/spanien/barcelona/forum/7224.aspx/spanien/barcelona/forum/7224.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-04 10:03
Some board members have doubts on sports director Andoni Zubizarreta and his ability to renew the squad this summer. [catradio via sport] Hmm
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barca_joe
2013-05-04 09:40
1899

Marchisio tror jag hade funkat rätt bra i barca. Bra fysik, kommer ofta in i boxen och är en helt okej avslutare! Boateng däremot skulle jag aldrig vilja att vi köpte, de få gånger jag sett han i år har det inte varit asbra om man säger så..

Neymar ska bara in. Men jag tycker att en mer renodlad forward med tyngd ska in. Och med tyngd menar jag inte Llorente eller Drogba men typ som en som Lewandowski, Van Persie-spelartyp. Lewandowski drömmer jag om men lär väl bli en kort ytter som gör samma saker som Alexis och Pedro gör, ingenting rättare sagt framåt.

Hummels ska också bara in.
Barcelona koeman92
2013-05-04 09:07
Jag ska åka ner till Barcelona i 3 veckor i Juni. Finns det någon chans att jag får se någon/några nyförvärv presenteras på Camp Nou? Behöver jag betala? Och isf, hur gör jag? tacksam för svar!
Barcelona fc__Barça
2013-05-04 09:00
1899 (Barcelona) Vad har du tänkt att Boateng/Marchisio ska ha för roll i laget? För vårat mittfält är ju redan väldigt konkurenskraftigt och vi skulle troligtvis få betala en del för att få loss någon av dem.
Barcelona 1899
2013-05-04 08:54
Kom gärna med konstruktiv respons ... annars är det onödigt . Jag tänkte mig en av spelarna från varje lagdel - inte samtliga fyra .
Barcelona 1899
2013-05-04 08:49
Vi behöver spelare som 'tar för sig' och bryter mönstret - något nytt som vi inte redan har ... Eftersom diskussionen om försvarare redan é igång så väljer jag att fokusera på mittfältare , samt anfallare . Jag har två förslag till varje lagdel och det är : Mittfältare : * Claudio MARCHISIO (1986) vice-lagkapten i Juventus som är tvåfotad, har bra passningar och skott, bra spelförståelse och bra på att ta tillbaka bollen, samt att han är en ledargestalt . * Kevin-Prince BOATENG (1987) mångsidig o flexibel med bra fysik och teknik samt avslut . Anfallare : * Luis SUÁREZ (1987) energisk o kreativ samt teknisk målgörare med en nästan sjuk vilja att vinna till varje pris - och pratar redan spanska . * NEYMAR (1992) obeskrivliga förutsättningar att bli bäst i världen med en bra teknik och en förmåga att göra det extra med en dribbling o sin kreativitet o spelsinne - Messis arvtagare , till prenumerationen av guldbollen . Prio nr ett . Vad tycker ni ? Mittfältarna har ingen ens nämnt vad jag har läst på sistone iaf .
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-04 08:36
1.60 ligan

Ramos och Silva är bäst i världen, men Hummels är definitivt topp 3/4 i Europa. Luiz, Cahill är inte bättre, Varane har trots allt inte varit med så länge.
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-04 03:21
Hunmels världens bästa mittback helt plötsligt? Bara för att han kanske ska till Barcelona eller? Han har gjort några bra matcher i Cl men världens bästa mittback är att ta i. Silva och Ramos är på en egen nivå där, sen kommer Hunmels, David Luiz, Chillini, Varane, Cahill m.fl Han brister fortfarande i några grejer. Han är riktigt seg och begår misstag emellanåt pga koncentrationen skulle jag tro efter man tittat på Dortmund. Han har en fantastisk passningsfot men det är inte där vi haft problem. Vi kan inte bara slänga ut oss att han är bäst i världen bara sådär. Silva och Ramos har dominerat i många, många år. Både i landslag och klubblag. Dock kan Hunmels utvecklas ännu mer. Men jag tror inte att bara han löser våra problem, vi behöver definitivt en till back.
Fais
2013-05-04 02:54
Barcelona Gabriel
2013-05-04 02:16
Klopp 3 Jag har en fråga till dig. Låt oss säga att ryktena kring Hummels och Barcelona är sanna, och att vi utgår ifrån att Hummels faktiskt vill lämna, hur ser du på det som supporter? Vill du trots det ha kvar honom i laget då? Personligen hade inte jag velat ha kvar en spelare i klubben som inte önskar att spela för oss, inte ens om det handlade om Messi. Om Dortmund nu också faktiskt vinner Champions League så har han i princip inget mer att vinna i Tyskland, då lockar självklart möjligheten ännu mer att gå till en annan liga. Nya utmaningar helt enkelt. Och även om Barcelona haft en jobbig period de senaste månaderna så är man fortfarande det lag som dominerat fotbollseuropa de senaste 5 åren, och ett lag som kommet att skrivas in i historieböckerna som ett av de bästa lagen någonsin, om inte det bästa, bara det måste locka rejält att få ta del av den här Barça upplagan. Barcelona är sårade, men inte döda. Några finslipningar i truppen och vi är back on track igen.
Klopp 3
2013-05-04 01:47
Pep # 4 Jag menade Isco till mitt kära Dortmund :) Inte till barca,btw vet någon hur man ändrar så står Klopp 3 (Dortmund) och inte Barcelona? Så att folk inte tror att jag håller på barca. :) Tacksam för svar!
Barcelona Pep #4
2013-05-04 01:36
Isco typen har vi redan fullt av. Förstår inte de som vill ha honom. Vad händer med Thiago som väntat på sin chans i flera år? eller Cesc som vi spenderade flera hundra miljoner på.

Sen ifall Isco kan spela på en kant och peta Pedro och Alexis är en annan femma. Då öppnar jag verkligen armarna för honom.
Barcelona Pluxen
2013-05-04 01:22
@Barca King -:
Svårt att se att Hummels skulle peta en frisk Puyol eller en frisk Pique nästa säsong. Ser hellre Bartra som reserv i.o.m han han kan barcas spelstil och har hjärtat.
Barcelona Barca King -
2013-05-04 01:05
Vi kan inte gå och värva halva världen. Men Hummels är ett måste och Neymar. Sen måste vi som club bli bättre på att fynda otroliga spelare för strunta summor. Eller värva de ungt till akademin.
Barcelona Barca King -
2013-05-04 00:53
Kom till Barca!!!!!! 24 år och aldrig skadad. Hummels (Borussia Dortmund): "Its been rumoured I'll join Barcelona and I'm learning Spanish? I already learned it in high school..."
Barcelona Barca King -
2013-05-04 00:53
The other players only heard Messi wouldn't start against Bayern when Vilanova announced the line-up at the dressing-room. Man planerar väl in sådana fall? En tränare förbereder allt inför en match. Om en Xavi/inesta inte kan spela.
Barcelona Culé hasta la muerte
2013-05-04 00:36
Alltid lika kul att se alla FM-spelare skriva vad som ska värvas, gärna dom allra största namnen och alla samtidigt. Sedan om dom passar kravbilden eller är anpassningsbara till vår spelstil kommer i andra hand.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-04 00:34
Peps såg tidigt att vårt spel var begränsad och därmed hämtade in Zlatan på bekostnad utav Eto och en säck fullt med cash. Sen att Ibra inte kunde anpassa sig o filmen slutade illa är en annan historia men det jag försöker säga är att vi måste hitta en Centertank som spelar strax framför messi för att lag som United, Bayern, Real och Dortmund inte ska kunna låsa vårt spel så enkelt som dem har lyckats göra på sistone. Messi må vara världen bäste spelare genom tiderna men idag är fotboll mycket mer lagsport än någonsin och att stoppa Leo idag är långt ifrån omöjlig.
Barcelona Pluxen
2013-05-03 23:52
Mycket snack om att värva storsjärnor härinne.... börjar låta lite för mycket puerta.... Är det inte bättre att vi försöker få igång vårt spel igen. Tänk på att när vi hade/har ett fantastiskt spel och vann/vinner våra titlar så hade/har vi en 7-8 "egna" produkter i laget som alla har blivit fostrade i Barcelona. Vi behöver inte värva världsjärnor det har vi redan och vi har fått och kommer antagligen även i framtiden få fram dom själva. Vi behöver ha in spelare som jobbar och ger allt i 2x45 minuter för laget och jag tror snarare att vi hittar dom i våra egna led än att kasta pengar i sjön: Alexis, Villa, Song, Mascherano o.s.v.
Klopp 3
2013-05-03 23:43
Koeman93 Lucas och Hazard hade varit helt underbara ersättare,men om vi ska vara realistiska så kom Lucas till psg för drygt en halv miljard och efter insatserna mot barca i CL lär inte hans värde ha minskat. Hazard kostar också för mycket och Lavezzi är med en djupledsspelare och vi söker en "playmaker". Munain har grymt bra när Bilbao spelade ut United men efter det har han sjunkit så sjukt mycket och jag tycker inte han är tillräckligt bra för Dortmund. Drömvärvningen är ju helt klart Isco,men Leitner finns också som är en lovande mittfältare.
Barcelona koeman92
2013-05-03 23:31
Klopp 3

Vore inte en värvning av t.ex Hazard, Lucas, Lavezzi eller Muniaín ett bättre alternativ till att ersätta Götze i Dortmund?
Klopp 3
2013-05-03 22:59
Barcelonistas- Det är exakt de jag menar. Tror också det är dags för styrelsen att visa att vi inte är någon övergångsklubb som ska bli sönderköpta direkt när vi har byggt upp något. Judas,Lewy kommer lämna i sommar. Det är en 50 miljoner € i transferpengar,sen kommer de få mycket av CL med :) IN : Dzeko,de bruyne,Prince boateng. Ut: Judas,Lewy.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-03 22:58
Man ska nog ta Dortmunds sportchefen uttalande ganska seriöst är jag rädd. Han förnekande aldrig när Kagawa eller Sahin var påväg bort och han har inte uttalat sig in Lewandowski
Klopp 3
2013-05-03 22:51
Blaugran91 Vad ska jag bestämma? :) Barcelona är JUST NU på nedgång,sedan om de köper smart i sommar så kan de vara på G igen ;) Absolut att Barca är en större klubb,fast tyska spelare har alltid haft någon slags lojalitet för tyska ligan,och oftast valt att stanna inom den tyska ligan. Sedan spelar han CL final och tror han själv vet att Dortmund kommer att värva i sommar.
Barcelona Dinho the artist
2013-05-03 22:48
Har inigo någon utköpsklausul?
Jag skulle gärna se marquinhos i barca, dock kan det bli en rel. Dyr historia. Jag är också för en utlåning av både bartra och Deulofeu då jag tycker den första är alldeles för valpig och den andra tror jag behöver spela direkt, inte ruttna och få en taskigare attityd på bänken.
Klopp 3
2013-05-03 22:46
Fc_barca Fast Hummels har ett kontrakt att följa,och i detta fallet så är det sportchefen man frågar först.
Barcelonistas
2013-05-03 22:45
Klopp - klart han kan välja och stanna då han redan nu spelar i ett otroligt bra lag som Dortmund. Jag är ganska säker på att även Dortmund kommer att köpa en hel del under sommaren, ni kan locka till er i stort sett vilken spelare ni vill. Men just nu hoppas jag på Hummels då han är som gjord för vårt trasiga försvarsspel.

Hummels (Dortmund): "Can I promise I will fulfill my contract at Borussia? I've never made such promise but still I'm here after 5,5 years."
Barcelona Blaugrana91
2013-05-03 22:43
@Klopp 3:

Fast det där kan ju inte direkt du bestämma...

Sen är det väl knappast något konstigt om Hummels väljer att gå till Barcelona.
På vilket sätt skulle Barca vara på nedgång? Visst man inte är lika bra som för något år sedan, men man är inte på nedgång.
Barca är en otroligt mycket större klubb än Dortmund, så bara logiskt att han vill hit.
Barcelona fc__Barça
2013-05-03 22:41
Klopp 3 (Barcelona) Fast Hummels sa ju det motsatta...
Klopp 3
2013-05-03 22:40
Hummels kommer ju knappast lämna iår.. Sportchefen sa själv "jag kan garantera att Hummels kommer stanna till nästa säsong".
Annons: