/spanien/barcelona/forum/7229.aspx/spanien/barcelona/forum/7229.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2013-05-04 19:43
Shit!! Barca B släppte vad som såg ut o vara en säker vinst!!! Så ovanligt!!! :O
Barcelona Pluxen
2013-05-04 19:39
Har Luis Enrique nån roll inom barcelona?
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-04 19:34
Haha min reaktion angående Titos burn till Pique. Gillade den faktiskt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-04 19:16
Mojito

Det var verkligen en usel deal. Vi får tillbaka Bojan som ärligt talat knappast ska vara proffessionell fotbollsspelare. Vad har han gjort förutom en grym debutsäsong där hela laget sög och det var rätt lätt för en ungdom att på ren entuasiasm göra några mål och bli den nya stjärnan helt plötsligt. 09/10 bänkade han visserligen Zlatan men det var väl ärligt talat mest för att Zlatan var helt under isen den perioden, Bojan gjorde några mål men dominerade knappast. Säsongen efter det gjorde han ingenting, och i Roma och Milan har han inte gjort någonting heller.

Vi betalde alltså två miljoner euro över två år för att kanske få tillbaka en bättre spelare. Och hade vi fått tillbaka en bättre spelare hade ändå Roma eller Milan nu då utnyttjat det. Vilken kass deal.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-04 19:08
Min kommentar om Hummels.
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-04 19:07
Lam Bra inlägg. Neymar kommer bli en enorm flopp.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-04 19:06
Jag är som jag tidigare förklarat mer intresserad av en renodlad striker än en ytter. Individuellt så är Sánchez väldigt duktig, det är bara att hans roll i Barca inte tillåter honom att visa det på samma sätt. Problemet som jag ser det är att vi behöver en annan tung anfallspjäs än Messi, och jag tror inte Neymar hade löst det. Neymar och Alexis är liknande spelare. Förutom att Alexis jobbar hårdare och man kan spela på olika sätt med honom. Dessutom skulle Neymar behöva vara stjärnan medan Alexis kan agera i bakrunden.

Nä, en toppforward hade varit bättre. En stark spelare man kan sätta in bollar i boxen men även rätt rörlig och teknisk. Stark i luften, bra målskytt. Min favorit är Lewandowski. Behovet av att Alexis ska göra mål blir inte lika stort med polacken på planen, då blir han mer än renodlad ytter, och där passar han bättre då han kan springa mycket på kanten, erbjuda stöd i defensiven, erbjuda ett brett alternativ i anfallen men även vid rätt tillfälle vika in och gå på eget avslut. Tror att en sådan uppställning hade slutat väldigt bra och gett oss flera olika möjligheter att anfalla på. Med två snabba och ettriga yttrar som Pedro och Alexis samtidigt som vi har två ytterbackar som gärna går på offensiven så får vi ett helt annat hot på kanterna, ni kanske tror det kommer se likadant ut som nu men glöm inte att vi nu har två centrala spelare nära eller i straffområdet och att yttrarna får fokusera mer på kantspelet. Via snabba kombinationer därute kan vi antingen komma till inlägg eller ta oss in till mitten för att komma till avslut. Med Lewandowski så hotar vi alltid i straffområdet och med Messi som tia hotar vi alltid även framför backlinjen. Motståndarna kan inte markera Messi lika bra med en nia på planen och Messi kan antingen utmana eller spela i djupet, eller ut på kanterna.

Problemet med det här tror jag faktiskt blir på mittfältet. Vi har många olika typer av mittfältare och det gäller att veta vilka som ska användas för att få ut full potential av det här systemet. Busquets är given, och Iniesta borde vara det men det blir problem med den här formationen. Iniesta hade då fått ta en lite mer speluppläggarroll istället för offensiv playmaker, vilket Messi tar över mer och mer medan Lewandowski tar över en del av Messis roll. Frågan är om Iniesta klarar av att bli som Xavi? Eller behöver han friheten?

Jag tycker hursomhelst det är en intressant tanke. Det viktigaste är fortfarande att få in fart i anfallsspelet, både på kanterna och på topp, och det tror jag vi får genom ett mer "vanligt" anfallsspel, dvs två snabba yttrar och en renodlad forward. Tycker det blivit för invecklat med tiki-takan, eller rättare sagt, med Pep blev det aldrig det för att han sökte nya vägar att spela och nya dimensioner till att inte ändra taktik, utan förbättra tiki taka-systemet. Med Tito går inte det, han har inte det där lilla extra som tränare. Jag tror vi måste byta taktik, inte system, men taktik. Vi kommer fortfarande vara bollförande men vi måste få in snabbhet i anfallet, framförallt måste vi spela rakare när tillfällena kommer. Som kontringar tex.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-04 19:00
@el Gaucho:

Japp, stämmer. Så här är det;

Roma köpte Bojan för €10 miljoner med en garanti att Barcelona skulle köpa tillbaka honom efter 2 år för 12 miljoner. Roma kunde dock stoppa återköpet (om Bojan nu blommade ut och var outstanding) om klubben betalade ytterligare 30 miljoner.

Milan tog över Bojan från Roma på ungefär samma premisser, men de är såklart inte intresserade av att betala idiotpris för en Bojan som inte presterat jack shit sedan säsongen 09/10. De kan dock tänka sig att fortsätta låna honom, eller få honom typ gratis (eftersom det är Milan).

Så nu återvänder han till Barcelona, men lär lånas ut eller säljas innan han hinner sätta foten på träningscentrat.

Så för att sammanfatta: Barcelona lånade ut Bojan i två år, men för detta var de tvungen att betala €2 miljoner. Bra deal? Njae.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-05-04 18:54
Ni får tänka er detta ur Hummels perspektiv. CL final väntar, knappast så att man vill prata transfers innan detta och tror Tito o co "restecperar" det. Patience, padawans
Barcelona true_barca_fan
2013-05-04 18:50
Barcastuff: Vilanova: "It's very difficult to find players who fit in. You see them at another team and you think they could, but here it's different."

Barcelona el Gaucho
2013-05-04 18:42
@barcastuff: note on bojan: bought by roma, on loan at milan, barcelona have to buy him back, roma can stop buy-back by paying 40M, milan have buy option Haha what? Köpa tillbaka vår spelare ?
Fais
2013-05-04 18:27
Gabriel------Tack!

Det enda vettiga de 2 har sagt nånsin!

Fick jag bestämma skulle jag skeppa iväg båda två tillsammans med Cesc,Alexis,och Villa. Varför inte Adriano också.. Han spelar bara 5 matcher i säsongen.
Barcelona MVP - 2011
2013-05-04 18:22
Bilden på Hummels och Barca-tröjan på väggen säger ju fan allt. Finns ingen chans att han tar bilden omedvetet, mer självklart än så här blir det inte! Han vill ju hit. AGERA förfan och få affären gjord. Man blir ju förbannad.
Barcelona Gabriel
2013-05-04 18:18
Fais Piqué hade sagt efter förlusten hemma mot Bayern att det behövs göras vissa förändringar nästa säsong. TIto sa till det här att "den spelaren som sa att det behövs göras förändringar tänker inte på att han kan komma att bli en". Personligen har jag sönder kritiserat Piqué på sistone, men just mot Bayern var han en av få som gjorde en bra match och verkligen visade upp vilja. Han tom tröttnade och sprang upp i anfallet för att försöka skapa något kreativt. Dessutom har han totalt rätt, vare sig hans senaste form, att det behövs göras förändringar. Dåligt av Tito att gå ut offentligt och såga Piqué sådär. Visst, att Piqué förtjänat kritik, men det är inget en tränare ska gå ut och göra på en presskonferens. Sånt sköter man bakom stängda dörrar. Tito -20!
Fais
2013-05-04 18:14
Sang Blaugrana

Va sa Tito till Pique?? Hur kritiserade han Pique??
Barcelona NoGo™
2013-05-04 18:05
Gabriel

Word!!
+1
Barcelona Gabriel
2013-05-04 17:59
Jag är extremt irriterad på Tito. Allt från hans agerande vid sidlinjen till hans uttalanden i presskonferensen. Laget ligger totalt under en semifinal med 7-0 och Tito rör inte på en fena. Vad i helvete! Hade det varit Pep, Conte eller Klopp eller vem fan som helst hade de stått och skrikit sig röda vid sidlinjen. Vad gör Tito? Sitter på bänken och ser bara allmänt ointresserad ut, ingen vilja, ingen passion, inget driv. Okej, avancemanget är uteslutet men vår heder då, vårat rykte då? Har du tänkt på det, Tito? Tänker du på de fansen som tog sig tid till att köpa biljetter till matchen, enbart för att få se sitt lag bli sönderkörda och totalt förnedrade? Laget behövde en ledare vid sidlinjen, någon som fick spelarna att inse att det här inte är okej. Snarare gör han tvärtom. Titos passivitet smittar av sig på spelarna, no fire! Att skylla bort förlusten mot Bayern på skador och Bayerns form är det en förlorare gör, en fegis gör så. Det är absolut ingen sån tränare vi ska ha i klubben. En vinnare hade sagt som det är, han hade sänt ut helt andra signaler. Han hade ingjutit hopp hos fansen, han hade fått oss att tro på honom och att han inser och vet att det här inte är okej. Tito bara letar orsaker han kan skylla ifrån sig på. Not okay! Tänk på Pep när han inför finalen i Rom satte på en dvd till spelarna som motivation. Kan ni tänka er hur Tito motiverar spelarna? Vågar knappast tro på hur det låter. - "Ehm, grabbar. Ge bollen till Messi, vamos!" Att gå ut och påstå i hans PK att det inte behövs så många nya värvningar är att leva i förnekelse. Som Culé vill man se någon indikation på självrannsakan och självkritik, Tito gör det totalt motsatta. Man vill inte höra att det inte behövs nya spelare och att det inte finns spelare som kan förbättra laget. Vad är det för jävla vrickad verklighetsuppfattning? Vadå svårt att hitta spelare som kan förbättra oss? Jag kan hitta minst 20 spelare som hade gjort oss till ett bättre lag. Snacka om att leva i sin egna lilla bubbla. Desto mer jag hör, ser och får reda på om Tito blir jag bara mer och mer övertygad om att han inte är rätt för oss. Han verkar totalt blåst. Hummels för 25 men han tackar nej. Tillåt mig skratta, får lust att ge han en fet lavett alltså.
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-04 17:54
Snälla inte Neymar. Om det inte funkar med Sanchez varför ska det fungera med Neymar? Deras överstegsfinter passar inte in i Barcelona!! Så länge Messi är från start så kan dom inte få friheten dom behöver. Hade Neymar stått och dansat där vid bollen så hade Messi örfilat honom direkt. Bra känga utav Tito där. Pique som har varit usel sen två år tillbaka och därför tror jag inte att det bara räcker med Hummels i laget. Någon måste ersätta Pique. Dock är det riktigt bra pris i Hummels. jag litar inte på ledningen i alla fall så ska inte ropa hej än.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-05-04 17:38
Gillar kängan Tito gav Pique! Klockrent.
Barcelona Kricko
2013-05-04 17:38
Tröjan i bakgrunden!

Barcelona Barca King -
2013-05-04 17:37
Jag känner bara obehag inför sillyseason vi kan få få in neymar men det känns som att några dåliga värvningar kommer ändå att göras. Därför kommer jag inte vara extatisk över en eventuell värvning av Neymar. Tito låter som en looser och om klubben på allvar vill köpa Thiago eller vänta nu lite...................... Jag tror inte det finns något som kan överraska mig längre. Chygrinski, Hleb, keirrison och song.
Barcelona The Reporter
2013-05-04 17:30
Saker och ting va lättare med Laporta, man fick vad man önskade kändes det som ;) Nästan så att han kollade in SPORT och EMDs omröstningar av vilka fansen vill värva, så bara fixade han in dem ! :D

Nä men, det känns verkligen inte som om denna ledningen kan överraska eller ge fansen en boost. Blir inte förvånad om vi köper någon mittback ifrån ligan, ifrån typ Getafe eller Zaragoza.

Hoppas bara inte att Neymar blir mittback vid en eventuell värvning.

Visca Barca y Visca Laporta ;)
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-04 17:29
Att Tito är lite försiktig i sina uttalanden mitt under pågående säsong är dock förståeligt. Innan den är till ända är han tränare och har ett ansvar gentemot den befintliga truppen. Vi kan inget annat göra än att vänta och se hur mycket förändringar det blir i slutändan
Barcelona NoGo™
2013-05-04 17:28
Barcelona, Santos and Neymar are finalizing the transfer of the Brazilian. There are verbal deals, the paperwork is being dealt with [sport]

Wiiee
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-04 17:27
Jag är förvånad över att det inte har ryktats mer om Julio Cesar till Barca. Brassens QPR har blivit nedflyttad och han lär vara både billig och sugen på att hitta en ny klubb. Sen talar han portugisiska och förståelig spanska skulle jag gissa.

Klassmålvakt i sina bästa stunder även om han vore ett trist köp för våran del.
2013-05-04 17:26
Om en halvtimme är det dags för Barca B att möta Lugo på hemmaplan.

Startelvan;
Masip - Balliu, Lombán, Planas, Edgar Ié - S. Roberto, Ilie, Espinosa - Kiko, Rafinha, Araujo

Bänken: Bañuz, Sergi Gómez, Luis Alberto, Patric, Lobato, Gus Ledes och Joan Román

Ingen Deulofeu, vilket kan innebära att han kommer vara med i A-lagstruppen!

Stream i länktips
Barcelona NoGo™
2013-05-04 17:21
Snacka om att man är trött på Tito... Snubben verkar tycka helt tvärt emot ALLA culés och ser inte uppenbara problem med laget. Sorgligt...
Barcelona Bàckis
2013-05-04 17:12
Mojito

Ja men okey, tack för informationen! Skönt att vi har en målvakt på gång!
2013-05-04 17:09
Backis

Ondoa har varit med B-lagstruppen ett par ggr, men mig veterligen har han inte spelat för laget. Däremot har han redan blivit uppkallad till landslgasspel för Kamerun.

Han kom från den akademi Barcelona samarbetar med i Kamerun och som drivs av Eto´o. Killen är 95:a, och har några år på sig att utvecklas ytterligare.

Nan kommer säkert ingå i B-truppen till nästa år eftersom Oier och/eller Masip troligtvis lämnar och Banuz inte verkar vara någon som satsas på.

Men att han ska kunna ersätta Valdés redan nu, eller ens nästa år, det är nog att önska för mycket av den unge afrikanen.
Barcelona Rambla~
2013-05-04 16:58
Tack Mojito Det var det ordet jag letade efter tidigare men inte kom på (irriterande). Självförnekelse att det nästan blir bisarrt när det kommer till Tito. Jag tror att Pep, Tito och Barca överlag har snöat in sig på att det skulle vara så svårt att spela för och passa in i Barcelona. Vad är poängen med att hitta spelare som nästan är identiska och stöpta ur samma form? När det istället borde vara prio att hitta spelare med olika karaktärer och egenskaper. Det är ju det som blir till en styrka att du har olika spelartyper vilket i slutändan blir till att du inte blir så lättläst.
Annons: