/spanien/barcelona/forum/7231.aspx/spanien/barcelona/forum/7231.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2013-05-02 22:00
@Hetfield Ännu en gång håller jag inte med. Så bara för att Fábregas är 26 (knappast någon yngling) så ska han kunna gå två år utan att prestera? Han har fortfarande många år kvar på toppen men väldigt lite talar för att han ska bli en nyckelspelare i framtiden. Angående Xavi så tycker jag han fick sitt stora genombrott under Rijkaards första säsong när han fick kliva fram i banan med Davids bredvid sig. Han blev knappast bänkad under en längre period heller utan han har varit untouchable i snart 10 år nu. Villa var en spelare som skulle leverera direkt och det tycker jag han gjorde. 23 mål under sin första säsong, mål i el clasico och CL-final från en position han hade väldigt lite erfarenhet av. Som sagt tycker det är fullt godkänt. Och jag håller inte med om att mittfältarna ska få längre tid på sig att anpassa sig, makes no sense. Dyra värvningar ska prestera inte få två säsonger för att "komma in i laget" så funkar det inte, spelar ingen roll om man är 26 år eller äldre. I ett lag som Barcelona så håller det inte och jag tycker spelare som Fábregas och även Alexis har tur att det är snälle Tito som står där och inte Pep, för annars är jag övertygad om att de hade vart i frysboxen för länge sen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-05-02 22:00
@Barca o Mort!:
Vi satsar men vi satsar inte lika mycket och vi är definitivt inte besatta av CL - i synnerhet inte när vi har vunnit trofén tre gånger de senaste 7 åren och nått semifinal 6 år i rad. Det är klart att spelarna satsar på att vinna allt som går att vinna varje år. Men du måste ha i åtanke att inget lag har vunnit CL två år i rad sedan det nya formatet implementerades för ca 20 år sedan. Under det gamla formatet är det bara tre lag som har vunnit ECCC flera gånger i rad. De klubbarna är Real Madrid (5 i rad), Bayern München (3 i rad) och Ajax (3 i rad). Du måste först se vad för slags inköp vi har gjort. Det är snarare ersättare än förstärkningar vi har gjort. Du kan inte mena på att inköpet av Cesc är ett vapen när Xavi och Iniesta redan tar upp hans plats i startelvan? Hur ska Cesc spela från bänken? Det köpet handlade snarare om hypen som kretsade kring Cesc's återkomst. Köpet var även en långsiktig lösning då Xavi börjar komma till åren. Ett annat köp är Sanchez som visade framfötterna i Serie A men aldrig ute i fotbollseuropa. Ett väldigt riskabelt köp som nu visat sig vara ett fiasko. Mascherano och Song är också köp som bara kan sitta på bänken men inte ta plats i startelvan. Vi satsar alltså INTE på att köpa in startspelare. Det GÖR Real Madrid. Kolla bara: Diego Lopez, Marcelo, Pepe, Ramos, Khedira, Alonso, Özil, Cristiano Ronaldo, Di Maria, Benzema, Higuain osv. Samtliga spelare har presterat (även om de också har haft sina formdippar emellanåt). Jag säger inte att vi ska bli en köparklubb som Real Madrid MEN vi kan lära oss mer utav den varan: att köpa spelare som TAR PLATS I STARTELVAN OCH PRESTERAR DÄREFTER. Den senaste startspelaren FC Barcelona har köpt (och som har bevisat sitt värde) är Dani Alves ... och det var för fem (!) år sedan. Reality check, please!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-02 21:58
Jag tror inte det ens är lönt att spekulera i att vi skulle köpa två forwards i sommar. Visst hade det varit högintressant om klubben ville förändra lite och öppna andra möjligheter , genom att ta hit en annan spelartyp - men så nytänkande är inte barca. Det lär bli en anfallare och han heter Neymar. Mer spännande än så blir det nog inte, tyvärr. Har vi tur får vi hit en riktigt bra back också. Där känns det något mer spännande på förhand, men också mer oroligt. Det kan ju gå åt skogen med :P
Barcelona Admiraldo
2013-05-02 21:55
Koaman92 Så du menar Martin " jag går på varje fint i världen " montoya ska spela istället för Dani Alves ? Ärligt talat jag har aldrig sett en back vinna man man dueller mot Ronaldo å senast ribery, killen e fantastisk , världens lätt bästa högerback. Annars så hade du en bra dröm elva:)
Barcelona Barca-nist
2013-05-02 21:49
"Storhetstiden är över, skadeglädjen lätt motbjudande"
Barcelona Explict
2013-05-02 21:41
Är jag den enda som hoppas att vi INTE säljer Fabregas?

Önskar en tränare som kan få in han i startelvan istället.
Barcelona koeman92
2013-05-02 21:40
Skulle gärna vilja se denna elva nästa säsong

De Gea

Montoya-Hummels-Piqué-Alba

Sergio
Thiago-Iniesta

Messi-Lewandowski/Suárez-Neymar

Vattnas redan i munnen...

Barcelonistas
2013-05-02 21:38
Alves-Pique-Hummels-Alba

Busi

Thiago - Iniesta

Neymar-Messi ? ( Lewandowski,Suarez,Reus,Aguero,etc....
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-05-02 21:34
@zigazaga:

att du ens kan använda ordet mums i samma mening som pedro.. och xavi bör ersättas med thiago om man nu vill att thiago ska få en framtid
Barcelona Hetfield
2013-05-02 21:32
Vampiro Den stora skillnaden mellan köpet av Cesc och Villa är det långsiktiga. Båda kostade ungefär lika mycket, men Cesc är tänkt som ett långsiktigt köp. Till skillnad från Villa som skulle vara ett säkert kort som skulle prestera direkt, så har Cesc en långsiktig framtid i Barcelona. Jag tycker att folk glömmer bort att Cesc är bara 25 år gammal. Rollen som mittfältets kreatör är en stor del av laget, det är inget som man bara tar över och dominerar. Titta på Xavi, hur lång tid tog det innan han fick sitt stora genombrott? Det var när Xavi fick flytta upp som central mittfältare i slutet av Rijkaards tid. Till skillnad från ytterspelet i Barcelona där man har en kort anpassningsperiod så är mittfältet en annan del. Xavi kvävdes lite av Decos dominans och plats i laget, men när Deco började dippa och försvann så växte Xavi ut. Jag tror att även Cesc är i samma situation där han kvävs lite, han behöver nog vara den mittfältaren som får styra. Folk glömmer bort att Xavi, kanske den bästa mittfältaren i Barcelonas historia, blev bänkad av Deco och Iniesta under en period.
Barcelona zigazaga
2013-05-02 21:26
De Gea
Alves Pique Hummels Alba
Busi
Xavi Iniesta
Pedro Messi Neymar

Startelvan till nästa säsong...mums
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-02 21:25
KarmalsAKaranka Tycker inte vi har skämt ut oss direkt men att säga att vi inte satsade inför denna säsong samtidigt som Real har satsat i 9 år? Kom igen mannen, vi satsar lika mycket inför varje säsong. Tror du ledningen tänker "njaa vi värvar för 50m men vi satsar inte på att vinna något.." EDIT: stavfel. EDIT2: Jonas Igår natt satt jag och tänkte att vi skulle behöva en lite större spelare som är bra på huvudet (både offensivt och defensivt är vi i en kris på detta), någorlunda snabb, teknisk och bra passningsfot och ett plus skulle vara ett riktigt bra skott. Den enda jag kom på var D.Luiz även om jag hela tiden haft emot en värvning av honom, han kanske inte vore så tokig?
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-05-02 21:21
ser att många diskuterar om nya spelar, ja där i mot vill diskutera stämningen på cam nou va på plats Barcelona vs paris ja måste erkäna ja förväntade mig en bättre stämning, vist det va ett jävla tryck när Barca kvittera till 1-1 men annars så va det rätt så tyst, det tyker ja är även en sak som måste bli bättre
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-02 21:01
Luiz är en lirare jag gärna sett i Barca!
Barcelona Corazon
2013-05-02 20:58
kollar på vilka som är aktuella för Barca jämte real, neymar hummels xisco de gea eller bale aguero plus 2

vad väljer ni ?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-02 20:54
Det är inte jag som bytt namn till 1.60, om någon skulle tro det.
Barcelona Andreas-
2013-05-02 20:51
1.60 ligan:

Att sitta o säga att Real slagit Bayern o Dortmund är ganska larvigt då dem åkt ut mot båda.

Jag menar, vem fan bryr sig om man slår ett lag i ett möte för att ändå inte gå vidare?
2013-05-02 20:40
1.60 ligan: Du borde ställa höga krav på dig själv istället så får vi se hur långt du når. Kom inte och säg att du inte får samma superlöner som spelarna får. Man presterar inte för pengarnas skull. Det är du som väljer att investera din tid i klubben. Det är ingen som tvingar dig. Att du skäms beror på att ditt supporterskap har gått över till något negativt där du verkar värdera heder och stolthet alltför snävt. Glöm inte att fotbollen är det viktiga - det som gör oss "mer än en klubb". Du underskattar Bayern med dina inlägg och ger dem inte eloge för sina två utmärkta matcher där de täppte igen ordentligt där bak, sprang mer än oss och var kliniska i sina avslut. Det är ingen slump att vi blev överkörda - Bayern har haft en fantastisk säsong rakt igenom. Det är bara att bocka och buga. Barcadinho: Word!
Barcelona Barcadinho.
2013-05-02 20:20
Lugnt grabbar - människor reagerar olika när krisen når en - det finns inte rätt eller fel här - försök respektera det och undvik elda upp känslorna ännu mera.
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-02 20:03
Karma Jag har enorma krav på Barcelona. Speciellt med spelarna man värvat. Och även om vi nu ska åka ut så kan vi göra det med huvudet högt, som mot Chelsea. Jag förväntar mig inte att man vinner Cl varje år, men jag kan kräva att man inte stämmer ut sig.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-02 20:01
1, 60

Vilken fjant du är som hyllar Real trots att de inte har spelat en CL final på över too år. Gå o bli maräng istället din pessimist jävel :-)
2013-05-02 20:00
1.60 ligan:

Du borde tänka på dina egna problem. Att du skäms är ju bara sorgligt. Vad för slags värld lever du i? På riktigt? Sänk ribban lite och reflektera istället för att springa runt som ett oroligt höns. Jag skrev det tidigare: vi behöver INTE återuppfinna hjulet. Att inte nämna Real Madrid är att leva i en tro att våra resultat inte återspeglas i förhållande till något annat. Allt vi gör bedöms i relation till något annat. Fotbollen är inget undantag.
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-02 19:52
Karma Dålig förlorare? Säger han som försöker dränka sorgen i Real Madrids säsong. Ta inte upp Real så länge vi inte börjar vinna mot dom igen. Klubben har enorma problem. Tänk på det istället.
2013-05-02 19:49
1.60 ligan: Nej, tydligen spelar det ingen roll. Din reaktion på mitt inlägg spelade ingen roll. Att du inte heller har några konstruktiva motargument spelar inte roll. Det stinker dålig förlorare över hela dig för den delen och därför spelar inte du någon roll.
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-02 19:45
Karma Jag lägger ner diskussionen nu. Vad ni två tycker spelar egentligen ingen roll, alla vet att vi skämt ut oss och det är för jävligt.
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-02 19:42
Messi Tänker inte sitta här och diskutera Real. Men 0-7 , 2-0 Milan, inte kunna slå PSG, samtidigt som vi förlorat mot dom 3 gånger under säsongen hade inte fått mig att vara kaxig. Onödig diskussion hur som helst. Btw så har dom på två år slagit United, Barcelona, Bayern, City och Dortmund. Vilka har vi? Jag skäms över hur enögda människor det finns. Speciellt efter att vi skämt ut oss
2013-05-02 19:40
1.60 ligan:

Innan du uttalar dig om "9 CL-titlar" så ber jag dig att gå längst ned på denna sida för att hitta forumsökningen. Skriv in ECCC i den tomma rutan. Tryck på "Sök". Där har du ett inlägg du kan mumsa i dig samtidigt som att du får lära dig lite historia. Du kanske också kan skriva ett inlägg som samlar på sig 50 likes? Det finns substans i inlägget med andra ord. Om du menar på att vi bara ska diskutera Barcelona: varför tar du upp Real Madrids "9 CL-titlar"? Hur ska du ha det? :S

Du har väl inte förväntat dig att vi ska vinna samtliga titlar med den trupp vi har (för att inte tala om backlinjen) och med det faktum att våra spelare har vunnit ovanligt många titlar under en väldigt kort period. Det är lätt att sitta bakom tangentbordet och tro att verklig fotboll är som FM men sådant är inte fallet. Åren kommer och mättnaden kommer. Vi har agerat för långsamt helt enkelt och överskattat oss själva. Det verkar vara många här som har tagit ut segrar i förskott.

Att Real har slagit oss med B-laget är bara en myt eftersom att även vi har spelat med vårt B-lag under stora delen av vårsäsongen. Jag vet att du syftar på Bernabeu-matchen i ligamötet. Då Cristiano Ronaldo hoppade in den sista halvtimmen. Inte sant? Det var även under de 30 minuterna som matchen vände till deras fördel så jag vet inte vad du vill ha sagt med din ogenomtänkta kommentar. Var inte så subjektiv och krävande heller för den delen. Din besatthet är inte olik marängers ... och det är ingen komplimang.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-02 19:35
1, 60 Nähe, de skämde inte ut sig alltså? Förlora i Istanbul mot Galatasaray med 3-2 o förlora i Tyskland mot Dortmund som ansågs ha minst chans av alla semifinalister med 4-1 är ju inget dumt. I tisdags kunde Lewandovski bli historiskt om han inte hade missat 4 gyllene läge för att inte tala om Gundogan. Madrid gav upp ligan i december, säsongen efter deras poängrekord o målrekord när dem precis hade börjat tala om en plast era. Deras kebab decima o sloganen "nästa säsong" är det roligaste o skämmigaste som finns.
Barcelona Vampíro
2013-05-02 19:19
@Hetfield

Håller verkligen inte med. Fábregas hade spenderat många år i Barças ungdomskademi och spelat i ett Arsenal som bygger sitt spel på possesion och korta instick. Hyfsat likt Barcelona (jämförelserna slutar där). 

Även jag tycker att Villa kostade mycket men marknaden är tyvärr f'd up numera. Han var kanske världens bästa anfallare vid det tiden och kom ihåg att t.ex en sopkvast som Andy Caroll kostade lika mycket bara några månader senare. Lägg till att vi var i desperat behov av en ny forward efter att Henry tackat för sig och Ibrahimovic... you know. 

Den värvningen var för mig mer logisk än att lägga nästan samma summa på en mittfältare som inte ens är tänkt som ordinarie. Vi hade redan världens bästa trio på mitten, bakom de fanns en supertalang i Thiago som visat sig vara en spelare att räkna med de få gångerna han fått chansen. Vi kan diskutera i evigheter, det har vi gjort innan, men vi tycker olika så agree to disagree för jag måste iväg nu. :)
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-02 19:17
karma Varför använder du Real Madrid som försvars mekanism för att folk ska glömma att vi skämt ut oss? Dom skämde inte ut sig, det gjorde vi. Cl torka har alla lag, dock har dom 9 st i sitt skåp så det kanske inte är så bråttom. Har vi inte satsat eller? Zlatan 800 miljoner. Villa 400 miljoner. Sanchez 400 miljoner, Fabregas 400 miljoner. Det är två miljarder kronor och ändå har jag inte tagit upp Song, Chygrinski, Masken. Vi har vunnit våra titlar men det var då, Precis som Real som vann dom för ett tag sen och Milan också. Men hur är det nu? Ska Barcelona verkligen skämma ut sig så många gånger under en säsong? Vad kommer hända i framtiden med tanke på våran usla ledning? Vi diskuterar Barca och inte Real, speciellt inte när dom har slagit oss med a och b lag under säsongen. Sluta blunda och öppna ögonen för problemen.
Annons: