/spanien/barcelona/forum/7228.aspx/spanien/barcelona/forum/7228.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-04 15:29
Vet inte om denna länkats tidigare men kolla tröjan i bakgrunden hemma hos Mats. Hjärtat är redan på rätt plats!
Tito, ge mig ETT, bara ETT argument som stärker idén att lägga upp 15milj extra för Thiago Silva.
Barcelona Hetfield
2013-05-04 15:21
Det är bara att inse att Barcelonas styrelse har en helt korkad uppfattning och synsätt på hur man ska värva.

Ska man värva Thiago Silva eller någon annan mittback tidigare? Nej, vi värvar en ukrainsk mittback för 25 miljoner som ingen annan har hört talas om. Ska man värva Kun eller Hazard (som hade vunnit ligan)? Nej, vi värvar en överskattad dribbelnisse som har gjort ett par överstegsfinter för över 30 miljoner. Ska man värva en av världens bästa mittbackar som dessutom är ung, bra passningsfot, en som har vunnit titlar och som vill till Barcelona? Nej, vi värvar en brasiliansk mittback som klart och tydligt säger hur mycket han gillar Milan rätt så regelbundet, och som dessutom är småskadad under stora perioder.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-04 15:17
25 miljoner euro för Hummels vore fantastiskt. Det var samma summa som vi betalade för Chygrynsky... Jag har dock svårt och tro på det för Hummels har kontrakt till 2017. 25 miljoner euro är som gratis för Hummels. Han är utan tvekan värt 30-35 miljoner euro. Fixar Rosell honom för 25 då ska jag hålla käft hela säsongen.
Postat via SvenskaFans-appen
2013-05-04 15:10
Vilanova: "It's very difficult to find players who fit in. You see them at another team and you think they could, but here it's different." Jag hoppas verkligen inte det var en indirekt kommentar på den Hummels-hysteri som råder bland barcafans världen över
Fais
2013-05-04 15:08
Hummels och Dede skulle sitta fint.

Ärligt jag kommer inte lita på Pique nästa säsong heller.
Jag bara längtar till nästa presidentval. Jag längtar återkomsten av Laborta och pep. Är det bara jag som har den känslan. Med den här ledningen och Tito är det som en jävla cirkushus.

Många av er här argumenterar för att inte värva stället ska vi flytta spelare från B-laget. Ok, visst om det är en talang utöver extra men vi kan inte flytta upp var enda kotte. Vad ni ska tänka på är att vi har nyckelspelarna idag i form av Messi, Iniesta, Busquets, uppkommande Thiago. Allt vi behöver är att komplettera dem med rätt spelare så vi är vi tillbaka i toppen igen.
Ni kan inte på fullaste allvar mena att vi ska bara ta in från B-laget. Det hela kommer att sluta med att vi kommer fightas om Europa-League platserna nästa säsong då.

Jag är inte för att Tito stannar kvar av många olika faktorer som ni håller med om. Det som oroar mig mest är att han blev erbjuden Thiago Silva men han ville ha Song stället. Jag blir fan mörkrädd. Jag kan inte andas. Jag måste ta ett djup andetag. Nu säger de att han vill ha antingen Kompany eller Thiago Silva. Menar han allvar??

Ärligt jag skulle inte tacka nej till Thiago SIlva om det var rimlig pris och han var i rätt ålder. Men alla vet att han är tyvärr lite för mycket skadad för sitt bästa. Det är bara hålla andan och hoppas att någon i ledningen vaknar ur den här sömnen. Hur länge till ska de sova??
Barcelona DM1982
2013-05-04 15:05
Grimaldo Det är klart Pinto ska stå i målet nu när Valdes inte kan. Ligan måste säkras och det finns ingen tid för experiment.
Barcelona Gabriel
2013-05-04 15:03
Herregud, inser ni ens vilket pris det där är för Hummels? 25 miljoner euro är verkligen ingenting för Europas mest eftertraktade mittback. Aldrig hade jag trott att den värvningen skulle komma att bli så billig. Trodde minst 30 för honom. Om det här stämmer har ledningen gjort, i det är fallet, ett kanonjobb.

Tito is gonna fuck up!
Barcelona el Gaucho
2013-05-04 15:02
Är inte uniteds andra målvakt rätt bra har jag för mig ? Eller har jag fel? Han petade väl de gea en period?
Barcelona koeman92
2013-05-04 14:58
Enligt diariosport har vi sedan en månad varit överens med Dortmund om en värvning av Hummels på 25 m €. Det enda som behövs nu för att värvningen ska bli av är Titos godkännande av affären.
2013-05-04 14:49
Om det stämmer att man nått en överenskommelse med Dortmund om Hummels för 25milj är det fan inte försvarbart att strunta i det och istället satsa på den snart 30-åriga 40-miljonersmannen Thiago Silva istället.
Klopp 3
2013-05-04 14:46
Köp in Miralem Pjanic.
Barcelona Gabriel
2013-05-04 14:40
Skadebenägen eller inte, Thiago Silva borde inte ens länkas ihop med Barça pga hans ålder. Han är 28, vi behöver en mittback för en lång framtid. Thiago Silva kommer att hålla i max 2 år som en världsklass försvarare innan han börjar gå ned sig, tänk på det. Sen står vi där IGEN med mittbacksproblem. Och ja. då är risken för att Hummels redan är uppköpt av en annan stor elefant stor. Då kan vi bara glömma honom.
Barcelona Gabriel
2013-05-04 14:38
Ter Stegen för dyr? Knappast. Låt oss gå igenom alla storklubbar och se vad de egentligen har.

* Real Madrid - Casillas/Diego Lopez
* Manchester United - De Gea
* Chelsea - Cech (Courtois)
* Arsenal (om de räknas som en storklubb nu för tiden) - Szczesny
* Manchester City - Hart
* Inter - Handanovic
* Juventus - Buffon
* Milan - Abbiati
* Bayern München - Neuer
* Dortmund - Weidenfeller
* PSG - Sirigu
* Tottenham (outsider) - Lloris

Dessa klubbar, de bästa lagen i Europa, har alla målvakter av högsta klass/tror på. Jag kan tänka mig att 2 av dessa lag kanske hade kunnat tänka sig ett målvaktsbyte och det är Milan med Abbiati eller PSG med Sirigu, och även här tvekar jag stort på att dom vill byta målvakter.

En värvning på Ter Stegen hade hamnat max på 15 miljoner euro. Man hade fått slåss om honom mot lite mindre klubbar likt Valencia, Roma och liknande (nu är bara det exempel på klubbar så tolka det inte som att jag spekulerar i att just DESSA klubbar kan tänka sig ett målvaktsbyte). De största klubbarna har redan befäst deras målvaktsposition.

Dessuom, om klubben anser att Ter Stegen kommer att bli för dyr, vad tror de då att De Gea kommer att bli? Vadå, ska Manchester United rea ut honom till oss eller?
Barcelonistas
2013-05-04 14:31
Vilanova: "It's very difficult to find players who fit in. You see them at another team and you think they could, but here it's different."
Barcelona Kingeeen10
2013-05-04 14:30
westinho : Hahaha fyfan vad ägd Pique blev
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-05-04 14:29
@Barcelonistas:

Samma sak kan sägas om La Liga. Så jävla många struntlag som inte ens kommer skicka en djupledsboll mot sina anfallare (som ändå Silva hade plockat) Sen att fotbollen är snabbare och finare i La Liga det råder det inga tvivel om.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-05-04 14:27
Vilanova: "Player (Pique) saying changes are needed? Guess that player doesn't expect him to be among the changes, right?"

Oh snap!
2013-05-04 14:27
@Rambla~:

Jag förstår hur du tänker. Men det går inte att förneka att han hade varit den ultimata mittbacken för oss. Snabb, markerar ut spelare som om de inte finns, riktigt bra tacklingar och en fin passningsfot. Lägg till att han är farlig vid fasta situationer och att han har ett jävla fint skott och du får en maskin. Jag tycker inte 40 miljoner för honom är mycket - det är isåfall löne-grejen som väger tyngst hos mig. Kan tänka mig att Hummels tjänar mycket mindre och kommer därför att kräva mycket mindre - men han är också sämre än Silva (har dock flera år på sig att komma ifatt eller t.om bli bättre)
Barcelonistas
2013-05-04 14:24
God is a five letter word - Messi - ja men samtidigt kan du inte jämföra La Liga med en korp liga som Ligue 1. I Spanien så är det mycket lättare att skada sig då fotbollen här är mycket mer kvalitativ och har ett högre tempo, i Frankrike så är PSG det enda världslaget egentligen där man varje vecka möter lag som Nice.

Anledningen till att T.Silva lyckats spela så många matcher i år beror på det usla motståndet som PSG ställs mot varje vecka. När Thiago spelade i Italien så var han alltid skadad i stort sett, nej han är verkligen inte någon långsiktig lösning.
Barcelona Rambla~
2013-05-04 14:22
@God is a five letter word - Messi:

Har han verkligen lirat så mycket? Jag trodde det var mycket mindre. Inte för att jag har något emot Silva men jag anser att när man sammanställer alla för och nackdelar så är det ett dåligt köp. Börjar komma upp till åldern även om han absolut inte är för gammal. Egentligen är han ju i sina bästa år men det är just det att han inte har tillbringat sina tidigare år i klubben som känns fel. Han brukar bli skadad väldigt ofta tidigare säsonger åtminstone. Han är otroligt dyr och hans lön är säkert inget man skämtar bort. Lägg till att han älskar Milan vilket innebär misstänker jag han återvänder till en dag. Tänk om han floppar första säsongen, eller är skadad väldigt ofta. Vem tror ni kommer att knacka på hos Barca sommaren efter och visa intresse på att låna honom och ge ett skambud. Nej fan, vi ska inte bli den klubb som hjälper Milan att värva tillbaka honom för en struntsumma.
2013-05-04 14:15
Rambla;
Jag vet att han är skadad då och då; men folk får det att låta som att han missar halva säsongen varje år. Bara för att ge ett exempel så har Pastore lirat 3100 minuter i år och Silva 2988. Det är såklart mindre men han har ändå lirat 33 matcher i år
Barcelona Rambla~
2013-05-04 14:10
Tydligen så har man lagt ner tanken på Guaita, hans övergångsumma är för hög (tack Valencia). Istället har man riktat blickarna mot........trumvirvel

Hugo Lloris!

Tyvärr nämns även Reina, men då kanske man värvar två målvakter, en för framtiden. Ter Stegen nämns också men anses vara för dyr då han är en av Europas största talanger. Hans spel med fötterna ska tom vara bättre än Valdes enligt hans lagkamrat, mittbacken Álvaro Domínguez, tidigare i Atletico.
Barcelona Blaugrana91
2013-05-04 14:03
Rambla och Barcelonistas jag skämtade, ta det lugnt. ;) Vilanova: "The squad needs to be strengthened, but we don't need a revolution. There's a solid foundation, with many young players." Han erkänner alla fall att laget behöver förstärkas.
Barcelona Rambla~
2013-05-04 14:02
@God is a five letter word - Messi:

Han är visst skadebenägen, och det rejält. Dessutom är hans lön i saftigaste laget.
Barcelona Kingeeen10
2013-05-04 14:02
Hummels plus ny mittback vattnas i min mun. Nu kommer säkert alla hoppa på mig men det räcker med att favorisera alla katalaner ! Vi förlorar ju varje duell i luften där har vi fått lida i år mot lag som Real och Bayern ! In med lite större starkare spelare likt kungen Yaya Toure som mangla hela Real plus en viss Drogba ;)
Barcelona Rambla~
2013-05-04 14:01
@Blaugrana91:
Vem bekräftar budet? Knappast Tito väl? Lägg till Thiago Silvas monsterlön han har nu. Jag tror knappast att han vill gå ner i lön så värst mycket. Jämför det med Hummels nyvarande lön så lär han inte vara hälften så dyr i lönekostnad.
2013-05-04 14:00
Fan vad vissa överdriver gällande T.Silva's skador.. så skadebenägen är han absolut inte. Jag är ett enormt fan av honom och hade gärna fått in honom, dock är Hummels äldre och kan bli minst lika bra. Så det spelar ingen roll egentligen.
Barcelonistas
2013-05-04 14:00
Blaugrana91 - din idiot, gör aldrig om det där.
Barcelona Barieta
2013-05-04 13:56
@Gabriel:

Är du helt säker på att dom kommit överens då? Allt som skrivs är ju inte sant..
Barcelona Blaugrana91
2013-05-04 13:56
Tito har en PK just där man bekräftar att Barcelona lagt ett formellt bud på drygt €30 Miljoner för Hummels.

Skämt åsido, hoppas verkligen det ligger någon sanning i dessa rykten, sen även om Thiago Silva är en grym spelare också så hade det varit korkat att slänga ut €40 Miljoner för honom, man hade chansen att värva honom förra året, men tog den inte. Det tåget har gått.
Annons: