/spanien/barcelona/forum/7223.aspx/spanien/barcelona/forum/7223.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Soap
2013-05-04 12:44
@Rambla~:

Om man klagat på VVs tabbar så är ju inte Pepe Reina någon förbättring direkt. :)
Barcelona Rambla~
2013-05-04 12:40
Går man efter Pepe Reina vet jag inte vad jag gör. Tänk er en flaxande Reina i luftrummet ansluta vårat redan ifrågsatta försvar. Speciellt på fasta situationer. :P
Barcelona Gabriel
2013-05-04 12:36
Blev en sen natt igår med tanke på helg och allt så vaknade precis upp, till min trogna gamla vana, upp med mobilen - in på SPORT och EMD. Haha, vad är det jag läser? Både EMD och SPORT uppger att man i princip gjort klart med Hummels men att det är Tito som envisas med Thiago Silva. För i helvete, Tito. E du helt jävla blåst eller? Vad är det varenda jävla Culé i världen klarar av att se som du inte gör? Ja, Thiago Silva är snabbare än Hummels men snabbhet är inte allt i ett försvarsspel, dessutom är inte Hummels så seg heller. Han får Hummels att verka som en snigel. Hur kan man inte se som tränare att Thiago Silva börjar komma till åldern och dessutom är skadebenägen? Tito är verkligen en fegis, han spelar bara på "säkra" kort enligt han själv. Bara det faktum att han knappt givit våra unga talangfulla spelare chansen, trots att de både förtjänat det och att vi haft tunga skador på andra spelare säger en hel del om hur olik han är Guardiola i det avseendet. I hans värld är Thiago Silva ett mer säkert kort, han luras. Kan man få en garanti på att Thiago Silva kommer att kunna spela runt, åtminstone, minst 30 ligamatcher? Verkligen inte. Visserligen är det aldrig en garanti och olyckliga skador kan inträffa men samtidigt måste man klara av att se ett mönster hos en viss spelare. Sannolikheten till att Thiago Silva kommer att skada sig är relativt stor, därmed en risk att hamna i samma läge gällande backlinjen som i år i viktiga matcher - sånt som kan vara totalt avgörande för en säsong. Dessutom undrar jag, det här valet av att strunta i en ung spelare som Hummels för att istället vilja gå efter en 4 år äldre spelare i Thiago Silva är ett sånt typiskt feg beslut man gör vid kortsiktiga planer. Hummels har ju en lång framtid i Barcelona, det har knappast Thiago Silva, han håller i max 2 år som världsklass spelare innan han kommer tappa i kvalitee. Det står tom att Zubi (som man också kritiserat enormt) redan förra sommaren försökte övertyga Tito om att Hummels var ideal för backlinjen men att Tito tom föredrog Song. Jag måste undra, hur mycket kan man om försvarsspel om man ratar Hunmels för Song? Och det är knappast så att Hummels var okänd förra sommaren. Det var bara för Tito att kolla på Tysklands EM-matcher för att förstå hur sjukt bra Hummels är. Han verkar helt enkelt verkligen inte gilla Hummels som spelare, haha. Jag förstår mig verkligen inte på Tito. Missar man Hummels pga honom kommer jag inte förlåta honom, annat hade det varit ifall det fanns ett fullt drös med försvarsspelare som jag anser har vad som krävs för att dominera vår backlinje för kommande år, men så är inte läget. Jag blir riktigt arg om Tito blir anledningen till varför man missing out on Hummels. Jag har gett styrelsen/ledningen många "kängor" de senaste dagarna vad gäller de sportsliga besluten, men i ärlighetens namn är det dem jag delar åsikt med gällande dagens rykten. Bara det här att man helst av allt vill göra sig av med Valdes, och Tito inte vill det. Tito tar inte smarta beslut och once again, jag har noll förtroende för honom just nu. Jag kan helt enkelt inte se mig Tito bli långvarig i Barcelona, tror han försvinner efter nästa säsong. EMD rapporterar också att man funderar starkt på Reina som ersättare till Valdes, haha. Jag orkar inte alltså. Fan, hur gör man för att kunna få kontakt med Tito? Ge mig ca 20 - 30 minuter med honom så ska jag få honom att inse vilken väg vi bör gå sportsligt. Vart bor han? Ska köpa en sista minuten biljett till Barcelona och tälta utanför hans hem och inte gå därifrån tills han släpper in mig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Shekha
2013-05-04 12:35
Nu har Barcastuff fångat upp en bild från Hummels rum där han har en Barca tröja. Kom igen Zubi. Låt inte Tito bestämma.
Barcelona El Soap
2013-05-04 12:35
Barcelona consider signing Liverpool keeper Pepe Reina (30) for two seasons, to replace Valdes while looking for a long-term successor. [md]

...
Barcelona Rambla~
2013-05-04 12:32
När inte bara Sport skriver om det men nu också MD, så måste det väl ligga något i det? Zubi vill ha Hummels, men Tito envisas med Thiago Silva, han vill inte ha Hummels. Jag blir så trött... För att fortsätta lite på MD-spåret. Enligt tidningen så erbjöd Zubi redan förra sommaren Hummels till Tito. Även då ville Tito envist ha Thiago Silva. Det lyckades inte som alla vet och när sen Keita valde att lämna ville Tito prompt ha Song istället för Hummels. Tito gillar även Kompany men enligt MD så lär det knappast komma till några förhandlingar med City med tanke på Rosells relation med Ferran Soriano och Txiki som nu båda jobbar för City. Haha, Rosells och Laportas fejd ställer även till det på transfermarknaden för oss. Ja, om vi nu hade varit intresserade av Kompany på riktigt så hade det skitit sig pga deras bråk. Då ställer jag mig frågan. Hur fan kan Soriano och Txiki tro att de har något att hämta i Can Barca när det gäller att försöka någon av våra canteranos? Vilken jävla soppa.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-04 12:28
Rambla Där håller jag med dig till 100 %. Bayern köpte tex Dante för fyra(!) miljoner euro. Tottenham är ett av de andra lagen som jag följer efter Barca och Verthongen har varit fantastiskt. Han har varit en av ligan bästa mittbackar och är väldigt farligt i motståndarnas straffområde, räddat Tottenham flera gånger om. Vi kunde tex köpt Verthongen ifjol för ungefär 7 miljoner euro men jag vet inte om det var Tito eller ledningen som stoppade affären..
Barcelona Hetfield
2013-05-04 12:27
Man hade chansen att värva Thiago Silva förra året. Nej, låt honom få gå tillbaks till Milan, varför vill man ha en spelare som ständigt säger hur mycket han gillar Milan?

Vad mer ska Hummels behöva göra? Han har ju flörtat med Barcelona, han vill ju spela för Barcelona, köp honom istället, inte en skadebenägen Thiago Silva.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-04 12:26
Jag kan faktiskt go either way med Thiago Silva och Hummels. Jag har sett mer av brassen och har alltid gillat honom, även om tysken hade varit mer av en framtidssatsning samtidigt som han redan nu håller världsklass. Så länge man värvar en av de I'm good.
Barcelona El Soap
2013-05-04 12:23
Riktigt trevligt att läsa i forumet när det är sådana här diskussioner, klart mycket trevligare än att prata massa dynga om Mourinho eller Real. Keep it up.

Jag håller helt med 1.70 ligan, om man låter detta med Hummels försvinna bara för att man ska hålla på och dra i Silva... Ja, då vetefan.
Barcelona Rambla~
2013-05-04 12:17
Jag börjar bli småirriterad på Tito. Om ledningen nu anser att det är bättre att få betalt för Valdes denna sommar och vill värva en ersättare för framtiden, så ska Tito skita i det. Det är inte hans jävla beslut. I det här fallet delar jag ledningens omdöme, faktiskt. Om nu Zubi har l yckats få till en deal för Hummels (jag tvivlar på att det är han) så ska för fan inte Tito förstöra detta genom att ännu en gång trilskas och sätta sig på tvären och envisas men en "omöjlig" Thiago Silva. Låt oss vara helt ärliga nu. Titos (och även Peps) track record när det gäller att värva rätt spelare är inte precis något som imponerar, eller hur? Hela förra sommaren envisades Tito med att värva in Song, ja när han inte fick Javi Martinez. Det är snudd på idioti att köpa in en mittfältare för 19m med tanken att vilja använda honom som mittback. Det är ett stort epic fail Tito. När andra klubbar hittar fantastiska mittbackar för priser långt under Songs slutliga kostnad. Därför anser jag att Tito ska ha så lite som möjligt att säga till om vilka spelare som ska värvas in. Visst ska han få vara med och bestämma vilka lagdelar som behöver förstärkas och vilka spelaregenskaper spelarna bör ha osv, men när det kommer till avgörande beslut. NEJ TACK!
2013-05-04 12:12
På tal om Zubi så kanske man också ska ifrågasätta det faktumet att vicepresidenten Bartomeu är ansvarig för fotbollen när han under Laportas mandat i första hand arbetade med basketsektionen. Även detta känns som en kompisutsättning då Sandrusco och Barto är goda vänner sedan många år tillbaka.

Och även om jag är skeptiskt gentemot Zubi anser jag ändå att ansvaret bör hänga över den som anställde honom.
Barcelona Rambla~
2013-05-04 12:08
@1899:

Sorry, men jag ger inte upp på Alexis. En sådan dyr investering ska man bara inte kasta i sopptunnan bara för det varit lite motigt. Det finns stor potential till förbättring där enligt mig. Han är fortfarande ung och har en väldigt bra inställning anser jag.
Barcelona koeman92
2013-05-04 12:06
Krabban94

Tack så mycket! Hoppas jag hinner se Hummels och kanske Neymar presenteras på Camp Nou live :)
Barcelona Rambla~
el Flaco

Tja, självklart är det i slutändan Sandruscos fel. Han tillsätter Zubi fast han borde vetat bättre. Jag menar, Zubis track record var väl knappast okänt sedans hans tid i Athletic? Zubi tillsatte Rosell enbart av politiska skäl, det vet både du och jag.

Det han istället borde ha gjort, det mest förnuftiga och rätta, var att verkligen försökt få Txiki att stanna kvar på sin post. Jag menar, han "ärver" tränaren från Laporta i och med att Pep stannar. Varför klarar Sandro då inte av att svälja sin stolthet och även låta Txiki vara kvar?

Det anser jag hade varit det mest optimala i det skedet. Det sportsliga som hade fungerat fantastiskt precis innan Rosell tog över, hade varit helt orört om både Txiki och Pep varit kvar tillsammans. Fast nu är ju Rosell och hans lakejer som de är. Det var mycket viktigare att inleda en smutskampanj mot Laporta istället.
Barcelona Diar Shekha
@barcastuff: Vilanova counts on Victor Valdes for next season, but the board wants to sell him. He has one year left on his contract. [el pais] Rosell måste ta och tänka på klubbens bästa oavsett vad Vilanova tycker om Valdes. Vi kan inte ha en spelare som saknar motivation. Valdes har bestämt sig och nu måste även klubben tänka på det som är bäst för laget. Vi måste få in lite pengar för Valdes för nästa år går han gratis. Kom igen Tito, kolla på spelarnas kontrakt och ålder också innan du vill något... Det roliga är att klubben och tränarna har olika syner. Det känns som om vi har värvat José Mourinho :P
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-04 12:03
Är man överens med Hummels men ändå kan det rinna ut i sanden för att man vill ha Thiago Silva? Brb, ska dunka huvudet i väggen
Barcelona 1899
2013-05-04 12:00
Rambla~ Alexis roll i lager är måltjuv (men han gör inga mål så han är bara en tjuv för han stjäl speltid på bekostnad av ALLA andra som har gjort det bättre i hans position - t o m Tello .
Barcelona Rambla~
2013-05-04 11:59
Capitán - El tiburón

Ja det är väl klart att de kan sparka honom bara så där. Det har hänt förr. :D Nu tror jag visserligen de fegar ur men enligt mig är det bättre att göra det nu istället för efter en misslyckad sommar. Vad anser du?
Barcelona 1899
2013-05-04 11:58
el Flaco - Me, Myself and I Jag delar ditt perspektiv - det har varit allt för mycket fjanteri med lediga dagar dagen innan match osv - någon j*vla nivå får det va' på verksamheten för vi är ingen välgörenhetsorganisation .
Barcelona Hetfield
2013-05-04 11:57
el Flaco

Det är utan tvekan Zubis fel. Han har verkligen ingen kompetens eller ens en förmåga att prata med tränaren, inte så konstigt att Pep tröttnade.

Det som gör mig så irriterad är t.ex: att det kom som en chock för Zubi att Valdes ville lämna, när han ett par veckor innan var säker på att han skulle förnya. Hur kan det komma som en chock? Är det inte hans uppgift att ha koll på sånt? Sen det här med Thiago Silva är bara något som jag kan skratta åt, mest utav frustration och att jag har gett upp. Nu vill de gå efter Thiago Silva, men sist man försökte så gav man upp. Varför försökte de inte mer förra året? Ja, juste, Thiago Silva hade lovat PSG att han skulle gå dit. Jaha, är det inte sportchefens jobb att vara först på plats? Vad gör Zubi om dagarna? Spela golf och youtuba?
Barcelona Rambla~
2013-05-04 11:56
Jag läste igår att Alexis inte har några planer på att flytta på sig. Både han, hans agent och de inom kluibben vill att han fortsätter. Han har nyligen köpt sig en lyxlägenhet något stenkast från Camp Nou för ca 10m. Härligt att han stannar. Det finns så mycket mer att plocka ur av honom. Hoppas att det lossnar ännu bättre under nästa säsong, sista chansen typ.

Även Cesc stannar, Tito vill ha kvar honom läste jag. Cesc själv har inga andra planer än att stanna kvar i Barca trots att hans agent har fått en massa samtal de senaste dagarna.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-04 11:54
Zubi måste ta och berätta om dessa om Silva till Tito: Han börjar bli 30 snart Han börjar få mkt skador Han kostar minst 40 M euro Varför betala så mycket för Silva? Okej om han kom förra året, han valde SJÄLV att gå till PSG så låt honom ruttna där. Ta Hummels för fan
2013-05-04 11:53
@Rambla~:

Vem kan då ställa sig frågan vem som är den huvudansvarige. Är det Zubi som inte klarar av sin uppgift eller var det Rosells fel från första början att utse honom som sportchef?

Just nu känns läget väldigt instabilt inom klubben. Jag misstänker att det inte bara räcker med några crack-värvningar för att lösa lagets problem. Tycker situationen påminner mycket om sommaren 2007. Rijkaards lag hade kollapsat under våren och ledningen köper då in fyra starka namn som de flesta var nöjda med: Abidal, Touré, Milito och Henry. Men trots vår starka silly season och vår breda trupp slutade säsongen i skam i och med el pasillo på Bernabéu.

Lärdomen från det året är att spektakulära värvningar inte kan lösa problemen, lösningen måste komma internt, inte utifrån. Misstaget då var att Rijkaard inte klarade av att upprätthålla disciplinen, samtidigt som spelarna svek sin tränare och klubben. I år är det kritiskt att Tito lyckas visa alla i omklädningsrummet vem som bestämmer, piska ihjäl de på träningarna och få de att springa som dårar.

Naturligtvis måste man köpa in förstärkningar, men om man inte förbättrar sig inifrån spelar det ingen som helst roll vem eller vilka man köper in.
Barcelona Hetfield
2013-05-04 11:52
Vad är det för styrelse vi har? De kan inte ens komma överens om de ska dricka coca-cola eller fanta.

Varför är det ingen som pratar med varandra? Sitt ner och kom fram till vad de vill få ut av transferfönstret, varför måste det vara så krångligt? Jag har sagt det, det är Zubis fel. Jag har sällan stött på en sportchef som har så lite kompetens och så dålig förmåga att prata med en tränare om vad de vill få ut.
Barcelona Krabban94
2013-05-04 11:51
Koeman92: Om det presenteras någon spelare är det bara att ta sig till Camp Nou, ta reda på tid för presentationen och gå in på stadion.. Kostar ingenting har inte gjort det förr åtminstone.. Har en kompis som kollade på Alba presentationen!
Barcelona Capitán - El tiburón
2013-05-04 11:50
Klarar inte ens av tanken av Suarez i laget. Måhända att han är en riktigt duktig anfallare som förmodligen skulle passat in bra i laget, men jag står inte ut med hans beteende.
Killen är ju inblandad i en kontrovers varannan match känns det som.¨

Intressant det ni säger angående styrelsen och förtroendet för Zubi! Men tror ni verkligen att man skulle gå så långt att han avskedas?
På förhand känns det ju inte så troligt om man dessutom redan har satt igång med att börja planera och förhandla med spelare inför nästa säsong.
Barcelona Rambla~
2013-05-04 11:49
@MESSI.CORLEONE:

Du, jag hade inte klagat jag heller om vi fick bägge. :D
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-04 11:48
Rambla

Jag skulle vilja ha bägge två. Och en lång, stark anfallare. Det får räcka så.
Barcelona Rambla~
2013-05-04 11:46
Enligt Sport så är man överns med Dortmund för Hummels, 25m. Det finns dock ett problem, tränarstarben med Tito i spetsen tvekar för de föredrar Thiago Silva. Nu är det Sport som sprider det här så tänk på att det kan vara sisådär med sanningshalten.

För helvete Tito, Zubi och övriga ledningen. De tycks ju inte klara av att bli överens om något alls.
Annons: