jag att Tata inser att Fabregas bör spela från start på Xavis bekostnad. Xavi segar ner vårat spel, han håller i bollen för mycket och han är långt ifrån den spelare som regerade mellan 2008-2011, han är på nergång och det svider i mina fingrar när jag skriver detta men vi måste se till framtiden och den framtiden är utan Xavi i startelvan. Han är fortfarande en världsklass spelare men han bör bli en truppspelare hädanefter. Xavi kan också bara spela på ett sätt, och det sättet känner alla till. Tata eftersträvar en lite rakare fotboll samt ett enormt press spel, Xavi klarar inte av något av detta. Framför allt i defensiven fuskar han som tusan. Jag stör mig som fan när jag ser Xavi jogga tillbaka i defensiven som om han kunde skitit i vad som hände. Att han inte går in i närkamper är inget nytt, sån har han alltid varit, men när han joggar tillbaka och vägrar ta något ansvar så irriterar jag mig på det. Jag är ledsen Xavi men du måste offras.
Jeffson
2013-08-22 11:58
Har vart borta i två veckor nu och inte kunnat skriva nåt men nu är jag tillbaka.

Måste säga att Tata hittills har satt ord på allt jag känt de senaste två åren. Han verkar vara klockren. Han gör tidiga byten, rätt byten, sparar på Messi, erkänner brister, snackar presspel osv. Underbart.

Jag är riktigt spänd på hur den här säsongen kommer se ut.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-08-22 11:52
Vi spelade inte så bra i första halvlek men Tata visste att något måste göras så Fabbe och Neymar förändrade matchbilden för oss. Tackar Tata för att han inte ger upp. Gillar inte alls när jag ser Xavi hålla bollen hur länge som helst för han segar upp vårt spel + att lag som At.Madrid hinner backa hem. Därför skulle Tata tagit ut Fabbe mot Xavi och Neymar mot Messi. Men vi fixade kryss och vi har allt i våra händer. Vi måste spela mkt bättre i Camp Nou. Vi får inte låta dem spela deras vassa Kontringar för gör vi det så blir dem livsfarliga. Mina topp 5 bästa spelare från machen: Fabregas, Neymar, Alves, Alexis och Tata Martino :). Nu till Bale soppan för er som vill veta lite. Enligt COPE har Real värvat Bale för €99 miljoner. Affären kommer offentliggöras på fredag. http://www.cope.es/detalle/El-Madrid-ficha-a-Bale.html
Barcelona LeoMessi
2013-08-22 11:36
Smogen (Barcelona) Dessutom så hade han gjort sina byten i minut 85 och om det hade varit Pep så hade han bytt in Keita (om han spelade kvar) istället för Fabregas haha:P
Barcelona Smogen
2013-08-22 11:33
Martino: "We had problems finding space and ways to get the ball between the lines. We'll have to look for alternatives." #fcblive

Såja Tata! Med all respekt för Tito och vad han gjorde så hade han åtminstone officiellt sagt "Vi gjorde är jättebra match, hade inga problem, alla var duktiga och ska fortsätta likadant".
Barcelona LeoMessi
2013-08-22 11:32
Smogen (Barcelona) Klart att det fula fanskapet sa att han skulle slå till! Hur tydligt som helst! Är det samma jävla nolla som tog hands eller? Dom spelar lika jävla fult som deras stadsrivaler
Barcelona Smogen
2013-08-22 11:27
Här har ni, ni galningar som tror att Messi fakade skada för att han inte ville spela mer.

Kolla också in 0.21 där det verkar som att Godin säger till Miranda att han ska slå honom just där (barcastuff)
Barcelona >The Reporter<
2013-08-22 10:34
Jag älskar tatas pondus. Han står nästan alltid upp. Det sprider sig till spelarna. och de får en boost. Gillar verkligen Grande Tata!
Barcelona Deulofeu
2013-08-22 10:10
Det finns ett par riktigt viktiga saker att ta med sig från matchen

Diego Simeone har hittils inte vunnit en final igår var första gången han inte vann dock är det ju dubbelmöte men ändå.

Neymar spelade på vänsterkanten och han gjorde mål när han utgick därifrån hans första mål han kommer växa ytterligare nu.

Atletico Madrid tappade inte många poäng i ligan vi har just mött dom och inte förlorat.För bara några månader sedan vann de mot Madrid på bortaplan...

Vi fick med oss det viktiga bortamålet nu måste Atletico anfalla hos oss det borde öppna upp ytor.Även fast jag tror de kommer spela exakt likadant och räkna med att vinna bollen och kontra.

Tata försöker förändra matchbilder och jobbar alltid med ett byte i 60 minuten!

Tror inte många lag kommer ha ett speciellt ordnat spel mot oss om presspelet fortsätter.

Passar på att önska Afellay lycka till med sin operation idag vem vet med Tata vid rodret kanske han snart är på planen igen? Tvåfotad speedig dribbler som kan skjuta riktigt bra med båda fötterna dessutom kvick.En sak vet jag och det är att Tata ger alla chansen.Gillar hans värderingar.
Barcelona Deulofeu
2013-08-22 09:24
Det som absolut inte fick ske är på väg att hända och räkna med att det finns ett lag som just blev komplett och ett av de största hoten i cl...

Eto´o har bestämt sig för Chelsea. Demba Ba eller Torres lär lämna inom kort.
Barcelona Hetfield
2013-08-22 09:19
Det finns många bra och dålig saker att ta ifrån matchen, men ska man se till helheten så gjorde Barcelona en rätt så bra match, särskilt under andra halvleken.

Några positiva saker är väl att Sanchez fortsätter med sin form, Cesc visar varför han ska börja ta en startplats och att han kan bli en nyckelspelare. Det jag däremot stör mig på är att Iniesta och Messi verkar vara helt fria från kritik. Om Messi är så pass skadad att han inte kan springa, varför inte ta ut honom direkt? Han gör mer skada än nytta när han ska spela på det sättet då Barcelonas spel är beroende av rörelse, även om han räddade Barcelona mot PSG när han var skadad. Iniesta gjorde nog sin sämsta match de senaste åren, sällan har jag sett Iniesta vara så pass osynlig och inte ens klara av med enkla passningar och bollbehandlingar.
Barcelona Barcelona=Rajjesamba!
2013-08-22 09:18
Är det någon som har hittat några som helst uppgifter om Messi ?
Barcelona Barcadinho.
2013-08-22 08:43
Hinner inte läsa alla inlägg från matchen men jag antar att en del var lite besvikna på matchbilden. Jag var det, jag tyckte typ att nu igen så har laget svårt att komma till avslut mot ett starkt o aggressivt försvar, alltså samma problem som förut.

Men det finns en del positiva saker och hämta från matchen.

Vi ser igen tendenser till att spela rakare och snabbare uppåt och tendenser till att man riskerar med svåra djupa passningar. Dvs lite mindre ping-pong fotboll.

Vi ser stor skillnad i press spelet. Laget har vunnit igår väldigt många bollar högt upp på banan tack vare den höga pressen. Inte lika galen press som säsongen 2008-09, men mycket bättre än de senaste säsongerna.
Pique var riktigt bra och det är jätte positivt, eftersom hans form var lite upp o ner tidigare.

Neymar - vilka rörelser utan boll, sjukt bra - jag kommer inte ihåg en enda ytter de senaste åren som han gjort sådana rörelser. Han ger en betydligt bredare dimension till hela anfallsspelet. Och han är så kvick och full med lust o vilja.
Han lyckades inte så bra igår med att dribbla o utmana. Men vi vet att han kan det. Så när båda delarna kommer funka, dribblingar och rörelser utan boll, ju då bli det kalas :- Längtar redan att se honom igen!
Han behöver extra kilo, särskilt efter operationen då han tappade vikten. Men jag vill inte att han blir mycket biffigare.

Cesc - gjorde skilland när han kom in. När ska han vara en klar starter?

Tata - jag var besviken på startelvan, men jag gillar att han kör med sina byten utan "respekt" om ni förstår vad jag menar. Och att bytena kom tidigt, inte som pep som väntade för länge eller Tito som gjorde inga byten allas när det behövdes.

Eloge till Atletico - de kämpade som fan o gjorde hela drabbningen till en viktig och seriös match. Så ska det vara. Mycket hjärta.
Annons: