/spanien/barcelona/forum/7226.aspx/spanien/barcelona/forum/7226.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2013-05-04 21:27
Klopp Det återstår att se. Vi diskuterar bara utifrån de rykten som dagligen florerar i pressen, både i spansk och tysk. Vet du med säkerhet annat så behöver du ju inte vara orolig, eller hur?
Postat via SvenskaFans-appen
Klopp 3 (Dortmund)
2013-05-04 21:16
Hummels kommer knappast gå till er nu i sommar :) Tänk realistiskt,han har en CL final som väntar,vinner vi den så "lås" några andra titlar upp som tex. VM för klubblag. Sedan kommer han få en fet bonus om vi vinner CL och han kanske blir sugen på att ta tillbaka liga titeln ;) Men om allt detta händer ,så kommer det bli väldigt svårt att behålla honom året därpå.
Barcelona Chrisicito
2013-05-04 21:11
Är det ngn som ska göra mål för Real så är det Kaka! En av de som jag känner allra mest respekt (eller vad för ord jag ska välja)för i fotbollsvärlden!!! Sen får han gärna spela för ngt lag som inte är vår huvudkonkurrent;)
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-04 21:08
Rambla Både Pepe och Carvalho lär ju lämna. Den sistnämnde blir väl inget stort avbräck, men dock. Vi får fan se till att ta hummels. Skärp dig, Tito :P Iofs kanske Hummels hellre går till en annan klubb är Real ifall det, Gud förbjude, inte blir Barca. Han verkar ju trots allt ha rätt på rätt ställe. Undrar om bilden han lade upp nyligen var ett medvetet drag?
Barcelona Rambla~
2013-05-04 21:03
Pepe kommet få lämna i sommar, är nästan säker på det. Han har väl fyllt 30? Blir allt oftare skadad. Dessutom är han ful. Jag misstänker att det är just en sådan spelare Perez vill städa bort ur truppen. Jag gissar att Mourinho gärna tar med sig Pepe till sin nästa klubb. Psykfall och lakejer växer inte på träd. Därför hoppas jag verkligen vi inte klantar bort Hummels för jag gissar att det inte behövs mycket för att Madrids intresse för honom ska väckas. Speciellt inte med tanke på hans insats i dubbelmötet i semifinalen.
Barcelona fc__Barça
2013-05-04 21:02
Explict (Barcelona) Såg någon statistik från förra året där man räknade ihop målprocent och skott-på-målprocent till någon statistik för frisparkar och då var faktiskt Ronaldo och Zlatan sämst i Europa. Man räknade med alla som slagit minst 10 frisparkar under säsongen
Barcelona Barcadinho.
2013-05-04 20:51
Det portugisiske mittpar låset funkar inte alls. Vad kan Lopez göra.
Pepe fortsätter alltså med sina svaga insatser på sistone.
Barcelona Explict
2013-05-04 20:42
Den där frisparken av C.Ronaldo var värd ett bättre öde!

Det är ju inte ofta han gör mål på frispark längre och den där var riktigt fint slagen!
2013-05-04 20:35
Nejdå... Fan!
2013-05-04 20:18
Åh snälla valladolid, ta poäng av real! Så slipper man den lilla oroskänsla som infunnit sig efter det ack så onödiga poängtappet mot Bilbao. I kombination med hur laget presterat på sistone. Vill vinna ligan NU!
Barcelona zick9
2013-05-04 20:15
Kaká filmar, ganska otippat faktiskt.
Barcelona grande jw
2013-05-04 20:00
Gabriel hann före. Med några sekunder ;)
Barcelona grande jw
2013-05-04 19:58
Känslosamt mellan Bayern och Dortmund. Underhållande match. Kan bli en grym CL-final :-) Lewandowski missar straff. Rafinha drar en armbåge i huvudet på Blaczykowski och får rött kort. Bråk på planen. Klopp och Sammer står och skriker varandra rätt i ansiktet. Hahaha
Barcelona Gabriel
2013-05-04 19:58
Det hettar till rejält mellan Dortmund och Bayern just nu. Lite "tråkig" och ointressant match på förhand med tanke på att den inte betyder något och att många startspelare är bänkade, men det blev nyss jävligt mycket mer intressant. Rafinha, helt rättvist, utvisad efter en smutsig armbåge spårar totalt ut mot både domaren och flertalet Dortmund spelare. På väg ut passar han på att säga något till Blaszczykowski och provocerande petar honom i ansiktet. Där brinner Klopp till och säger några ord till Rafinha, samtidigt som någon i Bayern staffen blir sne på Klopp och börjar växla ord med honom. Haha, denna klopp e bara för skön. Går därifrån med ett sånt där skönt flin på ansiktet. Han har ett sånt karismatiskt "Laporta"-flin när hon ler.
Barcelona Canaletes
2013-05-04 19:43
Shit!! Barca B släppte vad som såg ut o vara en säker vinst!!! Så ovanligt!!! :O
Barcelona Pluxen
2013-05-04 19:39
Har Luis Enrique nån roll inom barcelona?
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-04 19:34
Haha min reaktion angående Titos burn till Pique. Gillade den faktiskt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-04 19:16
Mojito

Det var verkligen en usel deal. Vi får tillbaka Bojan som ärligt talat knappast ska vara proffessionell fotbollsspelare. Vad har han gjort förutom en grym debutsäsong där hela laget sög och det var rätt lätt för en ungdom att på ren entuasiasm göra några mål och bli den nya stjärnan helt plötsligt. 09/10 bänkade han visserligen Zlatan men det var väl ärligt talat mest för att Zlatan var helt under isen den perioden, Bojan gjorde några mål men dominerade knappast. Säsongen efter det gjorde han ingenting, och i Roma och Milan har han inte gjort någonting heller.

Vi betalde alltså två miljoner euro över två år för att kanske få tillbaka en bättre spelare. Och hade vi fått tillbaka en bättre spelare hade ändå Roma eller Milan nu då utnyttjat det. Vilken kass deal.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-04 19:08
Min kommentar om Hummels.
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-04 19:07
Lam Bra inlägg. Neymar kommer bli en enorm flopp.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-04 19:06
Jag är som jag tidigare förklarat mer intresserad av en renodlad striker än en ytter. Individuellt så är Sánchez väldigt duktig, det är bara att hans roll i Barca inte tillåter honom att visa det på samma sätt. Problemet som jag ser det är att vi behöver en annan tung anfallspjäs än Messi, och jag tror inte Neymar hade löst det. Neymar och Alexis är liknande spelare. Förutom att Alexis jobbar hårdare och man kan spela på olika sätt med honom. Dessutom skulle Neymar behöva vara stjärnan medan Alexis kan agera i bakrunden.

Nä, en toppforward hade varit bättre. En stark spelare man kan sätta in bollar i boxen men även rätt rörlig och teknisk. Stark i luften, bra målskytt. Min favorit är Lewandowski. Behovet av att Alexis ska göra mål blir inte lika stort med polacken på planen, då blir han mer än renodlad ytter, och där passar han bättre då han kan springa mycket på kanten, erbjuda stöd i defensiven, erbjuda ett brett alternativ i anfallen men även vid rätt tillfälle vika in och gå på eget avslut. Tror att en sådan uppställning hade slutat väldigt bra och gett oss flera olika möjligheter att anfalla på. Med två snabba och ettriga yttrar som Pedro och Alexis samtidigt som vi har två ytterbackar som gärna går på offensiven så får vi ett helt annat hot på kanterna, ni kanske tror det kommer se likadant ut som nu men glöm inte att vi nu har två centrala spelare nära eller i straffområdet och att yttrarna får fokusera mer på kantspelet. Via snabba kombinationer därute kan vi antingen komma till inlägg eller ta oss in till mitten för att komma till avslut. Med Lewandowski så hotar vi alltid i straffområdet och med Messi som tia hotar vi alltid även framför backlinjen. Motståndarna kan inte markera Messi lika bra med en nia på planen och Messi kan antingen utmana eller spela i djupet, eller ut på kanterna.

Problemet med det här tror jag faktiskt blir på mittfältet. Vi har många olika typer av mittfältare och det gäller att veta vilka som ska användas för att få ut full potential av det här systemet. Busquets är given, och Iniesta borde vara det men det blir problem med den här formationen. Iniesta hade då fått ta en lite mer speluppläggarroll istället för offensiv playmaker, vilket Messi tar över mer och mer medan Lewandowski tar över en del av Messis roll. Frågan är om Iniesta klarar av att bli som Xavi? Eller behöver han friheten?

Jag tycker hursomhelst det är en intressant tanke. Det viktigaste är fortfarande att få in fart i anfallsspelet, både på kanterna och på topp, och det tror jag vi får genom ett mer "vanligt" anfallsspel, dvs två snabba yttrar och en renodlad forward. Tycker det blivit för invecklat med tiki-takan, eller rättare sagt, med Pep blev det aldrig det för att han sökte nya vägar att spela och nya dimensioner till att inte ändra taktik, utan förbättra tiki taka-systemet. Med Tito går inte det, han har inte det där lilla extra som tränare. Jag tror vi måste byta taktik, inte system, men taktik. Vi kommer fortfarande vara bollförande men vi måste få in snabbhet i anfallet, framförallt måste vi spela rakare när tillfällena kommer. Som kontringar tex.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-04 19:00
@el Gaucho:

Japp, stämmer. Så här är det;

Roma köpte Bojan för €10 miljoner med en garanti att Barcelona skulle köpa tillbaka honom efter 2 år för 12 miljoner. Roma kunde dock stoppa återköpet (om Bojan nu blommade ut och var outstanding) om klubben betalade ytterligare 30 miljoner.

Milan tog över Bojan från Roma på ungefär samma premisser, men de är såklart inte intresserade av att betala idiotpris för en Bojan som inte presterat jack shit sedan säsongen 09/10. De kan dock tänka sig att fortsätta låna honom, eller få honom typ gratis (eftersom det är Milan).

Så nu återvänder han till Barcelona, men lär lånas ut eller säljas innan han hinner sätta foten på träningscentrat.

Så för att sammanfatta: Barcelona lånade ut Bojan i två år, men för detta var de tvungen att betala €2 miljoner. Bra deal? Njae.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-05-04 18:54
Ni får tänka er detta ur Hummels perspektiv. CL final väntar, knappast så att man vill prata transfers innan detta och tror Tito o co "restecperar" det. Patience, padawans
Barcelona true_barca_fan
2013-05-04 18:50
Barcastuff: Vilanova: "It's very difficult to find players who fit in. You see them at another team and you think they could, but here it's different."

Barcelona el Gaucho
2013-05-04 18:42
@barcastuff: note on bojan: bought by roma, on loan at milan, barcelona have to buy him back, roma can stop buy-back by paying 40M, milan have buy option Haha what? Köpa tillbaka vår spelare ?
Fais
2013-05-04 18:27
Gabriel------Tack!

Det enda vettiga de 2 har sagt nånsin!

Fick jag bestämma skulle jag skeppa iväg båda två tillsammans med Cesc,Alexis,och Villa. Varför inte Adriano också.. Han spelar bara 5 matcher i säsongen.
Barcelona MVP - 2011
2013-05-04 18:22
Bilden på Hummels och Barca-tröjan på väggen säger ju fan allt. Finns ingen chans att han tar bilden omedvetet, mer självklart än så här blir det inte! Han vill ju hit. AGERA förfan och få affären gjord. Man blir ju förbannad.
Barcelona Gabriel
2013-05-04 18:18
Fais Piqué hade sagt efter förlusten hemma mot Bayern att det behövs göras vissa förändringar nästa säsong. TIto sa till det här att "den spelaren som sa att det behövs göras förändringar tänker inte på att han kan komma att bli en". Personligen har jag sönder kritiserat Piqué på sistone, men just mot Bayern var han en av få som gjorde en bra match och verkligen visade upp vilja. Han tom tröttnade och sprang upp i anfallet för att försöka skapa något kreativt. Dessutom har han totalt rätt, vare sig hans senaste form, att det behövs göras förändringar. Dåligt av Tito att gå ut offentligt och såga Piqué sådär. Visst, att Piqué förtjänat kritik, men det är inget en tränare ska gå ut och göra på en presskonferens. Sånt sköter man bakom stängda dörrar. Tito -20!
Fais
2013-05-04 18:14
Sang Blaugrana

Va sa Tito till Pique?? Hur kritiserade han Pique??
Barcelona NoGo™
2013-05-04 18:05
Gabriel

Word!!
+1
Annons: