/spanien/barcelona/forum/7235.aspx/spanien/barcelona/forum/7235.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona true_barca_fan
2013-05-05 16:38
Johan Cruyff: "There's no end of an era, that's nonsense. Mistakes were made, that happens. Now Barça have to analyze things." [via md]

Bra sagt håller fullständigt med.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-05 16:31
Klose nätar 5 gånger om hemma mot Bologna. O det gör han vid 35 års ålder! Vad ska man säga? Tyskarna är här för att stanna.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-05-05 16:29
@koeman92:

Det gör de inte. Om du syftar på den där Dortmund-filuren, så bytte han förmodligen till Madrid-tröja efter att ha inkasserat sin spärr.
Barcelona koeman92
2013-05-05 16:17
Varför tillåts nu de med Real Madrid tröja nu kommentera på vårt forum?
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-05 15:10
Diar Shekha tredje raka till och med!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-05-05 15:08
@Grimaldo:

Jag vet inte om den är mer omfattande än vad du eftersökte, men boken Franco - Diktator på livstid (som jag själv läser just nu) är väldigt intressant och läsvärd. Trots att den kom så sent som förra året, sägs det vara den första svenska Franco-biografin. Väldigt gedigen och faktaspäckad bok som följer Franco från hans födelse fram till döden och även behandlar det Spanien han styrde.
Barcelonistas
2013-05-05 14:13
Friedrich (Chicago Fire): "Everybody was looking to copy Barcça. But the Germans also kept their strengths, so it's like a mix." [mlssoccer]
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-05-05 14:04
1.60 ligan Det finns olika grader på en skada. Det kan vara en lätt skada eller en svår skada. Messi hade förmodligen inte en svår skada och det var därför han satt på bänken. Men att ta risken och spela hela matchen kändes väl inte värt om han skulle spela 90 minuter i en match som redan var över. Vi vet dessutom hur hårt alla motståndare måste gå in på Messi för att stoppa honom. Jag tror att anledningen till att han satt på bänken var ifall man lyckades med det "omöjliga", att göra 2 mål i första halvlek. Då hade det varit värt att ta risken och låta honom spela. Precis som i matchen mot PSG, då man endast valde att släppa in honom på planen när man hade ett underläge mot PSG och var nära på att åka ut. Jag håller med dig om att han inte vågade spela matchen, men endast för att både han och ledningen var rädda för att han skulle förvärra sin skada. Jag säger dock inte att du har fel i din teori, du får tro precis som du vill. Men det låter i långsökt enligt mig då vi vet att Messi vill spela så många matcher han bara kan, det har vi tidigare fått bekräftat.
Barcelona Krabban94
2013-05-05 14:02
Är lite oroad över alla rykten om att ledningen vill värva Hummels och Tito Silva, även andra rykten så låter det som att styrelsen och Tito inte kan komma överens vilket verkligen oroar mig... Vill för övrigt inte ha Reina hit heller, helst Ter Stegen/Courtois, Hummels och Neymar som verkar vara rätt så nära nu..

Om ryktena Sport skriver att man är överens med BVB om en summa på 25miljoner för Hummels skall man nog ta och gå igenom med det, reapris enligt mig istället för att köpa en 28årig Silva för 40miljoner som man uppges beredd att betala...
Barcelona Diar Shekha
2013-05-05 13:55
@barcastuff: Ajax want to renew the loan of Isaac Cuenca, loan B player Sergi Roberto for one season, and sign Marc Muniesa, whose contract expires. [md] Det vore fantastiskt för Sergio Roberto med ett år i Holland. Han Kmr få speltid och så spelar Ajax även i CL nästa år (de vinner ligan idag, andra raka). En som Christian Eriksen lär väl dra då kan det finnas luckor.
Barcelonistas
2013-05-05 13:55
1.60 ligan - hur orkar du seriöst?. Tycker du det vore smart att slänga in en halv skadad Messi i en match som var över?. Hade vi däremot haft en 2-0 ledning i halvtid så hade Messi självklart gjort ett inhopp.
Barcelona Grimaldo
2013-05-05 13:43
Jag tänkte skriva ett reportage om Francisco Franco och hur det var i Spanien under diktaturen. Har någon något arbete om honom eller om ni rekommenderar några sajter där jag kan läsa om det?

Tack på förhand!
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-05 13:37
Jag får väll tro att Messi inte vågade spela mot Bayern om jag vill? Är han skadad har han ingen anledning att ens sitta på bänken. Han tyckte väll resultatet var omöjligt att vända och efter att ha varit helt paralyserad i första mötet så trodde han väll inte att det skulle gå bättre direkt.
Barcelona Vampíro
2013-05-05 13:30
Om nu inte Messi spelar så är det positiva att vi kanske spelar med en riktig anfallare för en gångs skull. Fábregas är ju avstängd så det hade vart perfekt läge att lira med Villa som striker.
Barcelona Andresito
2013-05-05 13:23
note on messi: didn't have the "red light", so can't get the "green light", has thigh muscle discomfort, but expected to play
Barcelona Gabriel
2013-05-05 13:15
Enligt EMDS preliminära startelva startar inte Messi ikväll, och ändå påstår folk att han inte "vågade" spela mot Bayern, vilket skämt. Blir seriöst orolig nu när Messi inte spelar. Betis har fortfarande chans på Europaplatserna, de kommer inte att vika ner sig och det spel vi visade upp senast mot Bayern var skrämmande dåligt. Vinst ikväll är bara ett måste, 3 poäng. EDIT: Fast i SPORTs startelva ingår Messi.
Barcelona Gabriel
2013-05-05 12:43
Mod

En vecka? Shit, alldeles för snällt. Minst en månad!
Klopp 3 (Dortmund)
2013-05-05 12:36
Och där kom spärren.

Välkommen tillbaka om en vecka, men då med lite mer ödmjukhet tack :-)

//MOD
Klopp 3 (Dortmund)
2013-05-05 12:32
HAHA,asså det är sjukt hur ni tar åt er. Tro att jag är ett troll,men jag sitter och skrattar åt er. Barcelona ska ha all respekt för deras "guldera",men det kommer en tid när någon annan tar över kronan (säger inte att det är vi) men bli inte förvånade om Real leder fotbollen ett tag,för de har ett bättre lag och de har världens bästa spelare med. :) Dinho Gracias,men drog en annan version :) haha,som sagt det är dags för ett maktskifte nu :)
Barcelona Dinho the artist
2013-05-05 12:31
Klopp 3 (dortmund)
Kryp tillbaka till ditt eget forum och för all del, be my guest, kom tillbaka när Dortmund vinner tre CL's på fem år.
Barcelona Tompa76
2013-05-05 12:28
Mardrömscenariot::

Ja, tappar vi det här kommer det nog dröja ett antal år innan Barcelona vinner ligan igen. Det hsde varit tidernas värsta genomklappning men det ska väl ändå inte kunna ske.

Angående Klopp 3, låt honom glädjas att Dortmund gått till final. Själv hoopas jag för fotbollens skull att de inte blir sönderköpta.

Barcelona Dinho the artist
2013-05-05 12:24
Klopp 3 (dortmund)
You know who we are, you know who we are, champions of europe, you know who we are*
Barcelona Gabriel
2013-05-05 12:24
Mods det är på god tid att spärra trollet nu.
Barcelona Gabriel
2013-05-05 12:22
Det är aldrig bra att vara så kaxig som Klopp 3 är. Rätt som det är kommer Karma tillbaka. Visst, Dortmund är i final och ingen unnar dem det mer än jag, men de har ju faktiskt inte vunnit den än. Vad händer om de förlorar finalen? Då har de gjort en charmig säsong men inte mer än så. Samtidigt har Bayern chans på trippeln, skulle de ta och villa alla titlar så hamnar Dortmunds bedrift än mer i skymundan. Hade jag varit Klopp 3 hade jag tagit det lugnt, framför allt innan det ens är klart vem mellan Dortmund och Bayern som går segrande ut CL striden.
Klopp 3 (Dortmund)
2013-05-05 12:22
Federer

Haha,ja vi lyckade ju ta oss till en CL final iaf ;)

Dee lugnt,blir vi sönderköpta kommer vi med nya talanger,haha du verkar lite bitter att vi snart är....

CHAMPIONS OF EUROPE,WE KNOW WHAT WE ARE! :)
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-05 12:16
Klopp3

Jag säljer ett liv för ett bra pris. PMa om du är intresserad(missa inte, du kan få 50% rabatt).
Barcelona Gabriel
2013-05-05 12:16
Klopp 3 Haha okej, jag skrev mitt inlägg till dig innan jag han se ditt sista, så nej du är har inte ens i närheten av rätt i allt du säger. Jag tänker inte ens ge mig på att försöka diskutera längre med dig, det är uppenbart att du är ett troll och inget annat. Btw så hoppas jag att du åker på en saftig spärr, den har du mer än väl förtjänat.
Barcelona Federer
2013-05-05 12:15
Ähh, spärra trollet bara han är endast här för att provocera. Du kommer nog inte våga skriva här igen efter sommaren när ditt kära Dortmund blir sönderköpt av alla storklubbar i Europa. Stor i käften är du för att ni lyckades ta er till en CL final.
Barcelona Gabriel
2013-05-05 12:10
Klopp 3 Du har ju totalt rätt i det du skriver men vad ingen här inne förstår är varför du kommer in hit och säger det? Är du verkligen så bekräftelsekåt? Sen har ingen heller påstått något annat än att Dortmund är bättre än oss just nu så där förstår jag inte vad du snackar om. Enda anledningen till varför folk tar upp vår guld era (som btw är väldigt fräsch och inte tagit slut för flera år sen) är pga att du skriver på ett väldigt nedlåtande sätt om den här klubben. Jag är ledsen men du skjuter dig själv i foten när du utrycker dig som du gör om våran klubb. Du kan inte förvänta dig annat än att gå tillbaks haltande härifrån när du använder dig utav en attityd som är både arrogant och kaxig. Om du vill bli bemött på ett bättre sätt i framtiden så föreslår jag att du väljer ett annat approach där du är lite mer ödmjuk istället. Det är skillnad på att säga; "tror ni Hummels hade velat gå till er med tanke på era senaste resultat i Europa, dessutom när laget jan redan spelar i gjort det så bra? Jag tror inte det". Du säger; "varför skulle Hummels vilja byta ner sig?" Jag hoppas du ser min poäng, om inte så är det inte ens lönt att jag föröker få dig att förstå vad det är du gör fel.
Klopp 3 (Dortmund)
2013-05-05 12:10
Eltriplete Jag är fortfarande inte här för att provocera,men ni får nu smaka på eran egna medicin.Kommer du ihåg när ni vann över Madrid med 5-0? Om du var supporter då eller om du blev Barca supporter när de vann CL,men tror knappast du inte retade en massa real fans. Haha,tänk att erat lag är värt trippelt mer än vårat och ändå på 180 minuter kan ni inte göra mål(förutom Piques mål i felbur) för oss tog det 11 minuter att göra mål på Bayern. Btw,ni är slut. Försökte hålla igång en vettig diskussion,men det går ju inte. Ni är lästa,erat spel är sönderläst,erat pressspel är dåligt och segt,och era anfallare förutom Messi är skitdåliga,ni har världens sämsta målvakt och en dålig backlinje,Xavi är slut också för den delen. Du fick vad du letade efter,nu kan du säga att jag provocerar.
Annons: