/spanien/barcelona/forum/7217.aspx/spanien/barcelona/forum/7217.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bàckis
2013-05-04 16:15
Hahaha! Skall vi värva spelare som Reina och Thiago Silva och behöva förnya inom 3 säsonger istället för att hosta upp mindre pengar och ta in Ter Stegen och Hummels som håller i nästan ett decennium?!

Nä jag blir ta mig fan galen.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-04 16:12
@barcastuff: Reina, plus younger goalkeeper next year, is Barcelona's main plan to replace Valdes. He would be allowed to leave Liverpool for 10M. [md] Försök och inte bli galen!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-05-04 16:10
Reina, plus younger goalkeeper next year, is Barcelona's main plan to replace Valdes. He would be allowed to leave Liverpool for 10M.

Vi får nog glömma Ter Stegen om detta stämmer.
Barcelona Bàckis
2013-05-04 16:08
Ride_The_Big_One

Precis, jag är absolut inte besatt av en värvning av Hummels. Däremot ser jag det som otroligt jävla idiotiskt att gå för Thiago Silva för 400 milj istället för att få tysken för c.a 250. För mig går det fan inte ihop, är Thiago Silva ens lika het som han var för 1-2 år sedan?

Nä, dissar vi Hummels blir jag ledsen på riktigt.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-04 16:08
Så länge Zubi & Rosell är sugna på Hummels så kan han glömma Silva. Tito måste tänka logiskt för helvete. 1. Varför vill PSG ens sälja honom? 2. Han är 30 år snart! 3. Ska vi betala 40 för en spelare som Kmr köra i klubben i Max tre år? 4. Thiago Silvas skador börjar blir mer och mer. 5. När Silva blir skadad så Kmr vi köra med mittfältare igen vilket betyder att vi hamnar på ruta ett igen. Jag tror nog Rosell har fattat efter Villa värvningen även om det var Laportas sista värvning. Det är ju ba dumheter, jag ser hellre att vi betalar 40 för Neymar än Silva. Neymar är iaf för framtiden och har all potential i världen för att lyckas. Nej Tito du kommer inte få som du vill. Du köpte Song förra året, du borde inte ens yttra dig när det gäller värvningar. Knip igen bara.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-05-04 16:05
Bàckis

Det som skrämmer mig är att Ibra och Silva verkar vilja söka sig ifrån Psg, men dem gör det via sina agenter och det kan bli problematiskt för oss. Silva är en klass back, men laget skulle må bättre av att värva smart och för framtiden.

Finns andra backar jag skulle vilja se Barca gå efter före Silva:
Hummels
Vertonghen
Kompany
David luiz

Alla dessa backar har god teknik och bemästrar passingsspelet,sen har dem även "YOU SHALL NOT PASS" mentaliteten som skulle gynna oss oerhört! Sen så är dem även yngre, men alla är väl inte billigare än Silva men det är backar jag ser före honom då jag tänker för framtiden.

Vi vet alla hur dem i ledningen tänker, som ett gäng hungriga barn, viftar man en färdig tårta som legat i icas frys och jemför med att framföra alternativ nr 2 där man har alla ingredienser för en tårta som skulle räcka för flera pers och i ytterligare några dagar väljer dem färdiga tårtan som legat i kylen.

Barcelona bessio
2013-05-04 16:01
Neymar Messi Reus Där har ni bästa anfallet man kan tänka sig!
Barcelona koeman92
2013-05-04 15:57
Enligt El mundo deportivo har sopan Tito sagt nej till en värvning av Hummels...
Barcelona Bàckis
2013-05-04 15:48
400 miljoner för en skadedrabbad, 28 år gamma Thiago Silva, istället för en 4 år yngre, nästan lika bra Mats Hummels som till och med uttryckt sin beundran för Barca ? Om nu ryktena stämmer, för runt 250 millar!? Alltså vem fan är Tito egentligen? Vad tror han veta det ingen annan vet, varför skulle inte Hummels passa i Barca ? Thiago må vara snabbare, men snälla han är äldre, dyrare och som sagt allt som oftast skadad.

Om det nu är sant, så förstörde denna nyhet min dag. Så jävla less på Tito.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-05-04 15:40
Nämns flitigt om vilken back som ska komma in, helt rätt då vi är i behov av en general där bak. Men bredden på den viktiga centrala mittfältet har inte sett så bra ut. Vad tycker ni man bör göra åt det? Jag är en big fan av mittfältare som är allround i sitt spel precis som Deco var. Bra i det offensiva men krigar på i det deffensiva och inte ibland som våra mittfältare gör. På rak arm skulle jag gärna vilja se Moutinho så bredden där också stärks. Beslutsamma mittfältare som inte har något emot att kriga när det behövs.
Barcelona Hetfield
2013-05-04 15:39
Det gör inte heller ont att kolla på honom.

No homo.
Barcelona Hetfield
2013-05-04 15:36
Gabriel

Oavsett om det är Tito eller styrelsens fel, så är det styrelsen som sätter stämpeln och skriver under kontraktet.

Ibland så ska man bara täppa till truten på tränaren. Om någon hade gjort så på Pep när det gäller värvningar så hade man inte köpt Chyg och Hleb osv. Om det stämmer att Tito har bestämt sig för Thiago Silva så är det styrelsen jobb att sitta ner och säga "vi vet att du föredrar Thiago, men rent ekonomiskt så är det bättre med Hummels. Du får helt enkelt acceptera det och jobba in honom i laget." Jag kan garantera att Rosell föredrar Hummels, han har ju mer eller mindre uttryckt öppet för hans gillande om Hummels.
Barcelona Gabriel
2013-05-04 15:34
Hetfield Jag håller med dig men i det här fallet är det Titos och inte styrelsens beslut. Om man ska gå efter se uppgifter som kommit ut så har man ju gjort klart med Hummels, bara Titos godkännande som ska ges. Så styrelsen kan man inte kritisera i det här fallet. Samma gäller Chygrynskyi, det var Peps värvning precis som Song var Titos. Men I see your point och jag håller annars med dig.
Barcelona Gabriel
2013-05-04 15:29
Hetfield Jag håller med dig men i det här fallet är det Titos och inte styrelsens beslut. Om man ska gå efter se uppgifter som kommit ut så har man ju gjort klart med Hummels, bara Titos godkännande som ska ges. Så styrelsen kan man inte kritisera i det här fallet. Samma gäller Chygrynskyi, det var Peps värvning precis som Song var Titos. Men I see your point och jag håller annars med dig.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-04 15:29
Vet inte om denna länkats tidigare men kolla tröjan i bakgrunden hemma hos Mats. Hjärtat är redan på rätt plats!
Tito, ge mig ETT, bara ETT argument som stärker idén att lägga upp 15milj extra för Thiago Silva.
Barcelona Hetfield
2013-05-04 15:21
Det är bara att inse att Barcelonas styrelse har en helt korkad uppfattning och synsätt på hur man ska värva.

Ska man värva Thiago Silva eller någon annan mittback tidigare? Nej, vi värvar en ukrainsk mittback för 25 miljoner som ingen annan har hört talas om. Ska man värva Kun eller Hazard (som hade vunnit ligan)? Nej, vi värvar en överskattad dribbelnisse som har gjort ett par överstegsfinter för över 30 miljoner. Ska man värva en av världens bästa mittbackar som dessutom är ung, bra passningsfot, en som har vunnit titlar och som vill till Barcelona? Nej, vi värvar en brasiliansk mittback som klart och tydligt säger hur mycket han gillar Milan rätt så regelbundet, och som dessutom är småskadad under stora perioder.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-04 15:17
25 miljoner euro för Hummels vore fantastiskt. Det var samma summa som vi betalade för Chygrynsky... Jag har dock svårt och tro på det för Hummels har kontrakt till 2017. 25 miljoner euro är som gratis för Hummels. Han är utan tvekan värt 30-35 miljoner euro. Fixar Rosell honom för 25 då ska jag hålla käft hela säsongen.
2013-05-04 15:10
Vilanova: "It's very difficult to find players who fit in. You see them at another team and you think they could, but here it's different." Jag hoppas verkligen inte det var en indirekt kommentar på den Hummels-hysteri som råder bland barcafans världen över
Fais
2013-05-04 15:08
Hummels och Dede skulle sitta fint.

Ärligt jag kommer inte lita på Pique nästa säsong heller.
Jag bara längtar till nästa presidentval. Jag längtar återkomsten av Laborta och pep. Är det bara jag som har den känslan. Med den här ledningen och Tito är det som en jävla cirkushus.

Många av er här argumenterar för att inte värva stället ska vi flytta spelare från B-laget. Ok, visst om det är en talang utöver extra men vi kan inte flytta upp var enda kotte. Vad ni ska tänka på är att vi har nyckelspelarna idag i form av Messi, Iniesta, Busquets, uppkommande Thiago. Allt vi behöver är att komplettera dem med rätt spelare så vi är vi tillbaka i toppen igen.
Ni kan inte på fullaste allvar mena att vi ska bara ta in från B-laget. Det hela kommer att sluta med att vi kommer fightas om Europa-League platserna nästa säsong då.

Jag är inte för att Tito stannar kvar av många olika faktorer som ni håller med om. Det som oroar mig mest är att han blev erbjuden Thiago Silva men han ville ha Song stället. Jag blir fan mörkrädd. Jag kan inte andas. Jag måste ta ett djup andetag. Nu säger de att han vill ha antingen Kompany eller Thiago Silva. Menar han allvar??

Ärligt jag skulle inte tacka nej till Thiago SIlva om det var rimlig pris och han var i rätt ålder. Men alla vet att han är tyvärr lite för mycket skadad för sitt bästa. Det är bara hålla andan och hoppas att någon i ledningen vaknar ur den här sömnen. Hur länge till ska de sova??
Barcelona DM1982
2013-05-04 15:05
Grimaldo Det är klart Pinto ska stå i målet nu när Valdes inte kan. Ligan måste säkras och det finns ingen tid för experiment.
Barcelona Gabriel
2013-05-04 15:03
Herregud, inser ni ens vilket pris det där är för Hummels? 25 miljoner euro är verkligen ingenting för Europas mest eftertraktade mittback. Aldrig hade jag trott att den värvningen skulle komma att bli så billig. Trodde minst 30 för honom. Om det här stämmer har ledningen gjort, i det är fallet, ett kanonjobb.

Tito is gonna fuck up!
Barcelona el Gaucho
2013-05-04 15:02
Är inte uniteds andra målvakt rätt bra har jag för mig ? Eller har jag fel? Han petade väl de gea en period?
Barcelona koeman92
2013-05-04 14:58
Enligt diariosport har vi sedan en månad varit överens med Dortmund om en värvning av Hummels på 25 m €. Det enda som behövs nu för att värvningen ska bli av är Titos godkännande av affären.
2013-05-04 14:49
Om det stämmer att man nått en överenskommelse med Dortmund om Hummels för 25milj är det fan inte försvarbart att strunta i det och istället satsa på den snart 30-åriga 40-miljonersmannen Thiago Silva istället.
Klopp 3
2013-05-04 14:46
Köp in Miralem Pjanic.
Barcelona Gabriel
2013-05-04 14:40
Skadebenägen eller inte, Thiago Silva borde inte ens länkas ihop med Barça pga hans ålder. Han är 28, vi behöver en mittback för en lång framtid. Thiago Silva kommer att hålla i max 2 år som en världsklass försvarare innan han börjar gå ned sig, tänk på det. Sen står vi där IGEN med mittbacksproblem. Och ja. då är risken för att Hummels redan är uppköpt av en annan stor elefant stor. Då kan vi bara glömma honom.
Barcelona Gabriel
2013-05-04 14:38
Ter Stegen för dyr? Knappast. Låt oss gå igenom alla storklubbar och se vad de egentligen har.

* Real Madrid - Casillas/Diego Lopez
* Manchester United - De Gea
* Chelsea - Cech (Courtois)
* Arsenal (om de räknas som en storklubb nu för tiden) - Szczesny
* Manchester City - Hart
* Inter - Handanovic
* Juventus - Buffon
* Milan - Abbiati
* Bayern München - Neuer
* Dortmund - Weidenfeller
* PSG - Sirigu
* Tottenham (outsider) - Lloris

Dessa klubbar, de bästa lagen i Europa, har alla målvakter av högsta klass/tror på. Jag kan tänka mig att 2 av dessa lag kanske hade kunnat tänka sig ett målvaktsbyte och det är Milan med Abbiati eller PSG med Sirigu, och även här tvekar jag stort på att dom vill byta målvakter.

En värvning på Ter Stegen hade hamnat max på 15 miljoner euro. Man hade fått slåss om honom mot lite mindre klubbar likt Valencia, Roma och liknande (nu är bara det exempel på klubbar så tolka det inte som att jag spekulerar i att just DESSA klubbar kan tänka sig ett målvaktsbyte). De största klubbarna har redan befäst deras målvaktsposition.

Dessuom, om klubben anser att Ter Stegen kommer att bli för dyr, vad tror de då att De Gea kommer att bli? Vadå, ska Manchester United rea ut honom till oss eller?
Barcelonistas
2013-05-04 14:31
Vilanova: "It's very difficult to find players who fit in. You see them at another team and you think they could, but here it's different."
Barcelona Kingeeen10
2013-05-04 14:30
westinho : Hahaha fyfan vad ägd Pique blev
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-05-04 14:29
@Barcelonistas:

Samma sak kan sägas om La Liga. Så jävla många struntlag som inte ens kommer skicka en djupledsboll mot sina anfallare (som ändå Silva hade plockat) Sen att fotbollen är snabbare och finare i La Liga det råder det inga tvivel om.
Annons: