/spanien/barcelona/forum/7220.aspx/spanien/barcelona/forum/7220.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-05-02 18:50
ja blir så jävla äckligt förbanad när ja läser här inne ibland Asså vissa här inne verkar skriva utan att tänka för 5 öre för i helvet snälla tänk lite innan de börjar klia i fingrarna på er.
Coach Pep,
2013-05-02 18:43
@Vampíro:

Varför ska Barca ha box-to box spelare? Sådana är till för lag med svaga mittfält i grunden. Juventus är beroende av Marchisio och Vidal som städar efter Pirlos arsle. Vi är inte i behov av sådant tack vare Busquets skicklighet och sedan har vi ju Song som faktiskt är en bra bollvinnare och pålitlig offensiv kraft om det så skulle behövas. Dock så förstår jag tanken i att bringa mer energi till mittfältet, men Vidal är ju en av de äckligaste spelarna på den här planeten. Nej tack.
Barcelona Hetfield
2013-05-02 18:41
Vampiro

Så Cesc är en större flopp för att han var en mer säker värvning än t.ex: Villa. Har jag förstått det rätt?

Villa som har spelat i spanska ligan. Villa som är landslaget bästa målgörare. Villa som har vunnit VM och EM med spanska landslaget och som känner spelarna väl. Villa som köptes när han var 28 år. Det var snarare Villa som skulle passa in i laget direkt, det i en position som han hade spelat.
Coach Pep,
2013-05-02 18:38
@Fais:

För det första så är Reus yttermittfältare i grunden vilket betyder att det skulle ta lång tid för honom att anpassa sig till Barcas spel. Han är spelintelligent och skulle säkert kunna anpassa sig men han lever också mycket på sin snabbhet och inte skulle kunna utnyttja den i samma omfattning i Barca. För mig handlar teknik om förmågan att ta emot bollen samt förmågan att hålla den nära fötterna när du dribblar. För dig verkar bra teknik vara att slå till bollen och kuta efter den så som Reus gör. Det är snarare du som blir lurad pga hans snabbhet. Hans tekniska nivå är inte ens i närheten av Busquets, Thiago, Iniesta, Xavi och Messi. Skulle säga att Reus är på ungefär samma nivå som Dani Alves rent tekniskt och skulle således inte erbjuda något revolutionerande för vårt anfallsspel. Jag följde Reus en del under slutet på hans Mönchengladbach sejour och där var det klart och tydligt att han var klumpig med bollen och var seg i vändningar. bara för att man kan springa snabbt betyder det inte att man har bra teknik. Det är möjligt att hans bollkontrol förbättrats i Dortmund, men om en spelare är väldigt teknisk så syns det redan i unga år som i fallet Thiago t.ex. Reus är inte på den nivån helt enkelt och jag ser inte hur han skulle kunna erbjuda något nytt till vårt anfallsspel. Neymar däremot är extremt tekniskt begåvad, extremt kvick samt även intelligent och målfarlig. Reus är en väldigt bra spelare med god blick, positionering och aggresivitet men om man påstår att han är bättre än Neymar så måste man fan skaffa sig bättre koll på fotbollens grunder.
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-02 18:36
Messi Vi har redan testat med Zlatan och hur gick det?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2013-05-02 18:35
@Gabriel

Tog honom mest som ett exempel på den spelartypen, syftade inte på att han ska värvas. Men visst är det en underbar lirare, han kan spela på nästan varenda position också. Det hade dock vart nästintill på omöjligt att få loss honom då Juventus kommer vilja slåss om CL framöver och han är en nyckelspelare i deras lagbygge.

Det var tal om dubbla pivotes härom veckan men jag ser hellre att man har en box-to-box spelare i laget som kan användas istället. Bara en tanke.
Barcelona petersays
2013-05-02 18:34
€25M för Sanchez efter hans medelmåttiga period i Barca? Knappast! €15M för Villa, skadedrabbad 32-åring med ett år kvar på kontraktet? Dröm på! Lägg därtill att Barca ALLTID rear ut spelare, inte minst genom att redan i förväg gå ut och berätta vilka som "inte ingår i planerna", samtidigt som man gärna basunerar ut att "han ska vi ha till vilket pris som helst!" (Cesc). Nä nä - här blir det inga lyckokalkyler inte. Skulle heller inte förvåna mig om Vilal sitter kvar på bänken ett år till och går som bosman.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-05-02 18:33
Haha gamska ironiskt att vi alla tror att Klopp kommer att tillåta en försäljning utav Hummels, Lewa, Gundogan och Reus, när Mister tänker stanna kvar i Dortmund en säsong till o som dessutom har blir av med storstjärnan Götze. Vi tror nog att FM är verklighet, vi på SF :-)

Jag är en av dom som tror att vi kan få en ny dimension i vårt anfallspel med en stor anfallare. O då finns det flera fina alternativ.
Wellbeck
Negredo
Gomez

Även Falcao skulle tillföra mycket, vi behöver en bra målvakt (Muslera? )och en Centertank. Det får räcka för 13-14.

Villa, Fabregas, Valdes får gå.
Barcelona Vampíro
2013-05-02 18:30
@Hetfield:

Tycker Villa gjorde en godkänd första säsong, fanns en period på 3-4 månader där han var riktigt bra och avgjorde en del viktiga matcher sen gick han ner sig utan anledning och hade väl en måltorka på runt 10 matcher för att sedan komma tillbaka stark i semi och finalen i CL. Summering: en fullt godkänd debutsäsong. 

Sen var han sämre ifjol och blev även petad och senare skadad och i år tycker jag han vart upp och ner pga speltiden, mest ner. Men nej om man ska gå igenom hela hans karriär i Barça så tycker jag inte han vart någon jättehit. Det var dock en nödvändig värvning då Henry var slut och Ibrahimovic skulle bort så jag tycker att han vid den tiden behövdes även om priset var ganska högt. 

När det kommer till Alexis så tyckte jag han gjorde en okej debutsäsong, mycket skador men helt okej spel och även en del viktiga mål. I år behöver jag knappast gå in på. Han kostade mycket men har inte levt upp till det.

Men det är en annan historia med Fábregas. Han var ju den som inte ens behövde anpassa sig och skulle kunna gå in i laget och leverera direkt. Två år senare så kan han knappt slå en passning och det värsta är att jag inte överdriver, han tappar boll i varannan bolltouch känns det som. Alla tre är dyra värvningar som misslyckats, skillnaden är att den käre Cesc hade ett stort övertag på förhand, han kunde spelet ut och in.
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-02 18:29
Barcelonistas

Vågar vi lägga så mycket pengar på en spelare som egentligen inte bevisat ett skit förutom en fantastisk teknik? Liksom det är lika skillnad på backarna i Brasilien och backar som Silva, Hummels, Ramos m.fl. Varför skulle Neymar prestera bättre än Sanchez som också har en fantastisk teknik egentligen? Jag tror inte Neymar passar in i vårat spelsätt, jag tror han måste vara stjärnan i ett lag där allt kretsar kring honom. Vårat spel kretsar kring Messi och kommer alltid att göra, får Neymar den tiden han behöver att anpassa sig ens? Och även om han får den friheten, varför skulle han helt plötsligt börja prestera i en av världens bästa klubbar? Det är ett ENORMT steg för honom, ett steg jag inte vet om han klarar av att ta direkt. Sen snackas det om fantasi summor också.

Isco är en av världens främsta talanger, han har redan visat sig själv på den stora scenen och kanske inte blir så dyr att värva. Han känner till ligan och kommer ha lättare för att anpassa sig.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-02 18:28
1.60 ligan Jag tycker inte att vi behöver Isco. Han kommer ju få sitta på bänken, varför köpa honom när Thiago är på väg in i startelvan? Förstår inte riktigt hur du menar när du väljer Isco före Neymar. Det är två olika spelartyper där vi inte behöver den ena men samtidigt behöver den andra. Vi måste få in Neymar, vi måste ha en anfallare som kan göra saker på Egen hand och ta tag i saker själv istället för att vänta på Messi. Alexis, Pedro & Villa har varit som statyer den här säsongen och en som Alba har gjort mer mål än de i CL, det säger ganska mycket om hur usla de är. Folk måsta ta och lägga ner med "löpningarna". Vad har vi för nytta av de där löpningarna egentligen när majoriteten av lagen parkerar sina bussar mot oss?
Barcelona SempreBarca
2013-05-02 18:27
Bedrövlig insats igår. Man skäms att spelarna inte ens spelade för hedern, riktigt pinsamt, tyvärr.

Nåja, för er som är intresserade kan jag iaf tipsa om länktipset ovan, en signerad Barca tröja med äkthetsintyg :)
Barcelonistas
2013-05-02 18:17
1.60 ligan - e du allvarlig? Isco före Neymar?. Förklara gärna hur du tänker.
Barcelona Viva Barcelona <3
2013-05-02 18:15
skrev från mobilen så blev lite fel då
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-02 18:14
Diar

Isco före Neymar alla dagar i veckan. Hummels gör det riktigt bra mot Real Madrid och besitter en fantastisk teknik, frågetecken för hans snabbhet bara.

De Gea blir nog för dyr och jag förstår inte varför han skulle vilja lämna? Varför inte plocka in Willy från Malaga?
Barcelona Viva Barcelona <3
2013-05-02 18:14
3 spelare ska in ! 1 mittback 1 ytter och 1 Striker. Nymittback: Hummels Nyytterforward: Neymar(ryktas länge om han så jag är 100 % säker att han kommer iår) Nyforward: Wilfreid Bony, imponerat verkligen i Vitesse i holländskaligan, ja jag vet att det är lite "enklare" att göra mål där, men han är för komplett anfallare. Stark, snabb, teknisk (zlatanteknisk) ovh och skott absolut världsklass på det. kostnad: Hummels 30-35M Neymar 40-45 Bony 8-11 M varför vi behöver striker är sånna matcher där messi blir hårdbevakad av 3 spelare så borde Tito flytta han till högrakanten och köra mes Bony som anfallare. ja jag vet att det inte kommer hända, men så hade jag gjort ifall jag var tränare för Barca. Sen kan man få in pengar via att sälja Alexis 20-25M och Villa för 15M sen har vi afellay vi kan få 4-8M
Barcelonistas
2013-05-02 18:13
Diar Shekha - det var på tiden, dom tre första = succe, Isco är en Sanchez 2-5.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-02 18:08
Enligt EMD så är vi ute efter De Gea,Hummels,Neymar & Isco. Tja, de tre först nämnda är ju iaf lite realistiska. Men Jag tycker inte att vi behöver Isco riktigt när vi har tex reserver som Thiago,S.Roberto och Rafinhia.
Barcelona 1.60 ligan
2013-05-02 18:05
Vi har värvat två spelare för nästan 800 miljoner kronor (Fabregas och Sanchez) och för dom pengarna så är dom två enorma floppar, Fabregas har väll aldrig någonsin presterat mot ett bra motstånd. Folk trodde att vi skulle bli odödliga med honom men faktum är att vi blivit ännu sämre, i PL var han en utav dom mest tekniska spelarna här ser han ut som ett träben. Hans poäng bryr jag mig inte så mycket om då han allt som oftast är våran sämsta spelare på planen.

Sanchez då? Varför köpa en av Serie A s mest tekniska spelare för att han ska agera boll plank till Messi och bidra med löpningar som ändå inte betyder någonting då han är en värdelös avslutare? Udinese har verkligen blåst oss här. Killen är inte ens bättre än Callejon och det förvånar mig inte att han är på väg bort.

Vad ska vi med exempelvis Neymar till? Han är också en dribbler och så länge Messi är i klubben så kommer han att floppa, precis som Sanchez. Finns inte utrymme för hans finter och lek i Barcelona.

Hur kan en sån klubb som Barcelona ha en så usel ledning?

Matcherna mot Bayern ska man nog inte ens gå in på, vi har skämt ut oss i fotbolls världen med 0 - 7 i baken, det är alltså den största förlusten i Champions Leagues historia när det gäller semifinaler. Ligan inte ligan, vi har visat våran rätta sida mot bra motstånd och där har vi failat flera gånger om. Ännu värre att Real Madrid slagit oss i 3 dubbel möten! Där ena matchen vann man med sitt B lag. Hemma mot Madrid i cupen var dom lika överlägsna precis som Bayern igår, jag skäms.

Inser ni hur stora problem det är i klubben? Valdes försvinner, Pyoul kommer skada sig hela tiden, Xavi blir inte bättre. Det är inte 3 spelare som man bara ersätter sådär.

Jag hade varit glad över ligan om det inte hade varit för att Real Madrid hade gett bort den och för att vi skämt ut oss mot Milan, Psg och Bayern. Förra säsongen så sa folk att "om Real inte vinner på camp nou så förtjänar dom inte ligan" då har dom inte vunnit ett enda klassiker möte. Förtjänar vi ligan med ett värdelöst spel där man blivit räddade utav Messi?

Nej jag vill ha förändring. STOR förändring. Vi kan inte blunda för hur mycket sämre vi har blivit sen 08/09, och ja vi var det sämsta laget kvar i semifinalerna. Alla lagen ville möta oss, Real Madrid visade i alla fall hjärta och en bra fotboll och var några minuter ifrån final. Vi skämde ut oss inför 95.000 fans på Camp Nou. Och detta är spelare som tjänar miljoner.

Det är uppförsbacke nu, vi får se om vi orkar ända upp.
Barcelonistas
2013-05-02 18:03
Kolla vad vi fick för 40 mille, HERREGUUD....
Barcelona Barieta
2013-05-02 18:00
L.A.M Nr 10 Håller med dig helt och hållet angående Cesc. Hade han kämpat och visat bra inställning så kanske han kunnat ta en plats i framtiden. Men just nu så visar han upp väldigt dåliga sidor, slänger sig ofta i ett försök att få straff/frispark istället för att försöka, och beter sig allmänt dåligt överlag. Ingen vilja eller slit överhuvudtaget. Han är ett STORT irritationsobjekt. Thiago är värd att få starta istället för Cesc alla dagar. Förstår bara inte hur Tito inte ser det.
Barcelonistas
2013-05-02 17:55
Sanchez och Villa måste bara säljas herregud vad dåliga dessa är, när tom Pique avancerade framåt så blev det farligare. Det om något säger väll allt hur otroligt dåliga dessa två spelare är ( Sanchez och Villa).

Villa hade en bra säsong, och Sanchez är den sämsta värvningen vi gjort.
Barcelona Gabriel
2013-05-02 17:54
Vampíro

Angående Vidal så pratade jag med en nära vän till mig, som är Juve supporter sedan barnsben, angående honom och han är helt såld på Vidal. Personligen ska jag inte uttrycka mig allt för mycket angående honom eftersom jag sällan kollar på Serie A då jag finner ligan ointressant. Men han berättade för mig att Bayern i princip gjort desperata försök på att försöka köpa loss honom, men misslyckats. De ska tydligen ha budat 45 miljoner euro för Vidal men blivit nekade.
Barcelona Hetfield
2013-05-02 17:51
Vampiro

Jag måste fråga dig en sak. Tycker du att Villa och Sanchez har varit lyckade?
Fais
2013-05-02 17:50
Coach Pep,

Reus är Oslipad med bollen vid fötterna? Han har bättre teknik än hela Barca (utan Messi) och Real tillsammans. För dig är bra teknik kanske att stå på samma plats och dra samma överstegsfinter som Fifa-street. Eller kanske som Pedro, Sanches, D.Villa ta emot bollen sen passa tillbaka hem.

Reus har den där tekniken alla spelare drömmer om. Han har driv i steget med bollen, Han tar sig förbi de 10 bästa backarna i världen utan att tänka 2 gånger. Han skjuter bra med båda vänster,höger fot. Hans passningar är lika delikata som de kan bli.

Jag måste fråga igen för säkerhetens skull. Pratar vi om samma spelare?? Pratar vi om Marco Reus? För att du får det låta som om vi pratar om Walcott.

Om Neymar.
Ärligt talat jag skulle vilja ha båda Neymar och Reus. Kom ihåg att Reus kan spela nästan på alla positioner och han gör det lika bra med. Men just nu skulle jag välja Reus alla dagar i veckan framför Neymar.

Vi kan diskutera hur mycket vi vill. Fråga är kommer det sluta med att vi värvar Vermalen, Ramsey och Henderson i Liverpool med en ledningen vi har.
Barcelonistas
2013-05-02 17:49
M. Hummels, T. Silva, Neymar y Lewandowski, en gubbe skrev ner precis vilka spelare jag vill se i Barca.

Om vi spelar så här Neymar-Lewandowski-Messi, så är Lewa den perfekta spelaren egentligen. Men jag orkar inte tänka mer, längtar till vi värvar och får det gjort bara.
Barcelona kingrodrigues
2013-05-02 17:48
Alla vet att Fabregas är en bra spelare. Får han TID att LÄRA sig rollen som xavi har så kan han nog axla den. En mittfältare har oftast samma rörelsemönster varje match, drf har han failat för han får olika direktiv hela tiden. Att gå in o "spela som xavi"? Vem fan kan göra det?
Barcelona Gabriel
2013-05-02 17:45
TIll er som är spansktalande och har twitter kan ni gå in på länktips och posta era tankar om vad som behövs i laget/klubben.
Barcelona albanian4lifebarca
2013-05-02 17:42
Här mina Cules bröder lyssna !!! We are barcelona we never die, we just get sick sometimes but we coming back stronger then ever...!!!
Barcelona Vampíro
2013-05-02 17:38
@el Flaco - Me, Myself and I:
Var också emot den värvningen från första början, tyckte aldrig han behövdes men det var en prestige värvning och den förlorade sonen bla bla  bla. Kul ändå hur vissa tyckte att Keite stod i vägen för andra lovande talanger. Men faktum är att Fábregas om någon cockblockar för spelare som Thiago och även Sergi Roberto. Och snälla fanboys kom inte och säg att han är en "poängspelare" eller att han inte fått någon tydlig roll för han har fått spela överallt på planen utan att leverera. Var som sagt aldrig för den värvningen men när han väl kom blev jag glad och ville se honom lyckas. Nu två år senare är det times up, dags att agera, han har misslyckats. Personligen tycker jag att vi saknar en spelartyp på mittfältet och det är den där energiska tvåvägsspelaren à la Edgar Davids eller Arturo Vidal i Juve. Någon som kan vinna boll men även fylla på i straffområdet, hade vart nyttigt speciellt i tuffa bortamatcher.
Annons: